Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:50

Zo is het hoor, je bent er voor jezelf, maar herken het wel. Ik heb mezelf vanavond opgegeven voor een HIT les, deed ik voor corona wekelijks. Nu sta ik er vast als een puffende en steunende deelnemer tussen :') . Maar ook dan geldt, ik moet toch ergens beginnen. Wil vanavond ook even informeren voor PT.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:04

Haha dat zal wel even slikken zijn de eerste paar lesjes. Toch confronterend om zo na corona weer te starten

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:07

Ik ga er nu nog maar niet aan denken hahahaha...wordt echt afzien. Maar moet volgend jaar mei echt een stuk fitter zijn dan nu voor m'n Schotland vakantie. Dus maar door de zure appel heen bijten. Voor m'n gewicht kan het ook geen kwaad want ook dat gaat stiekem en geleidelijk weer wat omhoog. Wat is echt absoluut niet wil. Ik moet echt weer wat meer in het gareel. Maar hou wel m'n eigen tempo aan en ga me niet opblazen. Dan maar wat minder herhalingen.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:54

Ik vond het best leuk weer in de groepslessen mee te doen, en een hoop bekenden van voor de lockdown weer te zien.
En ja, dan zie je verschillende "fitheden" door elkaar in de groepsles. Maar een ieder die er is, is er weer en is (weer) aan t sporten en dat is juist positief!

Dus nee, ik vind het niet stom om te zien dat iemand het wat rustiger aan doet omdat ie niet zo snel of zo sterk is op dit moment, maar juist goed, dat iemand zijn lichaam in acht neemt en er iig is!

Je bent vaak te streng voor jezelf in dit soort situaties en dat is echt nergens voor nodig, je mag trots zijn op jezelf dat je de stap naar de sportschool neemt!

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:36

Klopt wat je zegt hoor, ik wil snel te veel dus juist daarom nu rustig beginnen. Soms denk ik wel eens dat ik nog 20 ben, maar mijn lijf geeft inmiddels goed aan dat dat echt niet meer zo is (bijna 41). Dus gewoon rustig opbouwen dan nu in 1x te veel. Loop ik gerust weer 5 dagen met spierpijn als ik voluit zou gaan.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:08

Capopjekop, herkenbaar. Ik vind het ook ongemakkelijk om tussen hele sterke mensen te staan. Net na m'n enkelblessure begonnik ook weer met laag gewicht. Om niet alleen met de stang te staan pakte ik de stang van 15 kg met 2 schijvenn van 5kg ipv de stang van 25kg. Zelfde gewicht alleen door de schijven, voelde ik mij er fijner bjj.
Dat is het voordeel van gewichten die bij elk gewicht de zelfde kleur en grote hebben. Ze worden alleen dikker, vanuit een hoek zie je dat niet goed.

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:21

Dat is inderdaad ook een goede oplossing kosseh.

Ik ben de hit les goed doorgekomen. Viel me echt niet tegen. Was een erg leuke les. Voel wel dat m'n spieren echt lang weinig hebben gedaan, maar dat is een kwestie van opbouwen. Nu nog lekker een bak stragiatella kwark met aardbeien. Motiveert ook echt om weer wat gezonder/bewuster te gaan eten.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:23

Ik wil me ook graag komen melden hier! Drie week geleden me aangemeld bij de sportschool en sindsdien 2-3 keer per week geweest. Doe nu elke week een les pilates, paar keer spinning gedaan en ze hebben een krachttraining rooster voor me gemaakt met allemaal verschillende apparaten, die ik een paar keer heb gedaan.
Voel me met het echte fitness ook wel een beetje ongemakkelijk tussen al die mega fitte mensen. Probeer vaak met een vriendin te gaan.
Vind het tot nu toe wel echt leuk! Vooral de groepslessen. Ik merk wel dat ik echt scheef ben. Dus daar werken we aan!

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 01:01

Probeer jezelf niet teveel met anderen te vergelijken san4nie, zij zitten misschien in hoofdstuk 25 terwijl jij net aan hoofdstuk 1 bent begonnen. :D Gewoon doorgaan en zeker aan het begin zul je merken dat je héél snel vooruit gaat. En als je dan die apparaten weer wat zwaarder kunt zetten geeft dat een enorme boost. :j

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:48

Fijn dat jij het sporten ook leuk vindt san4nie. Iedereen begint op z'n eigen niveau. Niets mis mee. Mijn gewicht stelt ook nog niets voor, maar het al veel beter dan thuis op de bank hangen.

Ik was vanmorgen al even rondje wandelen voor het werk. Voel een flinke spierpijn opkomen dus even wat bewegen kan geen kwaad.

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:43

Leuk allemaal nieuwe sporters :D

En inderdaad, iedereen sport op zijn/haar eigen niveau. En iedereen heeft sterke en zwakke kanten. Ik ben bijvoorbeeld niet sterk in lunges. Ik kan nooit langere tijd in die houding blijven staan. Maar ik ben dan wel weer sterker dan de meeste mensen in mijn groepsles in mijn bovenlichaam.

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:47

Bij mij is bovenlijf juist een zwakke schakel. Benen ligt mijn kracht, buik en core doen ook leuk mee maar moeten weer even wennen....

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:50

Squatten lukt me wel, maar die lunges... pff. Die heb ik echt opgegeven na 2,5 jaar :')

Ik doe bodypump trouwens.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:52

Oh ik vergelijk mezelf ook niet met hen hoor, maar voel me wel een beetje bekeken ofzo. Maar dat is denk ik meer mijn onzekerheid dan dat het echt zo is.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:04

Wat is iedereen goed bezig hier!

De meeste sporters kijken niet naar anderen, maar vooral naar hun eigen progressie.

Je voelt je wellicht bekeken, maar ik ken eigenlijk niemand die een ander bekijken belangrijker vind dan wat die zelf aan het doen is.

Zelf gisteren weer PT gehad.
Er speelt thuis nogal veel momenteel, en mijn trainer is ook coach, dus ik had een duo-sessie. Training fysiek niet té zwaar gemaakt, maar ondertussen m'n verhaal van thuis een plek kunnen geven en al met al wel met een tevreden gevoel weer naar huis. Hopelijk lukt het me deze week nog 1 of 2 groepslessen te volgen ik alle hectiek thuis.

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:17

Dat is wel prettig Marije dat hij ook coach is en je gisteren ook gelijk je verhaal kon doen. Slim ook om fysiek niet te zwaar te doen. Hopelijk wordt de hectiek snel iets minder thuis.

Ik heb me voor vanavond opgegeven voor Clubpower, geen idee wat het precies inhoudt, maar de omschrijving lijkt wel wat op bodypump. Ik laat me verrassen. Dan morgen een rustdagje.

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:19

Faringo schreef:
Dat is wel prettig Marije dat hij ook coach is en je gisteren ook gelijk je verhaal kon doen. Slim ook om fysiek niet te zwaar te doen. Hopelijk wordt de hectiek snel iets minder thuis.

Ik heb me voor vanavond opgegeven voor Clubpower, geen idee wat het precies inhoudt, maar de omschrijving lijkt wel wat op bodypump. Ik laat me verrassen. Dan morgen een rustdagje.


Zo te lezen en zien is het gewoon bodypump, alleen dan een andere naam haha.
Bodypump is leuk! :D

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:03

Ja die indruk had ik ook al. Maar is prima, want dat vind ik leuk :D

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:40

Ik was ietwat optimistisch gisterochtend...heb m'n les in de avond toch maar afgemeld. Een spierpijn, echt niet normaal. Zelfs gaan zitten was al een workout :') . Evengoed verspreid over de dag nog 21.000 stappen gezet dus beweging genoeg. Vanmorgen al een rondje gewandeld en dan vanavond de les in de herkansing.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:50

Oeps, heftig kan dat zijn hè, spierpijn.

Ik moet even kijken wat ik deze week nog doe.
Gisteren 2e vaccinatie gehad in m'n rechter bovenarm en vanmiddag wordt er waarschijnlijk een moedervlek van m'n linker bovenarm afgehaald.
Denk dat ik dan beter even rustig aan kan doen, want er zullen dan ook wel 1 of 2 hechtingen in gezet worden denk ik.

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:56

Nou vreselijk, ben me gelijk weer bewust van het feit dat er erg veel spieren in je buik zitten ook _O- . M'n armen vallen mee, maar bovenbenen zijn ook drama.

Even wat rustig aan doen is dan wel verstandig, misschien rondje wandelen of juist alleen benen en core zodat je armen wat rust hebben. Ik moet morgen voor m'n 2de vaccinatie, van de eerste wel wat spierpijn gehad maar niet extreem. Verwacht geen rare bijwerkingen, maar je weet maar nooit. Dus daarom vanavond wel echt even sporten.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:58

Bovenbenen zijn zó leuk, als je de trap af wil of idd wil gaan zitten _O- zelf ook regelmatig uitgelachen door manlief als ik daar spierpijn had...

En idd, wat een boel spieren in je buik, ik heb ook wel eens de dag na een training dat ik denk, wat the hell heb ik in vredesnaam voor oefening gedaan dat ik dáár spierpijn voel???

Faringo
Berichten: 8241
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:17

Ja als ik een tijd heb gezeten dan strompel ik letterlijk, spieren in buik en benen moeten dan echt weer even rekken. Echt hilarisch, moet er zelf ook wel om lachen.

Mijn lijf denkt in ieder geval...wat flik je mij nou :') _O- . Maar vanavond ga ik toch, soms wil dat ook juist wel eens helpen.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:25

Fanatiekelingen hier zeg!

Ik had na de eerste pilates les zoveel spierpijn in mijn buik, dat het voelde alsof iemand op m’n ribben had geslagen ofzo. :o

Mijn beide sportmaatjes kunnen niet vandaag. Dus ik ga denk ik zometeen in m’n eentje, even die drempel nog nemen.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:28

Zet m op san4nie, je kunt dat!