[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:15

Ik zou gaan voor heel veel highlights denk ik, maar aan de andere kant is helemaal blond ook wel echt heel leuk, alleen die uitgroei is gewoon nasty

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:42

Ik zou dan voor een balayage gaan, zit je ook niet met uitgroei :)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:59

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt een mooie rode/blonde balayage ben tegengekomen. Wel donkere aanzet met rood aan de onderkant.

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:04

Artimes schreef:
Hmm zou ik niet doen, je uitgroei word dan met pech oranje of toch warm, als je je haar meer cool wilt tonen zou ik voor een toner gaan zonder %


Heb je een punt! Thnx.
Dat wordt toch naar de kapper, was ff klaar met kappers na het zomer-fiasco. :+

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:07

Balayage bij rood kan prima hoor, mooi wat opgelichte punten door je haaruiteindes op te lichten en wat babylights te zetten.

Judith van het haartheather heeft van die mooie rode krullen zoals jij! (En wel eens lichtere punten etc)
https://hethaartheater.nl/people/
Als er ergens alles lukt dan is het daar.

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:12

Hannanas schreef:
Artimes schreef:
Hmm zou ik niet doen, je uitgroei word dan met pech oranje of toch warm, als je je haar meer cool wilt tonen zou ik voor een toner gaan zonder %


Heb je een punt! Thnx.
Dat wordt toch naar de kapper, was ff klaar met kappers na het zomer-fiasco. :+


Kun je ook zelf zonder % :) snap dat je even klaar bent met kappers :7 was wel heel slecht gedaan!

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:13

ierusju schreef:
Ik moet zeggen dat ik nog niet echt een mooie rode/blonde balayage ben tegengekomen. Wel donkere aanzet met rood aan de onderkant.


Afbeelding

Wil je meer zo iets of nog blonder?

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:32

Artimes schreef:
Kun je ook zelf zonder % :) snap dat je even klaar bent met kappers :7 was wel heel slecht gedaan!


Ik wil de uitgroei iets oplichten en dan het totaal lekker koel houden. De uitgroei kan dan niet met een 0% (zuur toner) toch? Dat licht weinig op? En ik ga niet het risico lopen op een oranje uitgroei :D
Of zeg jij van wel?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:34

Artimes schreef:
ierusju schreef:
Ik moet zeggen dat ik nog niet echt een mooie rode/blonde balayage ben tegengekomen. Wel donkere aanzet met rood aan de onderkant.


[ [url=m/b2x04Y.png]Afbeelding[/url] ]

Wil je meer zo iets of nog blonder?

Ja echt nog blonder. Dit is ongeveer mijn haarkleur nu. Alleen dat van mij is wat donkerder in de aanzet.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:44

Artimes schreef:
ierusju schreef:
Ik moet zeggen dat ik nog niet echt een mooie rode/blonde balayage ben tegengekomen. Wel donkere aanzet met rood aan de onderkant.


[ [url=m/b2x04Y.png]Afbeelding[/url] ]

Wil je meer zo iets of nog blonder?


Dit is een greep uit mn moodboard waar ik aan zat te denken.

Afbeelding

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:22

Hannanas schreef:
Artimes schreef:
Kun je ook zelf zonder % :) snap dat je even klaar bent met kappers :7 was wel heel slecht gedaan!


Ik wil de uitgroei iets oplichten en dan het totaal lekker koel houden. De uitgroei kan dan niet met een 0% (zuur toner) toch? Dat licht weinig op? En ik ga niet het risico lopen op een oranje uitgroei :D
Of zeg jij van wel?


Nee dan maakt het alleen je highlights koeler.
Ik zou het risico niet nemen op een oranje uitgroei idd.
Maar als je je haar meer een geheel wilt hebben dan is een toner wel een goed idee. Word alleen niet lichter dan :)

@Irusjuh super gaaf!
Ik ben platina blond (zilver grijs), love it maar bijhouden is wel crime, maar heb ik er voor over

Mondy

Berichten: 11887
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:42

Je kiest ook wel meteen de meest moeilijke kleur om te krijgen en bij te houden uit zeg :(:)
Maar snap wel dat je een keer wat anders wil. Zou persoonlijk eerst kiezen voor wat highlights. Minder drastisch en zo kun je kijken of t bij je past.

Over drastisch gesproken...
Ik ben van schouderlang naar kooooort gegaan vandaag := na jarenlang blonderen daarna bruin,rood en weer blond hadden mijn krullen en ik er genoeg van.
Iemand gezien die haar gruwelijk dooie krullen afgeschoren heeft en waar t nu 9 maanden later super mooi bij is aangegroeid.

Maar ik durf niet en heb dus een tussenweg gekozen.
Zowat al t geblondeerde is eruit geknipt en dus een heel kort koppie nu.
Flink wennen maar ook wel weer erg leuk.
Nu eens kijken of ik mn huidige eigen kleur kan behouden zonder weer iets anders te willen.
Was als kind nl heel lichtblond en nu donkerblond... Net een kleur die ik saai vond (vind?)
Ben echt zo benieuwd hoe mn krullen uit gaan groeien komende maanden <3

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:44

Behalve dat het veel werk is houd ook rekening met een aardig prijskaartje om het zo blond te krijgen. Met €100 ga je het niet redden.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:05

@Mondy, ik heb een aantal jaar dus al highlights laten zetten. Die waren goed gelukt, alleen vond ij het reslutaat dus ook echt te weinig. Ik heb er toen lang voor gezeten en maar een handjevol mensen die het zag :')
Ik ben ook wel toe aan een grote verandering :D

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:14

Denk dat je er met 200€ zonder knippen wel sowieso kunt komen.
En nu goed blond gezet is straks een mooie balayage tot uiteindelijk lichte punten. Ben je het aankomende jaar en wel langer mooi mee!
Dat zou ik eigenlijk doen als ik jou was. Mogelijk dan wel minder intens blond. En ik vertrouw daar zelf maar 1 kapper mee en dat is het haartheater.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:05

Lous schreef:
Behalve dat het veel werk is houd ook rekening met een aardig prijskaartje om het zo blond te krijgen. Met €100 ga je het niet redden.


En dat het mogelijk gewoon niet goed gaat... Ik heb 'van nature' bruin haar met veel roodpigment. Het lukt meerdere kappers al jaren niet om dat koel te krijgen én mijn haar een soort van gezond te houden. Ik heb het opgegeven. Hoppa, de warmte omarmen en kastanje erin. (En zelfs nu ik inmiddels 75% grijs ben, pakken koele kleuren nog steeds niet op mijn haar... nou schijn ik wel een uitzondering te zijn overigens, ze hebben mij ooit eens vuurrode highlights gegeven, gepland, en die kregen we daarna nóóit meer uitgeblondeerd).

Maar goed, denk er even goed over na of honingblond / goudblond niet een makkelijkere keuze is als je van jezelf roodpigment in je haar hebt.... :')

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:16

Afbeelding

Ik ben zelf ook rossig, het kan echt wel ook als je veel rood pigmenten hebt, maar een goede kapper is wel echt een must ja.
Ik heb het geluk dat ik het zelf kan bijhouden ☺️

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:27

@artimes, ik heb sowieso lastig haar om te kleuren (of stylen) schijnbaar ;) Het zal dus ook zéker wel kunnen, maar goed advies bij een goede kapper zou ik bij verandering van warm naar koud of andersom al-tijd inwinnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:32

Mondy schreef:
Je kiest ook wel meteen de meest moeilijke kleur om te krijgen en bij te houden uit zeg :(:)
Maar snap wel dat je een keer wat anders wil. Zou persoonlijk eerst kiezen voor wat highlights. Minder drastisch en zo kun je kijken of t bij je past.

Over drastisch gesproken...
Ik ben van schouderlang naar kooooort gegaan vandaag := na jarenlang blonderen daarna bruin,rood en weer blond hadden mijn krullen en ik er genoeg van.
Iemand gezien die haar gruwelijk dooie krullen afgeschoren heeft en waar t nu 9 maanden later super mooi bij is aangegroeid.

Maar ik durf niet en heb dus een tussenweg gekozen.
Zowat al t geblondeerde is eruit geknipt en dus een heel kort koppie nu.
Flink wennen maar ook wel weer erg leuk.
Nu eens kijken of ik mn huidige eigen kleur kan behouden zonder weer iets anders te willen.
Was als kind nl heel lichtblond en nu donkerblond... Net een kleur die ik saai vond (vind?)
Ben echt zo benieuwd hoe mn krullen uit gaan groeien komende maanden <3

wow stoer! hoe kort is het nu dan?

Mondy

Berichten: 11887
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:46

Oh suf.. dacht dat ik de foto erbij had.

Afbeelding

Links was t op een nog redelijk goede dag. Rechts nu. Al krijg ik t niet op de foto zoals ik t in de spiegel zie :') het krult wel echt meer bovenop en achter ook al wat.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:47

Staat wel stoer Mondy!

xjanabananax

Berichten: 103
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:57

Citaat:
ierusju schreef:
Dit is een greep uit mn moodboard waar ik aan zat te denken.

[ [url=m/WvoxrC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wil je niet teleurstellen maar dit gaat nooit lukken, de rode kleur van jezelf gaat er niet uit, hoe lang je ook met blondeer blijft zitten. Ik heb bijna dezelfde kleur als jij en toevallig 2 weken geleden een bayalage laten zetten. Ik pakte de blondeer heel snel, maar geen enkele kapper kan een concreet antwoord daarop geven. De warmte krijg je er niet uit dus je zal altijd op een aardbeienblond blijven.
Ik ben bij kinki geweest en daar zijn ze er heel duidelijk over geweest dat de warmte eruit krijgen onmogelijk is.

Dit is mijn kleur, met bayalage maar die is niet heel duidelijk op deze foto
Afbeelding

Zo blond ben ik nu ongeveer (iets lichter in het echt) ik had nog lichter gekund maar wilde dit zelf niet
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:02

Mondy schreef:
Oh suf.. dacht dat ik de foto erbij had.

[ [url=m/18X7Qw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links was t op een nog redelijk goede dag. Rechts nu. Al krijg ik t niet op de foto zoals ik t in de spiegel zie :') het krult wel echt meer bovenop en achter ook al wat.


Staat je geweldig! <3


xjanabananax schreef:
Wil je niet teleurstellen maar dit gaat nooit lukken, de rode kleur van jezelf gaat er niet uit, hoe lang je ook met blondeer blijft zitten. Ik heb bijna dezelfde kleur als jij en toevallig 2 weken geleden een bayalage laten zetten. Ik pakte de blondeer heel snel, maar geen enkele kapper kan een concreet antwoord daarop geven. De warmte krijg je er niet uit dus je zal altijd op een aardbeienblond blijven.
Ik ben bij kinki geweest en daar zijn ze er heel duidelijk over geweest dat de warmte eruit krijgen onmogelijk is.

Dit is mijn kleur, met bayalage maar die is niet heel duidelijk op deze foto
[ [url=m/4mLJF4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo blond ben ik nu ongeveer (iets lichter in het echt) ik had nog lichter gekund maar wilde dit zelf niet
[ [url=m/lGvujs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het bij Artimes anders super mooi gelukt!
En t ene haar is t andere niet natuurlijk.

Mijn kapster kreeg mijn donker rood geverfde haar zelfs naar asblond zonder teveel moeite en mn haar is minimaal beschadigd geraakt :j terwijl een andere kapper zei dat t onmogelijk was en vroeg of ik dacht dat ze kon toveren :))

Van de rechter
Afbeelding

Naar dit
Afbeelding

Mondy

Berichten: 11887
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:41

Oh bij jou al lang zeg !

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:01

xjanabananax schreef:
ierusju schreef:
Dit is een greep uit mn moodboard waar ik aan zat te denken.

[ [url=m/WvoxrC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wil je niet teleurstellen maar dit gaat nooit lukken, de rode kleur van jezelf gaat er niet uit, hoe lang je ook met blondeer blijft zitten. Ik heb bijna dezelfde kleur als jij en toevallig 2 weken geleden een bayalage laten zetten. Ik pakte de blondeer heel snel, maar geen enkele kapper kan een concreet antwoord daarop geven. De warmte krijg je er niet uit dus je zal altijd op een aardbeienblond blijven.
Ik ben bij kinki geweest en daar zijn ze er heel duidelijk over geweest dat de warmte eruit krijgen onmogelijk is.

Dit is mijn kleur, met bayalage maar die is niet heel duidelijk op deze foto
[ [url=m/4mLJF4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo blond ben ik nu ongeveer (iets lichter in het echt) ik had nog lichter gekund maar wilde dit zelf niet
[ [url=m/lGvujs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb een foto terug gevonden van toen er hightlights zijn gezet. Zo veel waren het er niet, maar je ziet wel duidelijk dat het blond is geworden.
Ik heb het vandaag aan de kapper gevraagd of het mogelijk is. Ze zegt dat het te doen is, maar dat ik wel moet rekenen op zo'n 5 tot 8 uur.


Afbeelding