Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 280 [ 6999 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 280  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Naar de sportschool!

 
Profiel   

Na tijdenlang wikken en wegen heb ik me er toch maar aan overgegeven: ik ga naar de sportschool en mijn lief gaat mee. Je kunt er voor een vast bedrag per maand onbeperkt gebruik maken van alle fitness apparatuur en deelnemen aan alle groepslessen. Ideaal dus!
Voor morgen hebben we een gratis dagpas aangevraagd om het eens uit te proberen. Twee collega's van mij sporten er ook en ik kan me bij hun aansluiten, ik zie dus niet alleen maar onbekende gezichten maar ik vind het ongelooflijk spannend.
Nu zullen er vast wel een boel bokkers zijn die naar de sportschool gaan dus ik ben erg benieuwd: wat zijn jullie ervaringen? Hoe vaak gaan jullie en wat raden jullie aan voor een beginneling?
Ik wil sowieso graag een persoonlijk plan laten opstellen maar ik ben wel benieuwd naar wat ik kan verwachten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 13:50 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik heb mij toevallig gister ook ingeschreven bij de sportschool samen met mijn vriend. Heb daar 2 jaar geleden ook al gesport, maar ben toch blij dat we morgen een intake hebben en het toch allemaal wel weer even uitgelegd wordt. Alles stond anders als 5 jaar geleden :+
Ik lees graag even mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 13:55 



 
Profiel   

Je kan het! Ik ben geen expert maar sport ook in de sportschool. Hoe vaak aanraden? Ga wanneer je kunt! Elke dag of een paar keer per week. Wat je doet is het meer. Je gaat niet elke dag tot het uiterste want je lichaam moet ook herstellen.

Goed opbouwen, luisteren naar je lichaam en een persoonlijk plan laten opstellen. Dan kom je er wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 14:10 



 
Profiel   

Ik ben zo'n 12 jaar lid geweest bij een sportschool maar sinds vorige week toevallig ermee opgehouden. Heb bijna altijd groepslessen gedaan omdat ik bij fitnessen eigenlijk niet echt mijn best deed. Vond vooral body attack altijd heel leuk, goed voor je conditie en Body pump met gewichten was weer goed voor je spieren. Beide in groepsverband.

Laatste jaren crossfit gedaan, ook heel leuk en motiverend dat de groepen klein zijn en je dus veel persoonlijke begeleiding krijgt bij het aanleren van de technieken.

Ik merkte dat de lessen in groepsverband me stimulereerden omdat je zowiso maar bepaalde momenten kunt gaan (uitstellen gaat dus niet) en je wordt door de instructeur gemotiveerd om je best te doen. Je word uitgedaagd een stapje verder te gaan.

Heel veel succes!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 14:15 



 
Profiel   

Ga voor je eerste keer naar een fitness instructeur (die lopen daar als het goed is rond of zitten achter de balie). Die helpen je op weg en je kunt je doelen aan hen voorleggen zodat zij je weer advies kunnen geven over wat je precies kunt doen.
Ook heel belangrijk: instructie over hoe de apparatuur te gebruiken. Ik zie het zo vaak, mensen die denken dat ze geen instructie nodig hebben, en zichzelf een blessure tillen op de bank ofzo :n Zo dom, en niet nodig.

Verder, niet vergeten dat een handdoek en een flesje water meestal verplicht is. Water for obvious reasons (en natuurlijk daadwerkelijk drinken), en de handdoek zodat jij niet lekker met je zweterige kont ergens gaat zitten waar een ander ook nog moet trainen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 14:20 



 
Profiel   

Wat leuk dat je begint bij de sportschool!
Wanneer er bij de sportschool waar ik werk nieuwe mensen beginnen, stel ik altijd als eerste voor een afspraak te maken bij een van de instructeurs. Zij kunnen je meten en wegen, zo kun je ook echt zien of je resultaat haalt (mocht je dit natuurlijk niet willen, doen we het niet). Daarna spreken ze met je door wat je wilt bereiken in de sportschool en ga je samen met een instructeur sporten. Deze legt alle oefeningen dan uit en stelt een schema voor je op. Dat lopen we altijd mee als instructeurs, tot we zeker zijn dat je de oefeningen zelfstandig uit kan voeren :)
Om resultaat te kunnen zien van het sporten, moet je minstens één keer per week gaan (al is een weekje niet natuurlijk ook geen ramp). Als je meer tijd hebt, is twee dagen fijn om mee te beginnen: zo worden je oefeningen verdeeld over twee dagen waardoor je niet op één dag een full-body workout hoeft te doen :).

Het is bij ons verplicht om sportschoenen te dragen, een handdoek mee te nemen en een flesje water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 14:34 



 
Profiel   

Ik kom net terug van de sportschool. Sinds kort heb ik een nieuwe baan en mag ik gratis gebruik maken van de naast gelegen sportschool. Ik ben nu 3 keer geweest en weet nog niet helemaal wat ik er van vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 14:50 



 
Profiel   

*\o/* goed bezig!!

Hoeveel dagen in de week wil je gaan? En wat zijn je doelen denk je?

Ik heb een minimum aantal dagen ingesteld op 2, dus ondanks dat ik het druk heb oid, ik moet van mezelf 2x gaan. Op die dagen doe ik een fullbody workout. Bij mij houdt dat in dat ik voor iedere spiergroep 2 oefeningen doe. Per keer wissel ik de oefeningen die ik doe af (zodat t geen vast riedeltje is).
Mocht m'n vriend dan nog niet klaar zijn, dan ga ik nog even cardioen.
Als ik vaker ga dan pak ik er een specifieke spiergroep bij, bijv. billen extra, buik, etc.

Ik zit op een echte mannensportschool en vond het eerst wel een beetje een dingetje om te gaan. Maar iedereen wil me altijd heel graag helpen of even een praatje maken. Dus schroom niet om gewoon iemand aan te spreken mocht je iets niet weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:09 



 
Profiel   

Ik zou voorzichtig beginnen met twee keer per week. Als spierpijn meevalt en je bent wat sterker over naar 3 keer eventueel later naar 4 keer als je het echt leuk vindt en je meer oefeningen ennherhalingen aan kunt. Met twee keer per week kun je rustig alles trainen zonder te lang bezig te zijn.

Ik zat (door verkreukelde enkel staat nu alles stil) eerst op 2 keer. Maar heb vroeger veel getraind en zat dus uiteindelijk op 4 keer waarvan een lange avond en dan alles,rustig trainen Omdat aantal herhalingen en oefeningen te groot werd om in twee of drie keer te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:20 



 

Hier ook een sportschoolganger. Begonnen met 'als ik er zin in heb' en ondertussen ga ik de meeste weken 3/4 keer per week (oke, deze week even niet ivm een fikse verkoudheid maar ik probeer het zeker wel). Ik zou vooral rustig opbouwen, niet te veel van je lichaam vragen en kijken wat bij jou past. Ik ben dol op krachttraining, maar ik ken ook mensen die dat verschrikkelijk vinden en liever meedoen met groepslessen. Als je wel voor krachttraining gaat zou ik zeker een aantal keer een rondje met een personal trainer of een medewerker maken, die kunnen je uitleg geven over de verschillende soorten krachttraining, de apparaten die ervoor zijn en hoe je het beste kan opbouwen.

Ernstige spierpijn betekent even stoppen. Als je spieren wat verzuurd zijn kan je daar wel (licht) doorheen trainen, kan helpen, maar als je echt moeite hebt met de trap op/af lopen of gaan zitten (en ja, de kans is groot dat dat gaat gebeuren) dan kan je het beste gewoon even rust nemen. Als je pijntjes krijgt aan een specifiek lichaamsdeel bij het gebruiken van een specifiek apparaat of het doen van een specifieke oefening even aan de bel trekken en kijken of iemand kan inschatten of je het wel goed doet, of je de goede spieren wel aanspant en of de boel niet veel te zwaar staat ingesteld.

Maar vooral, lekker van genieten. Ik vond het de eerste maand zwaar afzien om zo vaak naar de sportschool te gaan, ging echt met tegenzin, maar als je eenmaal op het punt bent dat je het leuk gaat vinden, is het echt fantastisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 16:06 



 
Profiel   

Wat leuk, al die enthousiaste reacties!
Ik wil het inderdaad rustig aan opbouwen, gelukkig is er momenteel een zomeractie van de sportschool dat je minimaal 4 weken en maximaal 3 maanden voor €6,- kunt komen sporten zonder inschrijfgeld dus dat is perfect om het uit te proberen. Voor morgen hebben we een gratis sportpas aangevraagd.
Ik begin morgenavond denk ik met body combat, mijn collega doet daar dan ook aan mee dus dan hoef ik niet in mijn eentje te beginnen. Mijn vriend wil liever met de fitness apparaten aan de gang.
Daarnaast kunnen we dan ook een beetje het sfeertje proeven, mocht het dan bevallen dan willen we ons aanmelden voor de zomeractie.

Ik mik zelf om uiteindelijk 3x per week naar de sportschool te gaan, maar ik denk dat nu alle kleine beetjes al helpen.
Op de sportschool kun je ook gratis gebruik maken van de zonnebank dus dat vind ik dan wel een mooie beloning voor naderhand. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 18:13 



 
Profiel   

Ik fitnesste veel, op mn werk, maar ook in de sportschool een dorp verderop. Ik vond kracht altijd leuk en ben daar ook goed in. In mijn ogen ligt het wel aan je sportschool en aan jezelf hoe je je bij het krachthonk voelt. Ik vind het zelf fijn, maar daar zijn wel vaak veel mannen, wat ook al onprettig kan worden ervaren. Zelf doe ik nagenoeg geen cardio in de sportschool, vind dat echt saai, fietsen/rennen maar geen meter vooruit komen, dus dat doe ik dan ook niet. Groeplessen niet veel ervaring mee, behalve spinning, en merkte wel dat dat vaak een extra motivatie gaf, doordat er meer mensen waren, en ik ben nogal competatief. Denk er wel over om te stoppen, heb nu mijn focus meer verlegd naar cardio/conditie training, en pak op het werk ook vaak kracht flink mee, dus heb te weinig tijd om thuis te sporten

Wens je veel succes, mocht je vragen hebben, altijd stellen! Denk om dat je oefeningen goed uitvoerd (zoals het hoort, niet zoals makkelijk is) om blessures te voorkomen. Goed dat je een trainingsschema wil laten opstellen, maar denk eerst goed na over het doel dat je wikt bereiken (wil je gespierder worden, conditie opbouwen, ga je heen om gewoon rustig wat meer te bewegen maar zonder trainingsdoel, wil je focus op krachtuithoudingsvermogen, wil je voornamelijk sterk worden, ect.) Zodra je dit helder hebt, kan een begeleider daar een goed trainingsschema opstellen. Ga ook zeker terug met het schema wanneer iets niet goed bevalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 18:22 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik ben sinds 1 maand ook lid van de sportschool en ga 2-3 keer per week. Bij mijn sportpas zit ook onbeperkt groepslessen volgen en zwemmen. Groepslessen vind ik niets aan, zwemmen leuk voor de afwisseling. De eerste 2 keer ben ik onder begeleiding gaan sporten en daarna heb ik een trainingsschema gekregen. Hier houd ik mij meestal goed aan en de gewichten zijn ook al goed omhoog gegaan. Ik heb van de eerste 2 keer wel echt geleerd, ook oefeningen die ik anders noooooit had gedaan/gekend dus dat is wel echt een aanrader. Veel succes en plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 18:28 



 
Profiel   

Irkoontje schreef
Ik fitnesste veel, op mn werk, maar ook in de sportschool een dorp verderop. Ik vond kracht altijd leuk en ben daar ook goed in. In mijn ogen ligt het wel aan je sportschool en aan jezelf hoe je je bij het krachthonk voelt. Ik vind het zelf fijn, maar daar zijn wel vaak veel mannen, wat ook al onprettig kan worden ervaren. Zelf doe ik nagenoeg geen cardio in de sportschool, vind dat echt saai, fietsen/rennen maar geen meter vooruit komen, dus dat doe ik dan ook niet. Groeplessen niet veel ervaring mee, behalve spinning, en merkte wel dat dat vaak een extra motivatie gaf, doordat er meer mensen waren, en ik ben nogal competatief. Denk er wel over om te stoppen, heb nu mijn focus meer verlegd naar cardio/conditie training, en pak op het werk ook vaak kracht flink mee, dus heb te weinig tijd om thuis te sporten

Wens je veel succes, mocht je vragen hebben, altijd stellen! Denk om dat je oefeningen goed uitvoerd (zoals het hoort, niet zoals makkelijk is) om blessures te voorkomen. Goed dat je een trainingsschema wil laten opstellen, maar denk eerst goed na over het doel dat je wikt bereiken (wil je gespierder worden, conditie opbouwen, ga je heen om gewoon rustig wat meer te bewegen maar zonder trainingsdoel, wil je focus op krachtuithoudingsvermogen, wil je voornamelijk sterk worden, ect.) Zodra je dit helder hebt, kan een begeleider daar een goed trainingsschema opstellen. Ga ook zeker terug met het schema wanneer iets niet goed bevalt


Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik heb meerdere redenen om naar de sportschool te gaan: ik heb op dit moment ernstig overgewicht,
Spoiler:
95 kg en 165 cm lang
en heel weinig conditie. Momenteel doe ik helemaal niets aan sport, hooguit het kwartiertje dat ik naar mijn werk fiets en 's middags weer terug. Er valt dus echt nog wel wat eer aan te behalen. Ik hoef geen supergespierd lijf, maar ik wil in zijn geheel fitter worden. Dit lukt natuurlijk niet alleen met de sportschool, ik zal ook weer gezonder moeten eten maar ik moet ergens beginnen en ik heb het gevoel dat een sportschool met een persoonlijke begeleider een goeie stok achter de deur is om hiermee van start te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 18:28 



 
Profiel   

prinero schreef
Leuk topic! Ik ben sinds 1 maand ook lid van de sportschool en ga 2-3 keer per week. Bij mijn sportpas zit ook onbeperkt groepslessen volgen en zwemmen. Groepslessen vind ik niets aan, zwemmen leuk voor de afwisseling. De eerste 2 keer ben ik onder begeleiding gaan sporten en daarna heb ik een trainingsschema gekregen. Hier houd ik mij meestal goed aan en de gewichten zijn ook al goed omhoog gegaan. Ik heb van de eerste 2 keer wel echt geleerd, ook oefeningen die ik anders noooooit had gedaan/gekend dus dat is wel echt een aanrader. Veel succes en plezier!


Dankjewel. :)
Zwemmen hebben we ook een periode gedaan, puur baantjes trekken maar het was telkens zo druk in het zwembad dat er niet echt fatsoenlijk te zwemmen viel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 18:33 



 
Profiel   

Wat goed van je !

Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met de sportschool. Het ene moment heb ik er echt lol in en ga ik ervoor en na een paar weken kan het helemaal weg zijn die motivatie. Momenteel bevind ik me in de 1e fase :D

Heb een zomer abbo (3 maanden onbeperkt voor €50,-) Hiervoor had ik een 10 rittenkaart omdat ik wilde afwachten hoe leuk ik 't vond.

Ik ga momenteel wel 3 á 4 keer per week omdat ik meer vrije tijd heb nu en ff wat strakker wil zijn voor de zomer.

Ga eigenlijk altijd met vriendinnen want alleen vind ik geen klap aan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 18:39 



 

Ik vind het juist heerlijk om alleen bezig te zijn.. Muziek in en gaan met die banaan. Vind het verschrikkelijk om te moeten wachten op mensen en afwisselen, en als ik eerlijk ben kan ik me ook mateloos ergeren aan setjes die eindeloos staan te kletsen en daarmee apparaten bezet houden die in mijn rondje zitten. Meestal hoef ik het alleen vriendelijk te vragen hoor, of ze bijna klaar zijn, dan gaat het prima, maar er zitten mensen tussen die het gewoon een beetje als een hangplek zien en dat vind ik erg vervelend.

Mannen in het krachthonk valt bij mij reuze mee. Ik sport bij een BasicFit en ga eigenlijk altijd op tijdstippen waarop er alleen maar oudere mensen zijn ('s morgens om een uur of 9). 's Avonds heb ik wel eens last van mensen die me aanspreken of op een hele gekke manier naar me kijken, maar vind het ook altijd wel prettig dat er een paar 'krachtpatsers' rondlopen die ik even kan vragen om hulp als ik ergens niet uit kom of een oefening niet zonder lichamelijk ongemak kan doen.

Wbt cardio is het heel persoonlijk. Ik heb er een grove hekel aan maar omdat ik een hartritmestoornis én een bizar slechte rokersconditie heb probeer ik het wel even te doen. Voor mij werkt het nu het best om 1 of 2 afleveringen van een leuke Netflix serie offline beschikbaar te maken en dan gewoon een half uurtje/drie kwartier flink door te wandelen op de loopband. Hardlopen gaat op dit moment even niet omdat mijn gewicht in de weg zit en de klappen op mijn knieën en rug daardoor te zwaar zijn, maar flink doorwandelen (denk hr naar de 160 brengen en vasthouden) is al erg prettig.

Misschien nog een tip als je wel actief bezig bent met gewicht verliezen en dat ook graag wilt bijhouden.. 80% van afvallen gebeurt in de keuken. Door te sporten geef je jezelf wat meer ruimte omdat je meer verbrandt en dus ook wat meer kan eten, maar effectief zal je toch je eetpatroon onder de loep moeten nemen en kijken hoe veel je daarmee kan winnen. Als je wel lekker bezig bent, ga dan ook absoluut meten ipv alleen maar wegen. Mijn gewicht staat soms op de weegschaal echt flink stil, maar in cm's raak ik dan stiekem toch weer een hoop kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 19:00 



 
Profiel   

Hier nog een sportschool-ganger.
Ik ben met vlagen heel erg fanatiek, dan ga ik maanden lang 5 a 6 keer in de week :j :) Vorig jaar zelfs een paar maanden lang zowaar elke dag (krachttraining). Heb toevallig net weer een dipje gehad van een half jaar (nieuwe lover & inmiddels samenwonend in een totaal andere omgeving), maar die heb ik van de week weer opgepakt.

Wat belangrijk is, dat is hier ook al gezegd, is dat je de eerste keren even goed begeleid wordt met je oefeningen. Leg de trainers die er rondlopen je doel voor, laat inderdaad een schema opstellen & zorg dat je alle oefeningen daarvan even goed doorloopt met een trainer voor de juiste houding.

De eerste keer in een sportschool kan best eng zijn, maar zodra jij je doel voor ogen hebt en je raakt bekender met je oefeningen.. dan is mijn eigen ervaring dat je echt veel meer met jezelf bezig bent dan met je omgeving :D En tijdens je rustmomentjes kun je rustig rondkijken en wellicht kun je nog wat inspiratie op doen van anderen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 19:00 



 
Profiel   

Hier ook een sportschoolganger. 4 weken geleden begonnen onder begeleiding van de fysio. Doe nu dus braaf de oefeningen die de fysio mij opdraagt. Nu 1 keer per week fysio en daarnaast 2 keer zelf de oefeningen doen. Het fietsen vind het dodelijk saai maar zit nu op 20 min fietsen met verschillende weerstanden terwijl 4 weken terug mijn knieën na 5 min fietsen op level 2 het wel genoeg vonden. Elke week komt er een apparaat bij. De bedoeling is om hier wel mee door te gaan. Mijn lijf begint minder au te doen en wat strakker worden is ook geen overbodige luxe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 19:14 



 
Profiel   

Ik heb ook al dik een jaar een abbo op de sportschool, en nog een dure ook. Destijds met een vriendin begonnen maar die haakte al vrij snel af, zij was ook erg competitief terwijl ik dat niet ben, dus dat liep ook niet lekker...

Ik moet eigenlijk ook weer gewoon 2x per maand gaan, om gewicht te verliezen en conditie op te bouwen, maar het ontbreekt me aan tijd (of planning en me daar aan houden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:40 



 
Profiel   

Ook ik ga naar de sportschool. Eerder een jaar flink fanatiek gesport bij een sportschool gericht op ouderen en fysiotherapie. Erg fijn gezien mijn knieklachten.

Inmiddels de overstap gemaakt naar een sportschool met een wat andere inslag. Echt fanatiek trainen. Doe nu een powerlift programma. Dus echt kracht opbouwen.

Wees ook kieskeurig naar de sfeer in de sportschool. Die kan juist helpen of tegenwerken met het heen gaan. Als jij je al niet prettig voelt, is de drempel om regelmatig te gaan 100 keer hoger.

Zo zit ik nu bij een sportschool met veel 'kleerkasten'. Ze trainen op professioneel niveau mensen voor sterkste man competities. Maar ik kan goed begrijpen dat lang niet iedereen zich daar prettig bij voelt. Dus ga ergens heen waar jij je goed voelt, dan wordt het naast sporten ook een sociaal gebeuren en help je daar elkaar nog een stapje extra mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:49 



 
Profiel   

Ik heb ook in 2 verschillende sportscholen gesport. En sinds anderhalve maand werk en sport ik bij Curves, speciaal ontwikkeld voor vrouwen. Zeer laagdrempelig en hoor veel dames zeggen dat ze zich zo op hun gemak voelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:53 



 
Profiel   

Ik ga ook :) Tegenwoordig 3 x per week en dan doe ik voornamelijk kracht, fullbody schema welke ik steeds zelf een beetje aanpas zodat er afwisseling in blijft.

Ooi t begon ik met 1x in de week, dat werd 2x en nu dus 3 x. Ik zou als ik jou was beginnen met minstens 2x..eigenlijk zelfs gewoon gelijk 3x als je de tijd hebt. en dan niet 3 dgn achter elkaar natuurlijk.

Ik durfde in het begin niet zo goed tussen de mannen in het kracht gedeelte te gaan zitten..maar dat gaat vanzelf over en nu valt het me niet eens meer op.

of de instructeurs van de sportschool heb je vaak niet zo veel aan. Als je echt iemand wilt hebben die je op weg helpt, betaal dan iets meer voor een personal trainer die je zelf uitzoekt. Kijkt op hun website, lees ervaringen van klanten enz. Heb ik ook gedaan en heb een super fijn schema gekregen en heel duidelijke uitleg.

Succes in elk geval en hopelijk ga je het net zo leuk vinden als ik tegenwoordig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:56 



 
Profiel   

Instructeurs ligt heel erg aan de sportschool zelf. Waar ik sport zijn de eigenaren en trainers allemaal afgestudeerd fysiotherapeuten die daarnaast meerdere diploma's hebben voor fitnessinstructeurs. Alleen de uitleg hoe ik moest deadliften duurde al een halfuur.

Maar ik zou daar wel kritisch op zijn. Een verkeerde houding of uitvoering zorgt eerder voor problemen dan vooruitgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:30 



 
Profiel   

Ik heb jaren in een grote sportschool gewerkt en manlief komt uit de sportwereld

Na een zwaar ongeluk de stap gezet en weer begonnen. Onder enorm goede begeleiding bij een sportschool in Almere, wat voor mij niet in de buurt is. Maar de kennis die ze in huis hebben in combinatie met de sfeer is het dubbel en dwars waard.
Super blij dat ik die stap genomen heb.
Heel veel succes en plezier!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 280 [ 6999 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 280  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen