[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2298
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:13

Lau schreef:
Afknippen tot een lob en dan veel lagen? Op die manier krijg je wel veel volume en heb je kans dat je de krullen ook weer terug krijgt.


Ik ga de lob eens opzoeken. Laagjes was ik inderdaad van plan, heb dit de laatste paar keer niet laten doen, maar dan zit de volume dus alleen onderaan.

brokjes schreef:
Ik zou sowieso lagen doen.. maar moet je echt zoveel vaker naar een krullen kapper? Krullen groeien toch niet sneller of zo?

Edit: ik ben vandaag naar de kapper geweest en ze adviseert mij geen laagjes, omdat mijn haar vrij stijl is. Er is wel weer een stukje af en ziet er weer gezond uit :)

Het groeit even snel ja, maar ik ga echt heel weinig naar de kapper (2 a 3 keer per jaar). Ik heb van een kennis gehoord dat je echt elke 2 maanden daar heen moet.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:08

Ohh ik ben al een tijdje niet in dit topic geweest, maar ik heb weer knip kriebels. Heb mijn haar nu een paar jaar laten groeien, maar het is gewoon niets voor mij. Ik draag het altijd in een knot want vind het niet mooi als het los is omdat het super dun is.
Dusss, ik overweeg om het weer helemaal kort te doen :D Vind dit een heel gaaf kapsel. De kleur vind ik ook mooi maar dat staat mij niet zo, dus ik zou dan voor een iets blondere kleur willen kiezen. Wat denken jullie?

Afbeelding

Heb even geen andere duidelijkere foto waar ik het los heb, maar dit is mijn haar nu:

Afbeelding

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:11

Wij hoeven niet mee te denken want dat helpt toch niet bij jou :') Gewoon hup die schaar erin in de kleur blond die je nu in je haar hebt! :+ ;) :j :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:38

_O- dit is waar. Kan er niks anders van maken haha. :D

Nu nog een kapper zoeken.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:07

Gewoon doen! *\%/*

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:30

Nou dames, ik heb gister de color remover van Kruidvat huismerk op mijn haar (waar maar liefst 4 lagen permanente rode verf in zat) gebruikt, en ik wilde deze resultaten wel even met jullie delen. Ik had niet verwacht dat het echt iets uit zou halen, om heel eerlijk te zijn, maar dit vind ik echt bizar :wow:

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9967
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:32

Gewoon doen frummels! Hier gaat het binnenkort ook weer kort en ik wil het sowieso zilver/Ash blond hebben. Het model hangt ervan af hoe kort. En hoe kort hangt ervan af hoeveel eraf moet om 30 cm te doneren. Een hoge staart is nu 34 cm en een lage net aan 30 cm. Ik wil zo iets proberen, mijn haar ontkleurd vrij makkelijk maar of het ook zo licht wil worden.
Afbeelding

Dit is hoe licht mijn haar ontkleurd, de foto's tussen het volledig ontkleuren en paars kleuren zijn weg. Maar het plukje laat het denk ik wel goed zien.
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9967
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:39

Oh ik kan niet meer deuren, maar dit is mijn haarlengte nu:Afbeelding

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:48

E_J schreef:
Nou dames, ik heb gister de color remover van Kruidvat huismerk op mijn haar (waar maar liefst 4 lagen permanente rode verf in zat) gebruikt, en ik wilde deze resultaten wel even met jullie delen. Ik had niet verwacht dat het echt iets uit zou halen, om heel eerlijk te zijn, maar dit vind ik echt bizar :wow:

[ [url=m/XpPeCd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is zeker iets anders! En hoe ga je het nu verven?
Ik vind rood ook zo mooi, maar het wordt zo snel lelijk. -O-

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:08

Meliaforever schreef:
Dat is zeker iets anders! En hoe ga je het nu verven?
Ik vind rood ook zo mooi, maar het wordt zo snel lelijk. -O-

Ik wil voor een split dye gaan! Ik heb vanaf een middenscheiding nu de rechterkant donkerbruin tegen het zwarte aan geverfd, en ik heb mijn kapster een berichtje gestuurd of ze de ontkleurde kant (van de foto) van de week een keer zou kunnen blonderen *\o/*
Ik probeer maar niks te verwachten van hoe blond precies, ik laat haar wel kijken hoe ver ze komt zonder het helemaal kapot te bleken :')

Rood is inderdaad echt een lastige kleur om bij te houden, je moet het zó vaak opnieuw kleuren om het mooi te houden. Maar dat vind ik eigenlijk wel met alle onnatuurlijke kleuren -O-

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:55

Ik ga er morgen ook voor, van haar tot halverwege mijn rug, moet er 30 cm vanaf om te kunnen doneren.
Ik wil wel nog wat lengte houden (beetje rondachtig hoofd heb ik :+).
Wie heeft tips, ik heb erg steil, dun haar (als ik haar met producten in de krul zet is dat na welgeteld 4 uur weer bijna helemaal steil.)
ik heb het nu in een zijscheiding of middenscheiding, iets met een pony zou ik mss wel leuk vinden.
Ik denk, na de 30 cm ervanaf dat het langste nog net tot op de schouder zal vallen (nouja, tussen schouder en kin zeg maar.)

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:42

Duss, ik heb al een tijdje verschillende kleuren, maar dit is tot nu toe mn favoriet :D
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:57

God wat had ik het toch fijn gevonden als die kleuren bij mij ook zo tof bleven staan :') Misschien als ik mijn haar nooit meer was. Nu ben ik er ondertussen wel klaar mee haha.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:10

xDenies schreef:
God wat had ik het toch fijn gevonden als die kleuren bij mij ook zo tof bleven staan :') Misschien als ik mijn haar nooit meer was. Nu ben ik er ondertussen wel klaar mee haha.


Haha dat snap ik wel xD heb zelf ook een hele voorraad gekocht sinds het onderhouden nog wel een dingetje word xD

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:30

Oooh het zit er net in? Dat verklaart. Maar ik hoop dat het zo blijft! Of in ieder geval langer dan één wasbeurt :P

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:43

Zijn hier misschien meer mensen die slechte ervaring hebben met Olaplex shampoo? Ik gebruik sinds kort de shampoo en conditioner en mijn haar breekt sindsdien erg snel af en het lijkt wel helemaal gummie als het nat wordt door bv regen :n met mijn vorige shampoo had ik dit echt totaal niet.. iemand enig idee hoe dit kan of hier ook ervaring mee?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:56

Frummels schreef:
Zijn hier misschien meer mensen die slechte ervaring hebben met Olaplex shampoo? Ik gebruik sinds kort de shampoo en conditioner en mijn haar breekt sindsdien erg snel af en het lijkt wel helemaal gummie als het nat wordt door bv regen :n met mijn vorige shampoo had ik dit echt totaal niet.. iemand enig idee hoe dit kan of hier ook ervaring mee?


Oh jeetje wat vervelend!

Ik heb ook Olaplex maar bij mij doet het echt positieve dingen. Alleen mijn kleur gaat er sneller door uit. Hoeveel gebruik je? M’n kapper zei dat je letterlijk maar een druppeltje nodig hebt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:32

Ik gebruik inderdaad heel weinig! Mn kleur blijft er wel mooi van (ben nu lichtblond en t blijft heel mooi assig), maar de kwaliteit van mn haar is om te huilen.. ik laat m maar weer even in de kast staan voorlopig. Balen, had er veel van verwacht!

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:34

Frummels schreef:
Ik gebruik inderdaad heel weinig! Mn kleur blijft er wel mooi van (ben nu lichtblond en t blijft heel mooi assig), maar de kwaliteit van mn haar is om te huilen.. ik laat m maar weer even in de kast staan voorlopig. Balen, had er veel van verwacht!


Wat gek zeg. Misschien kan je Olaplex eens mailen of zo, misschien is het een of andere chemische reactie oid?

Ik kan Biosilk shampoo ook van harte aanraden, misschien is dat wat :D

Caresse07

Berichten: 9420
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:17

Heel apart van de Olaplex, ik gebruik het zelf ook en mijn haar wordt er juist alleen maar beter van.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:29

Is het misschien niet stiekum een nep-Olaplex?

Captain

Berichten: 21400
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 05:05

Frummels schreef:
Zijn hier misschien meer mensen die slechte ervaring hebben met Olaplex shampoo? Ik gebruik sinds kort de shampoo en conditioner en mijn haar breekt sindsdien erg snel af en het lijkt wel helemaal gummie als het nat wordt door bv regen :n met mijn vorige shampoo had ik dit echt totaal niet.. iemand enig idee hoe dit kan of hier ook ervaring mee?


Yes, mijn haar wordt er ook droog en stug van helaas. Daaaag geld! :wave: Ik koop geen spul meer met keratine en andere dure oliebol, bij mij werkt het toch averechts.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:13

IMANDRA schreef:
Frummels schreef:
Ik gebruik inderdaad heel weinig! Mn kleur blijft er wel mooi van (ben nu lichtblond en t blijft heel mooi assig), maar de kwaliteit van mn haar is om te huilen.. ik laat m maar weer even in de kast staan voorlopig. Balen, had er veel van verwacht!


Wat gek zeg. Misschien kan je Olaplex eens mailen of zo, misschien is het een of andere chemische reactie oid?

Ik kan Biosilk shampoo ook van harte aanraden, misschien is dat wat :D


Ik ga eens kijken naar biosilk, thanks!

Lous schreef:
Is het misschien niet stiekum een nep-Olaplex?

Dat mag ik niet hopen, heb m voor de volle mep bij Sephora gekocht :=


Captain schreef:
Frummels schreef:
Zijn hier misschien meer mensen die slechte ervaring hebben met Olaplex shampoo? Ik gebruik sinds kort de shampoo en conditioner en mijn haar breekt sindsdien erg snel af en het lijkt wel helemaal gummie als het nat wordt door bv regen :n met mijn vorige shampoo had ik dit echt totaal niet.. iemand enig idee hoe dit kan of hier ook ervaring mee?


Yes, mijn haar wordt er ook droog en stug van helaas. Daaaag geld! :wave: Ik koop geen spul meer met keratine en andere dure oliebol, bij mij werkt het toch averechts.


Nou, gek is dat hé?! En zo zonde van het geld :n

_Inge

Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:27

Ik heb er ook niet echt geweldige ervaringen mee, precies zo wat je zegt, zo een beetje gummie.
Kon er zelf ook al niet echt de vinger op leggen wat ik er van moest vinden, ‘blij’ te lezen dus dat ik niet alleen hierin ben.
Lijkt net of iedereen er lyrisch van is namelijk..

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:13

Ik had een olaplex behandeling bij de kapper gedaan maar kon daarna nou niet echt zeggen dat ik verschil merkte. Dure shampoo/creméspoeling van het merk Milkshake op advies van de kapper kreeg ik gigantische jeuk van op mijn hoofd. Kapper constateerde echter een 'rustige hoofdhuid', jaa maar niet net na het douchen :') Nu met een 'gevoelige' variant gaat het wel wat beter maar eigenlijk vond ik mijn haar mooier toen ik gewoon lekker met garnier waste haha.

Dus ik herken wel dat het niet altijd even goed uitpakt. Maar het is wel erg zonde van het geld.