[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:08

Hoi, ik kom ook even binnenvallen. 2 weken geleden bij Beauty Avenue geweest in Groningen en super blij met het resultaat. Moest wel erg wennen aan het blonde tho. :))

Afbeelding

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:59

Mooi! Je haar is echt opgeknapt

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:52

Dankje! De voor foto vertekend wel een beetje want hier had ik er niks aan gedaan terwijl ik het normaal altijd stijl.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:02

Ik zou graag mijn haar anders willen maar ik heb geen idee hoe. Naar de kapper om te kleuren is niet echt een optie omdat het dan al snel een permanente kleur is en ik wil liever eerst een spoeling proberen. Wat zouden jullie aanraden? Ik dacht zelf aan misschien een beetje honing blond/caramel. Ik had altijd highlights maar dan heb je iedere keer snel uitgroei. Het lukt me niet om foto op Bokt te zetten maar op mijn Instagram kan je het ook goed zien. Wat raden jullie aan?

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:03

ik zou een stuk afknippen en lichtbruin gaan :j

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:30

Wauw jij bent snel dankjewel! Zou licht bruin mij niet bleek maken?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:21

_Lobke_ schreef:
Ik zou graag mijn haar anders willen maar ik heb geen idee hoe. Naar de kapper om te kleuren is niet echt een optie omdat het dan al snel een permanente kleur is en ik wil liever eerst een spoeling proberen. Wat zouden jullie aanraden? Ik dacht zelf aan misschien een beetje honing blond/caramel. Ik had altijd highlights maar dan heb je iedere keer snel uitgroei. Het lukt me niet om foto op Bokt te zetten maar op mijn Instagram kan je het ook goed zien. Wat raden jullie aan?


Bij jouw huidskleur (je lijkt erg licht op de foto's, correct me if I'm wrong) zou ik het iets warmer zoeken dan wat je nu hebt, misschien richting strawberry blond (is altijd even wennen, maar staat vaak zó ontzettend mooi) of warmer goudblond/caramelblond inderdaad.
Zou niet echt naar het bruin gaan, dat zal denk ik wat harder maken, en dat vind ik zelf (smaken verschillen natuurlijk) zonde. (En ik ben écht pro donker haar, ik ben zelf al jaaaaaren niet meer blond, maar chocoladebruin, kastanjebruin of mahonie, omdat ik juist met blond voor geen meter sta vind ik zelf ;) )

Stukje eraf is altijd leuk en gezond voor je haar denk ik. Zou in jouw geval niet echt té kort gaan, maar een mooie lob/ schouderlengte lijkt me tof :)

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:50

Ik zou ook niet te donker gaan lobke, denk dat het je een harde uitstraling gaat geven.
Ik dacht ook meer aan strawberry blond. Je lijkt vanaf de foto's inderdaad een vrij lichte huid te hebben en dan is wat warmte wel mooi, maar te donker kan weer snel te hard maken.

Ik zou het ook zeker niet te kort doen, stukje eraf is altijd goed, maar teveel zou ik zonde vinden, het lange haar staat wel mooi bij de vorm van je gezicht.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:40

Ik ga van de week mijn haar weer verven. Ik had de vorige keer verf van Schwarzkopf van de drogist.
Is er nog betere die langer blijft zitten? Een kappersverf ofzo?

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:00

L’Oreal Recital. :)

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:02

Skippy01 & proudjustify: bedankt voor jullie reacties en super lief dat jullie zo meedenken! Vandaag heb ik casting crème gloss middenblond (karamel/ mochamania 700) gekocht. Op het pakje lijkt het wel een hele warme kleur wel een stuk donkerder dan dat ik nu heb door die Highlights. Het is een spoeling die tot 28 wasbeurten houdt. Deze week ga ik het gebruiken. Ik maak nog wel even een before en after foto, zodat jullie het resultaat kunnen zien.

Shaggy: wat voor kleur zou je willen? Over het algemeen blijven kleuren met rood pigment wel lang zitten het merk maakt dan niet zo veel uit pakjes van de action kunnen dan ook prima. Voor extra licht blond is het een ander verhaal. Dan kan je het best letten op percentage peroxide, hou er dan wel rekening mee dat een hoger percentage schadelijker kan zijn voor je haar. Je zou ook kunnen vragen bij een kapper voor advies en een pakje verf, die zijn vaak van betere kwaliteit dan drogisterij verf.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:20

Ik ga voor diep donkerbruin maar mijn haar pakt altijd veel te rood uit dus ik probeer rood en koper tinten juist een beetje te vermijden.

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 06:59

Ben heel benieuwd Lobke, het klinkt goed alvast :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:38

Ik ben benieuwd Lobke!

@shaggy09 juist omdat mijn haar het warm/rood pakt, gebruik ik warm/rood. Al het andere kleurt bij mij tóch door naar rood, kan ik het beter op een mooie manier doen :D
(ik heb ooit een poging gedaan tot platinablond, dat werd na 1 wasbeurt al zo'n beetje peentjesblond... hoeveel zilvershampoo ik er ook in gooi, koele tinten pakken bij mij gewoon NIET. Kappers hebben het collectief opgegeven ook, het staat me ook niet heel mooi haha. Maar ja, je bent jong en je wil wat he... inmiddels gewoon lekker in de warme kleuren :) )

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:08

Shanna schreef:
_O- Daar heb je een punt.. Al vind ik het wel echt een zomers kapsel..
Maar überhaupt niet? Iemand ervaring met mermaid-haar? :+


Ja, het is een hel om bij te houden omdat het snel vervaagt en je bij de touch op alles precies weer hetzelfde moet verven, plukje voor plukje.

Mermaid haar is wel echt veel kleuren door elkaar, paars en roze noem ik niet mermaid.

Ik vind vervaagde kleuren altijd zo armoedig ogen. Haal ff een potje Directions, denk ik dan.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:26

MarcoBorsato schreef:
Shanna schreef:
_O- Daar heb je een punt.. Al vind ik het wel echt een zomers kapsel..
Maar überhaupt niet? Iemand ervaring met mermaid-haar? :+


Ja, het is een hel om bij te houden omdat het snel vervaagt en je bij de touch op alles precies weer hetzelfde moet verven, plukje voor plukje.

Mermaid haar is wel echt veel kleuren door elkaar, paars en roze noem ik niet mermaid.

Ik vind vervaagde kleuren altijd zo armoedig ogen. Haal ff een potje Directions, denk ik dan.


Je hoeft niet eens mermaid stijl bij te houden. Je kan ook mermaid bij de kapper laten doen, daar paar weken van genieten en dan zelf er 1 kleur van de mermaid kleuren overheen doen. Super makkelijk. Zo heb ik het ook gedaan :D. Mijne was niet echt mermaid, maar een (donker) paarse basis met blauwe en roze plukken erdoorheen. Heb zelf bruin haar.

Ik moet zeggen dat ik echt super verbaasd ben door de L’oreal Professionnel color, m’n blauw zit er nu een maand in en ondanks dat het wel een beetje is vervaagd ziet het er gewoon nog best oké uit! Heb er nu blue navy in zitten maar heb Caribbean blue en blue navy besteld om een beetje te mengen :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:51

Blauw blijf lang, onderkant van mijn haar vorige week eruit laten knippen, zat er al een jaar in.

Mermaid haar voor 2 weken lijkt me zo zonde...

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:53

MarcoBorsato schreef:
Blauw blijf lang, onderkant van mijn haar vorige week eruit laten knippen, zat er al een jaar in.

Mermaid haar voor 2 weken lijkt me zo zonde...


Is ook, maar beter alternatief dan super vervaagd haar en zelf het niet na kunnen maken toch?
Moet ook wel zeggen dat het bij mij er gemiddeld 4 weken in zit voordat ik het weer moet verven (blauw is blijkbaar een uitzondering haha). Heb al eens eerder blauw haar gehad maar toen van La Riche Directions en dat vervaagde wel sneller :j

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:56

Gewoon door de kapper laten bijhouden of niet doen, denk ik.

Trouwens, als je wat dikkere plukken doet en een vriendin hebt die handig is met folies zou ik het zelf doen. Het is geen rocketscience.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:54

Ik wil dus meer dit qua kleuren, hoeft niet zo als ombre ingezet te worden, maar meer van die kleuren vind ik mooi samen gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Misschien ook met blauw;

Afbeelding

Afbeelding


Maar geel en echt rood mogen van mij achterwege blijven, dat noem ik rainbow hair. Ook tof, maar dat is niet wat ik wil haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:57

Jouw haar is een stuk stijler he? Dat ziet er dan niet zo spectaculair uit als dit. Is een dipdye met kleuren niet leuk?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:00

Shanna schreef:
Ik wil dus meer dit qua kleuren, hoeft niet zo als ombre ingezet te worden, maar meer van die kleuren vind ik mooi samen gaan.

[ [url=m/TRlzcj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ARxs4B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JUUDHa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Misschien ook met blauw;

[ [url=m/XUZTNw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wxsQEN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar geel en echt rood mogen van mij achterwege blijven, dat noem ik rainbow hair. Ook tof, maar dat is niet wat ik wil haha!

[ [url=m/wr446m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PcdSe6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nOf38d.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dit blijft serieus hooguit 2,5 week mooi. Been there done that. Hier zou ik dus echt nooit meer 100en euro’s aan uitgeven. Ook indd met stijl haar is het niet heel spectaculair en mooi. Ik zou echt over iets anders nadenken.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:03

Lau schreef:
Shanna schreef:
Ik wil dus meer dit qua kleuren, hoeft niet zo als ombre ingezet te worden, maar meer van die kleuren vind ik mooi samen gaan.

[ [url=m/TRlzcj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ARxs4B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JUUDHa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Misschien ook met blauw;

[ [url=m/XUZTNw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wxsQEN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar geel en echt rood mogen van mij achterwege blijven, dat noem ik rainbow hair. Ook tof, maar dat is niet wat ik wil haha!

[ [url=m/wr446m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PcdSe6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nOf38d.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dit blijft serieus hooguit 2,5 week mooi. Been there done that. Hier zou ik dus echt nooit meer 100en euro’s aan uitgeven. Ook indd met stijl haar is het niet heel spectaculair en mooi. Ik zou echt over iets anders nadenken.


Valt mee hoor :j. Heb het ook gehad en heb zo stijl haar als je maar kan krijgen en bij mij bleef het wel een dikke maand/4wk mooi. Maar het ligt er ook heel erg aan hoe vaak je wast en wat je er mee doet: ik was het echt maar 1x per week en doe niks fohnen/stijlen/krullen, alleen droogshampoo als het wat vettig is.

En je laat het voor 100'en euro's doen maar als je de verf koopt kan je zoals MB zegt het zelf ook een beetje bijhouden. als je handig bent met plukken verven.

Edit: zie dat ik een foto had geupload op bokt, dit was het! In April bij Kinki laten doen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 06-08-19 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:04

Dip dye vind ik echt heel lelijk haha! :+
Ik heb het nu paars wat uitvaagt naar oud-roze, omdat ik het boven nog donker heb geeft dat ook een leuk effect, op dit moment is het zo;

Ik begin zo;

Afbeelding

Vaagt uit naar dit;

Afbeelding

En als ik het dus weer kleur gaat dat opnieuw. Vind ik ook leuk! :D

Maar ik heb een kapper-buurvrouw die o.a. ook met directions werkt en bijna alle kleuren wel op voorraad heeft, dus ik dacht van misschien is het leuk om een keer mermaid te proberen, het bijhouden kan de buurvrouw dan ook doen natuurlijk!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:06

Oh mooi Shanna! Dat vervaagde doet een beetje pastel-achtig aan, ook tof :j