[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:50

Ik vraag me toch af, hier werd aangeraden om te verven op ongewassen of vettig haar. Maar waarom wassen ze bij de salons dan wel van te voren?

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:05

Het is bij blonderen goed voor je hoofdhuid dat er iets van een vettig laagje op zit. Geen dikke lagen, maar iets natuurlijke olie beschermd je hoofd tegen het agressieve blonderen. Maar is het te vet of vies pakt het ook niet goed, dus je hoeft niet met enorm vet haar aan te komen

Met een toner of iets moet je haar nat en schoon zijn en daarom wassen ze het

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:13

Als mijn haar word geblondeerd word het van tevoren ook niet gewassen. Daarna inderdaad wel als de toner eroverheen gaat.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:26

Blonderen moet sowieso op droog haar

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:31

Gewone kleuren he, niet blonderen :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:44

Ik heb nu deze gehaald, maar twijfel dus. Mn haren zijn donderdagavond voor het laatst gewassen, maar nog niet vet, helaas wegens allergie kan ik niet elke dag mn haar wassen


Afbeelding

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:48

Dit kan prima Banju ;) Zeker omdat je het nog niet de dag zelf gewassen hebt. Je haar hoeft ook nog niet vet te zijn, maar het gaat om een natuurlijk laagje olie over je hoofdhuid.

Als ik geblondeerd word was ik het een dag of 2 niet. Dan is het al prima!!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:04

Bralindy schreef:
Dit kan prima Banju ;) Zeker omdat je het nog niet de dag zelf gewassen hebt. Je haar hoeft ook nog niet vet te zijn, maar het gaat om een natuurlijk laagje olie over je hoofdhuid.

Als ik geblondeerd word was ik het een dag of 2 niet. Dan is het al prima!!


Dabkjewel voor de uitleg, verf zit er in! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:54

Na maanden dubben eindelijk naar de kapper gedurft om mijn haar in mijn eigen kleur terug te verfen. Het was vaal bruin, met blond erin en het moest donkerbruin worden. Het is toen voor een pittige prijs geverft. Na een dagje sauna was de onder kant vaal en de bovenkant roodbruin. Twee dagen later al. Ik had nog v te voren gezegd geen rood erin. Nu hebben ze het gister weer bijgeverft en is het geheel nog roodbruiner.
Woensdag ga ik weer heen. Ik vind het heel onnatuurlijk, maar nu het zo donker is vraag ik mij af of hier nog iets aan te doen is. Heeft iemand tips omdat rode nog uit mijn haar te krijgen?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:08

Mijn haar valt altijd zo lekker zwart uit na het verven..
Bedenk ik me ineens, als ik het de volgende keer eventueel ontkleur, zou ik dan wel gelijk de goede kleur zien?

En hoe werkt dit dan precies, om daarna gelijk je haar te kunnen verven, of wellicht beste om paar dagen/weken te wachten?

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:51

Banyu schreef:
Mijn haar valt altijd zo lekker zwart uit na het verven..
Bedenk ik me ineens, als ik het de volgende keer eventueel ontkleur, zou ik dan wel gelijk de goede kleur zien?

En hoe werkt dit dan precies, om daarna gelijk je haar te kunnen verven, of wellicht beste om paar dagen/weken te wachten?


Een colour remover kan heel wat verf weghalen, maar zal niet compleet 100% de kleur zijn die je wilt hebben, maar kan een groot verschil maken

bleach zou ik zelf niet durven gebruiken bij zwart geverfd haar

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:52

Zelf nu ook weer een kleurtje in mijn haar gedaan ^-^
Afbeelding

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 00:11

Gaaf <3

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 10:53

DarkCupid schreef:
Zelf nu ook weer een kleurtje in mijn haar gedaan ^-^
[ [url=m/fzfUkw.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heeeeel gaaf! Maar durf dat zelf niet aan haha!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:34

Wat is nou eigenlijk een goede borstel?
Of heeft het hier wel mee te maken….

Voordat ik ga douchen, borstel ik m’n haren altijd goed, alle losse haren weg. Onder de douche heb ik ze met shampoo in doen, maar na het douchen komt er ook heel veel van af, beetje lastig te omschrijven, maar ik heb bijna nooit mn haar dus los omdat het zo “uitvalt” … heb ik bijvoorbeeld net gestofzuigd, dan ligt er wel weer eeb losse haar op de grond.

Weet dat het erbij hoort hoor, maar heb het idee dat het bij mij wel extreem is. Wel al die hair supplementen geprobeerd, maar dat deed niks… :=

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:51

Banyu schreef:
Wat is nou eigenlijk een goede borstel?
Of heeft het hier wel mee te maken….

Voordat ik ga douchen, borstel ik m’n haren altijd goed, alle losse haren weg. Onder de douche heb ik ze met shampoo in doen, maar na het douchen komt er ook heel veel van af, beetje lastig te omschrijven, maar ik heb bijna nooit mn haar dus los omdat het zo “uitvalt” … heb ik bijvoorbeeld net gestofzuigd, dan ligt er wel weer eeb losse haar op de grond.

Weet dat het erbij hoort hoor, maar heb het idee dat het bij mij wel extreem is. Wel al die hair supplementen geprobeerd, maar dat deed niks… :=

Je kunt bekijken of aan de losse haren een wortel zit of niet. Als je veel gebroken haren hebt dan is een andere borstel beter. Ik kam mijn haren met een bamboe kam, brede tanden. Dan breekt het minder snel af. Er zijn vast ook veel goede borstels, wetbrush bijvoorbeeld.

Als er wel wortels aan zitten ligt het eraan of je ook echt plekken hebt met dun haar/kaal. Want zolang je dat niet hebt lijkt het me geen probleem. Ik verlies in het najaar ook altijd wel wat meer haar.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:57

Biks2 schreef:
Banyu schreef:
Wat is nou eigenlijk een goede borstel?
Of heeft het hier wel mee te maken….

Voordat ik ga douchen, borstel ik m’n haren altijd goed, alle losse haren weg. Onder de douche heb ik ze met shampoo in doen, maar na het douchen komt er ook heel veel van af, beetje lastig te omschrijven, maar ik heb bijna nooit mn haar dus los omdat het zo “uitvalt” … heb ik bijvoorbeeld net gestofzuigd, dan ligt er wel weer eeb losse haar op de grond.

Weet dat het erbij hoort hoor, maar heb het idee dat het bij mij wel extreem is. Wel al die hair supplementen geprobeerd, maar dat deed niks… :=

Je kunt bekijken of aan de losse haren een wortel zit of niet. Als je veel gebroken haren hebt dan is een andere borstel beter. Ik kam mijn haren met een bamboe kam, brede tanden. Dan breekt het minder snel af. Er zijn vast ook veel goede borstels, wetbrush bijvoorbeeld.

Als er wel wortels aan zitten ligt het eraan of je ook echt plekken hebt met dun haar/kaal. Want zolang je dat niet hebt lijkt het me geen probleem. Ik verlies in het najaar ook altijd wel wat meer haar.


Ik heb wel heel dun haar, en dat heeft mijn moeder ook.
Zal eens kijken of een nieuwe borstel uitkomst bied, wellicht kan ik deze gewoon morgen even bij de Kruidvat oid kijken. :)

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 01:26

Voor mijn dunne haar werkt er maar 1 en dat is de Tangle Teezer!
Ik heb deze en wil niks anders meer. Gewoon verkrijgbaar bij de Kruidvat.Afbeelding

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:40

Banyu schreef:
Ik heb wel heel dun haar, en dat heeft mijn moeder ook.
Zal eens kijken of een nieuwe borstel uitkomst bied, wellicht kan ik deze gewoon morgen even bij de Kruidvat oid kijken. :)


Heb je het hele jaar door of valt het nu op? Wij mensen gaan rond deze tijd namelijk ook in de 'rui'. Kale plekken zou vreemd zijn, maar zo lang je niet perse opmerkt dat het echt veel minder wordt (je omgeving merkt het snel ook) dan zou ik even aan de bel trekken.
Supplementen haren naar mijn idee nooit wat uit tenzij je te korten hebt. Zolang je gevarieerd en normaal eet en genoeg buiten bent heb je echt niet supplementen nodig.

EN je hebt je haar net geverfd. Daardoor kan het ook wat meer afbreken.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:33

Slik je geen medicijnen? Daar kan ook op gereageerd worden.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:51

Lous schreef:
Voor mijn dunne haar werkt er maar 1 en dat is de Tangle Teezer!
Ik heb deze en wil niks anders meer. Gewoon verkrijgbaar bij de Kruidvat.[ [url=m/IWxLBG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja deze heb ik vanmiddag inderdaad vanmiddag gekocht!

Als het bevalt haal ik er in een andere kleur nog bij, en gooi ik de andere allemaal weg.

Heb net even me haar mee geborsteld, en het haae voelde iig al heel zacht! :)

Nee, ik slik verder geen medicijnen!

Heb afgelopen weekend mijn haar wel geverfd, maar buiten dat om heb ik het altijd al gehad!

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:55

Eventjes een schopje in dit topic. Het is echt hoog tijd om weer naar de kapper te gaan.
Nu zou ik heel graag koperen highlights laten zetten in mijn donkerblonde haar.
Ik was online een beetje aan het zoeken, maar kon er weinig over vinden.

Is het voor het zetten van koperen highlights in donkerblond haar noodzakelijk om eerst te blonderen?
Of is het mogelijk de kleur direct te plaatsen? Alvast dank voor jullie informatie :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:40

Denk dat het er aan ligt hoe fel je ze wil.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:15

Alles om lichter te maken, dus ook highlights, moet gebleekt worden. Dan gaat er pas de verf of toner op om ze in jouw geval ‘koper’ te maken.

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:27

En als ik het geen highlights noem? :')

Het hoeft niet knal oranje/rood te worden. Het mag een rossige gloed hebben.