3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:23

Wie neem je mee Frummels, ik wil ook jurken passen, maar heb geen idee wie ik zal vragen om mee te gaan. Behalve mijn dochter, ze is bijna 11 en koopt er dan ook eentje zei ze vd week, toekomstige man en duiken op huwelijksreis heeft ze al vastgelegd haha

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:31

Bedankt allemaal. Ik ga pas 23 december passen :D

Mama3: Ik neem mijn moeder mee en mijn beste vriendin. Ik heb mijn oma ook meegevraagd, maar zij woont op een flinke afstand van ons (2 uur met de auto) en ze is herstellende van een hernia operatie, dus ze kan helaas niet mee. Maar mama gaat foto's voor haar maken. :)
Eigenlijk had ik mijn schoonmoeder ook graag willen meevragen, maar mijn moeder heeft nogal een duidelijke mening en gaf meteen aan dat ze dat belachelijk vond. Dus heb het toch maar niet gedaan :+ Heb geen zin om me die dag druk te maken over wat andere mensen van elkaar vinden als ik mijn jurk moet gaan uitkiezen. (ze kunnen het heel goed met elkaar vinden hoor, maar mijn moeder wordt nog wel eens moe van schoonmams omdat ze nogal veel en druk praat :D :(:) )

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:44

Owww wat leuk frummels trouwen!!!

Vandaag niet zo’n goede dag Maarja tattoo :=
Cola en chocola :')

Spoiler:
Afbeelding

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:15

Ik zit eraan te denken om me ook aan te melden in dit topic. Ik wil heeeel graag weer afvallen, maar soms weet ik even niet hoe :') . Ik schommel altijd heel erg met mijn gewicht en merk gewoon aan mezelf dat ik weer enorm aankom terwijl ik juist zo goed bezig was. Hoe? Geen flauw idee.

Ik weet dat ik de laatste tijd wat ongezonder eet dan normaal. Dat is dus ook zeker een dingetje waar ik mee moet stoppen. Maar het is zo lekker :9 :') .

Ik drink veel cola en ook regelmatig red bull. Snoep niet. Chips weer wel (niet vaak). Ik rij alleen paard, en andere sporten doe ik niet. Sinds kort loop en fiets ik veel op het werk en hoop ook wel dat dat ook invloed gaat hebben. Ook eet ik steeds vaker een salade ipv. ongezond.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:14

Frummels, wat leuk! Nog even dan, maar wel een goede motivatie!

Yonker, wat gaaf. Ziet er heel mooi en kunstig uit :j

Vealosz, misschien kun je hier motivatie vinden om wel verder door te zetten? Cola is natuurlijk een moeilijke, erg verslavend met al die suiker.

Vandaag een erg emotionele dag, mail gehad dat ik de werkstudentenjob die ik heel erg graag wou en ook hard mijn best voor gedaan heb niet gekregen heb.
Toen ik thuis kwam even gedacht dat ik niet meer ging lopen, na even uithuilen besloten dat misschien een klein loopje wel kon helpen, en uiteindelijk is het 6km in 40min geworden, snelste en verste tijd tot nog toe :D O:)

Eten was niet super gezond vandaag, maar gelukkig ook niet overdreven slecht. Calorieën aantal wel oke.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:47

Vind het nu al erg grappig met mijn AT. Heb een gemiddelde hartslag in rust van 53... Is dat niet heel weinig?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:51

Citaat:
Vealosz, misschien kun je hier motivatie vinden om wel verder door te zetten? Cola is natuurlijk een moeilijke, erg verslavend met al die suiker.


Klopt. Ik hoop dat inderdaad ook te vinden. Ik drink eigenlijk altijd al alleen maar cola, maar er moet toch iets vervangend zijn wat ik ook heel lekker vind?

Hoop hier ook de inspiratie te vinden voor dat soort dingen. Ik ben best kieskeurig met eten en drinken, en lus laaaang niet alles. {:)-:(

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:14

Ik dronk eerder 1-2 liter cola per dag. Uiteindelijk cold turkey gestopt met frisdrank en inmiddels vind ik het niet eens lekker meer. Alleen nog water, spa met een vleugje smaak en thee. Af en toe Rivella, maar ook dat is eigenlijk al te zoet. Door het hellemaal niet meer te drinken kom je er makkelijker af, eenmaal afgekickt is het makkelijk.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:16

black_kelpie schreef:
Ik dronk eerder 1-2 liter cola per dag. Uiteindelijk cold turkey gestopt met frisdrank en inmiddels vind ik het niet eens lekker meer. Alleen nog water, spa met een vleugje smaak en thee. Af en toe Rivella, maar ook dat is eigenlijk al te zoet. Door het hellemaal niet meer te drinken kom je er makkelijker af, eenmaal afgekickt is het makkelijk.


Dat is het nou net. Ik hou niet van water. Wel met een vleugje, bijvoorbeeld citroen. Dat heb ik ook een hele tijd gedronken. Alleen raak ik er op uitgekeken. Misschien moet ik toch wat doen met mijn doorzettingsvermogen. Dit is geen optie zo. :')

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:35

Ik vond het ook niks. Saai ook vooral. Maar cola is gruwelijke zooi, en zonder af en toe een glas en dus een enorme suikerkick kom je er wel makkelijker af. Ik voel me echt zoveel beter zonder die hoeveelheid suiker elke dag. Succes!

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:10

Water is natuurlijk het beste, eventueel met smaakje. Maar misschien kun je als de stap naar water te groot is eerst de overstap maken naar cola zonder suiker?

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:34

Zero cola is net zulke grote zooi, maar qua minder suiker wel een optie.

Vandaag ging aardig, maar of dat zo blijft is de vraag met een bak Ben & Jerry's in de vriezer :D
Nee hoor, heel bewust gekocht, vreselijk veel zin in want ik ben nog steeds niet fit en heel zielig :')

O; chocolade havermout met banaan, pindakaas en noten
L; kleine afbakbroodjes met kalfsleverworst
A; uiensoep met gegratineerd stokbrood *\o/*
T; B&J Sofa So Nice <3
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 18-11-17 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:52

Vealosz; dat je je bewust bent van hoe ongezond cola voor je is, dat is de eerste stap, en die heb je al gezet. Misschien kun je beginnen om de cola te halveren er er water/thee oid voor in de plaats te drinken, of spreek er een aantal per dag af met jezelf.

Dan word je meer bewust van je cola gebruik en als je er dagelijks niet meer haalt, heb je een doel bereikt.

Lekker hoor b&j ijs Black kelpie, en als je er overdag rekening mee houdt, kan het toch prima een keertje.

Vanmorgen ben ik opnieuw ziekig wakker geworden. Geen stem, wel keel, oorpijn en verstopte bijholte. Ik dacht dat het wel oké ging nadat ik van zo tm di ziek in bed hax gelegen. Misschien toch iets te vroeg weer van start gegaan met werken en sporten. Maar geen tijd om te zieken, vandaag weer dezelfde zaterdag als normaal. 3x naar de sport met de kids, ochtend boodschappen en verder nergens tijd voor. Maar wel goed gegeten vandaag en dat is op zaterdag nog weleens anders, dan schiet lunch er nog weleens bij in.

O; 190 kwark en 1 blokje chocolade en 2 espresso met suiker
L; 2 (in omega 3 olie) gebakken eieren, plakje kaas, ham op 2 ronde witte boterhammen
T; 4 echte pepernoten
A; 300ml tomatensoep met ballen en groente, 2 sitte bollen, 6 knakworstjes met curry en zaanse mayo
T; een appel en 2 espresso suiker

K 46% 180gr, Vet 34% 59 gr, eiwit 20% 77gr
eiwitdoel bereikt, 4% teveel vet en 4% te weinig khd. Maar meer dan prima voor de zaterdag

Kimmie25501

Berichten: 7557
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:46

Goed bezig allemaal! En veel beterschap voor de zieken!

Mijn lijstje is het delen niet waard, met een zak kruidnoten tijdens de intocht _O-
Als avondeten pasta met kalfwangetjes op, zo goddelijk!

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:09

Mama3; Dat is inderdaad een optie. Al stop ik liever in 1 keer. En ik denk dat vanavond de juiste stap gezet gaat worden. Ik moet werken straks, en ik neem iig. fles water mee. *\o/*

Black_kelpie; Dat is ook nog een optie, mocht ik het met water niet volhouden. Maar daar ga ik niet vanuit, want ik MOET. :')

Vaak neem ik ook nog wat te eten mee naar het werk. Ik werk 's nachts, dus ik vind het dan nog al lastig om te bedenken wat ik mee neem. Nu neem ik vaak noodles mee, ik weet niet precies hoe (on)gezond dat is?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:54

Riddershow schreef:
Vind het nu al erg grappig met mijn AT. Heb een gemiddelde hartslag in rust van 53... Is dat niet heel weinig?


Ik heb even op de website van de hartstichting gekeken en daar vond ik onderstaand citaat. Ik twijfelde ook, omdat die van mij in rust vaak rond de 65 zit. Vond het wat hoog, maar dat valt mee denk ik?

Citaat:
Hartslag in rust
Een normale hartslag in rust ligt bij een volwassene tussen de 60 en 100 slagen per minuut. Het tempo verschilt per persoon. Tijdens de slaap kan de hartslag teruglopen naar 50 slagen per minuut.


Vealosz, welkom en succes! Cold turkey stoppen met cola werkt denk ik ook het beste. Dat heb ik ook gedaan met sapjes etc. Drink het nauwelijks omdat ik het veel te zoet vind.
Noodles zijn volgens mij niet zo gezond. Ik vind het lastig om te zeggen wat je 's nachts kan eten. Noten zijn sws een optie, maar misschien wil je iets warms. Soep?

Beterschap aan de mensen die ziek zijn/zich niet fit voelen! :(:) ik merk dat ik ook wat onder de leden heb, het zet alleen niet door.

Mijn lijstje van gisteren, niet het meest perfecte lijstje, maar het is weekend :D
O1: muffin van bananenbrood beslag
O2: 200 ml melk, 25 gram havermout, 1 appel en kaneel
T: 2 grote mandarijnen
L: 3 volkoren boterhammen, 2 met philadelphia kruiden, rosbief en komkommer. 1 met boter en gekookt eitje.
T: skyr bosbessen +/- 175 gram
A: 6 aardappel kroketjes, inktvis ringen en 1 visfrietje (waren echt smerig) beetje rare avond qua eten haha
T: suikervrije chocolademousse (zelfgemaakt)

Overdag ging goed, avond een beetje raar, het paste wel binnen m'n kcal :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:43

Hier na 2 cheatdagen weer terug! Helaas heb ik heel veel keelpijn dus dat wordt thee met honing en zuivel zo veel mogelijk vermijden, zal dus een vreemd lijstje worden haha

O: Honinghoepels met melk
T: granenbiscuits
L: 3 boterhammen met iets van vleeswaren
T: weet ik niet (iets van maximaal 185 kcal)
A: pasta carbonara

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:57

Ik had hier iets gelezen over zoete aardappels en ik zag ze liggen bij de aldi.. nu heb ik ze dus gekocht. Das altijd leuk... maar nu ook nog daadwerkelijk iets ervan maken...

Iemand lekkere tips?

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:04

Ik zit helaas meer onder de meelees steen dan erbuiten. :+ Sorry dat ik iedere keer zo binnen kom vallen.

Riddershow, er zijn onwijs veel lekkere recepten met zoete aardappelen! Ik zou gewoon even googlen. Zoete aardappelbrownies, zoete aardappelsalade, aardappelgratin, etc.

O: 1 cracker met kaas en 1 bruine boterham met vlokjes
T: Kop thee
L: Fruitsalade (ananas, peer, appel, sinaasappel, banaan etc.) met 1 lepel kwark en 1 lepel skyr. Chiazaad en 1 lepel zelfgemaakte frambozensaus
A: Stofpot met groenten en vlees
T: Waarschijnlijk nog wel iets van een toetje of ander tussendoortje. :=

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:51

Zoete aardappelpuree! :D

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:01

Zoete aardappel poffen, en dan met feta, koriander en chili mengen :9

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:15

Zoete aardappel friet, zoete aardappel stamppot, je kan er zoveel mee doen :D

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:30

Zoete aardappel frietjes <3 Die zijn de laatste tijd echt mijn favoriet, en dan met een beetje zout en iets van chilipoeder echt te lekker!

Ik heb de afgelopen week een beetje een rommel week gehad, heb een weekje vakantie en ben naar mijn ouders toe gegaan, maar veel feest, verjaardagen en gezelligheid hebben niet veel goeds gedaan voor mn lijstjes..

Woensdag vlieg ik weer terug, tot dan even volhouden door niet al te gek te doen qua eten.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:06

Ik hou dus totaal niet van kumara/zoete aardappel :') mijn vriend is dol op kumara fries.

Eten hier gaat best oke. Heb soms mindere dagen (gisteren. Lunch bij Schnitz en dinner bij Ikea :') ) maar over het algemeen gaat het al een stuk beter dan voorheen.

Deze week even een weegschaal en keukenweegschaaltje halen en dan fanatiek alles bijhouden. :)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:07

Mijn man houdt ook niet echt van zoete aardappel. Dan vooral de structuur. Maar hij vond het dan ook niks dat we hem vlees erbij hadden.

Had gekookte zoete aardappel met rode bietjes en geraspte appel gemaakt.

Ik ben geen fan van prakken met sinds het besef dat je dan de koolhydraten korter maakt en dus langzame suikers veranderd in snelle...