3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:50

Groot gelijk yonker! Eerst maar even om jezelf denken :(:)

Kimmie, vandaag gewoon weer doorgaan waar je gebleven was, dan valt de schade vast mee.

Ik had gisteren ff een heel vervelende en moeilijke dag, wat resulteerde in een reep chocola, een mona toetje ( :') ) en veeeel stokbroodjes met smeersels bij mn soep.
Vanochtend werd ik heel brak wakker en dacht ik rot maar lekker op, ik haal mn lunch wel in de kantine vandaag. Maar 5 min later voelde ik me daar toch niet goed bij, dus braaf mn salade klaargemaakt.

Vandaag:
O: magere Griekse yoghurt met muesli, havermout en frambozen
T: restje stoofperen
L: salade met tomaat, komkommer, rode ui en kipreepjes met vinaigrette, kom broccolisoep
T: 2 kiwi's
A: Snijbonen, aardappelen en vlees (weet niet welk, eet bij mn moeder)
T: zakje smart protein chips

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:05

Laura, knap dat je toch zelf een lunch hebt gemaakt, zeker na je dag gisteren!

Yonker, groot gelijk dat je over paar weken terugkomt. Eerst aan jezelf denken.

Ik krijg net gebak voorgeschoteld (zelfgemaakte bokkepootjestaart). Maar afgeslagen en gekozen voor de plak cake die ze ook had. En dan ter vervanging van m’n rijstwafels.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:34

Welkom terug allemaal!

Yonker: *Knuffel* Rustig aan :(:)

Lino: goed gedaan! bokkepootjestaart klinkt echt heerlijk.. weet niet of ik het had gekund haha.

Laura: Je lunch klinkt heerlijk!


Gisteren naar Yin yoga geweest. Dat was 90 minuten pure marteling, maar ik voel me zo goed vandaag! Volgende week ga ik weer. :) En dit weekend naar Yang yoga.

Lijstje plaats ik zo. Ik ga nu even naar de AH in mijn pauze.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:37

Oehhh bokkepootjestaart. Knap hoor!

Frummels, wat is het verschil tussen yin yoga en yang yoga? Ik ben echt helemaal niet thuis in yoga :')

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:08

Ik ben ook wel benieuwd naar beide yoga vormen!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:48

Yin yoga is vooral langdurig en intensief stretchen van het bindweefsel. Dus je houdt posities ook 2 a 3 minuten aan. Yang yoga is meer dynamisch, zoals bijvoorbeeld vinyasa yoga :j Verder is Yin yoga er meer op gericht om tot rust te komen en zou Yan yoga je meer energie moeten geven.

Lijstje uiteindelijk:

O/T: drie maiswafels met paprikasmaak en kop koffie
L: 4 stukjes vegetarische sushi en een salade met pompoen, kip, ui, quinoa, yoghurtdressing en wat zaadjes.
A: mie met groenten en tofu + zwarte bonensaus
T: kwark met een sinaasappel

Totaal 1710

D: water en thee
B: met de fiets naar werk (25 min retour) uur fitness en 45 min gewandeld in mijn lunchpauze

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:46

Dat yin yoga klinkt heerlijk. Je lunch ook.

Mijn lijstje
L: Skyr, Cruesli en whey crispy
T: plakje cake, 2 gekookte eieren, 2 appels
A: nasi met satesaus en gebakken uitjes
T: eiwitshake van halfvolle melk, vanille whey en bevroren fruit
Totaal 1.661 kcal
B: uur krachttraining (benen) en 12.000 stappen

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:49

Ahhh ik reageer amper want ben even onverwacht een aantal dagen druk, maar probeer zoveel mogelijk te lezen! Yin Yoga is fijn hè? Vond de les alleen alles behalve intensief, wel heel rustgevend. Maar dan hebben we gewoon een ander soort les gehad denk ik :') Die salade van Frummels klinkt heerlijk. Moet ook even quinoa/parelcouscous in huis halen. En Lino, doe jij aan IF dat je niet ontbijt? Of gewoon overgeslagen?

Hier gaat het denk ik wel goed! Heb afgelopen twee dagen mijn macro's even los gelaten en eet op gevoel. Wil even van die controle af met precies in willen voeren wat ik eet, kijken of ik de overgang kan maken naar 'eten op schatting'. Heb wel dat ik een pak dikke rijstwafels mee naar school neem en daarmee lunch en het tussendoor eet; doe twee dagen met een pak. Ben nog niet helemaal eens met mijn eigen keuze omdat het een stuk gezonder kan, maar tot nu toe gaat het best :') Ben vanaf maandag weer volle dagen thuis dus dan ga ik even verder met prutsen en sleutelen.

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 07:53

Castilja, IF inderdaad. Al meer dan jaar, al heb ik periodes dat het wat minder lukt :')
Of om precies te zijn. Ik eet meestal ‘s morgens niet. Hou geen eindtijd aan. Dus stel alleen beginnen met eten uit. De echte IF volgers zouden me geselen :+

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:53

Ah! Ja mijn moeder doet het ook en die is enorm enthousiast (en al een paar kilo kwijt) dus begin me er toch wel voor te interesseren. Mag je koffie drinken als je je eten uit stelt? Ik heb in de ochtend nooit veel trek dus zou daar wel kunnen rekken, dus van 12-20 eten. Ben alleen wel echt enorm gehecht aan mijn koffie in de ochtend ;(

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:10

linoleum schreef:
Castilja, IF inderdaad. Al meer dan jaar, al heb ik periodes dat het wat minder lukt :')
Of om precies te zijn. Ik eet meestal ‘s morgens niet. Hou geen eindtijd aan. Dus stel alleen beginnen met eten uit. e echte IF volgers zouden me geselen :+


Valt wel mee hoor, haha!

Ik doe het nu 4 jaar, iedereen mag zelf weten hoe lang ze vasten. Ik zelf houd meestal 16-20 uur aan. Je mag gewoon koffie drinken, maar wel zwart zonder suiker of zoetjes.

Lekker lijstje gister Frummels! Ik heb ook weleens Yin yoga gedaan, vond het wel prettig maar ook pittig omdat je een houding vrij lang moet vasthouden.

Ik ben eindelijk wat gewicht kwijt! Gelijk 700 gram verschil met gister. Dat vind ik wel bijzonder, maar denk dat ik wat vocht vasthield voorheen.

Lijstje:
L: pepesan ikan (Indonesische makreel met sambal uit de oven), zilvervliesrijst en sperziebonen
T: proteineshake met magere kwark, twee mandarijntjes
A: zelfgemaakte tomatensoep, bloemkool en twee gebakken eieren
T: grapefruit, Kvarg straciatella

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:31

Ik doe het vooral omdat ik ‘s morgens anders met tegenzin m’n ontbijt wegwerk en dit scheelt ook gelijk een stuk kcal.

Drink wel gewoon (Vruchten)thee en koffie. Maar ben totaal niet van suiker en melk in m’n drinken, dus daar hoef ik me al niet druk om te maken. En als ik ‘s morgens ga sporten, eet ik wel iets lichts van te voren. Merk dat ik daar toch beter mee sport. Al sport ik meestal ‘s avonds.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:20

Hier gaat het prima :) Merk echt dat mijn lichaam even flink aan het ontgiften is, of zich in ieder geval heel erg afzet tegen het minder eten := Had gister echt gierende honger dus heb net even wat boodschappen gedaan en wat dingen in huis gehaald die ik als extra tussendoortje kan eten.

Gisteren:
O: Twee plakken liefde & passie brood met een klein beetje truffelmayo en rosbief
L: Een tijgerbol met een beetje truffelmayo en rosbief (rosbief moest op :)) ) en twee gekookte eieren
T: Barebells cookies & cream
A: Stoommaaltijd kip tandoori van de Albert Heijn
Totaal: 1426 kcal

Vandaag:
O: Een banaan (heb late dienst dus wat later wakker geworden)
L: Een magioni bloemkoolpizza met een beetje tomatensaus en een handje pizzakaas
A: Zelfgemaakte bloemkoolsoep, drie crackers met smeerkaas
T: Een bakje alpro go on en barebells cookies & cream
Totaal: 1475, maar misschien eet ik na mijn dienst nog wat soepstengels.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:04

Fijn dat het goed gaat Em! En dat zal best ja, dat je lichaam even laat merken wat het ervan vindt. Gaat vanzelf beter :) Je bent lekker bezig!
Je lijstjes klinken ook lekker.

Maanlicht: Wow, 4 jaar al! Dat is lang.

Koffie kan inderdaad geen kwaad als t zwart is. Al lees ik de laatste tijd steeds meer onderzoeken waaruit blijkt dat bijvoorbeeld een klein scheutje melk geen kwaad kan.

Ik doe nu ongeveer 1 a 1,5 jaar IF en houd meestal een eetraam van 8 uur aan. Welke tijden verschilt, maar ik probeer van 12:00 - 20:00. Soms ook wel 10:30 - 18:30 als ik smorgens wat vroeger opgestaan ben.
Ik ben er ooit mee begonnen omdat ik smorgens gewoon nooit trek heb. :+ Meestal pas rond 10-30/11:00 maar ik moet er echt niet aan denken om om 6:30 te eten :=


Lijstje vandaag:

O: 2 koffie
L: salade met tomaat, komkommer, kool, tonijn, gekookt ei en honing mosterd dressing
T: appel en 3 maiswafels met paprika smaak
A: bloemkool broccoli ovenschotel met courgette
T: magere kwark en kakifruit

D: water en thee
Totaal: 1620

B: fietsen naar werk (25 min retour) en vanavond 60 min wandelen na het eten

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:41

Veel sterkte Yonker! Groot gelijk dat je later pas weer terugkomt.

Laura, knap dat je toch een lunch had gemaakt, ondanks dat je hoofd daar niet naar stond! Hij klinkt ook echt heerlijk!

Lino, goed bezig! Bokkepootjestaart klinkt ook wel heel lekker zeg :9

Frummels, verschil tussen die yoga's klinkt interessant! Dat yin yoga zou mij wel meer aanspreken denk ik. Lekker lijstje!

Fijn dat het goed gaat Emma!

Maanlicht, wow! Ik wist echt niet dat je al 4 jaar IF deed, knap hoor!

Gisteren weer een heerlijk soepje op uit de kantine. Dat heb ik wel echt gemist in mijn vakantie!
O: Havermout met halfvolle melk. (261)
T: Bospaddenstoelensoep. (90)
L: drie boterhammen met gebraden kipfilet, halvarine met kaas en zalm. (382)
T: anderhalve rijstwafel met pindakaas en een banaan. (279)
A: rode kool, gebakken aardappelen, mayonaise en hachee. (697)
B: 5000 stappen.
Totaal kcal: 1708.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:12

Spoiler:
Interessant, dat IF. Toen ik nog in shiften werkte deed ik dat ook. Mijn ritme was volledig ontregeld en ik had ‘s ochtends nooit honger. Nu ik vaste uren werk lukt dat niet meer. Ik heb echt honger om 7.00.

Die yoga klinkt ook heel leuk!

Kimmie: Die soep klinkt heerlijk! Heb je een receptje?

Mijn lijstje van vandaag:

O: Smoothie
L: Sushu
T: Kleine wrap
D: Chili con carne

B: 6000 stappen.
Cal: 2458

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:20

DeMolenhoek, nee helaas! Komt uit de kantine op school. Was wel heel lekker idd!

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:50

DeMolenhoek, je lijstje lijkt zo weinig doordat je maar vier dingen opgeschreven hebt :') maar lengte van lijstje zegt natuurlijk niks.

Ik weer heerlijk gesport vanavond. Was even paar keer weer inkomen. Maar vanavond voelde weer als vanouds.

L: Skyr, muesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 2 gekookte eieren
A: visburger en kant en klare groene salade met peer, druiven en blauwe kaas <3
T: Shake van diepvriesfruit, halfvolle melk en vanille whey
Totaal 1.490 kcal
B: 1.15u armen, schouders en borst trainen, 10k stappen

Even wat minder kcal, was zo druk aan werk dat ik een tussendoortje vergeten ben. En morgen uit eten, dus kan ik dan zorgeloos genieten zonder kcal te tellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:55

Klopt, kort lijstje :j Ik heb niet echt tijd om tussendoortjes te eten. Dus ik probeer mijn cal op 3 maaltijden bij elkaar te krijgen. Mijn smoothie ‘s ochtend is wel 1 met soja melk, drink yoghurt en flink wat havermout om te vullen. Ik eet zowel ‘s ochtend als ‘s middags in de auto dus het moet ook gewoon simpel zijn :D

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:17

Ah dan snap ik het ook DeMolenhoek!

Gisteren helaas mijn dag verkloot qua eten. Daarom heb ik maar meteen geprept voor vandaag. Wat dat betreft kan ik beter alleen maar werken voor school en slapen, dan kan het ook niet misgaan :')
Lijstje voordat het mis ging:
O: 4 el muesli, 3 el kwark, peer (305)
T: drie blokjes witte chocola. (124)
L: 2 speltcrackers + kaas/hummus en een boterham met zalm met ei
Twee borden groentesoep. (723)
T: zakje cadillacs. (102)
En vanaf hier ging het mis en heb ik veel meer en ongezond gegeten dan goed voor me was :(

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 16:21

Zal ook maar weer eens een lijstje plaatsen, vergeet het steeds :))

O: /
T: Mueslireep
M: Kibbeling + vissaus, 2 sneetjes wit brood met pesto, kaas en tomaatjes (tosti <3)
A: Burritos

Klinkt kort maar zitten genoeg kcal in :j

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:28

Lekker Imandra <3 Ben gek op tosti

Kim: Jammer dat je iets teveel hebt gegeten, maar vandaag weer een dag, toch?

Lino: Lekker gesport, goed bezig!

DeMolenhoek: Lekker, chili. Dat heb ik al lang niet gegeten. Misschien dat ik dat niet weekend weer eens ga maken :)

Geen spannend lijstje, heb erg last van mijn keel en enorme hoofdpijn. Er zit een keelontsteking aan te komen :(

T: 2 koffie
L: spelt kaas twister en een glas gember-citroensap
T: 3 paprika maiswafels en 2 chocolade rijstwafels
T: 1 kaki, 2 kiwi's
A: salade met tonijn, ei, komkommer, kool en honing mosterd dressing en 2 crackers met kaas (was eigenlijk mijn lunch maar had geen trek vanmiddag door de keelpijn)
T: magere kwark met een handje noten

T: 1690

D: water en thee
B: 1 a 1,5 uur krachttraining

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:31

Kimmie: Vandaag een nieuwe dag. Succes!

Imandra: Oh njam, burrito’s!

Veel beterschap Frummels!

Mijn lijstje van vandaag:

O: Smoothie
L: Salade met 2 kleine kippenwraps met home made paprika/feta smeerkaas.
T: Stukje gegrilde kipfilet.
D: Geen idee. Lig met knallende hoofdpijn van het ontgiften/afkikken suikers op de bank. Dus dat laat ik vandaag aan vriend over.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:38

Lekkere lijstjes komen er voorbij! Inspiratie!

Balen Kim, maar morgen weer een dag.

Beterschap Frum.

Hier gaat het goed! Had zoveel calorieën over dat ik een American triple chocolate cookie kon eten, super fijn.

L: Lindahl Kvarg vanille 460 gram
T: halve triple chocolate cookie, grote kom zelfgemaakte tomatensoep, twee maiswafels met ossenworst
A: pepesan ikan (gerookte makreel) met 300 gram sperziebonen
T: appel, halve triple chocolate cookie

B: uur crossfit

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:35

Maanlicht, zo lekker he als dat in je dag past.

DeMolenhoek, groot gelijk dat je je vriend wat laat maken.

Beterschap Frummels, weet hoe zo’n last je kan hebben van keel ontsteking, hopelijk heb je er minder last van als ik maandje geleden :(

Imandra, kibbeling <3

Kimmie, heb je nou meer muesli dan kwark? Lijkt me niet lekker

Ik heb vandaag nog weinig op. Nog minder dan ik van plan was door drukte en overleggen op het werk. Maar zo uit eten, dus compenseert weer mooi.

L: Skyr met muesli en whey crispy
T: rijstwafels met chocolade, 2 appels
D: uit eten. Shared dining, dus vanalles wat. Ga kcalloos drinken nemen en portion control toepassen. Verder lekker genieten!