3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:01

Hier ook rond de 10 er af. Maar durf me nu echt niet te wegen. Heb enorm ongezond gegeten. Vandaag wel netjes binnen de 1800 kcal gebleven.

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:38

MarlindeRooz, geen idee of je het al doet, maar is IIFYM iets? Volgens mij al de tweede of derde keer dat ik er in dit topic over begin :') Ik bleef op een gegeven moment ook een beetje hangen en kreeg toen via een vriendin een bepaalde macroverdeling. Vond het superleuk me er mee bezig te houden, de puzzel wat- en hoe het binnen de macro's valt, en viel zo nog een paar kilo af. Wie weet heb je een andere manier nodig?
Zometeen volg je al macro's, hang ik een verhaal voor piet banketstaaf op :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:43

Als vega eet ik sowieso slechte macros haha. Maar ben daar wel meer op aan het letten. :=

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:44

Hoe bedoel je slechte macro's? :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 00:16

Veel eiwitten is geen / een lastige optie. Aangezien ik daar sowieso buikpijn van krijg. :P

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:45

Mijn lijstje, even druk hier om te reageren:

O: thee
L: bulletproofkoffie, salade met gekookt ei, spekjes, tomaat, champignon.
T: cola Zero, stuk chocolade
A: zelfgemaakte pizza.
T: glas witte wijn.

B: 40min krachttraining gevolgd door een wandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:16

Ik waag weereens een poging om mee te doen. :+

O: schaaltje yoghurt met bessen
T: knäckebrödje met leverpastij
L: Salade van een half blikje tonijn, fetablokjes en één derde komkommer
T: 2 blokjes Lindt sinaasappelchocola
A: Libanese Moussaka van Aubergine, tomaat, héél lang gefruite ui en kikkererwten met een tahini-yoghurtsaus
T: 5 héle lekkere gekregen bonbons. Oeps. :o


Ook drink ik om het uur een groot glas water. :) Goed voor de huid!

Daarbij heb ik vier kruiwagens zand een berg op gereden en 6 zakken houtsnippers gesleept. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-19 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:38

Lekker lijstje Resistance!

Mijn lijstje:
O: Protein quark vanille met frambozen
T: twee maiswafels met jonge kaas
L: gebakken ei, huttenkase, geraspte wortel, mais, gerookte kipfilet en bosui
T: protein quark vanille met frambozen
A: rode poon in bloem gebakken in roomboter, klein beetje pilaf rijst en rauwe wortelen, twee glazen rosé
T: werther’s snoepje en een klein stukje donkere melkchocolade

B: stukje hardgelopen en half uur paardgereden

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:29

Oeh die Moussaka klinkt enorm goed! Heb ik nog nooit gegeten, ik ga eens opzoeken of er een lekker recept te vinden is :9

Moet bijna weer naar school en ben nog een beetje in dubio hoe ik dat ga doen met eten. Heb macro's ontdekt die goed voor me vol te houden zijn, alleen is dat met een beperkte hoeveelheid koolhydraten en wordt er in onze kantine voornamelijk koolhydraatrijk voedsel aangeboden. Logisch ook, maar lastig. Hoe doen jullie dat, nemen jullie gewoon een grote rugzak/tas met honderdduizend bakjes mee of is het bij iedereen makkelijker afvallen en 'netjes' eten als je het gewoon thuis klaar kan maken? :+

(Ik ga morgenmiddag weer boodschappen doen bij de Dirk en kan die lekkere pudding weer halen, zit me toch een partij te verheugen :') )

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:32

Castilja, ik weet het je over een paar weken te vertellen wanneer ik aan het werk ben. Zal met hetzelfde te maken krijgen.

Hier even een dip. Mijn moeder is op bezoek en naast een paar traditionele gerechten van hier (niet altijd even gezond) schuift zij me telkens ongezond eten door :+ moet echt beter leren nee zeggen. Bij andere mensen lukt het me redelijk, maar bij mijn eigen moeder niet echt O:)

Wanneer ik zelf kook is het gelukkig wel gezond, dus probeer me daar even aan vast te houden. Is maar een korte periode uiteindelijk.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:03

Ik ben wel heel benieuwd naar die pudding, haha. Hier geen Dirk in de buurt.

Lastig Aria, maar ik zou toch nee gaan zeggen. Hier voel jij je niet fijn bij toch?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 200 gram Melkunie Protein Quark vanille met twee wilde perziken
L: twee speltcrackers met 50 gram huttenkase en gerookte forel, 130 gram bospeen
T: twee maiswafels met jonge kaas
A: 200 gram broccoli (gestoomd), 150 gram kipdijfilet met sriracha gebakken in olijfolie, 50 gram quinoa gekookt in bouillon
T: 200 gram Melkunie Protein Quark vanille met een banaan

Kcal: 1650
B: een uur crossfit
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 19-08-19 14:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:11

Is wel lastig idd om nee te zeggen. :=

Hier bijna alles rond wbt het opzeggen van mn baan en wat ik vanaf oktober ga doen.
Hoop dat ik dan weer wat lekkerder in mijn vel ga zitten :)

Ben ook over gegaan op 100% vegetarisch eten, waarbij ik nog steeds grotendeels veganistisch eet. Maakt het net iets makkelijker als ik onderweg ben of uit eten ga. :j

Lijstje voor vandaag:
O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink, halve banaan, handje bosbessen en lepeltje pindakaas
T: cupasoup Spicy Tomaat
L: zoete aardappel, groentenmix, kidneybonen
T: misschien een cappuccino
A: Quinoa, wortel, paprika en fried tofu :9
T: ?

Kcal: 1371 tot nu toe
B: 4 km wandelen, misschien nog even op de crosstrainer vaanvond

Lijstje voor vandaag:

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:19

Dag leute, wat is het hier stil!
Goede lijstjes hierboven. Ik ga pindakaas ook maar weer eens in slaan denk ik, schijnt met komkommer ook lekker te zijn. Moet dat alleen nog uitproberen. Wat voor werk ga je doen Dilan?
Lijstje:
Ontbijt: 200 Gram Kvarg straciatella kwark (heel lekker en top voedingswaarden)
Lunch: Groentewrap met vegetarische burger en een flinke eetlepel mosterd
Tussendoor: 2 Glazen tomatensap, M'N FAVE VANILLE PUDDING WHOEO, 3 roereieren met 30 gram kaas (dit at ik om 17:00, probeer mijn avondmaaltijd even naar later op de dag te verschuiven omdat ik 's avonds de hele tijd honger heb)
Avondeten: Chili sin carne op een groentewrap (200 gram bonen, tomaten, texmex taco kruiden)
Beweging: Uur circuit training. Fitnessinstructeur zei dat hij blij was dat ik de groep in was gekomen omdat ik door beuk tot ik er bijna bij neerval en hij had gezien dat anderen daardoor ook een tandje harder gingen. *\o/*
Je hebt bij ons de mogelijkheid een hartslagmeter om te doen waardoor je hartslag op het scherm komt en je onderling kunt zien wie het hardst traint. Je hebt de groene, oranje en rode zone, en in oranje en rood ben je flink aan het zweten omdat je hartslag omhoog gaat. Nu bleek mijn maximale hartslag verkeerd ingesteld en bleef mijn scherm dus de hele tijd op groen terwijl ik me helemaal in het zweet werkte. Ik snapte er al niets van dat ik met de Atlantische Oceaan aan zweet onder me (lol) een groen scherm had en mensen die rustig/normaal op hun cardioapparaatje trapten oranje waren. Na de les alles goed ingesteld en aangepast en in het vervolg dus goede metingen <<)

Ik ben nog steeds geen grammetje afgevallen en moest er vanmorgen zelfs om lachen. Je zou toch verwachten na dik een maand 5 dagen per week sporten en op je eten letten je ook verschil zou zien op de weegschaal, maar nee hoor. :+

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:36

Wat cool Castilja, dat wil ik ook! Waar sport jij?

Hier hetzelfde hoor, ook niets afgevallen, eerder aangekomen. Maarja, vocht he..

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:50

Ik stuur je effe een PB!
Gaat trouwens via Polar, denk dat ze dat bij wel meerdere sportscholen hebben!
Ja is het bij jou vocht denk je? Hoe komt het dan dat je dat vast houdt? Ik heb het overduidelijk als ik ongesteld ben, maar verder hou ik volgens mij niet zoveel vocht vast. Zat wel te denken; heb vier jaar lang fulltime gerookt en daar sinds 3 maanden zo goed als mee gestopt. Ik hoor altijd horrorverhalen over aankomen na het stoppen, kan ook nog zijn dat ik het gelijk trek door sporten. Maar dan had ik echt veel aan moeten komen. Ik weet het niet. Help. :')

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:10

Castilja, als je veel traint kan het best dat je niet afvalt volgens de weegschaal. Hoe zie je jezelf in de spiegel?

Ik ga trouwens weer terug het magazijn in. Ik kan niet wennen aan het zittend werk op kantoor. Word er heel onrustig en chagrijnig van.
En ik kom dus kilo's aan. Deels door het zitten, deels door frustratie-eten :roll:

Net naar de fysio geweest en daarna 20 minuutjes op de crosstrainer gestaan :D

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:09

Oh ik stel me stiekem ook gewoon een beetje aan hoor, ik zie in de spiegel een behoorlijk verschil al :') Nog niet de spieren die ik zou willen maar daar mag ik nog wel even een jaartje voor uit trekken :+ Vind het alleen zo bizar dat ik echt precies op hetzelfde gewicht blijf.
Wat een goeie trouwens dat je teruggaat naar het magazijn! Van de hele dag stil zitten is nog nooit iemand beter geworden. Kantoorwerk lijkt me ook helemaal niets.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:19

Ik heb ook 5 jaar flink gerookt, en toen ik stopte kwam ik 6 kilo aan. Ik wil je niet bang maken, maar het kan gebeuren.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:30

Je komt niet aan door stoppen met roken. Je komt aan van te veel eten. _O-

Hier gaat het redelijk. Krijg eindelijk weer een beetje een normaal ritme.

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:38

Castilja schreef:
Oh ik stel me stiekem ook gewoon een beetje aan hoor, ik zie in de spiegel een behoorlijk verschil al :') Nog niet de spieren die ik zou willen maar daar mag ik nog wel even een jaartje voor uit trekken :+ Vind het alleen zo bizar dat ik echt precies op hetzelfde gewicht blijf.
Wat een goeie trouwens dat je teruggaat naar het magazijn! Van de hele dag stil zitten is nog nooit iemand beter geworden. Kantoorwerk lijkt me ook helemaal niets.

Ik had geen idee of ik kantoorwerk leuk zou vinden. Altijd actief werk gehad en dacht dat ik zou kunnen wennen.

Oud-collega's twijfelden al :+ Die zagen mij niet een hele dag stil zitten. En ze hebben gelijk gekregen :))

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:39

MarlindeRooz schreef:
Je komt niet aan door stoppen met roken. Je komt aan van te veel eten. _O-

Hier gaat het redelijk. Krijg eindelijk weer een beetje een normaal ritme.


Neuh je kunt er echt door aankomen. Je metabolisme vertraagt. Mensen die beginnen met roken vallen vaak ook wat af.
Dank Jip :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:46

Nou als je blijft eten zoals je deed en elke dag even 30 min extra wandelt komt het goed haha.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:48

Ja oké Marlinde. Ik ging ook wel meer eten inderdaad :+ :Y)

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:17

Mijn vriend is gestopt met roken, meer gaan bewegen en op zn eten gaan letten, maar is toch 3 kilo aangekomen..
Zeer demotiverend voor hem :(

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:40

De meeste van mijn huidige kilo's zijn van het stoppen met roken jaaaaren geleden :+ Overigens heel goed zelf erbij gegeten haha. Maar, mn man ging helemaal niet extra snoepen en die is ook 7 kg aangekomen toen.

Ik heb echt ontzettend moeite om mn motivatie vast te houden op het moment. Veel verleidingen, weinig progressie... Nou ja, doorbijten maar weer..

Vandaag:
O: Griekse yoghurt met my muesli en frambozen
L: salade met tomaat, kikkererwten en gekookt ei, met remia salata fijne kruiden. Kom tomatensoep.
T: druiven, bananenmuffin
A: Gemarineerde kipfiletlapjes, broccoli, gekookte aardappelen
T: smart protein chips