Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 278 van de 280 [ 6999 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Naar de sportschool!

 
Profiel   

Hier wel oké. Mag weer sporten :). Nu dus rustig opbouwen. Beetje aan het zoeken hoe ik het ga indelen. Welke workouts, welke dagen cardio enzo.

Iemand nog leuke trainingen? Liefst niet full body. Leuke buikspier oefeningen? Ook voor armen nog een beetje zoekende
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 20:06 



 
Profiel   

Hier onlangs geswitcht van sportschool, van een sportschool die kickboksen/bokszaktraining erbij deed, naar een sportschool gericht op kickboksen. Nu dus weer lekker twee keer per week aan het bokszaktrainen, gericht op conditie *\o/*

Daarnaast loop ik twee keer per week hard. Maar dat doe ik het liefst gewoon lekker buiten, daar heb ik dus geen sportschool voor nodig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 20:10 



 
Profiel   

kosseh schreef
Hier wel oké. Mag weer sporten :). Nu dus rustig opbouwen. Beetje aan het zoeken hoe ik het ga indelen. Welke workouts, welke dagen cardio enzo.

Iemand nog leuke trainingen? Liefst niet full body. Leuke buikspier oefeningen? Ook voor armen nog een beetje zoekende

Optimavita op YouTube heeft altijd leuke trainingen online staan. Voor ieder wat wils...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 20:11 



 
Profiel   

Ook hier van sportschool veranderd. Deze heeft meer lesaanbod wat ik met mijn gammele lijf kan. Tennisarm verbeterd niet helaas. Maar ga 3x in de week naar spinning, doe wat apparaten en af en toe een lesje core. Morgen wil ik even informeren naar PT, is een clubdag hier op de sportschool met kortingen enzo. Wie weer zit er iets leuks bij. Verder wandel ik nog regelmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 08:50 



 
Profiel   

Balen dat je arm niet verbeterd.
Eindhoven was heel ver voor je toch?
Misschien kan je wel contact opnemen om te vragen of ze iemand weten wat meer bij jou in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 09:56 



 
Profiel   

Het is wel iets beter hoor, maar lessen zoals bodypump gaat 'm echt nog niet worden. Eindhoven is inderdaad meer dan een uur enkele reis, maar eens informeren kan nooit kwaad inderdaad.
Inmiddels alweer terug van een lesje spinning. Luie zweet is er weer uit. Ga nu nog even een rondje wandelen. Nog een lekker zonnetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 10:36 



 
Profiel   

Hier gaat het goed! Ik doe 2x per week aan bodypump, morgen de nieuwe release :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 13:09 



 
Profiel   

Ik ben dinsdag voor het eerst weer gaan bodypumpen. Weinig tot geen gewicht gebruikt. Eerst m'n lijf maar weer laten wennen aan die vorm van beweging. Wel nodig ook want ik heb me een spierpijn :'). Maar niet meer last van m'n arm gekregen erdoor dus dat is positief. Wordt ook nog gebeld voor een proefles PT. Ben ik ook erg benieuwd naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:27 



 
Profiel   

Praten hier nog mensen mee? Ik meld me graag aan! Ik volg zelf de opleiding personal trainer (recent mee begonnen) en probeer dagelijks actief te zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:23 



 
Profiel   

Ik ben kleine 3 weken geopereerd aan mijn gastric bypass. Vandaag weer voor t eerst in de sportschool geweest half uurtje cardio gedaan. Kan niet wachten om weer helemaal opnieuw te beginnen met kracht training. Maar moet me nog eventjes zeker 3 weken inhouden :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 14:43 



 
Profiel   

Bij stond het even op laag pitje. Veel gewandeld dat wel. Vanaf deze week de draad weer op oppakken. Dinsdag bodypump, woensdag spinnen en misschien donderdag nog een lesje van iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 14:45 



 
Profiel   

AH, weer wat leven in het topic!

Ik sport nog steeds, meestal zo'n 2x per week, soms 3x.
Helaas is "mijn" trainer bij wie ik PT deed naar Spanje geëmigreerd, dus ben nu weer een beetje zoekende naar een nieuw ritme. Heb op zich wel een andere leuke trainer voor PT nu, maar op een heel andere dag, dus ben nog aan het uitzoeken op welke andere dagen er voor mij leuke groepslessen zijn om te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 16:56 



 
Profiel   

Net klaar met een korte, maar goede trainingssessie. Ik hoorde gisteren een podcast over ‘consistency’ of met andere woorden - op regelmatige basis - trainen. Als voorbeeld gaf die meneer dat je tanden het heel erg te verduren zouden krijgen als je maar 2/jaar naar de tandarts gaat en daartussen je tanden niet poetst. Als je je tanden elke dag 2minuten poetst en een maal per jaar naar de tandarts gaat, zijn deze wel in orde. En wat is een halfuurtje of een uurtje op een dag van 24 uur? Onder dat motto ga ik proberen terug vaker (liefst 4/5 keer per week) sporten! Vandaag werk ik van 09.00-18.30, dus dan vind ik het prima dat ik maar 35min sport. Vandaag bestond uit:

- bulgarian spilt squats (verschrikkelijke oefening) 3*10/kant
- weighted step ups 3*10/kant
- sumo squat + 16kg kettlebell 3*15 reps
- seated squats met barbel- front 3*10
- side lunges 3*20
- front squats 3*10

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:29 



 
Profiel   

Hoe krijg jij zoveel oefeningen in zo’n korte tijd?
Dan rust je dus echt 0,0.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:47 



 
Profiel   

Ik sport 2-3x per week, als ik vaker ga, dan herstel ik niet genoeg tussendoor.

Wel zit ik de rest vd week niet stil met een paard op dhz basis en ik probeer zoveel mogelijk op de fiets naar stal te gaan en elke dag een half uur te lopen.

Met 4-5x per week sporten zou ik het thuis moeten gaan doen en dan vind ik er echt geen pest aan, ik doe niet voor niets groepslessen en PT sessies, de interactie met de trainer en andere sporters maakt voor mij deel uit van waarom ik het leuk vind.

En mijn lijf geeft ook duidelijk aan dat het tussendoor rust nodig heeft. Als ik elke week 3x ga sporten, dan maak ik het mezelf ook te zwaar, dus ik wissel 3x en 2x per week af, net naar hoe het in mijn agenda past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:53 



 
Profiel   

Marije, als je niet goed hersteld bij meer sporten, trainde je elke keer fulbody?
Toen ik nog elke dag sporte wisselde ik spiergroepen af. Waardoor ik dus minimaal 2 rustdagen voor die spiergroep had, zo was het kwa herstel goed te doen.



Sport ook nog steeds :). Wel wat minder dan voorheen. Ging eerst 6 a 7 keer per week.
Nu nog steeds last van een enkelblessure, waardoor ik paardrijden en sportschool samen niet meer red.

Ik ga nu 2 of 3 keer per week. Ben nog een beetje aan het zoeken wat een fijn schema is.
Conditie wil ik weer opbouwen, maar ook sterker worden.

Lijkt mij fijn om 1x per week ofzo PT te hebben, zodat je een beetje de goede kant op gaat. Alleen durf ik er niet mee te beginnen.


Voor de gene die een Personaltrainer hebben, hoe bevalt dat?
Hoe is het begin daarmee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:58 



 
Profiel   

Ik vind PT echt heel fijn.
Ik hoef niet na te denken, alleen uit te voeren en hij zorgt er wel voor dat mijn houding goed is en ik mijn grens verleg.
Toevallig net van trainer gewisseld omdat degene bij wie ik trainde weg ging bij onze sportschool (ging emigreren naar Spanje).
Dan is het weer een klein beetje aftasten, maar zit nu bij een trainer die ik al kende van de groepslessen, dus dat aftasten ging op zich vrij snel. Voordeel vind ik dus ook dat ik niet kan smokkelen en dat ik ook oefeningen fanatiek doe die ik eigenlijk moeilijk vind of niet leuk.

En ja, idd, onze groepslessen zijn in principe gebaseerd op fullbody, vandaar dus ook mijn maximaal 2-3× per week.

Splitschema's hebben alleen zin als je zelfstandig traint en op die manier vind ik sporten echt niet leuk én ik kan mezelf dan ook niet goed genoeg motiveren om mijn grenzen te verleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:05 



 
Profiel   

Dezelfde vraag als Kosseh hier. Ik twijfel ook enorm, metname omdat ik het zoveel geld vindt ook. Maar ja je komt er maar op 1 manier achter of je het dat waard vind.

Ik heb even weinig motitvatie. Dat gaat altijd zo met ups en downs bij mij. Mijn eetgedrag is ook weer om te huilen. Het weekend 3 dagen naar familie en daarna de knop weer omzetten. Gelukkig wel veel blijven wandelen (3 dagen in de Eifel) dus dat beperkt de schade nog enigzins. Mijn doel is 4 kilo er af en weer 2 a 3 keer gaan sporten, hoewel ik niet voluit kan want nog steeds lichamelijke klachtjes. Niet heftig, maar irritant.

Bij ons zijn de groepslessen ook full body dus daarom ga ik ook maar 2 tot 3 keer. Ik ben inderdaad ook niet van het zelfstandig training met schema's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:09 



 
Profiel   

Needje schreef
Hoe krijg jij zoveel oefeningen in zo’n korte tijd?
Dan rust je dus echt 0,0.


Kwestie van tijdsnood hebben, dan sport je wel wat sneller }> }> Nee hoor, viel reuze mee. Ik doe telkens 2 oefeningen afwisselend met een 20-tal seconden rust tussen herhalingen. Nadat ik klaar ben met alle reps van deze twee oefeningen neem ik een minuutje of 2 rust. Gaat prima zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 15:40 



 
Profiel   

Gisteren weer een goede (70 min) training gehad met voornamelijk eigen lichaamsgewicht:
-3*30 shouldertaps
-3*20 elbow plank + arm raise
-3*10 tricep dips (bankje)
-3*10 alternatieve push-ups
-3*10 push-up knie
-3*20 standing plank + arm raise
-3*1 min reacher row hold
-1min plank hold
-1min side plank hold/kant
-3*10 leg raises
-3*20 plank hip dips
*3*10 scissors + 10 sec hold

(Ook erna nog even een kwartiertje cardio gedaan) Mijn armen waren echt pudding hierna :+ Wel geen spierpijn vandaag, maar dat heb ik over het algemeen nog zelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 13:06 



 
Profiel   

Vandaag ga ik een korte HITT workout doen met onder andere: touwtje springen, burpees, jumping jacks, KB swings, high knees… eventueel gevolgd door een klein gluten burnout circuit’je (met resistance banden en veel herhalingen). Deze week 3 keer gesport (naast mijn minimale 10.000 stappen per dag, en zelfs 27.000 op donderdag). Daarnaast vandaag ook nog even een halfuurtje paardrijden & proberen om aan mijn 10.000 stappen te komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 11:05 



 
Profiel   

Leuk wil me ook melden :)

Ik heb alles vorige week weer opgepakt.
Ik doe 2x per week fitpower (fitness op grote trampoline) bij jumpin in Noordwijk en aangemeld bij vrouwfit in Leiden waar ik mijn 1e bootyfit les gehad heb.
Ik doe ook graag de bodypump lessen mee, ik heb diabetes type 1 en krachttraining voel ik me heel goed bij.
En binnekort na 3 jaar het rijden weer oppakken (fjord word momenteel beleerd)

https://youtu.be/HM7_mjTP_kc een filmpje van een dit power les voor het idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 13:49 



 
Profiel   

Hoihoi FjordOtis! Die les op de trampolines ziet er echt heel leuk uit, wist niet dat zo iets bestond.


Ik ben al weer een weekje niet geweest, helaas. Al weer 2 weken erge (spanning)hoofdpijn, waar ook nog eens iets verkeerds gegeten bij kwam.
Met alleen hoofdpijn sleep ik mezelf nog wel naar de sportschool, maar nu koos ik toch voor m'n bed.

Hopelijk kan ik vrijdag of zaterdag weer wat mee pakken. Anders word het zondag weer, m'n standaard dag.


Hoe gaat het bij jullie nu met de corona check? Ben benieuwd hoe dat wordt uitgevoerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:36 



 
Profiel   

Door omstandigheden kon ik maar 1 keer in de week, en daarnaast loop ik 1 keer hard in de week.

Bij ons ligt een smartphone op een sta-tafel, daar kun je of moet je eigenlijk je check doen. Dat is het dan.
Bij jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 10:36 



 
Profiel   

Ik ook het weer even rustig gehad kwa sporten (lees: niet gesport buiten veel wandelen). Morgen hopelijk een wandeling maken van +10km en misschien even kort krachttraining.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 12:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 278 van de 280 [ 6999 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen