3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:34

Dank voor de lieve berichten!!! Het gaat echt even niet heel lekker, maar weet ook dat het door de winter komt. Heb binnenkort ook twee maanden een soort vrije periode en ruimte om rust te pakken en op te krabbelen, dus komt goed! :D

Barbara ik vraag me echt af hoe je spieren op kunt bouwen met 1200 kcal? Mensen die bulken met fitness om spieren op te bouwen eten echt wel 2-3 keer zoveel. 1200 In combinatie met veel sporten is echt niet best. :(

Heb hier de macro's even los gelaten, probeer nu gewoon gezond te eten. Wat soms lukt. Soms ook niet. :') Als alle drukte en ongein van school achter de rug is pak ik het weer op.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:07

Ik zeg ook dat ik niet een vast aantal calorieën heb, dit varieert om de zoveel tijd. En ik ben nu aan het afvallen, met iets aan spier opbouw. Dat wordt ook opgebouwd met dan ook de hoeveel calorieën natuurlijk...

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:52

Het is akelig rustig hier, haha! Hoe zijn jullie kerstdagen geweest?

Ik ben gelukkig qua gewicht hetzelfde gebleven over de feestdagen. Eerste kerstdag diner gehad met een vriend van me, hij is ook bezig met zijn gezondheid dus we hebben een redelijk gezond kerstdiner gekookt, met uitzondering van de brownie met witte chocolade en kerstkransjes als dessert. Tweede kerstdag heb ik meegedaan met de kerst workout bij crossfit. Was heel erg pittig maar ook fijn, daarna met een vriendin naar de sauna geweest en 's avonds lekker op de bank met een pizza en Netflix. Ben afgelopen weken qua calorieën wat hoger uitgekomen dan ik eigenlijk zou willen, maar ik vind het niet zo'n ramp. Ik compenseer het wel weer.

Ik ben al best wel een beetje bezig met oud&nieuw, ik wil wel kunnen genieten maar me niet volstoppen met allerlei ongezonde troep. Ik ga qua alcohol voor wodka met spa rood of light frisdrank en qua eten wil ik mezelf niet echt iets ontzeggen en ook genieten. Hoe doen jullie dat?

Lijstje voor vandaag:
O: proteineshake met een banaan en magere kwark
L: AH Excellent pistolet wit met roomkaas en gerookte zalm
T: 4 wortels, halve komkommer, twee mandarijnen, een peer en een aantal lychees
A: tofu met broccoli en quinoa
kcal: 1500

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:17

Mmm ik ben even ook wel lekkers aan het eten tussendoor, dus ik hang stil. Van niet af maar kom ook niet aan...volgende week weer er tegen aan...

Vanavond wel naar de sportschool voor een intake dus hopelijk komt dat goed.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:14

Wow Maanlicht, wat kun je goed maat houden met de feestdagen! Knap! Als het kon zou ik het ook erg graag willen, alleen at ik bij mijn ouders en daar is het echt simpelweg een kwestie van 'eten wat de pot schaft'. Wel fijn als je dineert met een andere gezondheidsfreak, hoef je niet te stoeien over hoe gezond je het kerstdiner maakt :Y)

Na de feestdagen ging ik 3 nachten naar België in halfpension, dus ook kneiter veel gegeten. En als er een champagneontbijt voor mijn neus staat laat ik dat natuurlijk niet staan }>
Na ongezonde dagen wel altijd heel veel zin om het gezonde eten weer op te pakken. Zit weer in mijn studio en ga vanavond lekker sporten, ben nu aan het bedenken wat ik vanavond voor gezonds in elkaar ga flansen.

Mijn sportschool is in januari ineens twee keer zo druk dus daar zie ik wel een beetje tegenop. Al die mensen met goede voornemens die dan een maand lang intensief sporten en weer opgeven :') :') :')

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:57

Ik meld me weer! Ben 2kg aangekomen vanaf kerst. Maar heb wel heerlijk genoten :D

Nu weer mijn gewoonten daadwerkelijk gaan uitvoeren. Dat is laatste tijd met ziek zijn en feestdagen slechter geweest.

5x per week minstens 10k stappen
2x per week sporten
Kcal doel per week behalen.

Niks nieuws, maar het moet wel weer even consequenter.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:06

@Castilja: Ja, tijdens de kerst ging het best oké, los van die dagen wat minder. Heb ook dagen dat ik hele Milka repen naar binnen werk helaas. Een champagneontbijt zou ik, ondanks dat ik intermittent fasting doe, ook niet afslaan hoor. Genieten is ook belangrijk!

Welkom terug Lino! Heldere en ook haalbare doelen denk ik!

Ik wil komende paar maanden kijken of ik het crossfit kan uitbreiden naar 5x per week.
Ga nu 3/4x en dat gaat sommige weken heel goed, en sommige weken kom ik mezelf/mijn lichaam behoorlijk tegen. Maar ik weet dat ik het kan :)

Ik wil ook graag beter gaan eten, ik ben soms zo gefocust op de calorieën dat ik vooral met het avondeten hele karige maaltijden eet omdat ik overdag veel honger heb en dan te veel eet. Waardoor mijn avondeten dan bestaat uit een kommetje soep of een proteinereep om te compenseren, waardoor ik daarna weer heel veel honger heb en overdag weer veel ga eten. Dus ik wil daar graag wat meer ritme in brengen.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:21

Maanlicht, is 5 keer per week handig? Een docent van me is topsporter en die geeft vaak aan dat je met drie (max 4) keer per week de beste resultaten haalt in verband met herstel. Als je hebt gepiekt (zo'n training waarbij alles goed gaat) zal het de dag erna enorm tegenvallen omdat je lijf gewoon zo werkt. Denk daarom dat je met 5 keer per week juist averechts effect krijgt en dat zou zonde zijn :( Heb zelf deze zomer ook 5/6 keer per week in de sportschool gestaan hoor, daar niet van, maar merkte toen ook dat ik echt dagen had dat ik alles eruit moest persen en niets vanzelf ging. Na het verhaal van mijn docent probeer ik er nu productiever mee om te gaan. Je kan wel 5 keer per week sporten, maar 5 keer per week buffelen is niet handig. Topsporters hebben ook trainingen dat ze alleen wat oefeningen met touwtje springen doen :Y)

ANYWAY. We zijn terug. Heb heel veel zin om gezond te eten weer. Ik ga expres niet op de weegschaal staan omdat ik gewicht niet belangrijk vind, maar in de spiegel zie ik wel dat mijn buikspieren iets meer verstopt liggen :') Heb de komende twee maanden een periode op school waar we eigen werk moeten maken en niet fysiek op school hoeven te zijn, dus ik kan lekker m'n ding doen :D
Laatst bijgewerkt door Castilja op 02-01-20 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:22

Castilja, ik herken het hunkeren naar gezond eten. Zoveel behoefte aan groenten op moment, na alle vettigheid en zoetigheid van afgelopen weken.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:24

Ja goed is dat he? Helemaal gemotiveerd weer beginnen. Heb je een FitBit of iets dergelijks dat je je stappen bij kan houden? <<)

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:28

Ja heb m’n fitbit inmiddels bijna 2 jaar en daarvoor jaren een Polar gehad. Wil niet meer zonder sportwatch. Eerder vooral voor paardrijden, maar nu voor m’n slaap en stappen bijhouden.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:30

Duidelijke doelen Lino! :) Lukt je vast.

Maanlicht: Eten is altijd even proberen en schuiven. Ik heb dat ook een tijdje gehad wat jij beschrijft. Maar ik eet nu tussen de middag een wat rijkere en grotere maaltijd (800-900 kcal), waardoor ik vaak pas tegen het avondeten weer trek krijg :j

Castilja: herken ik wel inderdaad. Vorig jaar stond ik ook 5x per week in de crossfit box en het werd er niet speciaal beter op.
Echter, ik ben zelf ook jarenlang topsporter geweest en heb toen wel 6x per week 8 uur per dag getraind (inderdaad wisselend van diehard krachttraining tot touwtjespringen en hardlopen). En op de rustdag low intensity cardio van 2 uur. Dus als je op dat niveau sport of wilt presteren dan is 5x per week natuurlijk wel prima. :D
Fijn dat je weer gemotiveerd bent! Ik herken het wel echt!

Hier ook weer lekker bezig sinds vorige week. Vanmorgen gewogen en er is alweer wat af. 79,7 was het vanmorgen.
Deze week heel veel gewandeld dus lekker bewogen. En vanavond ook weer sporten. Ik heb crossfit even gelaten voor wat het is en ga nu weer naar de sportschool. Vanaf volgende week ga ik elke woensdag zwemmen met een vriendin.

O: 2 koffie
L: salade met tonijn, pasta, tomaat, komkommer, mozzarella en kappertjes. Olijfolie en balsamico
T: magere kwark, sinaasappel, handje walnoten
A: rösti rondjes, vleesvervanger, ovengroenten
T: appel

Totaal 1935 kcal

B: wandeling in de pauze en vanavond een uur fitness + half uur met pony wandelen
D: water en thee

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:39

Ah, welke sport heb je gedaan dan Frummels? En wat doe je nu? En halleluja, 8 uur lang trainen. Wat doe je allemaal dan :') Voordeel is wel dat je dan veel kan eten hahaha. Lekker lijstje trouwens! Ik ga vanmiddag even boodschappen doen en gezonde dingen in slaan. <<)

Ik kan ook niet meer zonder Lino! Ben begonnen met een FitBit die het prima deed, maar vond hem er toch ietwat lomp uit zien. Heb nu een Garmin die er uit ziet als een gewoon horloge maar die braaf alles bij houdt. Super tevreden over.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:41

linoleum schreef:
Castilja, ik herken het hunkeren naar gezond eten. Zoveel behoefte aan groenten op moment, na alle vettigheid en zoetigheid van afgelopen weken.


Dit herken ik helaas niet :+

@Castilja, ja dat heb ik ook wel eens gehoord inderdaad. Het is even aanvoelen wat wel en niet prettig is en waar ik het meeste uit kan halen. Los van de progressie vind ik het ook gewoon super leuk en geeft het me veel energie en sociale contacten.

@Frummels: Ja, ik wil dat ook meer gaan proberen, grotere maaltijden bij de lunch, denk dat dat voor mij wel prettig kan werken. Ben er nog erg zoekende in. Lekker lijstje heb je!

Mijn lijstje voor vandaag:
L: proteineshake met magere kwark, twee volkoren boterhammen met Hüttenkäse en ossenworst
T: mandarijntje
A: kipfilet, broccoli en quinoa
T: grapefruit, proteineshake met magere kwark

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:51

Castilja schreef:
Ah, welke sport heb je gedaan dan Frummels? En wat doe je nu? En halleluja, 8 uur lang trainen. Wat doe je allemaal dan :') Voordeel is wel dat je dan veel kan eten hahaha. Lekker lijstje trouwens! Ik ga vanmiddag even boodschappen doen en gezonde dingen in slaan. <<)

Ik kan ook niet meer zonder Lino! Ben begonnen met een FitBit die het prima deed, maar vond hem er toch ietwat lomp uit zien. Heb nu een Garmin die er uit ziet als een gewoon horloge maar die braaf alles bij houdt. Super tevreden over.


Haha ja ik kon ZO veel eten. Dat mis ik het meeste :') Meestal zo 4500 kcal per dag. Maar dat moet ook wel dan, want er is niet tegenaan te eten als je zoveel sport. We hadden ook 2x warme lunch. om 12.00 en om 15.00
Ik deed aan Alpine Skiën en woonde daarom in Noord Italië. Want skiën is in Nederland lastig natuurlijk :+
Een dag zag er ongeveer zo uit:
6.00-7.00 hardlopen en warming up
8.30-12.00 ski training
13.00-14.30 ski training
16.00-18.00 kracht-/conditie-/coördinatie training

Ohh dat vind ik altijd zo leuk, om dan lekker gezonde dingen te halen bij de supermarkt haha. Dan ben ik weer helemaal gemotiveerd.
Welke Garmin heb jij? :) Ik heb een fitbit Versa. Vind m heel handig, maar niet speciaal heel mooi ofzo..

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:53

Ik meld me ook weer zoetjesaan... ben weer veel aangekomen en moet er toch weer echt aan geloven. Zaterdag ben ik jarig dus dan ga ik niet streng zijn. Maar vandaag en morgen wel proberen :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:57

Jaaa gezellig Yonker! *\o/* Je kunt hett

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:01

Leuk om weer bekende gezichten te zien :D we kunnen het!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:06

Nah ik ben nog niet zo van mijzelf overtuigd en heb nog wel echt allemaal lekkere dingen in huis _O-
Maar goed ik ga iig niks meer lekkers proberen te halen en ik denk vanaf maandag weer kcal tellen :j
Thanks voor de aanmoedigingen *\o/*

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:13

Nou zaterdag voor je verjaardag zet je al het lekkers op tafel, laat je alles wat over is meenemen door je visite en ben je daar ook vanaf!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:37

linoleum schreef:
Nou zaterdag voor je verjaardag zet je al het lekkers op tafel, laat je alles wat over is meenemen door je visite en ben je daar ook vanaf!


Ja dat is wel een goede! En Yonker: niet maandag, zondag! Maandag is onzin :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:05

Mijn lunch is veranderd naar een soort pokebowl van udon noodles, zalm, mais, paksoi, wortel, taugé en soja dressing + een kop bouillon met prei. <3

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:42

Frummels schreef:
Mijn lunch is veranderd naar een soort pokebowl van udon noodles, zalm, mais, paksoi, wortel, taugé en soja dressing + een kop bouillon met prei. <3


Oeh lekker!

Mijn lunch is ook veranderd, ben spontaan met m’n broertje gaan lunchen.

Heb een broodje met garnalenkroketjes gehad.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:14

Garnalenkroketten <3

Ik zit aan m’n kwark met muesli. Net halfuurtje gewandeld in pauze.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 18:13

Oeh, garnalenkroketjes, lekker!

Ik ga ook maar weer eens meepraten :)). Deze week proberen mager te eten en tegelijkertijd vooral dingen die we al in huis hebben. Wil dit jaar ook weer meer gaan bewegen, dus de planning is om in februari een sportschool te zoeken (wil eerst even m'n salaris van januari weer binnen hebben _O-) en tot die tijd wat extra rondjes met de hond te gaan wandelen enzo.

Lijstje vandaag:

O: Cappuchino
M: Bagel met philadelphia, La Vache Qui Rit cheese dipper
A: Italiaanse tomatensoep met focaccia
D: Skyr met muesli


Even shamelessly een ander topic hierin gooien, gezien ik op zoek ben naar lekkere recepten (net als andere bokkers hopelijk!). Heb er zelf ook een recept voor Italiaanse tomatensoep ingezet!
[MWS] Gezonde recepten!