[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:49

Foto als je klaar bent he!! :D

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:51

Jaaa !

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:01

Even een hele stomme vraag, maar krijg je van verven standaard droog haar? Of alleen als je het bleekt/blondeert/lichter maakt? Ik word namelijk een beetje grijzig ( ;( .. oke, misschien 6 haartjes.. maar toch) en kleurspoeling helpt dan niet echt. Maar ik zit nu net het lichte uit mijn haar te laten groeien, omdat dat zo droog werd.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:55

Dreamy schreef:
Even een hele stomme vraag, maar krijg je van verven standaard droog haar? Of alleen als je het bleekt/blondeert/lichter maakt? Ik word namelijk een beetje grijzig ( ;( .. oke, misschien 6 haartjes.. maar toch) en kleurspoeling helpt dan niet echt. Maar ik zit nu net het lichte uit mijn haar te laten groeien, omdat dat zo droog werd.


Van donkerder verven wordt mijn haar juist beter vaak. :D Glanst dan meer.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:10

Halve foto en overbelicht haar is nog nat maar mooie kastanje kleur :o
Afbeelding

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:27

Ik kom even binnenvallen, volg jullie al een tijdje en heb ook al het een en ander met mn haar geëxperimenteerd. Momenteel is t paars, alleen ik kan wel janken om t model. Dus tips zijn welkom!

Heb t 2x geverfd met permanent en hou de kleur nu bij met Manic Panic, iedere 2 weken ongeveer even bijwerken en hij is weer fresh!

2 jaar geleden impulsief laten knippen.
Afbeelding

Plotseling bedacht te kleuren, knalrood was het (roder dan de foto eigenlijk)
Afbeelding

Uit laten groeien en beetje zelf geklooid met verf
Afbeelding

En uiteindelijk bijna een jaar blond geweest door zelf te ontkleuren highlights.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nu is t zo (echt knal maar krijg t niet goed op de foto)
Afbeelding

Wil t er eigenlijk weer af tot op mn schouders maar durf niet icm de kleur :')

Giolli ik heb je al eens via pb gesproken maar ik vind jou kort haar echt zoo mooi staan! Sowieso vind ik dat echte pixie heel gaaf!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:30

Jeetje, jij kunt ook echt alle kleuren hebben :D Ik vind je huidige lengte je erg leuk staan, maar korter kun je ook zeker hebben. :)

Jorex

Berichten: 9939
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:40

Dit is mijn kleur met goede belichting, blauw-grijs. Foto is genomen met mobiel:
Afbeelding

Wat een gave kleuren allemaal merlesimone!

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:47

Thanks! Scheelt dat ik niet bang ben dus ik probeer wat af :D Als t mis gaat knip ik t af, interesseert me niet haha.

Probleem met mn haar nu is dat t nergens naar zit, zit totaal geen model in. Dus binnenkort naar de kapper (die toen shocked was dat ik het er ineens af wilde :') ) en die maar eens vragen. T is zo dun dat er geen laagjes oid in kunnen..


Fennadev blauw heb ik t (nog) niet gehad haha, tof!

Edit: ik heb t zelfs al eens oranje gehad :')

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:45

Ik vind ook alles je goed staan! Vind je het paars zo vreselijk dan? Ik vind het wel Kinky!


Update van hoe ik mijn haar nu meestal heb.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:25

Zo k meld me ook maar eens hier. Ik had nog nooit mn haar gekleurd, tot afgelopen zomer. Ik ging met een groep vrouwen naar de Formule 1 in Barcelona, dus ik heb een peach kleur van L'Oreal colorista erin gegooid. Ik was er erg blij mee.

Afbeelding

Daarna kocht ik lila, vond ik ook wel gaaf.
Afbeelding

Iets valer geworden
https://boktimg.nl/img/m/l52hZr.jpg

Later nog eens gedaan, maar toen mn hele haar. Maar dat pakte niet zo goed.
Afbeelding

Helaas kon ik lila nu niet vinden, maar wel paars. Nou mocht het wel iets meer kleur zijn van mij, dus ik dacht ik probeer het gewoon :D
Afbeelding

Kleur vertekend een beetje, is nog een stuk paarser in t echie. T is wel even wennen hoor :')
Zijn er nog meer mensen die hier Colorista gebruiken? Het is ook zo lekker zacht voor je haar :) Wil nog een heleboel kleuren proberen, zoals red, aqua, dirty pink en turquoise.
https://www.etos.nl/binaries/content/ga ... _range.png

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:39

Colorista is de ergste troep die er is. Even Googlen en je komt alleen maar klachten tegen. Het vervaagd heel snel en lelijk.
Paars,lila en blauw worden groen.
Dan heb jij tot nu toe heel veel geluk gehad :=
Ik had lila in mijn haar gedaan, werd na 2 keer wassen groen. Heb het daarna drie weken lang elke dag gewassen en toen was het er pas uit.

Echt NOOIT meer hier!!! _-:( En ik ben vast niet de enige. -O-
In dit topic in ieder geval al niet.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:42

Ik lees nog steeds vrolijk mee hier maar wil even zeggen dat jullie allemaal er zo mooi uit zien <3
Mijn krullen beginnen weer wat te groeien dus kan al weer iets meer met mijn haar :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:43

Oh echt? Te grappig, want idd ik heb er geen problemen mee. Nou kan het ook komen omdat ik nogal wit haar heb, daar pakken wellicht bijna alle kleuren op :')
Had trouwens al gezocht maar zie dat ik t verkeerd getypt had :P

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:25

Ik denk dat het wel heel erg scheelt dat jij natuurlijk zo'n witblond haar hebt, Joolien. Het is vaak net wanneer je sterk moet bleken om je haar wit genoeg te krijgen voor zo'n felle kleur dat er problemen voorkomen. Maar jouw haar was onbehandeld door bleek/kleur en dat is net ideaal om te kleuren, omdat je een neutraal canvas hebt.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:54

Mooie kleuren heb je al gehad zeg Joolien <3 Staat je ook allemaal even mooi vind ik!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:59

Yasmine schreef:
Ik denk dat het wel heel erg scheelt dat jij natuurlijk zo'n witblond haar hebt, Joolien. Het is vaak net wanneer je sterk moet bleken om je haar wit genoeg te krijgen voor zo'n felle kleur dat er problemen voorkomen. Maar jouw haar was onbehandeld door bleek/kleur en dat is net ideaal om te kleuren, omdat je een neutraal canvas hebt.


Nouuu dat van mij is ook hoogblond en mijn blauwe kleur werd donker groen en is nu Nogsteeds ‘zeeheks’ Groen

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:35

Ieder haar is anders en zal ook anders reageren op de kleur. Zelf ben ik ook niet super tevreden over colorista maar dat is omdat de kleur echt na 1 x wassen echt heel pastelkleurig werd bij mij en na 2x wassen zag het er niet uit. Had donker haar met flink geblondeerde pluk waar ik een keer of 3 colorista opgezet heb. Maar na een paar keer wassen waren de punten bijna wit maar mijn haar houdt kleur sowieso slecht vast. Dekking is ook niet geweldig maar dat is vaak wel een probleem met fellere kleuren en pastel tinten.
Maar ik kreeg geen vreemde kleur voor terug. Maar met haarkleur kan dat altijd wel een verrassing blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:33

Hoihoi, sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar heeft hier iemand ervaring met Label M? Ik heb erg droog, fijn, pluizerig haar en ik heb het van mijn kapper aangeraden gekregen.


Nog een vraagje: Wat voor föhn en sijl/krultang raden jullie aan? Ik hoef er geen gekke dingen mee te doen, alleen af en toe wat meer volume in mijn haar blazen en de onderkant krullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:40

Trui schreef:
Yasmine schreef:
Ik denk dat het wel heel erg scheelt dat jij natuurlijk zo'n witblond haar hebt, Joolien. Het is vaak net wanneer je sterk moet bleken om je haar wit genoeg te krijgen voor zo'n felle kleur dat er problemen voorkomen. Maar jouw haar was onbehandeld door bleek/kleur en dat is net ideaal om te kleuren, omdat je een neutraal canvas hebt.


Nouuu dat van mij is ook hoogblond en mijn blauwe kleur werd donker groen en is nu Nogsteeds ‘zeeheks’ Groen



Even de foto´s bekeken maar idd dat lijkt niet echt op blauw := -O- Tot nu toe zijn bij mij alle kleuren waarheidsgetrouw geweest :P

Vandaag even met bijpassende make-up. Ging naar mn werk voor een gesprek, maar ik mag dit dus niet doen als ik weer aan het werk ga, ben nl gastvrouw en niet iedereen kan dit waarderen :P

Afbeelding

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:24

Hey ik kom even binnenvallen!

Ik heb nu het volgende haar:


In de zon lol ja ik weet het lekker bakkie, ik sta nooit normaal op de foto oke :Y)
Afbeelding

Binnen
Afbeelding


Nog nooit geverfd en ben eigenlijk wel blij met mijn natuurlijke haarkleur. Alleen nu begint het toch een beetje te kriebelen om het naar, wat tegenwoordig hip is, dat icy blonde te verven.
Paar voorbeeldjes:

Afbeelding

https://i.pinimg.com/736x/88/20/b2/8820 ... y-tips.jpg

https://i.pinimg.com/736x/c3/46/8b/c346 ... -ombre.jpg

Wil dit sowieso wel gewoon door de kapper laten doen, maar ben op zoek naar bokkers met ervaring, werd het snel lelijk (dat hoor je vaak), heb je je eigen haarkleur ooit nog teruggekregen en dergelijke?

Thanks alvast :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 07:54

Mooi joolien <3 al kan ik me voorstellen dat je werk het niet zo een goed idee vindt met jouw functie hihi. Maar ik vind het super!

Floor, ik heb het jaren geleden die kleur geverfd en mijn haarkleur is wel een beetje gelijk aan die van jou - mijne is iets donkerder en assiger. Je moet het goed wassen met zilvershampoo en vsrzorgende producten gebruiken is mijn ervaring omdat je haar enorm beschadigd raakt door het bleken. Ik heb inmiddels mijn eigen kleur weer terug maar dat komt omdat ik in maart al mijn haar heb laten afknippen naar een pixie kapsel. Toen is al het lichte dat was uitgegroeid afgeknipt. Ij had er inmiddels wel zelf al een donkerblonde spoeling overheen gedaan. Maar je krijgt je echt eigen kleur alleen terug door het lichte er helemaal uit te laten groeien of het af te knippen. Donkerder verven kan natuurlijk ook :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:45

Ik heb ook jouw natuurlijke haarkleur en jarenlang dat witte gehad. Het is verschrikkelijk voor je haar. De eerste keer hebben ze 3 rondes intense ontkleuring moeten doen (duurde 5 uur) om het zo wit te krijgen. Daarna was mijn haar zo droog en kapot als wat, en mijn hoofdhuid nog meer. Ben er uiteindelijk mee gestopt omdat het veel te duur was om te onderhouden en mijn haar volledig geruïneerd was. Denk er dus heel goed over na.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:07

Mijn haar is iets korter als dat van jou Floor, maar ben al zo'n 4 jaar bezig om te verf weer uit te laten groeien. Mijn haar is er zoveel dikker en gezonder op geworden. Ben nu uiteindelijk veel blijer met mijn eigen kleur dan met mijn geverfde haren

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:01

Ik word echt helemaal krankzinnig van mijn growing out pixie. Het huilen staat me momenteel nader dan het lachen.