3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:36

Fijn dat je weer beter in het gareel bent :)

Hier merk ik heel langzaam kleine verschillen. Weet niet of het te maken heeft met het weglaten van de tarwe (dat doe ik pas 4 dagen) of dat het toeval is. Maar ben wat minder moe en heb al een stuk minder last van mijn buik :)

Het dagelijkse rondje lopen helpt ook wel, soms ga ik 2x lopen.
Merk dat ik er echt slecht tegen kan om de heel dag achter een pc te zitten werken :=

Lijstje voor vandaag:

O: overnight oats met blauwe bessen en banaan
T: nakd salted caramel bar
L: quinoa, zoete aardappel, broccoli, spinazie, zwarte bonen
T: Appel ,rijstwafels met pure choco
A: krieltjes, groentenmix met saus en zelfgemaakte falafelburger
T: bakje kokosyoghurt met blauwe bessen smaak

Kcal: 1788
Beweging: 4 km wandelen, vanmiddag een rondje paardrijden als t goed weer blijft :)

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:58

Laura, ik weet niet precies of je een dieet volgt of 'gewoon' kcal telt, maar ietwat vet toevoegen in je dieet kan helpen om snaaitrek tegen te gaan. Ik at een tijdje vet arm, maar bleef honger houden. Nu eet ik meer vet en minder koolhydraten en heb ik eigenlijk alleen 's avonds laat wat trek, maar veel minder dan toen ik leefde op koolhydraten. Misschien iets om even naar te kijken :)

Wat fijn Dilan!! Ik denk echt dat het kan omdat je minder tarwe eet hoor, naar wat ik weet duurt het bij een verandering van eten geen maanden totdat je merkt of iets wel/niet aan slaat. Kan ook door de vermindering van koolhydraten komen. Lekker lijstje trouwens!!

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:01

Ik doe weight watchers, maar eet de meeste dagen al wel redelijk wat vetten, en vooral ook eiwitten, want die verzadigen bij mij nog het best. Maar de snaaitrek zit meer tussen mn oren, heb gewoon zin in allemaal dingen die ik beter niet kan eten :')

Dilan, kan zeker hoor! Voeding verdwijnt redelijk snel uit je lichaam, dus na 4 dagen geen tarwe ben je het meeste wel kwijt, dus zou je zeker verbetering kunnen merken.
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 08-08-19 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:01

Khd is niet echt minder hoor ;) Ik vervang de tarwe door havermout, aardappel/zoete aardappel, quinoa en rijst :) Zit op zo'n 250 gram khd per dag (60% van mn kcal)

Maar als ik idd sterk reageer op tarwe(gluten), kan het wel verschil maken

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:07

Ohhh ik ging er even vanuit dat er in heel veel koolhydraatrijke producten tarwe zit en je daarom sowieso minder kreeg, maar dat klopt natuurlijk niet :') Heb je ooit wel eens van die glutenvrije producten gehad? Je hebt zo'n schap met die gele verpakkingen die glutenvrije broodjes en crackers enzo hebben. Geen idee waarom, maar ben altijd vet benieuwd hoe dat smaakt :+

Ahhh ja dat herken ik Laura. Heb je wel een cheatday? ~~}>

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:10

Heb het nog niet geprobeerd, maar ben wel benieuwd. Was voor mij eerst niet duidelijk of glutenvrij standaard tarwevrij is. Even opgezocht en dat is idd zo.

Maar andersom niet. Tarwevrij is niet automatisch glutenvrij

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:15

Castilja schreef:
Ohhh ik ging er even vanuit dat er in heel veel koolhydraatrijke producten tarwe zit en je daarom sowieso minder kreeg, maar dat klopt natuurlijk niet :') Heb je ooit wel eens van die glutenvrije producten gehad? Je hebt zo'n schap met die gele verpakkingen die glutenvrije broodjes en crackers enzo hebben. Geen idee waarom, maar ben altijd vet benieuwd hoe dat smaakt :+

Ahhh ja dat herken ik Laura. Heb je wel een cheatday? ~~}>


Ja, 1x per week maak ik mijn weekpunten op, soms is dat aan een etentje of een paar wijntjes, soms aan bijv chocola of chips :9 Ik probeer tussendoor ook wel regelmatig wat lekkers in te plannen, maar aangezien ik slecht maat kan houden moet ik daar altijd beetje voorzichtig mee zijn.

Edit: de nicht van mn man woont in nieuw zeeland en was laatst hier op vakantie. Zij heeft coeliakie en zei dat de glutenvrije producten hier heel goed zijn ten opzichte van wat zij gewend is. Vooral het brood vond zij veel beter, en er is veel meer keuze in bijv koekjes, snoep etc.

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:20

Ik lees wel eens in zo'n afvalboek (of iets dergelijks) dat als je cravings hebt en blijft houden je jezelf in je dieet tekort doet. Weet nooit zo goed wat ik daarvan moet vinden. Je wil afvallen voor een reden en daar horen dingen als snoep en chips gewoon niet echt bij, maar die cravings 100% negeren is ook geen doen.

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:22

Heel herkenbaar Laura, ik heb dat ook. Als het even goed is gegaan dan word ik heel slap want ik zie er dan toch al goed uit en dan kom ik zo weer aan haha. Weight Watchers vind ik toch wel heel interessant met die punten. Lijkt me wel prettig om het overzicht te hebben. Ik heb er geen geld voor, en ik hoef ook echt maar maximaal 5 kilo af te vallen, dus dat heeft dan niet heel veel zin.

Ik ben ongesteld, dus houd weer flink wat vocht vast. Heb dus geen idee hoeveel ik nu echt precies weeg. Gisterochtend zat ik op 64, gistermiddag op 63,1 :+

Ik zal straks nog een lijstje plaatsen, moet nog even bedenken wat ik ga eten.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:33

Ik denk dat weight watchers voor een paar kilo niet erg effectief is. Hoe fijn ik het ook vind, er zitten ook echt wel nadelen aan. Zo kan ik binnen mijn punten 1000, maar ook 2000 kcal eten. Doordat je producten hebt die 0 punten zijn, kan het gewoon heel veel schelen. Bijv zalm is 0 punten, maar natuurlijk wel behoorlijk veel kcal. Aan de andere kant, als ik helemaal geen 0 punters eet zit ik juist veel te laag in kcal. Nu ik nog zo veel moet afvallen komt het niet zo nauw, maar voor de laatste kilo's ga ik denk ik toch gewoon kcal tellen, dat is veel preciezer.
Wel geeft het me ontzettend veel rust dat ik wat kan eten als ik trek heb (moet ik natuurlijk niet helemaal los gaan :') ).

Ik denk zeker dat als je te weinig eet, of te weinig goede voedingsstoffen binnenkrijgt, dat cravings in de hand werkt. Andersom is het natuurlijk ook vaak gewoon iets wat tussen je oren zit. Ik heb dat heel erg na bijv zo'n vakantie, dan ben ik weer zo gewend om gewoon lekker te snaaien. Dat bevalt dan eigenlijk best goed, en vind ik mezelf opeens zielig dat dat na de vakantie "niet meer mag".
Stom, maar heel veel zit wel gewoon in mn hoofd.

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:38

Fijn dat het weer beter gaat Laura!

Wat fijn Dilan! Het lijkt mij ook best aannemelijk overigens :j

Ik zag trouwens een foto van 17 juli en van gisteren en ik ben zo duidelijk aangekomen, echt niet normaal! Nooit gedacht dat dat in minder dan een maand zo snel kan gaan. Misschien gaat het er dan ook snel weer af :+
Gisteren best prima, ik had na de banaan nog honger, dus nog iets extra's gepakt.
O: twee boterhammen met pindakaas en 100% pindakaas naturel. (ja twee verschillende pindakazen :') ) (346)
L: drie boterhammen met halvarine en kaas, grilworst en pindakaas, halfvolle melk. (642)
T: een banaan en een boterham met hazelnootpasta. (291)
A: aardappel, braadworst, sperzieboontjes, restje boterkip, een groenteballetje en als toetje een split. (528)
T: twee verse kleine tomaatjes uit de tuin. (14)
T: een snoepje. (27)
B: 9000 stappen, 22 minuten fietsen, 90 minuten paarden verzorgen en 45 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1848.

De foto’s:
17 juli:

Afbeelding

Gisteren:

Afbeelding

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:42

Is het niet gewoon het vast houden van vocht Kim? Als je in een maand zichtbaar veel verschil ziet qua fors aangekomen zijn moet je wel heel veel hebben gegeten. Lijkt mij dat het niet puur 'vet' is wat je ziet. :))

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:43

Volgens mij zie je vocht vasthouden echt niet in je hele lijf. Ik heb me ook nog niet gewogen en dat ga ik ook nog maar een tijdje niet doen, daar wordt ik echt niet blijer van hahaha.
Ik heb overigens wel vrij veel gegeten in mijn vakanties, hotelontbijtjes en iedere dag uit eten tikt wel aan haha

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:47

Ik weeg me momenteel ook niet hoor, weet dat ik daar niet vrolijk van word. Voel aan mn broeken prima dat ik meer weeg dan wenselijk :')

Maar vocht vasthouden kan wel in je hele lichaam hoor. Lijkt mij idd niet puur vet in een maand.

Ik baal altijd als ik foto's van een jaar geleden terug zie, toen ik nog veel hardliep (gaat nu niet) en nog in het magazijn werkte. Was zo mooi slank toen.
Triest genoeg was ik er toen niet tevreden mee (iets met een nasleep van eetstoornis + perfectionisme), zo zonde! Woog zo'n 58 kg en was prima in vorm. :=

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:50

Ja, stom is dat he Dilan.. Ik heb daar ook veel last van. Ben eigenlijk vrijwel nooit tevreden geweest met hoe ik eruit zag, terwijl ik er echt heel goed uit zag, haha. Gelukkig zit ik nu in een intensief psychologisch traject en mijn zelfbeeld is al veel beter geworden. Ik kan nu, ondanks dat het altijd beter kan, echt wel tevreden zijn met hoe ik eruit zie.

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:55

Dat is wel heel fijn ja :j

Ik heb periodes waarin ik er niet zoveel last van heb, maar ook periodes dat ik voor mijn idee een gigantische zwemband heb :=
Terwijl het echt niet zó erg is. Heb wel een vetrolletje, maar volgens mij zit ik qua bmi nog niet op overgewicht ofzo. Terwijl ik tijdens sommige buien wel denk dat ik minstens 5 kg overgewicht heb.

Dat ik laatst ergens een schema tegenkwam dat bij mijn lengte van 1,68 een ideaal gewicht tussen de 54 en 59 kg hoort, helpt natuurlijk niet echt mee :')

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:12

Dat herken ik ook wel. Zelfbeeld is soms erg lastig.
Als ik nu foto’s van een paar jaar terug zie dan denk ik echt, was ik zo fragiel? Voelde me ook toen nog ‘dik’ of op zijn minst niet fijn zoals ik sommige andere meisjes zag.
Nu weet ik ook dat ik er zo niet meer wil uitzien, echt veel te dun.
Maar dat hoe je jezelf ziet zo sterk is...
Nu gaat het ook beter, dankzij therapie en gezond bezig zijn.

Helpt niet dat ik van die dikke korte benen heb :+ daardoor zie ik mezelf altijd dikker dan ik ben, want ik kijk natuurlijk op die benen neer. Die zijn ook altijd een maatje verschil dan t-shirts. Daarom dacht ik: steek er wat spier in, dan blijven ze dik maar is het tenminste iets om trots op te zijn :')

Kimmie, kan zeker vocht zijn, maar misschien een beetje een combinatie? Als je zo een sterk verschil ziet op de foto’s na een maand, kan het in de omgekeerde richting ook he!

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:20

haha mijn benen zijn juist altijd dun geweest in verhouding met mijn buik. Begint nu wel wat volume in te komen. Misschien ook mede door het paardrijden wat ik nu een stuk meer doe dan voorheen.

Ik heb zelfs 54-55 kg gewogen en nog vond ik mezelf niet slank genoeg :o

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:23

Zelfbeeld is een lastig iets inderdaad!
Wat ik bij mezelf merk is dat ik het met kleren aan nog wel kan waarderen, maar in bikini ofzo is het dan zo'n drilpudding :Y) .
Heb voor maandag een proefles bij een sportschool hier in de buurt. Nu mijn paard langdurig geblesseerd is ga ik maar op een andere manier wat meer doen.

Mijn lijstje vandaag:
O: Skyr met een klein schepje eiwitpoeder, volkoren flakes met pure chocolade en thee
T: worteltjes, ranja en water
L: broodje met kipkerrie salade, broodje met kipfilet. Misschien een soepje
T: nootjes
A: broccoli.zilvervlier rijst met kipcurry
T: eiwitshake

B: 20 min fietsen en een uur hardlooptraining

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:30

Dilan, haha, ja een beetje het omgekeerde van mij dan.
Ja gek is dat he... gewicht is echt maar een getal, dat gevoel is zoveel belangrijker.

Josien, jammer van je paard. Maar wel goed om het zo aan te pakken. Misschien kun je wel trainen in functie van paardrijden, heb je er later als je paard hersteld is ook wat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:40

Castilja schreef:
Ik lees wel eens in zo'n afvalboek (of iets dergelijks) dat als je cravings hebt en blijft houden je jezelf in je dieet tekort doet. Weet nooit zo goed wat ik daarvan moet vinden. Je wil afvallen voor een reden en daar horen dingen als snoep en chips gewoon niet echt bij, maar die cravings 100% negeren is ook geen doen.

Maar dat ligt er wel heel erg aan. Als je lichaam constant een craving geeft voor zoute dingen en je kan dat ook stillen door bijvoorbeeld wat extra zout toe te voegen aan je eten hoef je echt niet per se chips te eten. Mijn craving is gewoon echt specifiek naar lekkere dingen.

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:36

Ja zo ver was ik ook :') Er bestaat ook zo'n lijst waar je kan vinden waar je lichaam echt behoefte aan heeft als je cravings hebt. Heb 'm even opgezocht:

Afbeelding

Ik heb best vaak zin in gewoon snoep 's avonds, maar in plaats daarvan naar cranberry's grijpen is me nog niet gelukt hoor :+

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:39

Emmaa_ schreef:
Castilja schreef:
Ik lees wel eens in zo'n afvalboek (of iets dergelijks) dat als je cravings hebt en blijft houden je jezelf in je dieet tekort doet. Weet nooit zo goed wat ik daarvan moet vinden. Je wil afvallen voor een reden en daar horen dingen als snoep en chips gewoon niet echt bij, maar die cravings 100% negeren is ook geen doen.

Maar dat ligt er wel heel erg aan. Als je lichaam constant een craving geeft voor zoute dingen en je kan dat ook stillen door bijvoorbeeld wat extra zout toe te voegen aan je eten hoef je echt niet per se chips te eten. Mijn craving is gewoon echt specifiek naar lekkere dingen.


Haha dit ja. Ik kan ook echt heel specifieke cravings hebben, bijv in Harlekijntjes (drop) of M&M's :')
Dan kom ik niets tekort, behalve dat mn hoofd dan vindt dat ik dát tekort kom :+

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:42

Ja, craving voor troep heb ik ook heel erg, haha, moet ik weer even doorheen. Vooral ook alcohol is een dingetje. Maar zo lang ik weet dat ik mijn lichaam voed met voedingsmiddelen die goed voor me zijn en voldoening zouden moeten geven, heb ik daar wel wat meer rust in gevonden. Ik heb niets extra's nodig.

Mijn lijstje voor vandaag:
L: havermout-spelt met volle melk, een banaan, een eetlepel pindakaas en een beetje honing en kaneel
T: kleine cappuccino, appel, twee kiwi's, twee speltcrackers met huttenkase en kipfilet
A: Magioni pizza shredded bbq beef, grote kom broccoli-boerenkoolsoep met een scheutje kookzuivel
T: Liuk citroenijsje

B: half uur/3 kwartier paardrijden, uur wandelen

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:42

Ik bekijk het altijd zo: wil ik een stukje fruit hebben? Ja, dan heb ik echt trek. Is fruit niet goed genoeg? Dan moet ik niet zeuren en is de trek niet echt :+