3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:54

Lief frummels!! Goed ook dat je t afgeslagen hebt, trots op je *\o/*

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:59

Bedankt! :D Ben stiekem ook wel trots, haha. Vind het heel aardig van mijn collega :)
Hij heeft een verse spelteierkoek voor mij gehaald bij de bakker!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:25

Goed gedaan +:)+ en super lief van je collega!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:30

Wat aardig van je collega zeg! Fijn dat ze er rekening mee houden :)

Wat betreft hartslag en fitbit, ik heb een hele lage hartslag dus weinig verbranding :')

Verder ben ik ook niet fit maar gewoon doorgaan, bijna weekend *\o/*

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:38

Dat zijn de betere collega's! Super lief! Op mijn werk wordt ook heel regelmatig wat meegenomen, als ik dan nee zei werd daar heel tof op gereageerd gelukkig. Nu ik niet meer af hoef te vallen is het nee zeggen wel een stuk lastiger geworden weer :o

Ik voel me ook al een paar dagen niet lekker en vanmorgen werd ik ook nog wakker met een vastzittende nek. Hoop dat boksen vanavond wel lukt -O-

Lijstje voor vandaag;

O; worteltaarthavermout
L; afbakbroodjes met kipfilet en leverworst
T; mandarijnen
A; pitabroodjes met kipshoarma

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:38

Oooh shoarma daar heb ik zo’n zin in!

Ik ben ook niet fit, gaat een beetje rond denk ik..

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:42

_sharonnn schreef:
Oooh shoarma daar heb ik zo’n zin in!

Ik ben ook niet fit, gaat een beetje rond denk ik..


Jaaaaa lekker shoarma <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:42

Ik heb ook nog even tegen hem gezegd dat ik het heel aardig vindt van hem :) Hij is zelf een aantal jaren terug 40 kg afgevallen, dus hij kan gelukkig goed meedenken. Ook al gaat het bij mij niet om 40 kg, maar om 5 a 7. :+

Kreeg wel van twee andere collega's een paar stomme opmerkingen toen ik aan de eierkoek zat en zij aan de taart, maar die heb ik er vriendelijk op gewezen dat het mijn lichaam is en dat ik me er prettig in moet voelen en niet zij. :)

black_kelpie: wat fijn dat jouw collega's daar tof op reageren! Ik vind nee zeggen sowieso moeilijk, tegen alles haha.
Laatst de tip hier gelezen volgens mij van Laura als ik me niet vergis, om traktaties een cijfer te geven. Als het niet een 8.5 of hoger is voor mij dan kan ik het nu heel goed afslaan :j Net ook weer een stukje chocola met honing afgeslagen. Daar houd ik niet zo van.. Al had me dat er twee weken terug niet van weerhouden het naar binnen te schuiven haha.

Hopelijk lukt het boksen vanavond en voel je je wat beter :(:)

Sharon ook al niet zo fit :(

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:39

Heel goed, zo irritant zulke collega's. Hier deden ze dat in het begin ook. Toen even duidelijk gemaakt waarom ik dit doe en hoe of wat. En nu is het klaar.
Nu word ik als gezondste meisje van het bedrijf weggezet, ze moesten eens weten wat ik allemaal eet :')

Collega heeft net even soep voor me gehaald :)

Ja griepje heerst ook niet gek met dit gekke klimaat hier in NL..
Nog 27 nachtjes slapen dan verlaat ik dit land :')

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:54

Mijn Garmin is besteld... ben benieuwd! Hij komt morgen

Begin volgensmij wel ziek te worden, dus weet niet of het nu een handige tijd is om te beginnen.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:01

Wat lief van je collega Frummels! Fijn dat er gewoon zonder morren of overhalen aan je gedacht wordt. Het commentaar van die anderen maar lekker links laten liggen. Aan dat soort opmerkingen heb je echt gewoon niks.

Haha gibraldi, gelukkig is een lage hartslag op andere fronten wel gezond :') Goed bezig! Waar ga je heen?

Lekker lijstje black_kelpie, shoarma is echt hemels op z'n tijd

Bluh, niet fit voelen is zo demotiverend om dan bijv te blijven preppen of iets uitgebreider gezond te eten. Het gaat inderdaad een beetje rond van wat ik hoor.

Ik heb voel zelf een beetje een omslag. Ik heb ineens veel minder last van een opgeblazen buik. Gisteren heb ik dat alleen echt compleet verward met honger. Heel raar gevoel. Ik eet dus eigenlijk gewoon als ik honger heb, maar ik kon gisteren maar niet verzadigd raken naar mijn idee, ook met water. Ik heb in een uur 1,5 liter thee gedronken. Vandaag ook geen opgeblazen buik, maar als ik goed nadenk dan heb ik helemaal geen honger. Het niet-opgeblazen zijn na een maaltijd is me zo vreemd dat ik het gewoon niet herken.. :o :')

Lijstje van vandaag:
O: koffie met melk en suiker
L: soort van gehakt/aardappel casserole + groene salade + 2 sneeën brood
T: handje pepernoten
T: klein bakje vruchtenyoghurt
A: risotto met 1 paprika en 250 gram champignons en kip
T: mandarijn

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:49

Dat opgeblazen zijn na het eten had ik echt altijd, naar gevoel is dat. Toen ik ging afvallen is dat helemaal verdwenen en ook nu heb ik het alleen als ik uit eten ben geweest en het allemaal veel te lekker was :+
Ik verwarde het ook met honger inderdaad, zo'n "lege" buik is raar als je dat niet gewend bent.

Mijn shoarma is opgeschoven en in plaats daarvan komt er risotto op tafel. Mijn nek is compleet waardeloos, boksen gaat m niet worden, autorijden is al tricky omdat ik niet fatsoenlijk over mn schouder kan kijken. Dus tijd om wat uitgebreider te koken :9

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:04

Klopt Aight :j Trek me er niks van aan. Althans dat probeer ik.

Opgeblazen gevoel had ik altijd dagelijks, maar sinds maandag heb ik er nog niet 1 keer last van gehad! Ik over at mezelf altijd enorm en nu ik veel minder eet, ben ik ook niet meer opgeblazen :) Heb het wel nog als ik frisdrank of spa rood drink. Maar dat drink ik vrijwel nooit dus is geen ramp om dat zoveel mogelijk te vermijden..
Dat lege buik gevoel merk ik nu ook heel erg. De eerste 3 dagen dacht ik constant dat ik enorme honger had, maar nu went het een beetje. :D

Merk nu ook dat ik helemaal geen trek meer heb tussen de grote maaltijden door :oo Heb een reminder in outlook ingesteld op mijn werk om 15:00 (nu dus) dat ik iets moet eten haha.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:10

Ah fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Mijn eerste gedachte was ZWANGER, maar dat is praktisch onmogelijk :')

Ach, risotto is ook erg lekker black_kelpie :Y) Wel naar van je nek zeg, hopelijk verbeterd dat snel

Wat neem jij vaak als tussendoortjes Frummels?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:13

Haha oh dan zou ik helemaal hysterisch worden. Ik moet echt (nog) geen baby's hoor :')

Ik neem nu vaak Skyr of rijstwafels met iets (humus, smeerkaas, krabsalade, eiersalade, pindakaas) of fruit dat vult, bv banaan of kaki en een handje noten.
Wil van het weekend weer bananenbrood bakken, dan gooi ik dat in de vriezer en kan ik een plakje meenemen naar werk :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:33

Frummels, wat klink jij ontzettend positief *\o/* En ontzettend lief van die collega hoor!

Aight, heb je je eetpatroon omgegooid dat je nu niet meer opgeblazen bent?

Oei Kelpie, goed voor jezelf zorgen :(:)

Riddershow, spannend, een fit horloge!

Bedankt Rebel, ik was je pagina kwijt! :*

Hier onderweg naar de universiteit voor examen toezicht. Heb braaf in de voormiddag gesport en een wandeling met de hond gemaakt. Hem ook nog snel gewassen, want het commando 'zit' geven als er platte poep achter hem ligt, is niet zo handig he :')

Ik eet sinds gisteren weer meer proteïne, en heb me vannacht zo wat leeg geplast := misschien daardoor eerder opgeblazen deze week?

Vandaag:
O: Oikos, twee glv toast met light roomkaas
T: latte x 2
L: 4 glv toast vegetarisch brood beleg, inex yoghurt
T: 200 g kwark, nutriday yoghurt vruchten, banaan, granola, ananas, framboosjes (want heel laat thuis)
A: (2130) 125 rijst gekookt, kikkererwten 120 g, 200 g quorn, curry van broccoli, wortel, paprika, courgette, kruiden, kokosmelk, passata
B: uurtje wandelen, half u KT, wandelen op de campus, boodschappen doen
2250 kcal

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:26

Wat lief Frummels van je collega, fijn dat er zo rekening gehouden wordt! Ik werk voornamelijk alleen, gisteren ochtend was er wel een hulp aanwezig. Ik heb slaapdiensten dus ik ontbijt op mijn werk. Toen ik mijn melk pakte om havermout mee te maken kreeg ik de opmerking of ik aan de shakes zat.. Ze doet het wel eens vaker, maar ik trek me er niet zo veel meer van aan.

Ga je zoveel plassen van meer eiwitten Bhriseis? :=

Black kelpie, wat moet ik me voorstellen bij worteltaarthavermout? Het klinkt erg lekker! Hoe maak je het als ik vragen mag? :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:28

Ik was enorm opgeblazen maar wist niet waarvan. Maar plots moest ik dus heeeel de nacht er uit om te plassen :+

Niets van aan trekken, zulke opmerkingen zijn vaak uit jaloezie oid...

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:41

_KellyAV schreef:
Black kelpie, wat moet ik me voorstellen bij worteltaarthavermout? Het klinkt erg lekker! Hoe maak je het als ik vragen mag? :)

Havermout koken in (plantaardige) melk en een scheutje sinaasappelsap. Als het net aan kookt voeg je geraspte wortel toe, speculaaskruiden en kaneel. Als het bijna klaar is een handje rozijnen toevoegen en wat gehakte walnoten, nog een minuutje doorwarmen. Was best goed te doen :9


Afbeelding

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:02

Frummels gewoon negeren die stomme collega's! Jij bent goed bezig, dat telt!

Gribaldi groot gelijk dat je het wat warmer op zoekt, helemaal met dit rot weer..

Riddershow mooi dat ie morgen komt! Hopelijk werkt ie goed :)

Aight fijn dat je een omslag merkt, ik heb zelf niet zoveel last van een opgeblazen buik, is gewoon nog vet nu :+ en ik denk dat iedereen wel eens van die dagen heeft dat ie maar kan eten en eten en eten en eten haha

Black_kelpie ook lekker toch, wel super vervelend van je nek, hopelijk is het snel een beetje beter! Je eten ziet er lekker uit, helaas houd ik zelf niet zo van havermout..

Bhriseis dat is bijzonder zeg en vervelend ook dat je heel de nacht eruit moest..

KellyAv wat flauw zeg, je moet gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor!

Vandaag lekker gesport en toch iets minder gegeten dan ingepland dus nog 260 calorieën over, maar even zien wat ik vanavond nog wil gaan eten, heb nog niet echt honger of iets..

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:12

Bhriseis schreef:
Ik was enorm opgeblazen maar wist niet waarvan. Maar plots moest ik dus heeeel de nacht er uit om te plassen :+

Niets van aan trekken, zulke opmerkingen zijn vaak uit jaloezie oid...


Aha oke! Nouja fijn dat het "eruit" is nu :) Wel irritant zo vaak plassen haha. Ik weet er alles van :')
En inderdaad zal wel een deel jaloezie zijn denk ik. Maar gelijk zo'n vooroordeel, hou daar niet zo van. Heb gelijk aan der verteld waar ik mee bezig ben en hoe, zodat ze zulke dingen niet meer zegt.


black_kelpie schreef:
_KellyAV schreef:
Black kelpie, wat moet ik me voorstellen bij worteltaarthavermout? Het klinkt erg lekker! Hoe maak je het als ik vragen mag? :)

Havermout koken in (plantaardige) melk en een scheutje sinaasappelsap. Als het net aan kookt voeg je geraspte wortel toe, speculaaskruiden en kaneel. Als het bijna klaar is een handje rozijnen toevoegen en wat gehakte walnoten, nog een minuutje doorwarmen. Was best goed te doen :9


[ [url=m/Pf4Qxc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje! Het klinkt lekker en het ziet er goed uit. Ga het volgende week eens proberen :)
Net alvast voor morgen ochtend havermout met melk, appel en kaneel klaargemaakt. Heb morgen vroeg les dus heb geen zin om dan uitgebreid havermout te koken :+

Misschien een stomme vraag, maar kan je gewone havermout ook gewoon in de magnetron doen met melk? Ik heb weleens van die zakjes van quaker om mee te nemen naar mijn werk oid, maar vraag me nou af of dat gewoon onbewerkte havermout is haha.


Ik heb bananenbrood muffins in de oven staan :9 cakeblik was kapot, en dat herinnerde ik me toen het beslag klaar was, dus worden het muffins

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:18

Ik maak mn havermout altijd in de magnetron :j 3 minuutjes op vol vermogen en klaar is klara

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:53

Ik heb geen magnetron :D Maar kan vast wel.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:14

Morgen ga ik uit eten, hoe kan ik dan het beste eten? :) hebben jullie tips?

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:19

Als het echt havervlokken zijn, moet je ze wel even laten weken.

Die haver wortel taart ziet er lekker uit! Mooie foto ook, kan zo op Instagram hihi.

Lekker, muffins! Iedereen van de gezonde baksels!

En qua uit eten... Ofwel een keer genieten, ofwel met mate genieten... Ik zelf neem nooit drie gangen, eet geen extra stukjes brood erbij. En vb bij een Italiaan zou ik vrij vettig eten, dus dan kies ik s middags iets lichter, vb kwark met fruit ofzo. Sauzen bij vlees en dressing kan je ook in een potje vragen. Maarre, bij de meeste restaurants vallen de gewone porties wel mee, lijkt me.

Maar verkijk je niet op de kcal van een salade; in een salade geitenkaas zit minstens evenveel dan in een ander vegetarisch gerecht bijvoorbeeld.