Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 277 van de 280 [ 6999 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Naar de sportschool!

 
Profiel   

Ik doe 2x in de week aan bodypump, paardrijden wisselt (ongeveer 3-4 keer per week). En werk 32 uur.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 07:29 



 
Profiel   

Paardrijden doe ik nog maar zelden, af en toe eens met een groepje vriendinnen. Probeer 3x per week te sporten en daarnaast wandel ik veel (dit jaar inmiddels 1150km).

Gisteravond wezen spinnen. Was lekker buiten. Net terug van de huisarts en inderdaad een flinke tennisarm. Mag wel voor zover lukt alles blijven doen. Heb alleen op dit moment echt te veel last om er echt kracht mee uit te oefenen. Vrijdag naar de fysio en dan maar kijken hoe lang het gaat duren. Baal er wel van want was net weer lekker bezig. Maar goed van balen wordt het ook niet beter dus gewoon lekker de dingen doen die wel kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 08:10 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Kwa kracht presteer ik vaak beter met een week rust, dus naast m'n PT geen groepslessen meer gedaan.
Maar m'n cardio conditie is wel direct een stuk slechter als ik minder ga sporten.


Een week rust na een krachttraining?
Als je wilt opbouwen qua kracht en spieren zal je toch vaker moeten imo.
Zoek eens op supercompensatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 08:46 



 
Profiel   

Ik train niet met bepaalde doelen kwa gewicht of anderszins meetbare prestaties, ik train om fitter te worden in z'n algemeen en om mijn rug sterker te maken.
En soms lukt het gewoon niet om extra te trainen in de week naast m'n PT op maandag, leven lijkt momenteel een beetje op een rollercoaster en dan lukt sporten niet altijd.
Aangezien ik ook nog afhankelijk ben van de aangeboden groepslessen, voor mezelf trainen kan en wil ik niet, en het nu vakantierooster is.

Maar ik presteer kwa kracht dus duidelijk in mijn PT beter na een week rust, dan als ik wel om de 2-3 dagen ben wezen trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 13:04 



 
Profiel   

Grappig hoe dat voor iedereen verschillend is. Ik ga op woensdagochtend en zaterdagochtend bodypumpen, en op zaterdagochtend presteer ik altijd beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 13:06 



 
Profiel   

Nou, ik ben een week niet wezen sporten. Nu 1x fysio gehad voor m'n arm...weinig tot geen verschil. Had ook wat etentjes waardoor ik niet kon. Vanavond weer spinning, morgenavond een afspraak voor een aangepast programma en ik ga nog gebeld worden voor info over PT. Dus de goede wil is er nog steeds, maar de uitvoering wat minder haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:15 



 
Profiel   

Tja, soms zijn dingen zo...
Zondag met mijn man gaan hardlopen.
Die moet weer helemaal van nul af aan beginnen, dus werd 10x 1 minuut met 2 minuten wandelen ertussen.
Loop ik eindelijk eens harder dan hij _O-
Ik die 10 x 1 minuut echt voluit gelopen en na 1 minuut wandelend naar hem terug en dan samen verder tot de volgende minuut voluit.

Al met al daardoor alsnog behoorlijk voldaan.
En de dag erna had ik weer PT, van de vervanger van mijn vaste trainer ivm vakantie.
Pfff, rest van de middag kon je me wel opvegen zo'n beetje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:37 



 
Profiel   

Faringo, denk dat je het ook even tijd moet geven. Huisarts vertelde mij eens dat als je al een poosje rondloopt met overbelasting klachten, het wel een keer zo lang kan duren dat je er vanaf bent. En dat je dan ook echt in bepaalde mate rust moet houden. Heel erg balen, helemaal als je motivatie nu zo hoog is.

Wat leuk dat jullie dat samen kunnen doen marije_jiplover! En hem er dan ook nog even uit lopen, haha! PT was dus pittig.

Ik ben vorige week ook voor het eerst weer bij de fysio geweest. Had al een poos weer last van m’n schouder. Deze fysio is me helemaal binnenstebuiten gaan keren en wil naast m’n schouder ook graag rug etc behandelen. Die is ook enorm gevoelig en waarschijnlijk veroorzaker van schouderklachten. Maar kan wel gewoon verder sporten. Ga alleen bijna op vakantie, dus daarna maar weer aan de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:26 



 
Profiel   

Ik overweeg ook om te gaan hardlopen, maar moet eerst betere schoenen hebben. Die ik nu heb zijn niet geschikt en wil geen blessures.
Wel lekker zo 2 dagen op rij lekker fanatiek bewegen. Dat je daarna moe was snap ik wel.

Ja is ook zo hoor, huisarts zei al dat het maanden kan gaan duren, maar hoeft niet. Mag er alles mee doen mits het kan. Maar heb er al flink last van tijdens een dag werken, meer dan wanneer ik gewoon m'n dagelijkse dingen doe. Wordt gewoon stijf. Maar wil niet meer helemaal niets doen dus de focus maar leggen op andere spiergroepen. Komt wel goed.

Grote kans ja dat je schouderklachten vanuit je rug komen. Maar eerst lekker op vakantie. Ga je nog weg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:58 



 
Profiel   

Super vervelend dat je er zo veel last van hebt. Doe je ook echt lichamelijk werk?
Hardlopen is echt niet aan mij besteed, vind dat altijd zo knap als mensen dat veel doen.

Die kans is inderdaad wel groot.. heb 3,5 jaar geleden een wervel fractuur gehad en de nazorg daarvan was echt super slechts

Ja, ga naar Italië!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 15:25 



 
Profiel   

Nee juist kantoorwerk dus de hele dag in dezelfde houding en daardoor wordt het stijf en gevoelig. In de nacht word ik er vaak ook wakker van. Is lastig, maar ja het zit er en moet het er maar mee doen.

Oh ja grote kans dan inderdaad dat het vanuit je rug komt. Je hoort dat zo vaak dat de nazorg van zo'n breuk niet best is.

Heerlijk!! Lekker genieten van de zon en lekker eten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 15:51 



 
Profiel   

Faringo schreef
Ik overweeg ook om te gaan hardlopen, maar moet eerst betere schoenen hebben.

Ja echt, goede schoenen maken het verschil. Ik weet niet of waar jij woont iets vergelijkbaars is maar hier was een sportwinkel waar ze aan de hand van een lopende band en een camera je manier van (hard)lopen bekijken en dan daarbij schoenadvies geven, iets met proneren... ik weet het zo 1,2,3 niet meer maar wat ik wel weet is dat ik daarna een paar Asics gekocht heb waarmee hardlopen echt een plezier is en ik geen pijn in m'n enkels en knieën meer kreeg.

Hier gaat 'ie eindelijk weer lekker en ben ik terug waar ik was pre-lockdown. *\o/* Zo fijn als je shirt gewoon van je borstkas naar beneden hangt in plaats van je buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:34 



 
Profiel   

Hier zit een runnersworld dus daar binnenkort maar een keertje langs gaan. Ik wandel ook heel graag dus daarom wil hardlopen echt voorzichtig en rustig opbouwen. Geen zin in blessures naast de tennisarm die ik al heb hahaha.

Knap van je dat je weer terug bent op je oude niveau. Ik ben ook weer op weg, maar moet nog wel even doorpakken.

De spinningles was lekker gisteren, merk toch dat dat alweer makkelijker gaat dan 3 weken geleden. Ben ook wel benieuwd naar m'n schema van vanavond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 09:19 



 
Profiel   

Nou ik heb een aangepast programma hoor...voornamelijk benen, billen en buik. Ook 2 voor m'n borstspieren waarbij ik niet iets hoeft vast te pakken. Nu weer flinke spierpijn in m'n benen, buik valt mee. Vanmorgen lekker 7,3 km gewandeld voor werktijd. Plan is om vrijdag weer naar de sportschool te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 11:51 



 
Profiel   

Fijn dat je toch nog kan sporten nu Faringo!
Heeft je fysio geen oefeningen die je tussendoor op kantoor kan doen die misschien wat verlichting kunnen geven?

Ik ben vanochtend nog even geweest. Maar was zo moe en voelde me beetje draaierig en trillerig, niks lukte echt goed. Na de vakantie maar weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 11:57 



 
Profiel   

Ja gelukkig ligt het niet helemaal stil. met dit schema en spinning kan ik me wel amuseren :D
Om precies te zijn maar 1 oefening, maar verder nee, moet echt vanzelf over gaan.

Die dagen heb ik ook wel hoor, dan vraag ik me echt af waar ik mee bezig ben. Heb dan hetzelfde gegeten als normaal dus dat is dan niet. Je hebt gelijk hoor, lekker na je vakantie weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 12:05 



 
Profiel   

Heeft iemand dit ook of weet iemand hoe dit komt?

Sinds m'n spieren weer gegroeid zijn en m'n vetpercentage daalt heb ik op m'n armen en benen op verschillende plekjes kleine bultjes, variërend in grootte. Ze zijn het duidelijkst als ik nog een flinke pump heb na het sporten maar zitten er nu altijd op dezelfde plekken. Ik heb het 2 PT's en een hardcore bodybuilder in m'n sportschool gevraagd en drie verschillende antwoorden gekregen. Ze doen niet zeer en hinderen me niet dus ik maak me geen zorgen maar zou wel graag willen weten hoe ze ontstaan.

Op de foto m'n linker ellebooog/onderarm waar ik er drie vrij dicht bij elkaar heb zitten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 13:54 



 
Profiel   

Wat apart, nog nooit gezien of van gehoord. Misschien even aan de huisarts vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 14:18 



 
Profiel   

Vetbulten? Geen idee. Toch even laten checken door de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 15:11 



 
Profiel   

Geen idee, heb dit nog nooit gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 15:13 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken in ieder geval. :j Ik vind het niet spannnend genoeg om er mee naar de huisarts te gaan, zeker omdat ik na heel wat googlen zeker weet dat het kleine lipomen zijn.

Een PT had er ook 1 en de bodybuilder meerdere op z'n abs en kuiten en hij zei ook al dat het ongevaarlijke vetbultjes zijn. Je kunt ze laten verwijderen maar ik kijk eerst even aan wat er gebeurt als ik verder zak in vetpercentage. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 17:03 



 
Profiel   

Ik denk dat het ganglions zijn, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 17:51 



 
Profiel   

Hoe voelt het als je erop drukt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 18:20 



 
Profiel   

Als een hard vlezig bultje. Ik kan ze wel indrukken maar het is zeker weten geen vocht of iets vloeibaars dus een ganglion is het niet. Ergens dit jaar wil ik nog naar een dermatoloog om een zootje moedervlekken te laten verwijdern, misschien kan die er dan ook even naar kijken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 18:52 



 
Profiel   

Hoe is het hier met iedereen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 15:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 277 van de 280 [ 6999 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen