Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8448
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:38

Ik zit met de deadlifts op 10 en legpress op 32. Is maar net wat je lichaam ook gewend is. Zit met de legpress wel helemaal met de voeten bovenin en stoel op het voorste gaatje.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:08

Ik zou gewoon het opbouwen qua gewicht, dus met deadlift eerst enkel de stang pakken kijken hoe het gaat en dan schijfjes eraan hangen. Ik deadlift ongeveer 50 a 60 kg, met dumbbells echter maar 25kg.
Benchprech geloof ik 6 kg met dumbbells en leg press 80kg, maar volgens mij verschilt leg press wel heel erg per apparaat.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:15

Aha, dit topic zocht ik. Ik ben net terug begonnen met fitnessen na een stop van 3 jaar. Nu heb ik enorm veel last van spierpijn. Ben gisteren geweest en zou morgen terug willen gaan maar ik kan momenteel niet normaal wandelen door de spierpijn in m'n benen. Help? :') :')

Gnome
Berichten: 8448
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:38

Luca03 schreef:
Aha, dit topic zocht ik. Ik ben net terug begonnen met fitnessen na een stop van 3 jaar. Nu heb ik enorm veel last van spierpijn. Ben gisteren geweest en zou morgen terug willen gaan maar ik kan momenteel niet normaal wandelen door de spierpijn in m'n benen. Help? :') :')


Rustig bewegen kan je morgen juist heel goed doen. Gewoon een kwartiertje op de loopband bijvoorbeeld. Wandelen.. langzaam hardlopen. Dan loop je het er eerder uit dan met niets doen.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:40

Misschien kijken om wat met extra eiwitten en/of magnesium te eten? En met het mooie weer zou ik lekker buiten wandelen of een stukje fietsen oid.

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:02

Ik kom weer even binnen gewandeld. Het sporten staat nu stil, vond mijn abo te duur worden aangezien ik nauwelijks gebruik meer maak van hulp bij de oefeningen dus ik zoek nu een andere sportschool.

Hoe zijn jullie ervaringen met fit for free? En dan met name qua begeleiding en trainingschema's?

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:25

Hallo ik val even binnen.

Wie heeft er een tip voor een high waist shapewear sportlegging?

Ik heb nu die van de action en die beviel wel goed, maar lijkt nu uitgelubberd na enkele maanden gebruik. Dus ik mag van mijzelf nu wel investeren in een betere.

Dankjulliewel en wat goed om te lezen dat jullie zo goed bezig zijn.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:48

Via AliExpress heb ik er een van nepoagym, volgens mij redelijk overeenkomstig met gymshark. Ik vind under armour ook heel fijn en heb ook een prettige van Skechers.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:51

Ik heb er ook een van Ali (nu aan haha) en verder veel broeken van Nike!

linoleum

Berichten: 6487
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:04

Ik heb leggings van Prozis. Leuke prijs en zitten heerlijk!

Wil binnenkort eens Gymshark bestellen. Maar komen snel nog nieuwe collecties uit. Dus daar even op wachten. Heb nu 2 broeken en 2 sportbh’s en dat is echt te weinig als ik 3x per week sport en daarnaast nog paardrijd.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:01

@sem dat is niet te zeggen vanaf een forum. De ene beginner weegt 50 kilo maar heeft van nature al heel veel kracht in de benen en de ander weegt 80 kilo en heeft amper kracht. Is echt een kwestie van wat hierboven ook werd gezegd uitproberen. Licht beginnen als het makkelijk gaat steeds wat zwaarder tot je merkt dat je voor jou een goed gewicht heb.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:33

Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad wat geprobeerd en vooral licht qua gewicht, eerst de techniek
maar eens goed onder de knie krijgen.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:44

Startgewicht is voor iedereen echt heel anders. Mijn start op bench press is 20 maar bouwt heel langzaam op, leg press zit ik nu op 65 maar dat is met blessure en bouwt snel op en deadliften zat ik in training op 40 maar als ik hem weer oppak (heb slechte rug) moet ik denk ik wel terug naar 30 om mijn vorm weer even goed te krijgen.

Beste een keertje echt goed uitproberen (misschien wel met trainer nog) en dan gewichten opschrijven. Je denkt ook snel ‘ik hou het op lager gewicht want dan gaat het makkelijker’ terwijl je jezelf eigenlijk niet genoeg pusht.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:54

Volgende week heb ik sowieso nog een PT sessie en ik wil daarna ook graag maandelijks/een keer in de
twee maanden een PT mee laten kijken, dus dat moet goedkomen. :) Ik merkte inderdaad al wel dat ik
het lastiger vond om mezelf te pushen en ik ging ook een stuk trager door de oefeningen heen dan met
PT.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:08

Suuszels schreef:
Via AliExpress heb ik er een van nepoagym, volgens mij redelijk overeenkomstig met gymshark. Ik vind under armour ook heel fijn en heb ook een prettige van Skechers.


De leggings van Neopagym zijn echt heel fijn inderdaad. :j Mooie leggings ook!

Zo, eerste week ketodieet zit erop. Nog een aantal dagen volhouden en dan mag ik beperkt zuivel en fruit toevoegen weer. Vanaf deze week mag ik ook starten met de eerste trainingen dus dat is fijn. Aankomende week krijgen we een fundamentel met gewichten wat voor mij erg nuttig is, want ik wil graag kracht opbouwen. Tijdens de fundamentel loop je met een aantal coaches de belangrijkste oefeningen door zodat je een goede basis hebt om te starten met de trainingen (waar ook altijd een coach je helpt gelukkig).

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:06

Gisteren weer een follow up gehad. Van 3 schema's ga ik nu naar 2 schema's, blijven wel full body schema's, eentje alleen pull, de andere push. Ik ben benieuwd, heb er in ieder geval veel zin in!

Ik was blij met de resultaten, Ik ben 1.5 kg afgevallen, vis van 6 naar 5 gegaan, vetperc -0.8, alleen spier valt tegen +0.01.

Gelukkig voel en zie ik het anders, en de spiegel en foto's ook.

Trainer wil dat ik 5gr creatine ga gebruiken, en ik voeg daar zelf nog magnesium aan toe. Ik vraag me alleen af of het echt ernstig is om 7gr te gebruiken, Ik zag poeder niet vinden en heb nu kleine ronde pilletjes.

Ben benieuwd wat het voor mij doet.

Verder zit ik nog steeds in een goede sport flow, nog steeds progressie en ik heb onlangs het hardlopen op de band kunnen uitbreiden naar 30 min op stand 9.5. Daar ben ik ook heel trots op, totdat ik daar op ging trainen kin ik nog geen 5 min volhouden.

Iedereen nog in een goede sport flow?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:28

Goed bezig mama3! Ik wil na de zomer ook even iemand 2 goede schema’s laten maken. Nu is mijn leven te onregelmatig haha.

Ik ben net wezen sporten, in een ander dorp dan normaal. Maar was echt goede airco, wel best klein. :o

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:58

Ik sport ook bij een relatief kleine sportschool en vind dat heel fijn. Bijna altijd zie ik dezelfde gezichten en allemaal heel relaxt met elkaar.

De airco draait volle toeren maar ik vond het vanmorgen zo benauwd dat ik met nog 1 oefening te gaan ben afgehaakt... (3 supersets van 4x15hh) Ik had echt de puf nuet meer.

Deze week jarig geweest, heb mezelf een Samsung Galaxy active cadeau gedaan. Ben benieuwd! Had eerdt de fitbit versa gekocht, maar toch omgeruild vandaag

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:58

Ik meld me hier ook! Ik train nu sinds begin maart, in eerste instantie om mijn rug te versterken naar aanleiding van een rugblessure na een val van het paard. Daarna ben ik ook andere spiergroepen gaan trainen om te voorkomen dat buik/borst veel zwakker zijn dan mijn rug en dat voor een verkeerde houding zorgt. Naast het sporten omdat ik het leuk vind heeft het voor mij ook nog een heel nuttig effect gehad. Heb nu bijna nooit meer last van mijn rug, heel blij mee. :)

Ben altijd wel dun geweest maar merk nu ook wel het resultaat na een paar maanden sporten. Ben nu 48 kilo bij 1.60 m. Ik ga meestal 4 keer per week maar soms ook minder, hangt er een beetje vanaf hoe druk ik het heb wekelijks. Geef ook eerlijk toe dat ik niet zo goed kan stilzitten haha, heb namelijk sinds eind mei al vakantie i.v.m. eindexamens dus de verveling slaat soms wel een beetje toe.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:46

Fijn dat het zoveel voor je heeft gedaan/doet FlameHorse!
Ik ben vandaag ook weer geweest, na vier dagen vakantie. Ging wel goed voor mijn gevoel. :)

Op wat voor schoenen sporten jullie?

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:55

Ik heb de Nike free tr9. Deze hebben een demping, zitten heerlijk en hebben een platte hak. Ik zie met regelmaat vrouwen op all stars, maar ik heb artrose en heb wat enkel ondersteuning nodig.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:24

Ik sport op een paar schoenen van de Decathlon uit de fitness-hoek.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:58

Ik heb Reebok hardloopschoenen waar je lucht in kunt pompen (aan de zijkanten zeg maar). Jaren terug in de uitverkoop gekocht.

Nu het niet meer zo warm is weer lekker aan de bak, ik had nog 5 lessen open staan voor deze maand, dus t/m woensdag elke dag! Vandaag een WOD met fietsen en powercleans, ging lekker! Het is nog steeds wel erg warm, er is geen airco aanwezig.

MerleSimone

Berichten: 5730
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:31

Ik weet niet meer of ik nou al eens gepost had hier, maar ik volg jullie al ontzettend lang :o
Ieder jaar na de vakantie weer het doel om het volgende jaar strakker te zijn en beter in m'n bikini te passen, maar het lukt nooit echt :')

3 jaar geleden 10 kg afgevallen maar zit nu bijna weer op het begin gewicht, ga me nu ook bijna te zwaar voor m'n paard vinden/zit 'm in de weg dus er moet nodig wat gebeuren! Wil vanaf vanavond weer gaan fitnessen op gevoel en hoop hier motivatie te vinden :j Wie weet over een tijdje weer een programma volgen maar eerst zelf aan de slag! Hoop dat ik hier mag meekletsen :j

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:13

Ik sport op Vans (deadlift en bench dagen) en op m'n Adidas lifters op squat dagen. En als ik deadlifts en squats heb wissel ik ze dus tijdens het trainen om haha.

Ligt er gewoon heel erg aan wat je doet, als je cardio of HIIT of zo doet kun je beter hardloopschoenen hebben maar voor powerliften juist totaal niet.