[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:42

Ik heb mijn haar niet tot een platinum laten blonderen maar wel tot een 10 in balayage. Hoefde daarna meteen een half jaar niet meer gekleurd te worden. Ideaal.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:47

Mijn vraag is eerder naar het platinum :) Balayage heb ik al een keertje gehad en dat is voor uitgroei echt super. Maar nog geen ervaring met platinum. Wel al een paar keren een paar tinten blonder laten kleuren.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:13

Ohh sorry. Dan kan ik je niet helpen. :)

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:29

Ik heb er ervaring mee. Ik vind het erg mooi, met uitgroei super. Voor je portemonnee en haar is het echt killing. Voor het eerst had ik onwijze klitten en heb ik herstellende maskers moeten gebruiken en cremespoelings om het doorkambaar te maken (ook al was het kort). De zilvershampoo om het te onderhouden is ook niet bepaald vriendelijk. Het droogde ook heel traag en snel een pluis bende.

Ik vond het erg mooi, maar voor het behoud voor mijn haar zou ik het niet weer helemaal laten doen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:36

Zelfde hier. 2 jaar platinum (echt wit) blond gehad en ziet er leuk uit, maar dat is ook alles :+ Ik had supergezond haar ervoor, en erna had ik een vogelnest van uitgedroogd en kapot haar waarop ik na het wassen iedere keer handenvol conditioner of haarmasker moest smeren om er met een kam door te kunnen. Het zodanig bleken verandert echt de structuur van je haar en, eerlijk gezegd, maakt het gewoon helemaal dood. En mijn hoofdhuid was helemaal kapot en uitgedroogd.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:33

Hmm ik denk idd dat ik gewoon terug een paar tinten lichter ga maar het platinum voor nu niet aan durf. Ik heb ook super dik haar en wil het liefst niet kapot maken.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 02:24

Ik vind helaas de garnier honing masker niet fijn, en niet werken. We gaan maar verder zoeken! :(

Wil sowieso stuk(je) van me haar af lateb knippen, aangezien ik onwijs last van haar uitval heb, sochtends. Maar ook tijdens douchen! Zit zelfs na dat mn handdoeken was nog haar in. :+

En yes, borstel echt grondig eerst uit :D

Iemand tips?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:34

Ben ik weer. Vandaag bij de kapper geweest. Een ander dan die mijn haar heeft geblondeerd.
Deze durfde het eigenlijk niet aan om mijn haar nogmaals de blonderen, want om al het rood uit mijn haar te krijgen, moet ze het best hardnekkig blonderen. Als ik het écht had gewild, had ze het wel gedaan, maar ze raadde het me wel af. Donkerbruin ging het ook niet helemaal worden, omdat je dan met een uitgroei zit die elke 2 á 3 weken gedaan moet worden. Dus is het dit geworden. Het is een donkerblonde spoeling. Uitgroei is wel permanent. Er zit nog een koper tint doorheen, waardoor mijn uitgroei niet lelijk er bij staat. Het is nu dus donkerblond met een koper waas er doorheen. Het bevalt me wel!

Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:33

Banyu schreef:
Ik vind helaas de garnier honing masker niet fijn, en niet werken. We gaan maar verder zoeken! :(

Wil sowieso stuk(je) van me haar af lateb knippen, aangezien ik onwijs last van haar uitval heb, sochtends. Maar ook tijdens douchen! Zit zelfs na dat mn handdoeken was nog haar in. :+

En yes, borstel echt grondig eerst uit :D

Iemand tips?


Maar haaruitval kan meerdere redenen hebben. Wat vind je niet werken aan het maskertje? Niet dat ik het product wil verdedigen want ik gebruik het nu momenteel ook niet. :)

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:30

ierusju schreef:
Ben ik weer. Vandaag bij de kapper geweest. Een ander dan die mijn haar heeft geblondeerd.
Deze durfde het eigenlijk niet aan om mijn haar nogmaals de blonderen, want om al het rood uit mijn haar te krijgen, moet ze het best hardnekkig blonderen. Als ik het écht had gewild, had ze het wel gedaan, maar ze raadde het me wel af. Donkerbruin ging het ook niet helemaal worden, omdat je dan met een uitgroei zit die elke 2 á 3 weken gedaan moet worden. Dus is het dit geworden. Het is een donkerblonde spoeling. Uitgroei is wel permanent. Er zit nog een koper tint doorheen, waardoor mijn uitgroei niet lelijk er bij staat. Het is nu dus donkerblond met een koper waas er doorheen. Het bevalt me wel!

[ [url=m/aRytvN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1j15oM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie natuurlijke kleur is het nu!

Ik mag volgende week weer naar de kapper.. Heb lang stijl haar, wil er een klein stukje af, het is mega lang en best droog aan de onderkant. Denk dat ik maar voor laagjes ga... Ben van mezelf blond:

Afbeelding

En heb het nu al ruim een jaar rood/rossig (net geverfd)

Afbeelding

Echter heb ik het nu al maaaanden niet meer geverfd en het rode zit er nog steeds in. :+ Het valt niet op, het ziet er momenteel heel natuurlijk uit dus denk dat ik deze kleur gewoon hou en alleen laagjes laat knippen.. Ik neem aan dat bruin er overheen er raar uit zal zien? Ontkleuren wil ik niet..

Zo ziet het er nu uit..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:02

heel mooi iris! :D

bruin erover zou wel kunnen, denk dat dat je ook mooi gaat staan. vind het rode minder mooi vergeleken je donkerblonde kleur. echter krijg je met een bruine kleur wel lichtere uitgroei.. dus al met al zou ik het niet kleuren. je lengte op de eerste foto staat ook mooi vlot!

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 01:31

Hoi allemaal!

Ik heb jullie hulp nodig.

Al jaren verf ik m’n haar zelf grijs. Eerst blonderen, daarna grijs eroverheen. Altijd heel goed bijgehouden met zilvershampoo van Fanola. Ik wilde het eigenlijk een beetje laten uitgroeien, maar ik was vandaag ineens m’n uitgroei zat en dacht het maar weer even te doen.

Het is voor het eerst mis gegaan.. 8)7

M’n uitgroei geblondeerd, langzaam meegetrokken naar onder en grijs eroverheen gegooid. M’n uitgroei heeft niet gepakt en m’n grijs is grijsblauw geworden.. :=

Nu weet ik dat ketchup helpt het blauw eruit te trekken, maar dat corrigeert niet m’n uitgroei..

Wat ook al een tijd in m’n hoofd zit, is weer eens naar een mooie bruinblonde kleur te gaan..

Kan ik eventueel bruin over grijs heen gooien?
Ik weet dat je blond eigenlijk eerst moet voorpigmenteren, maar aangezien het grijs al vrij donker is, deze vraag..

Ik kan nou nergens een echt duidelijk antwoord vinden, gaat alleen over als je echt grijs bent, niet geverfd grijs.

This is the situation at the moment.. :')

Afbeelding

Afbeelding

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:59

Alles wat niet grijs is, was dat je uitgroei? Als dat zo is dan was je uitgroei denk ik teveel om in 1 keer goed te blonderen :)
Als de kleur doorslaat is je haar te ver geblondeerd.
Bruin erover is lastig, met een rood pigment kan het nog wel goed uitpakken als je geluk hebt. Met beetje pech word het groen of grauwe kleur. Persoonlijk zou ik naar de kapper gaan :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:31

Goed stuk vab me haar afgehaald vandaag. De kapster raadde mij shampoo met keratine aab, verder eigenlijk niet nagevraagd. Maar iemand enig idee welk merk dat heeft oid?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:57

Andrelon of Syoss shampoo? :D

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:18

Weten jullie een fijn product om kort haar volume te geven ( behalve fohnen dan ;) ) ?

Kwal
Berichten: 4440
Geregistreerd: 02-08-07

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:30

Volumepoeder? Zelf geen ervaring mee

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:56

Maris schreef:
Weten jullie een fijn product om kort haar volume te geven ( behalve fohnen dan ;) ) ?



Volume spray van de nivea is echt top!

Afbeelding

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:00

Wordt die volume spray plakkerig of het in je haren ?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:30

Nee helemaal niet plakkerig

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:57

Wonder Worker spray van Shu Uemura geeft mij zoveel volume! Ik spray hem na het wassen en voor het uitkammen. Helpt ook met ontklitten. Je kan aan de lucht drogen (doe ik zelf altijd) of föhnen maar bij beide krijg ik enorm veel meer volume.

Hij kost wat maar ik gebruik het iedere keer en doe nu al 1,5 jaar met mijn flesje. Echt de beste investering in mijn haar die ik al gedaan heb :j

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:58


Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:27

is je kleur al gefixt natasja?

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:31

brokjes schreef:
is je kleur al gefixt natasja?


Ja zeker! Toevallig gisteravond gedaan met een vriend van me :))

Ik zal straks eens een foto uploaden! Het is heel vet geworden vind ik zelf. Het is in ieder geval totáál iets anders :D

Edit: Hier het resultaat *\o/* <3


Afbeelding

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:39

Iemand hier met ervaring met de Function of Beauty haarproducten??? Ik zat eraan te denken om die shampoo en conditioner te bestellen, maar hij is zó duur, dan wil ik ook wel zeker weten dat het goed spul is. Ik heb zelf ontzettend droog en pluizig haar (een pluk bij mijn gezicht staat letterlijk rechtop van de pluis, niet leuk :n ) en ik weet er echt geen raad meer mee