Zo ongelukkig met mijn benen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Zo ongelukkig met mijn benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 08:37

Hoi!

Ik heb er zelf niks aan gedaan, behalve dan het accepteren van mijn benen. Mooi zijn ze niet, maar ik heb medisch zoveel ongemakken dat ik niet iets wil aanpassen wat alleen niet zo mooi is. :)

Gelukkig heb ik nu ook al een tijd een vriend die het ook accepteert en het onnodig vind dat ik mij daar druk om maak, dat is natuurlijk heel fijn!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Zo ongelukkig met mijn benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:22

Ah ja zo. Als het alleen maar niet mooi is en je verder weinig last hebt, begrijp ik je keuze.

Ik heb helaas best wel wat last. Vaak pijn bij lang zitten, lang staan, liggen in bepaalde posities. Veel drukpijn, vooral onder aan mijn enkels...

Ik heb volgende week een afspraak bij de huisarts om eens verder te praten over de mogelijkheden.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Zo ongelukkig met mijn benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 22:31

Heel logisch dat je er dan voor kiest om naar de huisarts te gaan, hopelijk kan hij wat voor je betekenen!

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Zo ongelukkig met mijn benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:32

Kijk eens op instagram bij @fitroosje. Zij heeft goede ervaringen met lymfeklier drainage. ;)

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:45

Ik heb het ook, stadium 1. Vorige week ben ik bij een lezing geweest van drs. Boonen van Polikliniek de Blaak. Ik heb boven maat 36/S en ondermaat 40/L. Ik heb het in mijn billen en onderbenen.

Zijn advies was om eerst huidtherapie te proberen (even een beetje uitzoeken wat voor jou goed voelt en wat na een aantal behandelingen een beetje helpt).

Zodra dat allemaal niet werkt kan je overwegen om liposuctie te doen. Dat wordt nu nog niet vergoed in Nederland, maar volgend jaar waarschijnlijk wel in Duitsland dus Nederland zal er wel achteraan komen in de komende jaren.

Ik heb besloten om na mijn zomervakantie bezig te gaan met huidtherapie en kijken of dat helpt.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Zo ongelukkig met mijn benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:33

Thanks dames!

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Zo ongelukkig met mijn benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:10

Wat vervelend TS, dat je zo onzeker bent over je benen. Maar ik herken het wel.

Ik heb er ook last van maar wist niet dat er een naam voor was. Mijn benen zitten ook nog onder allemaal gesprongen haarvaatjes en een paar spataderen. Ik draag ook eigenlijk nooit jurkjes en broeken boven de knie. Maar verder heb ik het geaccepteerd. Mijn benen horen bij mij en maken mij wie ik ben.

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Zo ongelukkig met mijn benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:58

Enige tip die ik kam geven, blijf in beweging! Blijf sporten, zorg ervoor dat je niet teveel overbelast en neem ook voldoende rust tussendoor. Ik heb aangeboren lymfoedeem en lipoedeem. Ben al sinds mijn 18e in behandeling daarvoor bij een fysio die lymfedrijnage doet. Ook goed op je gewicht letten, wat er aan zit gaat er maar moeilijk af helaas. Ben zelf vorig jaar 15 kilo aangekomen nadat ik een ongelukje heb gehad en een tijd lang zoveel pijn heb gehad dat ik niks meer kon qua beweging. Nu tergend langzaam weer aan het afvallen. Nog 11 kilo te gaan.

En wat wij zien, ziet een ander vaak niet. :)