[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:52

Fair schreef:
Vandaag eindelijk mijn haar laten verven in de kleur die ik al erg lang wou. Grijs/zilver. Ik vind de kleur zo mooi! In het ene licht is het wit/zilver en in het andere licht echt grijs/assig. Heel cool!

Zilver:
[ [url=m/UjP5DW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grijs:
[ [url=m/v9j4RN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6UsPZd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kost 3 toners maar dan heb je ook wat. :P heeft iemand tips voor een goede zilvershampoo of zilver masker? Mag best wat agressiever spul zijn omdat mijn haar behoorlijk dik is.



Ik had dit bericht eerder geplaatst, echter bleef deze mooie kleur maar 3 wasbeurten en nu heb ik gewoon lichtblond haar met een koele tint. Nu heb ik geen zin om elke 2 maanden 200,- euro uit te geven. -O- Dus ik dacht: laat ik voor het eerst in mijn leven een verf bij de etos halen en zien hoe dat uitpakt. :')

https://www.bol.com/nl/p/schwarzkopf-to ... 104714939/

Ik heb deze gehaald. Volgende week gaat een vriendin het er in zetten.

Mijn haar is eigenlijk al zo ver gebleekt als mogelijk in de vorm van een balayage bij mijn vorige verfbeurt. Denken jullie dat het handig is om bij te bleken? En verder nog tips? :') Ik ben bang haha.

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:04

hoe ziet het er nu uit? gebruik je al zilver shampoo?
ik zou niet opnieuw gaan bleken

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:16

Ik zal morgen even een foto in daglicht maken. :) Ik gebruik idd een zilvershampoo.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:42

Foto van de kleur op het moment. :)
Afbeelding

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:23

Ik heb besloten om mijn haar een flink stuk korter te knippen. Ben het een beetje zat en vind het niet echt mooi meer.

Het gaat van dit:


Afbeelding

Naar ongeveer dit:


Afbeelding

Afbeelding

Ergens hier tussen in denk ik. Twijfel nog een beetje over de ideale lengte qua wat staat en wat niet dus ik ga het ook even met de kapper overleggen.

Ik hoorde dat je helaas geverfd haar niet kan doneren, anders was dit wellicht ook nog een optie zijn geweest

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:41

Oh dat is een hele verandering denk ik wel heel leuk!!
Ben benieuwd

@fair buiten je uitgroei zou ik idd niet verder blonderen.
Of die verf gaat pakken is gewoon proberen denk ik is semi permanent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:50

Fair schreef:
Foto van de kleur op het moment. :)
[ [url=m/CNv0rM.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik vind dit persoonlijk echt een prachtige kleur! zou er niks meer aan doen eigenlijk haha.

@esmee leuk dat je korter gaat. tweede inspiratiefoto vind ik erg mooi omdat dat recht af is geknipt en je haar daar mooi vol van gaat lijken. zou wel een stukje langer doen dan de foto, anders is het misschien wel een erg groot verschil!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:40

Fair, denk niet dat je dat hoeft te blonderen om meer zilver te worden. Je haar wordt ook niet zomaar donkerder als het al gebleekt is. :) Met een goede zilvershampoo en die flink laten intrekken kan je weer dichter bij zilver komen.

Mondy

Berichten: 11850
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:29

Ikheetesmee bij 2 die ik ken is het geverfde haar wel gewoon gedoneerd! Miss toch even navragen ?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:09

Update vanaf mijn kant.
Ik was vorige week dinsdag langs langsgeweest. Toen was al het paars weg. Dus toen zei ze dat ze in dat opzicht niks kon betekenen, dus dat ze geen geld terug kon geven. Want hoe zij het nu zag, was het goed. Maar ze snapte wel dat ik het vooraan nog te rood vond, dus ze kon wel de voorkant oplichten met highlights. Want als ik het in een staart deed, zag je niet dat het geblondeerd was. Dat zou ze dan gratis doen, want ze vond het vervelend dat het paars was geweest en dat het niet zo licht was als dat ik wilde.
Dit heeft ze gister gedaan.Nu is de kleur die eruit is gekomen wel de kleur die ik wilde, alleen is het wederom niet mooi gedaan.


Afbeelding

Afbeelding
Dit zit dus aan de zijkant (hier linkerkant), zowel links als rechts.


Hieronder zie je dat er nog steeds een best groot deel rood is, wat goed te zien is wanneer ik het in een staart doe. Dit is wel onder kunstlicht, dus de kleuren komen niet overeen met het echt, maar het kleurverschil is wel te zien. (Dit is rechterkant)

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil dus alleen niet meer terug. Ik neem dit als een harde les. Ik heb dus 175 euro betaald om het twee keer te verpesten.
Als iemand een nieuwe kapper zoekt, ik kan absoluut iemand afraden dus.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:23

_O- kappers.
Je lijkt mij wel (zie die topic twee maanden terug).
Echt, als je naar het haartheater in Amsterdam was gegaan had je dit niet gehad. En voor jou speciaal daar Judith, rood haar. Ik zoek ook nog altijd stug door in de omgeving maar keer op keer evenaren ze het gewoon niet. Terwijl er in dit topic toch ook highlights wel lukken.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:39

Jeetje wat naar en slecht gedaan. :(

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:19

Fair schreef:
Jeetje wat naar en slecht gedaan. :(


Ja, ben er echt niet blij mee. Vooral ook omdat ik sowieso iemand anders nu flink moet gaan betalen om het goed te maken |(

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:05

ikheetesmee schreef:
Ik hoorde dat je helaas geverfd haar niet kan doneren, anders was dit wellicht ook nog een optie zijn geweest


Kapper bij Brainwash zei tegen mij dat dat tegenwoordig wel kan, zolang het in natuurlijke kleuren geverfd is :j

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:35

Skippy01 schreef:
ikheetesmee schreef:
Ik hoorde dat je helaas geverfd haar niet kan doneren, anders was dit wellicht ook nog een optie zijn geweest


Kapper bij Brainwash zei tegen mij dat dat tegenwoordig wel kan, zolang het in natuurlijke kleuren geverfd is :j

Tegen mij is bij Brainwash inderdaad ooit hetzelfde gezegd!

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:25

brokjes schreef:
Fair schreef:
Foto van de kleur op het moment. :)
[ [url=m/CNv0rM.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik vind dit persoonlijk echt een prachtige kleur! zou er niks meer aan doen eigenlijk haha.

@esmee leuk dat je korter gaat. tweede inspiratiefoto vind ik erg mooi omdat dat recht af is geknipt en je haar daar mooi vol van gaat lijken. zou wel een stukje langer doen dan de foto, anders is het misschien wel een erg groot verschil!



Lief, dankjewel! Ik ben opzich ook wel blij met hoe het nu is! Alleen mijn 'doel' was toch wel silver/grijs dus ik wil het toch nog graag proberen.

Ik denk dat ik het er wel in ga zetten, en als het niets is is het er gelukkig met een aantal weken weer uit aangezien het semi permanent is.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:32

nou ik ben vandaag geweest. Helaas wat het niet doneerbaar omdat ik mijn haar met een paars rode gloed geverfd heb, dus dat was te onnatuurlijk en heel lastig om goed terug te kleuren. Wel heel tevreden met het eind resultaat, zal straks eens een voor en na foto posten

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:46

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat! :D

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:57

Nou dit was dus voor:
Afbeelding

Afbeelding
Dit was toen ze de eerste helft er even grof af had geknipt

Afbeelding
En dit is na!

De langste pluk die er af is gegaan was bijna 25 cm haha, echt heel wat voor mijn doen maar ik ben er heel blij mee!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:49

Wauw heel leuk zo staat mooi vlot!

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:49

Het is ook vooral weer mooi vol en gezond om te zien, lekker opgefrist!

Ik heb ook weer knipkriebels.. maar ik houdt me in.. Zolang ik nog een bolle kop heb ga ik niet meer voor kort :+

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:02

Leuk! Staat je goed!

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:52

Hi! Ik heb donkerblond haar met veel blonde highlights/balayage achtig. Dit is inmiddels wel al best ver uitgegroeid. Ik wil nu graag mijn haar verven met een rode spoeling. Weten jullie of de kans groot is dat dit compleet in de soep gaat lopen ivm die highlights? Hoor het graag!

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:23

Ikheetesmee heeel mooi! Wat heb je prachtig haar!

Peperkroket als je echt een spoeling gebruikt zul je de highlights blijven zien, maar ze kleuren wel mee :j Bij permanente verf zullen ze hoogstwaarschijnlijk verdwijnen.

Ik heb vandaag na jaren m'n haar weer geverfd. Ik was een hele tijd aan het 'sparen' om m'n eigen kleur terug te krijgen maar ben toch gezwicht. Had het best mooi overlopen van donker naar licht, maar alleen als ik het gestyled had en dat deed ik te weinig.

Afbeelding

Afbeelding

Flink stuk donkerder, heb bruin en violet gebruikt. Zal bij daglicht morgen een foto maken hoe het geworden is, ik ben er heel tevreden over!

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:37

Fair schreef:
Lief, dankjewel! Ik ben opzich ook wel blij met hoe het nu is! Alleen mijn 'doel' was toch wel silver/grijs dus ik wil het toch nog graag proberen.

Ik denk dat ik het er wel in ga zetten, en als het niets is is het er gelukkig met een aantal weken weer uit aangezien het semi permanent is.



Om je haar mooi grijs te krijgen, moet je kleur toch eerst wel echt wit blond zijn. Als er nog geel in zit, wordt dit waarschijnlijk groen en groen is zo goed als onmogelijk om uit je haar te krijgen.

Ik denk dan ook dat dit niet gaat lukken met je huidige kleur, ik denk dat die echt te warm is om mooi grijs te gaan. En dat het semi permanente haarverf is, maakt helaas niks uit als het groen uitvalt, uitwassen is dan meestal geen optie, waardoor je uiteindelijk meestal uit komt op tegen kleuren, in het geval van groen is dat dus rood.

In jouw geval had ik gekozen voor een goede zilver shampoo en dat eerst flink laten intrekken en kijken hoe dat je blonde haar richting het zilver krijgt ipv deze verf erin zetten.

Verkijk je er niet op, grijs/zilver is een hele lastige kleur om te krijgen maar ook om te houden.