[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:06

IsabelleN schreef:
Super, dank jullie wel! Gisteren direct online besteld!!
Kan ik het daarna eventueel direct weer in de goede kleur verven denk je?


Jahoor.

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:43

Oeh, mijn ervaring is wel dat wanneer je direct erna verft (of kort erna) het vaak toch weer donkerder uitvalt. Of ben ik daar alleen in? Of ben ik gewoon heel slecht in het kiezen van kleuren :')

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:59

Bizzybijtje schreef:
Oeh, mijn ervaring is wel dat wanneer je direct erna verft (of kort erna) het vaak toch weer donkerder uitvalt. Of ben ik daar alleen in? Of ben ik gewoon heel slecht in het kiezen van kleuren :')


Altijd voor de lichtste kleur kiezen en je punten of het stuk waar de kleur uit is altijd maar kort laten intrekken dan gaat het wel goed

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:05

Bizzybijtje schreef:
Oeh, mijn ervaring is wel dat wanneer je direct erna verft (of kort erna) het vaak toch weer donkerder uitvalt. Of ben ik daar alleen in? Of ben ik gewoon heel slecht in het kiezen van kleuren :')


Dit had ik ook! Had er een honing blond overheen gedaan en het werd bijna zwart bij mij! :=
Mijn eigen kleur is midden/donker blond.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:53

Het is helemaal gelukt hoor! Direct na ontkleuren geverfd. Hooguit iets lichter dan ik hiervoor had maar helemaal blij mee! Je kunt ook bellen met bv L'Oreal, ze hebben mij goed geholpen aan de telefoon. En jullie ook natuurlijk :D

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:35

Heeft er iemand hier ervaring met Function of Beauty shampoo + conditioner?

Hoor er goede dingen over en twijfel een beetje om het te proberen. Maar het is vrij duur om zo te bestellen dus hoor graag of iemand er ervaring mee heeft :D. Heb nu Biosilk Color + Olaplex als de twee merken die ik afwissel, wat ook al hele goede merken zijn, maar het zo kunnen 'filteren' op je haar lijkt me op zich wel interessant :)). (ik heb stijl [fel]gekleurd haar overigens, wat nogal statisch kan worden in deze tijd haha)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:58

https://youtu.be/PAYXuQ8ID-g

Ik kwam deze video laatst tegen omdat ik op haar geabonneerd ben. Ik vertrouw haar wel echt qua kennis. Ik heb de video niet gezien dus ik heb geen idee of ze t wel of niet aanraadt. :')

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:14

Haha ja dat is een van de video's die ik had gezien !

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:42

Ik zit ook al een tijd te twijfelen idd! Ga je het bestellen?

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:52

Als er hier ook verder positieve reacties op komen, dan wel denk ik! Of ja, sowieso eerst m'n Olaplex en Biosilk opmaken anders is het ook zo'n zonde :)).

Dat abonnement klinkt ook wel fijn, al ben ik bang dat zelfs diegene met de meeste tijd ertussen voor mij al te snel is (doe best lang met shampoo over het algemeen).

Vervolgvraag wat dat betreft trouwens: hoeveel moet je bij Function of Beauty gebruiken? Bij biosilk en olaplex is het echt maar een druppel ter grootte van een muntje van 5ct, omdat die zo geconcentreerd zijn. Is dat bij FoB ook? Weet iemand dat toevallig?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:08

Op de website zag ik staan 1-2 pompjes afhankelijk van je haar lengte. :j

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:07

Ik heb weleens Function of Beauty gekocht! Alleen vond ik het uiteindelijk toch rete duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Heb mijn kapster naar de ingrediënten en samenstelling laten kijken en die vond het eigenlijk maar een beetje basic kwaliteit, dus ik heb het zelf geen 2e keer besteld. Het is verder gewoon prima spul, ik heb er geen problemen mee gehad en een vriendin van mij ook niet, maar ik vind het zelf toch een beetje te duur :+

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:42

E_J schreef:
Ik heb weleens Function of Beauty gekocht! Alleen vond ik het uiteindelijk toch rete duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Heb mijn kapster naar de ingrediënten en samenstelling laten kijken en die vond het eigenlijk maar een beetje basic kwaliteit, dus ik heb het zelf geen 2e keer besteld. Het is verder gewoon prima spul, ik heb er geen problemen mee gehad en een vriendin van mij ook niet, maar ik vind het zelf toch een beetje te duur :+


Hmm dat klinkt dan weer wat minder.
Misschien toch maar bij m’n biosilk blijven dan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:48

Ik ga binnenkort weer naar de kapper :)
Twijfel over laagjes knippen, diegene met halflang/lang haar, hebben jullie wel of geen laagjes en waarom/wel niet?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:43

brokjes schreef:
Ik ga binnenkort weer naar de kapper :)
Twijfel over laagjes knippen, diegene met halflang/lang haar, hebben jullie wel of geen laagjes en waarom/wel niet?


Ik had altijd wel laagjes! Dit zorgt voor meer volume wat ik doorgaans toch verzorgder vind als alles op een lengte. IK vind dat doorgaans een beetje saai/slonzig staan. Lagen maken je haar lichter, volumineuzer en levendiger.
Het is wel een beetje bijhouden maar persoonlijk vind ik het altijd wel mooier.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:46

Ik heb ook laagjes, zo is mijn haar sowieso lichter en prettiger want ik heb heel dik haar van mezelf. Daarnaast is het model ook leuker. Ik heb het overigens in de krul laten knippen en dat werkte ook als een tierelier :D

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:38

Hier 8 maart weer een afspraak! Zin in *\o/*

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:27

Hallo Bokkers, ik kom even binnen vallen. Ik heb volgende week zaterdag de 13e eindelijk weer een afspraak bij de kapper. Nu wil ik eigenlijk wel s iets anders. Maar dat is best eng... Wat denken jullie, zou mij zo iets staan? Afbeelding

Dit ben ik (ik had hier net bloed gedoneerd, vandaar mn duim :Y) )

Afbeelding

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:34

Hmm maar dan wel met een andere pony,
Je hebt vrij veel volume op je kaaklijn en die pony accentueert dat wel heel erg. Ik zou eerder kiezen voor zo een pony:
Afbeelding

Een mooie fringe pony die omlijnt je gezicht denk ik mooier en complimenteert het wat meer. Wil je ook verven of dat niet?
Ik denk dat zoiets je dan echt heel mooi staat:
Afbeelding

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:47

Dank je wel! Vind dit ook erg leuk. Verven was niet de bedoeling maar je tweede plaatje is wel heel gaaf :D
Eens kijken hoeveel tijd kapper nog heeft haha

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:43

Hoi allemaal,

Over twee weken kan ik eindelijk naar de kapper. Ik wil eigenlijk iets anders met mijn haar, maar ik weet niet zo goed wat hahah. Ik heb het altijd gewoon lang gelaten omdat mijn haar erg krulde. De krul is na de pubertijd echter veel minder geworden waardoor ik mijn haar nu zo volumeloos en vlak vind hangen.

Dit zijn twee foto's van de zomer, waar het net geknipt was. Nu is het dus alweer een stuk langer.
Afbeelding
Afbeelding

Heeft iemand ideeën voor een kapsel dat ik kan proberen?

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:43

Naar een krullenkapper?

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:45

brokjes schreef:
Naar een krullenkapper?

Ik hoef mijn krullen niet perse terug om eerlijk te zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat het op de foto's ook meer krult dan het normaal krult. Ik vind krullenkappers nogal prijzig en zal dan waarschijnlijk ook veel vaker naar de kapper moeten dan ik nu ga, ik heb daar het geld gewoon niet voor.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:43

Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal,

Over twee weken kan ik eindelijk naar de kapper. Ik wil eigenlijk iets anders met mijn haar, maar ik weet niet zo goed wat hahah. Ik heb het altijd gewoon lang gelaten omdat mijn haar erg krulde. De krul is na de pubertijd echter veel minder geworden waardoor ik mijn haar nu zo volumeloos en vlak vind hangen.

Dit zijn twee foto's van de zomer, waar het net geknipt was. Nu is het dus alweer een stuk langer.
[ [url=m/Fc1PXn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tv5js1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand ideeën voor een kapsel dat ik kan proberen?


Afknippen tot een lob en dan veel lagen? Op die manier krijg je wel veel volume en heb je kans dat je de krullen ook weer terug krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:47

Ik zou sowieso lagen doen.. maar moet je echt zoveel vaker naar een krullen kapper? Krullen groeien toch niet sneller of zo?

Edit: ik ben vandaag naar de kapper geweest en ze adviseert mij geen laagjes, omdat mijn haar vrij stijl is. Er is wel weer een stukje af en ziet er weer gezond uit :)