[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:42

“Fijn” te lezen dat meer mensen dit hebben. Ik dacht even dat ik gek was :))
Vanmorgen weer gewassen met ordinaire Elvive shampoo en t is weer stukken beter.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:23

Hoooi, ik zit ook met een issue, vroeg me af of iemand het toevallig ook ooit heeft gehad haha.

Sinds gisteravond is een deel van mijn hoofdhuid echt heel gevoelig en een beetje pijnlijk als mijn haar beweegt/ik het aanraak (pijnlijk, beetje trekkerig). Het voelt echt alsof ik mijn haar heel strak in een staart heb gehad en mijn staart echt net heb uitgedaan zeg maar, dat gevoelige/pijnlijke/trekkerige gevoel? Het ding is alleen dat ik de afgelopen dagen mijn haar los heb gehad, dus weet niet zo goed waardoor het komt. Heb ook geen droogshampoo gebruikt sinds het wassen of zo. Het is bovendien ook maar een deel van mijn hoofdhuid (zegmaar als je je haar in het midden scheid, dan het 'voorste' 1/3e deel zegmaar). Weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik ben anderhalve week geleden naar de kapper geweest (verven + knippen + stylen, geen bleek).

Lastig te beschrijven haha. Maar heeft iemand dit toevallig ook ooit gehad, en zo ja, trok het bij jou weer snel weg? Best vervelend namelijk :(

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:32

Ik heb dat ook weleens, als ik het was is het dan meestal over. :)

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:41

Ja ik heb dit ook weleens hoor, trekt vaak na een dag weer weg. :j

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:45

Misschien lang in de zon geweest? Hoofdhuid kan ook verbranden ;)

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:05

Zonneallergie? Zonnebrand? Kan ook op je hoofdhuid namelijk.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:13

Bizzybijtje schreef:
Misschien lang in de zon geweest? Hoofdhuid kan ook verbranden ;)


Zou ook kunnen! Misschien zat bij de lunch eergisteren mijn hoofd toch net in de zon haha.
Thanks allemaal, heb het nog nooit gehad dus dacht ik vraag het even haha

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:58

Oh ik heb mijn kruin eens verbrand gehad op vakantie, dat was echt hel! Dus dat zou het goed kunnen zijn.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:45

Hii, mag ik even binnenvallen? :o
Ik twijfel of ik weer een halflange schuine bob wil (zie onderaan een van internet geplukt voorbeeld).
Ik heb dit al eens eerder gehad, ik heb het nu weer een stuk langer (cm of 15 over m'n schouders), en ik vond op zich die bob wel lekker luchtig en zomers.

Ik had alleen echt een week ofzo na het knippen destijds al dat het vanaf m'n schouders naar buiten wipt, in plaats van dat het recht naar beneden of liefst een beetje naar binnen krult... En dan ziet het er meteen sullig uit haha.
Denken jullie dat dat een probleem is dat opgelost zou kunnen worden door een duurdere kapper (dus zit het hem in de knip techniek)? Of zou de enige oplossing elke keer na het douchen naar binnen föhnen en/of een stijltang zijn?

Afbeelding

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 06:46

Heb je niet een beetje slag in je haar wat je zou kunnen “embracen”? Dus.. meer slag en een lekkere messy bob?

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:06

Thanks voor het meedenken! :)
Ik heb wel een heel klein beetje slag, maar weet niet of dat genoeg is om een 'echte' messy bob mee te maken, ben bang dat het dan meer zoiets wordt, pluizig in plaats van half krullend:
Afbeelding

Maar misschien dat een kapper er wel wat mee kan, ik ga het in ieder geval vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:33

Is niemand meer naar de kapper geweest? :+

Ik heb sinds jaaaaren weer felle kleuren in m'n haar. En ben mij er heel bewust van dat die snel vervagen. Maar zelf bijhouden is natuurlijk ook gewoon een optie. Ben er echter al een poosje uit: waar zijn de potjes directions het voordeligst om te bestellen?

Ik haalde ze vroeger vrij goedkoop in een alternatief winkeltje. Maar daar woon ik niet meer in de buurt..

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:38

Jawel, ik ben donderdag geweest maar ga zo meteen terug. (gister al gebeld) veel geld betaald maar het is gewoon niet zoals het de bedoeling was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:22

Oh dat is balen :(

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:28

Ja, véél geld betaald. In de folies gezeten voor highlights, amper highlights te bekennen :')

Het is niet lelijk ofzo ..
Dit was het voorbeeld:

Afbeelding

Dit is het:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:38

Staat zeker niet verkeerd.. maar van die folies is weinig te zien inderdaad :+

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:39

Mijn folie foto is niet geschikt voor openbaar gebruik :P Maar dan zie je dat ik met precies dezelfde kleur binnenkwam als dat ik nu naar buiten liep. Ik ben ook in de wasbak geverfd wat er na 10 minuutjes uit werd gespoeld, dat is me ook nog nooit overkomen. Weet ook niet wat er in is gegaan ..

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:45

Ik mag vanmiddag heen. Hopelijk is het lang genoeg ook na de dode puntjes eraf knippen. Het is nu 33-35 cm ongeveer in een staart. Dit is ook wel ongeveer max lengte voor mij:
Afbeelding

Het hangt nu halverwege mijn rug en langer dan dat heeft het nog nooit willen groeien. Dit is mijn voorbeeld kleur, misschien dat het model wel anders wordt, want ik denk niet dat ik deze lengte haar over hou, maar dat zien we vanmiddag wel:
Afbeelding

Hopelijk kunnen ze je haar fixen Denise.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:19

xDenies schreef:
Ja, véél geld betaald. In de folies gezeten voor highlights, amper highlights te bekennen :')

Het is niet lelijk ofzo ..
Dit was het voorbeeld:

[ [url=m/FrMMGm.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is het:

[ [url=m/Hdout5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NTdniP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Eerlijk, het is ook wel een onhaalbaar voorbeeld. Dat is een beetje het linke van op die manier voorbeelden zoeken, het wordt nooit zoals op de foto. Tenzij zij beloven dat het wel precies zo wordt, maar dan is dat gewoon stom van hun want dat lukt niet. Ik moet zeggen dat ik jouw haar ook niet gezond vind ogen nu, lijkt heel droog. Komt dat door het kleuren?

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:34

Komt door het vochtige weer. Mijn haar is wel gezond en ik heb olaplex behandelingen er door heen gehad :)

Maar het is zeker geen onhaalbaar voorbeeld. Ik wil een nette overloop van donkerbruin naar blond. Ik snap dat het niet exact wordt zoals op de foto en ben niet helemaal koekkoek :D Maar ik heb nu precies hetzelfde haar als dat ik binnen kwam, en daar heb ik sowieso niet voor betaald.

Ik vraag altijd om een eerlijk advies bij de kapper en hoor graag als zij vinden dat het niet haalbaar is, maar dat hebben ze niet gezegd. Ook het ontkleurde en de highlights zijn niet terug te zien. Was mijn haar nu asblond geworden zoals het eerder is geweest had ik er al anders naar gekeken.


Succes Jorex, ik ben erg benieuwd! :D

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:07

Ik ben laatst ook geweest en wel happy gelukkig haha!

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:22

Ooh wat tof!

Ik zit ondertussen in de verf en ze begrepen me grotendeels wel. Dus ben benieuwd :)

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:55

Afbeelding

Dit ziet er beter uit. Foto is heel slecht maar we doen het er maar mee :P

Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:21

Ziet er beter uit denise. :j

Ik heb kappers officieel opgegeven. Ik ben bij alles geweest, Kinki, Salon-B, lokale exclusieve kappers, lokale betaalbare kappers. Maar het is toch altijd gokken. Ik dacht laatst een goede kapper gevonden te hebben, maar die hadden mijn haar per ongeluk volledig paars (en dan echt PAARS) geverfd. (ik laat vaak asblond/zilver verven met een lichtroze/paarse tint). Ik heb daar 6 uur gezeten om het er uit te laten halen. Mijn hele haar kapot, vlekken in het haar, soms nog ergens paarse strepen. (en me ook nog de volle mep laten betalen). Ik heb het zelf opnieuw netjes geblondeerd en een toner er overheen gegooid die alles weer wat rechttrok.


Ik heb het idee dat gewoon heel veel kappers ook niet weten wat ze doen. En als je van jezelf weet dat je mijn kleur niet kan maken of als mijn idee onrealistisch is, waarom geef je dat dat niet gewoon aan ipv ja te zeggen en wat aan te prutsen.


Ik heb inmiddels genoeg kennis om het zelf te doen en dan vind ik de kleur 100x mooier. Dus doei. Alleen voor knippen nog naar de kapper haha.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:51

Ohjeetje Fair dat is echt wel heel heftig! Ik begin ook steeds meer te twijfelen. Heb het vaak door mijn moeder laten doen op mijn instructies en dat viel toch ook altijd goed in de smaak :') Maarja ...