Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:50

Ik kom hier weer eens meelezen. 2 jaar terug een tijd naar de sportschool geweest en heb het sinds deze week weer opgepakt. Ik dacht dat cardio dramatisch zou gaan en ik met de apparaten wel nog wat gewicht kon, maar het tegendeel; wat een spierpijn! :+
Ik wil nu ook met losse gewichten gaan werken om wat specifieker te trainen en ook voor de variatie.

Het is iets wat vast vaak voorbij is gekomen dus ik had even terug gezocht maar kwam er toch niet over uit. Ik heb nu een standaard sportlegging, zo'n gladde van de H&M. Prima ding maar begint wat te slijten en hij schijnt toch wat te veel door.
Nu zie ik met reclames vaak zulke soort broeken voorbij komen. Deze is van Gymshark maar vind ik te duur.
Lijkt me dat dit niet zomaar doorschijnt, maar ik vraag me af of dit niet snel te warm is? Ik ben echt bang voor zweetplekken op verkeerde plekken :+
Iemand ervaring met deze broeken en waar ik ze goedkoper kan vinden?

Afbeelding

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:59

Casperzazoe, ik heb de legging hierboven en is mijn favoriete legging. Schijnt niet door, zit heerlijk, zakt niet af. Is niet te dik en nooit last van zweetvlekken.

Heb alleen de echte, dus geen ideeën waar goedkoper kan krijgen, waar je ook exact zelfde legging krijgt.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:02

Ik heb zulk soort broeken van de H&M. Geen gladde, maar wat stuggere, dikkere stof. Ik vind ze zeker niet te warm. Zitten ook lekker hoog en zakken bij mij niet af. Niet onbelangrijk: squatproof en geen last van zweetplekken. Ik heb een donkergrijze, zwarte en bruinrode. :j Hiervoor had ik ook van die gladde leggings van de H&M, maar die zaten een stuk minder lekker (en mooi).

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:28

Ah, handig dat ze die tegenwoordig ook bij de H&M verkopen! Dan zal ik daar eens gaan kijken. Dank voor de snelle antwoorden :)

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:29

Iemand tips voor sportleggins die niet afzakken. Heb er nu 3 van de h&m die in het begin dat ik ze had prima waren maar nu zakken ze af. Ik heb brede heupen en mijn taille is smaller dan mijn heupen en heb een beetje een holle rug.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:57

xxxmh schreef:
Iemand tips voor sportleggins die niet afzakken. Heb er nu 3 van de h&m die in het begin dat ik ze had prima waren maar nu zakken ze af. Ik heb brede heupen en mijn taille is smaller dan mijn heupen en heb een beetje een holle rug.

[MWS] Goede sportlegging, die niet afzakt?

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:26

Thanks! Dat topic had ik nog niet gezien, ik ga eens rond speuren maar tips in dit topic mogen ook nog altijd:D

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:08

Bij de H&M in de buurt had ik één zo'n dikkere legging gevonden, maar wil geen grijs :+ krijg hem online ook niet gevonden dus nog even verder zoeken. Hopelijk hebben ze het bij een andere filiaal wel want voor 25 euro ben ik blij :D

Heb vandaag een InBody meting gehad. We hebben thuis zo'n luxere weegschaal die ook je botten, vocht, spier- en vetmassa meet maar die klopt niet helemaal. M'n vetpercentage is daar maar 14% wat suuuper atletisch zou moeten zijn en ik dus niet ben :+ was dus bang dat het gewicht ook niet klopte..
Maaaar, die klopt wel! Hoef maar 2 kilo af te vallen voor het perfecte gewicht voor mij dus niet slecht :D
Verder zit ik overal, heel saai, netjes in het midden. Behalve m'n rechter arm want ik schep 20 stallen op een dag :')

Wel ontzettend spierpijn, terwijl ik de gewichten echt niet te zwaar doe. Heeft er iemand tips voor een simpele eiwit-shake oid? Liever iets lekkers dan iets wat echt super werkt, anders laat ik het na 2 dagen al staan. En wat lekker is met Amandelmelk of Alpro, gewone yoghurt of melk is vies :evaw:

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 06:58

Ik gebruik sindskort af en toe na een pittige krachttraining Nutrition Water van Victus Sports.
Dat leng je aan met water en drinkt erg lekker weg.
https://www.victus-sports.com
Ik vind vooral de smaak supreme fruits erg lekker.

En idd, het werkt echt in die zin dat ik minder spierpijn heb de dagen erna.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:17

Ik heb een vraagje.
Ik ga al bijna een jaar dagelijks naar de sportschool en train daarbij ook benen/billen. Alleen merk ik dat ik altijd alleen mijn link bilspier voel en daar spierpijn in krijg. Rechts heb ik dat niet. Ik doe de oefeningen precies hetzelfde links als rechts. Ik ben nu echt bang dat ik een scheve bil krijg:+
Snapt iemand waardoor het komt? In mn hoofd is mn linker bil nu groter ook doordat ik daar wel spierpijn voel en rechts niet.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:44

casperzazoe schreef:
Bij de H&M in de buurt had ik één zo'n dikkere legging gevonden, maar wil geen grijs :+ krijg hem online ook niet gevonden dus nog even verder zoeken. Hopelijk hebben ze het bij een andere filiaal wel want voor 25 euro ben ik blij :D

Heb vandaag een InBody meting gehad. We hebben thuis zo'n luxere weegschaal die ook je botten, vocht, spier- en vetmassa meet maar die klopt niet helemaal. M'n vetpercentage is daar maar 14% wat suuuper atletisch zou moeten zijn en ik dus niet ben :+ was dus bang dat het gewicht ook niet klopte..
Maaaar, die klopt wel! Hoef maar 2 kilo af te vallen voor het perfecte gewicht voor mij dus niet slecht :D
Verder zit ik overal, heel saai, netjes in het midden. Behalve m'n rechter arm want ik schep 20 stallen op een dag :')

Wel ontzettend spierpijn, terwijl ik de gewichten echt niet te zwaar doe. Heeft er iemand tips voor een simpele eiwit-shake oid? Liever iets lekkers dan iets wat echt super werkt, anders laat ik het na 2 dagen al staan. En wat lekker is met Amandelmelk of Alpro, gewone yoghurt of melk is vies :evaw:



Interessant! Waar heb je die Inbody scan gedaan?

Ik maak vaak mijn eigen eiwitshakes van kwark en (jawel) melk. Daaraan voeg ik meestal bevroren banaan of bosvruchten, cacaopoeder, pindakaas en zoetstof toe. Heerlijk! :D De kwark zou je kunnen vervangen voor sojajoghurt. Ik zou er dan wel voor kiezen om een scoop eiwitpoeder erbij te doen.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:09

Bij de sportschool zelf :) zie nu dat m'n vetpercentage ook bij die meting 14,nogwat % is dus de weegschaal thuis klopt wel. Wel zo fijn. Nu hopen dat ik het niet te veel in de gaten ga houden wat de cijfers zeggen.. :=

Ik heb eiwitpoeder gehaald bij de Kruitvat, ga zo eens proeven en ben benieuwd!

Savannah, kun je niet voor rechts een zwaarder gewicht pakken? Misschien dat je onbewust in het dagelijks leven rechts meer gebruikt? Ik zou zo niet snel een beweging kunnen bedenken tho, maar ik heb er ook geen verstand van.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:21

Ik zou sowieso niet ongelijk gaan belasten. Beide kanten even zwaar belasten. Rechts en links wil je immers even sterk maken.

14% vetpercentage is erg laag trouwens. :wow:

Omdat mijn gym ermee ophoudt, ben ik nu aan het rondkijken voor een nieuwe leuke plek om te gaan sporten. Vandaag een introductietraining gehad bij een gym in Utrecht en die was wel fijn. De trainingsruimte is vrij klein, maar ze hebben in principe alles wat ik nodig heb. De begeleiding lijkt ook goed te zijn. Aankomende week ga ik nog kijken naar een paar andere gyms en zaterdag ga ik nog een groepsles volgen bij waar ik vandaag geweest ben. Ik heb elders nog een sportabbo lopen, dus ik heb niet echt haast. Ik kan dus nog even op mijn dooie gemakkie rondkijken.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:12

Nee precies ik wil niet ongelijk belasten maar het lijkt wel of ik rechts ook die bilspier niet kan aanspannen en links wel.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:07

Hoe gaat het met iedereen hier? Allemaal nog lekker aan het trainen?

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:59

Ik kom me ook melden :D

Ik ben alleen wel echt een beginner. Ik sport sinds september bij Basic Fit. Maar vind het heel lastig om echt zonder schema te sporten. Ik modder op dit moment maar wat aan, waardoor ik niet denk dat ik alles eruit haal. Mijn motivatie is daardoor ook laag en ik ben er eigenlijk vrij snel weer zat van.
Heeft iemand iets van een tip voor een schema of iets dergelijks? Ik heb ook al gedacht aan Personal Body Plan, maar het eten kan ik zelf wel onder de knie krijgen. Het zou dus alleen voor het sporten zijn en ik weet niet helemaal of ik het dan de investering waard vind..

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 00:28

Jessica_R schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier? Allemaal nog lekker aan het trainen?


Goed, goed! Inmiddels een nieuwe sportplek gevonden waar ik het nu al naar mijn zin heb. :D Hoe gaat het trainen bij jou?

Marjon, misschien kun je investeren in een goede PT'er die jou op weg kan helpen?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 06:57

Ik ben ook nog steeds lekker bezig ja.
Gisteren weer een erg fanatiek rondje Funxionall gedaan, het huidige ronde ligt me wel en kan ook al fijn de gewichten in de oefeningen ophogen.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 07:29

MarJon schreef:
Ik kom me ook melden :D

Ik ben alleen wel echt een beginner. Ik sport sinds september bij Basic Fit. Maar vind het heel lastig om echt zonder schema te sporten. Ik modder op dit moment maar wat aan, waardoor ik niet denk dat ik alles eruit haal. Mijn motivatie is daardoor ook laag en ik ben er eigenlijk vrij snel weer zat van.
Heeft iemand iets van een tip voor een schema of iets dergelijks? Ik heb ook al gedacht aan Personal Body Plan, maar het eten kan ik zelf wel onder de knie krijgen. Het zou dus alleen voor het sporten zijn en ik weet niet helemaal of ik het dan de investering waard vind..

Kan je niet bij basic fit vragen om een schema of bijvoorbeeld 1x per maand Personal training?
Er zijn ook wel bedrijven die schema's voor je maken, zo uit mijn hoofd gymmotivation en krachttraining voor vrouwen sowieso. Vast nog meer :)

Hier gaat het wel weer lekker. Vorige week ging de monkeybar super slecht, dus nog een keertje geoefend in eigen tijd en gisteren gewonnen van alle vrouwen :o kon hem nu weer heen en weer.

Verder sowieso wel weer even goed op schema :)

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:34

Adamootje schreef:
Jessica_R schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier? Allemaal nog lekker aan het trainen?


Goed, goed! Inmiddels een nieuwe sportplek gevonden waar ik het nu al naar mijn zin heb. :D Hoe gaat het trainen bij jou?


Ah kijk dat is mooi! Bij mij gaat 't het wel goed! Ben een poos aan het struggelen geweest met welk schema goed bij me past. Full body, push/pull, upper/lower.
Momenteel doe ik upper lower 4x per week. Ik doe niet per se steeds dezelfde oefeningen op dezelfde trainingsdagen. Maar ik zorg wel dat ik bij alle spiergroepen minimaal 2 oefeningen doe. En in elke upper body training een vorm van bench press en in elke lowerbody sowieso squats (of variaties erop). Deadlift (conventional) pak ik meestal maar 1x in de week, soms zelfs minder. Romanian deadlifts doe ik wel vaker maar op lichter gewicht en meer herhalingen. Vind die wel lekker voor m'n hamstrings!

Squats blijven een hekelpunt... Krijg ze lastig onder de knie, maar gaat langzaamaan beter. Wat me in ieder geval goed helpt is om iets van een box te gebruiken. En dan niet echt box squats maar meer aantikken om de juiste diepte te pakken. Zonder die box word ik toch wat onzeker en heb ik meer moeite met het stukje uit de bodem.

@Marjon, welkom! Wat goed dat je begonnen bent! Wat is je doel met sporten? Sterker worden, fitter worden, conditie opbouwen? Basic Fit heeft trouwens in de app ook veel beginners schema's! Dan kan je ook aangeven aan welke lichaamsdelen je graag de nadruk wil leggen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:37

@Jessica_R Persoonlijk denk ik dat je beter toch een soort schema kan maken met oefeningen die je dan een paar weken op bepaalde dagen doet. Je wil nl. progressie maken en dat is bijna niet te doen als je elke x andere oefeningen doet. Beter pak je een aantal oefeningen en die ga je dan in een paar weken opbouwen. (meer gewicht of herhalingen)

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:53

Needje schreef:
@Jessica_R Persoonlijk denk ik dat je beter toch een soort schema kan maken met oefeningen die je dan een paar weken op bepaalde dagen doet. Je wil nl. progressie maken en dat is bijna niet te doen als je elke x andere oefeningen doet. Beter pak je een aantal oefeningen en die ga je dan in een paar weken opbouwen. (meer gewicht of herhalingen)


Ik train wel met een schema :) Maar ik ken mezelf. Als ik bij wijze van elke donderdag precies hetzelfde doe, verlies ik m'n motivatie. Ik verhoog wekelijks het aantal reps/gewicht. En het gaat wel om dezelfde soort oefeningen. Maar om maar even wat te noemen doe ik de ene keer lat pulldown met die brede stang en de andere keer met V-bar. De ene keer doe ik DB rows, de andere keer cable rows. Maar ik hou wel op alle variaties mn gewicht en reps bij. Het is ook niet zo dat ik 10000 verschillende oefeningen doe hoor haha. Zit wel gewoon een basis in mn trainingen. :')

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:01

:wave:
Mag ik me ook melden? O:)

Sinds afgelopen maandag begonnen bij de nieuwe sportschool bij mij beneden, letterlijk voor de deur.
Heel kleinschalig (en daardoor wel aan de prijs :') ), maar ik dacht de kans dat ik ga is dan iig een stuk groter. Nu een maand even uittesten hoe het binnen sporten me bevalt (focus op cardio en kracht).

Doe het naast paardrijden en trailrunnen. Beiden liggen wat stil door het weer (ik haat kou en mijn lijf ook) en een niet zo fit lijf waardoor ik vooral met paardrijden steeds last van mijn rug krijg.

Ga nu 2 a 3x pw de sportschool doen en dan in het weekend een langere trailrun plannen (10< km) om op te bouwen naar de langere afstanden.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:18

Djilna schreef:
:wave:
Mag ik me ook melden? O:)

Sinds afgelopen maandag begonnen bij de nieuwe sportschool bij mij beneden, letterlijk voor de deur.
Heel kleinschalig (en daardoor wel aan de prijs :') ), maar ik dacht de kans dat ik ga is dan iig een stuk groter. Nu een maand even uittesten hoe het binnen sporten me bevalt (focus op cardio en kracht).

Doe het naast paardrijden en trailrunnen. Beiden liggen wat stil door het weer (ik haat kou en mijn lijf ook) en een niet zo fit lijf waardoor ik vooral met paardrijden steeds last van mijn rug krijg.

Ga nu 2 a 3x pw de sportschool doen en dan in het weekend een langere trailrun plannen (10< km) om op te bouwen naar de langere afstanden.


Welkom!
Wauw, een sportschool letterlijk voor de deur! Ideaal! Moet vast goedkomen met die motivatie dan :D

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:06

Dank!! :D
Ja hij is alleen dus wel 20 euro pmnd duurder dan bijv BasicFit en er staat geen koffie automaat oid en er zijn geen douches, maar aangezien ik er letterlijk binnen 3minuten ben vanuit huis (paar trappen af, deur uit en straat oversteken) is dat ook niet direct noodzaak. Dat doe ik thuis wel.
Dus ja, het letterlijk voor de deur hebben maakt het wel een heel stuk makkelijker om ook 'even snel' naar de sportschool te gaan. En op zich is het kleinschalige en daarmee persoonlijke begeleiding ook zeker wat voor te zeggen.
Vind het wel fijn om af en toe even te checken of ik bepaalde oefeningen op de apparaten correct uitvoer. Trainingsschema's lukt me zelf nog wel, al hebben we overlegd dat ze er wel een paar voor me inzetten.

Wat ik nu vooral lastig vind is om te bepalen hoe ik dat vanaf ong april/mei ga combineren met 2x pw hardlopen en 2 a 3x pw paardrijden (is de planning dan). Denk dus dat ik dan maar 1x pw de sportschool in ga, anders heb ik geen enkele dag niks aan sport en lijf moet ook een beetje tijd hebben voor herstel.

Ik ga het topic nog een beetje terugbladeren om eens te zien wat jullie allemaal geschreven hebben :)