[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:59

Ik vind het ook rete duur hoor, maargoed vind mijn kapper ook wel goed en ga er altijd heel happy vandaan. Maar vorige keer wel 200 afrekenen voor bayalage, toner en knippen :')

Jorex

Berichten: 9960
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:43

Mij viel de prijs vandaag nog mee eigenlijk. Ik heb geblondeerd, toner, verf en natuurlijk geknipt van tevoren. Het lijkt op sommige foto's geler dan het is, de foto van boven komt het meest in de buurt van de kleur die erin zit. Erg tevreden mee!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:57

Xdenies, ik snap dat je niet tevreden was. Fijn dat ze het iets beter hebben gemaakt.

Ik ben laatst ook geweest. Wilde asbruin haar met asblonde highlights.
Op zich wel aardig gelukt, maar de onderkant vind ik het te streperig/geen mooie overloop. Maar dat komt ook door het contrast.
Misschien laat ik dat nog wat aanpassen.
Ik had ook dure conditioner gekocht daar, maar dat doet helemaal niks voor mijn haar, gaat juist heel raar zitten. Dus dat is beetje jammer.

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:37

Jorex schreef:
Mij viel de prijs vandaag nog mee eigenlijk. Ik heb geblondeerd, toner, verf en natuurlijk geknipt van tevoren. Het lijkt op sommige foto's geler dan het is, de foto van boven komt het meest in de buurt van de kleur die erin zit. Erg tevreden mee!
[ [url=m/cvsKqT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sXueAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tu9wQP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hT1RLO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben je hier echt blij mee? :=

Jorex

Berichten: 9960
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:03

Ik laat wel geen foto's weer zien van mijn haar. :evaw:
Heb hierbij ook ontvolgd, iedereen in mijn omgeving vindt het mooi, het komt op de foto's niet goed tot zijn recht qua kleur. Maar dit soort lachende reacties pik ik niet, dus doei!

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:09

Lachend? Het is een "oeps" poppetje.. ik vind het in de verste verte niet op de foto lijken zoals je het graag wilde. Maar als jij er blij mee bent is het goed toch?

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:28

Jester_ schreef:
Ik ben laatst ook geweest en wel happy gelukkig haha!

[ [url=m/GbJW8C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!
Blijft jouw haar ook zo asblond? Of moet je daar heel veel moeite voor doen?

Ik heb best wel weinig haar (of het is gewoon dun :+) Weet iemand hoe je het er voller uit kan laten zien?
Afbeelding

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:00

Iedereen heeft even veel haar. Met het ene is dunner of dikker dan het andere. Dus dan lijkt het minder.
Maar de juiste verzorgingsproducten doen wonderen ;)

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:10

Meliaforever schreef:
Jester_ schreef:
Ik ben laatst ook geweest en wel happy gelukkig haha!

[ [url=m/GbJW8C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!
Blijft jouw haar ook zo asblond? Of moet je daar heel veel moeite voor doen?

Ik heb best wel weinig haar (of het is gewoon dun :+) Weet iemand hoe je het er voller uit kan laten zien?
[ [url=m/imKk1N.jpg]Afbeelding[/url] ]


Neee hoor, ik was het 1x in de week of 2 weken met zilver shampoo, voor de rest blijft het gewoon asblond van zichzelf. Of nouja van de toner :+

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:14

Meliaforever schreef:
Xdenies, ik snap dat je niet tevreden was. Fijn dat ze het iets beter hebben gemaakt.

Ik ben laatst ook geweest. Wilde asbruin haar met asblonde highlights.
Op zich wel aardig gelukt, maar de onderkant vind ik het te streperig/geen mooie overloop. Maar dat komt ook door het contrast.
Misschien laat ik dat nog wat aanpassen.
Ik had ook dure conditioner gekocht daar, maar dat doet helemaal niks voor mijn haar, gaat juist heel raar zitten. Dus dat is beetje jammer.


Jaa hier hebben ze dus een extra tint toegevoegd en de warmte er uit gehaald. Ze vonden in 1e instantie dat het wel een goede overloop was maar gelukkig was er een mede collega die mij wel begreep.

Ik snap best dat het soms lastig is, en een plaatje is niet hetzelfde. Maar ik durf nogal wat dus ik heb zoiets van give it a shot! Pleur die ontkleur er in :P

Wat betreft het haar. Nadat ik het een stuk korter heb geknipt is het hier voller gaan groeien. Dat heb ik nu 2 tot 3x gedaan en heb nu echt een goede bos haar :) Verzorgingsproducten hielpen hier niet. Ik had echt dun haar.


Jorex schreef:
Mij viel de prijs vandaag nog mee eigenlijk. Ik heb geblondeerd, toner, verf en natuurlijk geknipt van tevoren. Het lijkt op sommige foto's geler dan het is, de foto van boven komt het meest in de buurt van de kleur die erin zit. Erg tevreden mee!
[ [url=m/cvsKqT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sXueAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tu9wQP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hT1RLO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo daar is een flink stuk vanaf! Ga je het doneren? Wat mooi! Ik snap wel dat de prijs meevalt als het zo kort is :P

Ik vind het er leuk uit zien hoor :) Je foto bovenop ziet er wel wat vlekkerig uit maar je hebt nu in ieder geval nog de ruimte om het terug te laten lopen! Zelf zou ik zo kort niet aandurven dus respect! En jij moet er blij mee zijn ;)

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 01:05

Hier weer rood bijgewerkt 2 weekjes geleden. Nu voor 2e keer deze tint en erg blij mee. Aanzet is donkerder waardoor het verloop ook mooier blijft. Moet alleen wel zelf de kleur onderhouden en dat vergeet ik wel eens :=
Maar als ik het wel netjes doe blijft het 6-8 weken mooi
Afbeelding

Ik ben zeer tevreden over mijn kapper. Wel duurde het even paar keer voordat we elkaar begrepen welke kleur rood ik graag wou. 1e keer kwam ik er weg met koper haar en tijdje erna met veel te fel rood beide alsnog wel van genoten maar nu hebben we de juiste tint wel te pakken. Wel wat duurder nu gezien het 2 kleuren zijn 1 voor aanzet en 1 voor de rest. Daarvoor was het alleen 1 kleur/toner :p
Maar dat heb ik er wel voor over. Mijn haar pakt het rood ook.steeds beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:46

Lous schreef:
Iedereen heeft even veel haar. Met het ene is dunner of dikker dan het andere. Dus dan lijkt het minder.
Maar de juiste verzorgingsproducten doen wonderen ;)

Ben ik het niet mee eens.. ik heb dun haar, maar ook veel. Daardoor lijkt het nog wat. Mijn ma heeft hetzelfde dunne haar, maar helaas veel minder en daar kijk je bij wijze van dwars doorheen. En dat is niet van de laatste jaren :+

Jorex, ik snap Captain haar reactie eerlijker gezegd wel, als je je voorbeeldfoto bekijkt. Ik vind daar de overgangen naar kleur ook compleet anders. Daarbij lacht ze je absoluut niet uit .. dus waarom je zo aangebrand reageert op 1 reactie is mij een raadsel.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:51

Lous schreef:
Iedereen heeft even veel haar. Met het ene is dunner of dikker dan het andere. Dus dan lijkt het minder.
Maar de juiste verzorgingsproducten doen wonderen ;)

Ik kan je vertellen dat dit niet waar is :')
1 van de dingen die je leert op een kappersopleiding is differentiëren van haartypen gebaseerd op 1. dikte van het haar, 2. hoeveelheid haar en 3. vorm van het haar (krullen/steil). Iedereen heeft wel degelijk een andere hoeveelheid haar :)

Ik ben afgelopen dinsdag ook naar de kapper geweest maar ik heb gewoon nog geen leuke foto’s gemaakt om te delen :+

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:01

Lous schreef:
Iedereen heeft even veel haar. Met het ene is dunner of dikker dan het andere. Dus dan lijkt het minder.
Maar de juiste verzorgingsproducten doen wonderen ;)

Ben ik het niet mee eens.. ik heb dun haar, maar ook veel. Daardoor lijkt het nog wat. Mijn ma heeft hetzelfde dunne haar, maar helaas veel minder en daar kijk je bij wijze van dwars doorheen. En dat is niet van de laatste jaren :+

Jorex, ik snap Captain haar reactie eerlijker gezegd wel, als je je voorbeeldfoto bekijkt. Ik vind daar de overgangen naar kleur ook compleet anders. Daarbij lacht ze je absoluut niet uit .. dus waarom je zo aangebrand reageert op 1 reactie is mij een raadsel.[/quote]


Ieder mens heeft evenveel haarzakjes. Dat is een feit op het hoofd, dat is een feit. ;)
Dat zou dus kunnen betekenen dat niet bij iedereen evenveel haar uit die haarzakjes groeit.
Of het ene haar dikker dan het andere.
Laatst bijgewerkt door Lous op 04-07-21 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:15

Maar hoe kan dat nou. De 1 heeft toch ook een veel groter hoofd dan de ander. Ik heb capmaat 61 terwijl een vriendin 53 heeft.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:18

Jester_ schreef:
Maar hoe kan dat nou. De 1 heeft toch ook een veel groter hoofd dan de ander. Ik heb capmaat 61 terwijl een vriendin 53 heeft.


We hebben ook allemaal evenveel ribben en wervels en andere botten, maar toch is de ene breder gebouwd of groter in lengte dan de andere. ;)

Maar goed we dwalen af zo. :=

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:18

Interessante kwestie :P

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:21

Dit is wat een dermatoloog mij vertelde.

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:37

Lous schreef:
Jester_ schreef:
Maar hoe kan dat nou. De 1 heeft toch ook een veel groter hoofd dan de ander. Ik heb capmaat 61 terwijl een vriendin 53 heeft.


We hebben ook allemaal evenveel ribben en wervels en andere botten, maar toch is de ene breder gebouwd of groter in lengte dan de andere. ;)

Maar goed we dwalen af zo. :=


Ja maar haargroei is toch gewoon vet wisselend per persoon? De 1 is sneller kaal, de ander krijgt een teruggetrokken haargrens. De 1 heeft meer baardgroei dan de ander, mijn zwager heeft nog minder beenhaar dan ik. Ik geloof er echt niet in dat alle mensen evenveel haarzakjes hebben

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:39

Dat heeft met hormonen en/of erfelijkheid te maken.
En eventuele andere ziektes. Bijvoorbeeld Alopecia.

Dan geloof je het niet. Dat is ook prima.
Maar mensen hebben er niet voor niks voor geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:52

Dat iedereen evenveel haarzakjes heeft wil ik nog wel geloven. Maar het is niet zo dat daardoor iedereen evenveel haar heeft. Daar zit gewoon een gigantische range in.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:55

idinn schreef:
Dat iedereen evenveel haarzakjes heeft wil ik nog wel geloven. Maar het is niet zo dat daardoor iedereen evenveel haar heeft. Daar zit gewoon een gigantische range in.


Wat ik al zei, kennelijk groeit er dan niet uit ieder zakje een haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:00

Ja dat las ik.. en dat begrijp ik :+

Je begon echter met "iedereen heeft evenveel haar". En dat klopt gewoon niet. Daar had dan haarzakjes moeten staan ;) Maar volgens mij zijn we het er over eens dat je dus wel variatie in haar hoeveelheid hebt.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:10

idinn schreef:
Ja dat las ik.. en dat begrijp ik :+

Je begon echter met "iedereen heeft evenveel haar". En dat klopt gewoon niet. Daar had dan haarzakjes moeten staan ;) Maar volgens mij zijn we het er over eens dat je dus wel variatie in haar hoeveelheid hebt.


Klopt, en daar kun je niks aan veranderen door smeersels en shampoos. ;)
Wel optisch natuurlijk. Dat het haar op je hoofd dikker aanvoelt en beter valt.

Jorex

Berichten: 9960
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:38

Ik zie die smiley puur als uitlachend/gniffelend. Dus ja zonder context eromheen zie ik dat als uitlachen en ja dan ben ik wat extreem in mijn reacties. Ik snap wel dat het op de kleur na niks lijkt op de voorbeeldfoto. Mijn 3 staarten zijn eraf gegaan en die zaten echt direct in mijn nek. Ik wilde ook niet hetzelfde kapsel als de voorbeeldfoto, de foto was puur voor de kleurcombinatie van blauw-grijs-blauw. Het was ook nog een verrassing hoe de kleur blauw ging uitpakken, want dit was de eerste keer dat ze deze blauw gebruikte, maar we zijn wel vaker wat experimenteel met haarkleuren. Ze is altijd weer benieuwd waar ik nu weer mee kom aan zetten qua wat ik wil aan kleuren. Ze vond het ook erg knap dat ik me wist in te houden de afgelopen 2,5 jaar qua kleuren.

Hoe kort het ging worden wist ik van tevoren ook niet, het ging mij op het doneren en het verlost zijn van dat dikke zware haar. Ze had het de vorige keer in 1 vlecht gedaan en daar moest een kapschaar aan te pas komen om het door te knippen zo dik was die. Dus daarom deze keer drie vlechten voor stichting haarwensen. :)

Ik ga trouwens mee met de mening dat niet iedereen evenveel haar heeft, ik heb mijn dikke bos van mijn vader, maar mijn vader zelf is nu kalend op sommige plekken. Of dat dan ligt aan dat er minder haarzakjes actief worden of dat er haarzakjes verdwijnen dat weet ik niet. Wel ben ik er ook achter gekomen dat sommige mensen extreem vroeg grijs worden, mijn vriend is nu 25 jaar en heeft bijna meer grijze dan bruine haren inmiddels. Maar liever dat dan zoals zijn oom die met 40 jaar al volledig kaal is. :')