3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:52

Lekker offtopic; naar welke voorstelling was je in het theater? <<)

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:55

Ik denk dat als je gaat denken in termen als slechte voeding, erg over de scheef, veel te veel gegeten dat je heel snel erg negatief gaat denken en doen rondom eten.
In je posts schrijf je dat alles tegen zit, maar als je kijkt hoeveel je hebt gegeten uiteindelijk valt het mij elke keer mee. Ik denk dat je veel kunt halen aan de manier waarop je naar eten kijkt.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:57

Ik was naar Lenette van Dongen, heel leuk! Ik haalde alleen wel de gemiddelde leeftijd met 20 jaar omlaag geloof ik :')
SdaphneS, normaal doe ik dat gelukkig niet zo heel erg hoor. Ik vind alleen een lunch van meer dan 1000 kcal aan brood (even ingeschat) niet echt oke. Ik moet ook zeggen dat ik eerst veel nuchterder was hierin, maar toen woog ik ook een stuk minder en hoefde ik alleen op gewicht te blijven. Dat kan er ook mee te maken hebben.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:04

Ok, maar je zegt zelf dat het een schatting is. Misschien zit je er wel volledig naast met je schatting en maak je je voor niets zo druk.
Je gaf in je post aan na het ontbijt niet meer bijgehouden te hebben hoeveel je precies hebt gegeten, omdat je lunch zoveel is. Maar je krijgt pas verder inzicht als je echt de hele dag bijhoudt en daaruit conclusies kunt trekken.
Ik herken heel erg dat je denk dat iets eten teveel is en dus mislukt is en daarom het maar op geeft voor de dag. En dat patroon doorbreken is heel moeilijk.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:20

Ik heb ondertussen al wel genoeg ervaring met eten dat ik weet dat mijn lunch zoveel kcal is, ik had namelijk wel vaker zulke lunches een tijd terug. Ik hou al zolang mijn eten bij, dat ik op een gegeven moment wel weet hoeveel kcal dingen zijn. Verder heb ik de dag niet opgegeven, maar had ik geen zin om alles in te vullen, omdat ik dan toch al weet dat ik in het rood zou komen. Verder heb ik niet superslecht gegeten, maar wel te veel ben ik van overtuigd, zeker omdat ik amper bewogen heb. Maar goed, ik wilde alleen even uitleggen waarom ik het zo heb gedaan als ik gedaan heb :)

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:30

Het is ook zeker geen kritiek hoor. Ik bedoel het als tip. Ik begrijp heel goed dat als je al geruime tijd je eten bijhoudt dat je dan een inschatting kunt maken. :)

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:52

Castilja schreef:
Sport je veel? Dan zou het zeker een verschuiving van vet naar spier kunnen zijn! Ik sport sinds half juli echt enorm veel; geen grammetje afgevallen. En pin je er niet op vast hè, als je verschil ziet in de spiegel is het goed toch?

Ja ben eigenlijk zeer actief en ik voel echt mijn beenspieren en buikspieren. De buikspieren zitten wel nog verstopt :')

Ik ga 1x intensief gaan fitnessen ( kracht en cardio), ik rij 2 a 3x per week intensief met mijn paard (dressuurtraining die veel vraagt), dan tracht ik nog ongeveer 4x per week intensief te wandelen met de hond. Zo veel mogelijk afstand in zo min mogelijk tijd. We hebben ook de paarden aan huis dus dit vraagt ook wat.

Ik kom gemiddeld aan 14000 stappen.

Maar we zien het wel volgende week.

@ Kimmie: ik eet meer dan 1470 cal. Dat haal ik gewoon niet en mezelf uithongeren daar doe ik niet aan mee. Het moet nog leuk blijven ook.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:12

Balen kimmie dat het eventjes niet zo lekker gaat! Hopelijk lukt het om jezelf weer te herpakken, komt vast goed!

Ik ben blij dat ik afgelopen week even goed heb doorgezet met kcal tellen en streng zijn voor mezelf. Ik had namelijk bijna de hoop opgegeven omdat ik al 2 weken niks was afgevallen, maar vanochtend was er toch ineens bijna een kilo vanaf! *\o/*
Gisteren een uur paardgereden en 'savonds ook nog ruim een uur gewandeld samen met mijn vriend waardoor ik bijna 20 duizend stappen heb gezet en 3000 kcal heb verbrand (volgens fitbit dan), dus een lekker dagje!

Vandaag een relaxed dagje, geen zin om te koken dus ik mag frietjes eten van mezelf :+

O: Snelle Jelle goed gevuld + gekookt ei
L: Tomaat groentesoep
T: Frambozenkoek
A: Twister fries en een kroket uit de airfryer + mayonaise

Ongeveer 1400 kcal

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:50

Goed zo Annikoe! Fijn!

Hier gaat het een beetje rommelig, haha! Ben dit weekend verhuisd en daarvoor ook al steeds bezig met klussen, dus heb niet echt vaak calorieën geteld en weinig rust en tijd/puf om te sporten.

Vanaf vandaag is de rust weer wat wedergekeerd, al ben ik nog steeds wat onrustig en slaap ik slecht. Het is best wat, zo'n verhuizing. Ik probeer wel goed voor mezelf te zorgen dus ook gezond te eten en IF te doen.

Lijstje vandaag:
L: twee stevige speltcrackers met Hüttenkäse en runderrookvlees, proteineshake framboos met kefir
T: twee vijgen, paprika-chili wrap met gerookte kip, tomaat en Hüttenkäse, eventueel een Barebells proteinereep coconut choco
A: twee paprika-chili wraps met guacamole, gerookte kip, tomaat, paprika en bonenmix

Kcal: 1800
B: uur crossfit
T: 200 gram proteine yoghurt, proteineshake double chocolate

Amire
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-19

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:21

Hi allemaal!

Ik kom graag meelezen als dat ok is. :) Met mijn gewicht is an sich niks mis, maar ben wel redelijk bewust bezig met voeding en sport (kaas en wijn uitgezonderd). Bovendien maken een paar kilootjes minder me wat sneller met hardlopen.

Zal morgen even reageren op wat posts, zo heerlijk m'n bedje induiken na een goed uurtje trappen!

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:25

Kaas hoeft niet per se slecht te zijn als je af wil vallen, ik eet me echt dood aan kaas <<) (Eet wel echt minder koolhydraten dus daarom kan het lol). Welkom! :)

Amire
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-19

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:45

Thanks Castilja! Nee mee eens hoor, maar bedoelde meer dat ik gewoon graag let op m'n eten en sporten, ook los van eventueel afvallen, omdat het goed is voor m'n energie en huid. Dus ontbijt, lunch en diner met kaas past daar helaas niet in. :D Maar er gaat geen dag voorbij zonder kaas!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:12

Ik heb sinds een aantal dagen WW weer opgepakt, mn gewicht ging echt de verkeerde kant op. Gaat nu best wel weer goed! Wel vandaag verjaardag van mn man, morgen een borrel van mijn werk en zaterdag de verjaardag vieren voor familie en vrienden, dus lastig weekje om verstandige keuzes te maken.

Vandaag is dit mijn plan:
O: Griekse yoghurt met fruit en havermout
L: salade met tomaat, komkommer, tonijn, gekookt ei en zilveruitjes, kom pompoensoep
T: banaan en mandarijn
A: pizza bij Happy Italy :9 Die stond al weken in de planning dus daar ga ik lekker van genieten

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:35

Laibadji, goede keus van je :j

Super Annikoe!

Welkom Amire!

De afgelopen dagen eindelijk weer een paar nette dagen gehad, alleen gisteravond ging het weer mis. Ik zat eigenlijk al te hoog in kcal, maar ik pakte toch nog iets lekkers. Niet de goede keuze en ook weer veel te veel. Ik zal even het lijstje van te voren laten zien, zodat jullie zien dat dat echt niet te weinig is.
O: twee boterhammen met nutella en een halve eierkoek. (384)
T: boterham met pindakaas. (193)
T: koekje (bij de kapper). (55)
L: twee boterhammen met halvarine, Limburgse cervelaat en kaas, een eierkoek met halvarine en suiker en een beker halfvolle melk. (669)
T: een boterham met twee speculaasjes. (193)
A: nasi met twee gebakken eieren. (742)
Hier zat ik al op 2226 kcal, maar at ik alsnog: een napoleon, een stuk witte chocola, een pindarotsje en twee celebrations. Waarom ik dat dan doe, geen idee, ik had er niet eens zin in -O-
B: 10.000 stappen en 50 minuten fietsen.

Vandaag weer een nieuwe dag!

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:05

Kim, heb je het idee dat je in je normale voedingspatroon dingen tekort komt? Verlang je bijvoorbeeld echt hele dagen naar wat zoets maar neem je het niet omdat je probeert af te vallen? Dat zou naar mijn idee de drang naar zoetigheid 's avonds verklaren. Wat ik ook wel eens heb gelezen is dat het meestal de hele dag goed gaat omdat je nog een maaltijd in het vooruitzicht hebt (diner), maar dat het daarna mis gaat omdat je eigenlijk de volgende ochtend pas weer 'mag' eten. Ik verschuif mijn diner nu naar zo laat mogelijk zodat ik daar 's avonds lang vol van zit en echt niet meer hoef te eten. Misschien dat wat als je planning en rooster het toe laat?

Hier gaat het wel goed maar dat komt alleen omdat ik ziek ben :') Zit sinds gisteren de hele dag op mijn kamer met wat griepverschijnselen. Begon vanmorgen ook weer misselijk maar dat trekt langzaamaan weg, net 4 crackers met vegetarische filet americain genomen. Ik eet deze dagen dus echt te weinig maar scharrel ook alleen maar wat rond op mijn kamer. Er komen drukke dagen aan dus hoop echt dat ik snel beter word.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:25

Castilja, dat idee heb ik eigenlijk niet. Ik weet dat ik eigenlijk altijd nogal laag in eiwitten zit, maar ik heb niet het idee dat ik daar last van heb. Eigenlijk valt het verlangen naar iets zoets enorm mee en als ik echt iets wil, pak ik het ook. Soms zou dat laat avondeten werken, maar ik wil eigenlijk het liefst na het eten altijd graag naar stal, dan ben ik rond 22 uur weer thuis. Om dan nog avond te eten is ook zo wat :') Ik zal eens kijken hoe ik dit in mijn planning in kan voeren.

Veel beterschap!

Amire
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-19

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:27

Hmm, lastig Kimmie. Voor mijn gevoel zit je vrij hoog in de koolhydraten qua percentage, maar eigenlijk zou je alles eens moeten invoeren in zo'n app om te kijken of dat daadwerkelijk klopt. Wat ik in ieder geval bij mezelf merk: koolhydraten eten doet koolhydraten eten. Ik zou je willen aanraden om wat meer vetten en eiwitten te mixen met je maaltijden, wellicht helpt dat voor de avonden.

Mijn voorlopige lijstje:
O: Banaan + eiwit shake met halfvolle melk
L: Magere kwark + cruesli + verse aardbeien
T: Keelsnoepjes
A: Zelfgemaakte soep + broodje
T: Zal vast nog een wijntje bij komen
B: 7km hardlopen, 45 min spinning

Mis nu zelf ook wat vetten zie ik, misschien straks nog maar een handje amandelen. :9

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:21

Oh goeie Amire, daar had ik niet eens aan gedacht. Kim, ik heb tijden terug (toen ik macro's had met veel KH) ook 'last gehad' van eetbuien in de avond. Mijn bloedsuikerspiegel schoot alle kanten op en ik bleef honger houden. Nu ik mijn macro's heb veranderd en meer vet/eiwit eet en minder KH gaat het ook super met mijn hongergevoel. Wie weet is dat iets om even te bekijken :) Als je je eiwitten omhoog gooit ga je ook gezondere keuzes voor het afvallen maken is wat ik heb gemerkt.
Hoe is het vandaag gegaan?

@Amire, ben je aan het cutten? Ik vind het echt een top lijst maar ben wel benieuwd hoe lang je zo'n eetritme vol gaat houden. Zeker met je beweging. :D Is een oprechte vraag hoor, no judgement. :')

Amire
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-19

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:45

Castilja, dat is een term uit de bodybuilders wereld toch? Of wat bedoel je precies?

Vandaag is wel voor mij een gezondere dag en relatief laag in de kcal, als je dat bedoelt. Maar ik ga bijv. morgen uit eten en zondag familie etentje dus dat zijn dan weer omgekeerde balansdagen, haha.

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:38

Oh sorry! Ja god het woord is in mijn leven dusdanig ingeburgerd dat ik er niet bij stil sta dat andere mensen het misschien niet kennen :') Cutten is als je bewust bezig bent met je vetpercentage omlaag krijgen dmv je voeding en sporten. Je kunt ook op onderhoud eten of zelfs bulken, waarbij je meer eet dan je nodig hebt om de spierontwikkeling te stimuleren. Ik vind jouw lijstje echt iets wat ik zou eten als ik zou cutten, inderdaad wat lager in de kcal. Je hebt vandaag dus ingepland om morgen en overmorgen te compenseren? Prima! :D

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:36

Vandaag naar de voedingscoach geweest. Het was van augustus geleden en toch bijna 2 kg kwijt! Vet en spiermassa zaten goed.

Ik doe het beter dan ik dacht *\%/*

En nu over mijn angst geraken om niet meer bij te komen. Ik vind dat heel akelig.

Amire
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:12

Castilja schreef:
Oh sorry! Ja god het woord is in mijn leven dusdanig ingeburgerd dat ik er niet bij stil sta dat andere mensen het misschien niet kennen :') Cutten is als je bewust bezig bent met je vetpercentage omlaag krijgen dmv je voeding en sporten. Je kunt ook op onderhoud eten of zelfs bulken, waarbij je meer eet dan je nodig hebt om de spierontwikkeling te stimuleren. Ik vind jouw lijstje echt iets wat ik zou eten als ik zou cutten, inderdaad wat lager in de kcal. Je hebt vandaag dus ingepland om morgen en overmorgen te compenseren? Prima! :D

Ja ik ken de term inderdaad wel maar zou mezelf er niet mee associëren haha. Doe namelijk helemaal niks aan kracht (zou ik eens moeten doen, blessuregevoelig).

Denk dat het trouwens wel snel kan vertekenen hoeveel ik sport. :) Sowieso is de rest van de dag zittend, geen actief beroep. En ik sport misschien 5x in de week o.i.d., maar vaak ook maar een half uurtje hardlopen dus voor iemand die lange gym sessies heeft is dat dan ineens maar 2-3 x in de week.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 08:52

Amire, ik vul idd vaker in. Als ik naar een normale dag van mezelf kijk, heb er gewoon random eentje gepakt uit MFP, dan had ik die dag 41% koolhydraten, 43% vetten en 15% eiwitten.
Ik ga kijken of ik wat meer eiwit kan eten!

Gisteren heerlijk, maar ongezond gegeten. 's avonds samen met mijn vader gekookt. Als hoofdgerecht papadums met garnalen en als toetje warme, lopende chocoladetaartjes :9
Verder wel veel bewogen, naar allebei mijn paard geweest, eentje opstaptraining en de andere gereden.

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:41

Owwww 15% eiwit is wel weinig inderdaad. Succes met het opschroeven! :) Je hebt verschillende vegetarische producten waar heel erg veel eiwit in zit, ik haal het meestal daar uit. In gewoon vlees zit natuurlijk ook veel eiwit maar dan heb je wel ook al die vetten erbij (en dode diertjes :( ).

Hier gaat het redelijk, dit weekend niet goed gegeten omdat ik nog een beetje aan het uitzieken ben en amper de deur uit kom. Gisteravond wel een verjaardag gehad en heb daar 2 flinke borden échte Indonesische bami/nasi/kroepoek gegeten, dat was echt heerlijk. Vandaag alleen nog maar een volkorenbol met een vegetarische hamburger op, heb voor vanavond een stoofpotje en wat noodles. Heb ook niet zoveel trek.

Sinds vanmorgen laadt mijn FitBit alta HR helaas niet meer op. Ik probeer het nog een aantal keer maar vrees dat hij aan het einde van zijn Latijn is, heb hem ook al meer dan 3 jaar dus hij heeft goed z'n best gedaan. :') Nu alleen de vraag of jullie een bepaald soort FitBit aan kunnen raden? Ik vind de Alta HR goed, daar niet van, maar het is niet de mooiste die er is en ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van de andere versies. :)

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:12

Hoe gaat het jongens? Hier qua eten wel oké, maar kan minder naar de sportschool dan ik wil. Heb wel iedere ochtend van 09:00-10:30 bewegingsles op school dus ik beweeg toch wel, maar meh. Het weer heeft echt invloed op m'n stemming, voel me super sad en heb het niet naar m'n zin op school en nergens zin in :')

Vind koken heel leuk maar dacht gisteren dat het handig was om linzen, kikkererwten, doperwten en prei tot een soort soep te pureren. Het was het meest vieze wat ik in tijden heb gegeten. <<)