[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:33

Summerfly schreef:
Ja dat moet ook nog wel lukken!

@Lau, je hebt zeker gelijk en dat is ook iets wat ze aangaf, maar het resultaat is echt heel minimaal voor dit geld.


Kinki hanteert gewoon standaard prijzen,
Hoe je haar reageert hebben ze verder geen invloed op. Als er veel lagen verf op zitten kan de eerste keer ontkleuren zeer teleurstellend zijn. Dan kan je beter terug gaan en aangeven dat je niet te vrede bent met het resultaat en wat anders had verwacht.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 16:17

Jester_ schreef:
CalipsoLover schreef:
Hier iemand ooit al de overschakeling gemaakt van balayage naar highlights of dit afwisselt? Ik doe altijd balayage, maar wil misschien volgende keer (binnen 2 maanden) blonde highlights laten trekken ipv balayage om eens te kijken hoe dit staat en of ik hier een mooiere blonde look mee kan krijgen dan met balayage.


Ik doe dat wel eens ja! Het is dan veel blonder als met bayalage
Ik doe meestal 1x highlights, dan 2 of 3x bayalage.

Ok, good to know! Het lijkt me ook fijner om dat naar de zomer toe te doen, en dan naar de winter toe weer een balayage. Ik probeer m'n haar wel maar 1x in de 6 maanden te kleuren, maar voorlaatste keer hebben ze mijn balayage ook heel hoog gezet en toen viel de uitgroei heel goed mee. Valt de uitgroei bij highlights snel op?

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 16:20

Ja ik vind highlights wel minder mooi zegmaar. Ik doe normaal een airtouch bayalage, en dat is zo moooi subtiel. Ik vind high lights zo hard, en hoe goed de kapper ook is je blijft toch wat meer banen zien, en dus sneller uitgroei, zeker als je het vast hebt.

Ik wil nu vragen om zegmaar full highlights te doen, maar de buitenste rand van me hoofd en de bovenste laag (bij een middenscheiding) alsnog met een airtouch te doen, zodat het als ne het vast hebt het toch meer bayalage lijkt

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:04

Ik heb bij de Kinki het onderste gedeelte (centimeter of 15?) van mijn haar paars laten verven. Inmiddels wil ik de kleur opfrissen met een kleurenpotje.

Hoe voorkom ik dat de badkamer van mijn huurwoning paars wordt?

Ik heb een heel groot badlaken (100 cm bij 200 cm), een oud T-shirt, en een potje La Riche Directions Violet.
Is het beter om het kleuren in de douche te doen en dan 15/20 minuten in de douche te blijven staan? Of is het handiger om te kleuren bij de wastafel?
Hoe verwijder ik paarse vlekke, ik heb iets gelezen over 70% reinigingsalcohol; hoe breng je dat dan aan?
En wordt het een eenvoudiger klusje als je je jaar laat kleuren door een vriendin (bij mij misschien niet nodig, omdat ik alleen het onderste gedeelte van mijn haar wil kleuren)?

TheNovelist

Berichten: 1509
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:45

Ik verf mijn eigen haar gewoon boven de wasbak. Ik zorg er wel voor dat er genoeg schoonmaakdoekjes liggen (als er dan iets valt, maak ik het gelijk schoon)
Ook vind ik het handig om een plek te hebben die vies mag worden, zoals een oude handdoek, waar je je potje verf en kwast op kan leggen :)

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:48

TheNovelist schreef:
Ik verf mijn eigen haar gewoon boven de wasbak. Ik zorg er wel voor dat er genoeg schoonmaakdoekjes liggen (als er dan iets valt, maak ik het gelijk schoon)
Ook vind ik het handig om een plek te hebben die vies mag worden, zoals een oude handdoek, waar je je potje verf en kwast op kan leggen :)

Je hebt een kwast nodig?! Ik dacht dat je er gewoon met schone handen inging... Wat voor kwast heb je nodig?

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:58

Ik doe het ook gewoon met mijn handen hoor. Wel met handschoentjes aan want anders blijft het op je handen zitten.

TheNovelist

Berichten: 1509
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 11:04

Gaby schreef:
TheNovelist schreef:
Ik verf mijn eigen haar gewoon boven de wasbak. Ik zorg er wel voor dat er genoeg schoonmaakdoekjes liggen (als er dan iets valt, maak ik het gelijk schoon)
Ook vind ik het handig om een plek te hebben die vies mag worden, zoals een oude handdoek, waar je je potje verf en kwast op kan leggen :)

Je hebt een kwast nodig?! Ik dacht dat je er gewoon met schone handen inging... Wat voor kwast heb je nodig?


Ik gebruik grotendeels mijn handen, maar ook een verfkwast. Dit omdat ik al mijn haar verf en dat vind ik fijner en handiger te gebruiken langs mijn haarlijn ;) brengt het net wat preciezer aan.
Dus het hoeft niet hoor!

Nog even een update over mijn haar voor wie het leuk vind! :D Ik had het op pagina 167 geverfd met de kleur Bordeaux rood van Syoss. Deze kleur was toch niet helemaal wat ik zocht. Sindsdien verf ik het met Stralend rood van Syoss en onderhoud ik het tussendoor met een kleuropfrisser.
Afbeelding
Afbeelding
Ben hier super blij mee!

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 11:15

Okee, even zaken doornemen. Ik heb dus een heel groot badlaken om mijn schouders heengeslagen tijdens het haarverven. De haarverf breng ik aan voor de spiegel. Ik gebruik latex handschoenen/wegwerphandschoenen om de haarverf aan te brengen (voor de zekerheid 2 extra paar aanschaffen) - geen kwast, want ik hoef de haarlijn niet mee te pakken. Bar Keepers Friend en 70% Alcohol houd ik bij de hand om vlekken uit de wasbak te verwijderen. Ik blijf wachten in de badkamer tot de geadviseerde 20 minuten voorbij zijn. Mijn haar spoel ik uit onder de douche (hopelijk komen er geen vlekken in de douchecel).

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 11:19

Je kan ook gewoon aluminiumfolie of een vuilniszak over je wasbak leggen om hem te beschermen :)

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 11:20

laura1987 schreef:
Je kan ook gewoon aluminiumfolie of een vuilniszak over je wasbak leggen om hem te beschermen :)

Goede tip! Dat ga ik ook doen.

Wat voor reiniger gebruiken jullie op een tegelvloer? Stel dat ik per ongeluk drup terwijl ik bezig ben.

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 22:37

Ik had een tijd terug roze in m'n haar van directions en dat gaf gigantisch af met uitspoelen en hele vlek op de badkamer vloer, maar ook dat ging na een paar keer douchen vanzelf weg. Denk dat het wel goes komt! Weet niet wat voor wasbak je hebt, maar op mijn simpele wasbak laat haarverf nooit vlekken achter. Heb toch al heel veel soorten gehad en dat spoel ik altijd zo weg.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 17:13

Ik ben vandaag weer bij de kapper geweest. Ik moest flink sparen want mijn pony heeft vorig jaar de nodige kosten gemaakt. Ik ben voor het laatst in oktober geweest en het was nu echt hard nodig. Gelukkig had ik het idee dat het minder hard nodig was dan achteraf bleek, maar toch. Het kost altijd toch klauwen met geld.

Ik ben weer happy. Uitgroei flink bijgekleurd, en extra highlights toegevoegd met karamel toner er over heen. Foto heeft een miniscule filter.
En nu natuurlijk in de krul :')

Afbeelding

Het is een lange intensieve dag geweest (werk en kapper) maar ben tevreden!

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:27

Heel mooi!

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:09

Dit vind ik echt zo mooi!! Zoiets wil ik dus ook al heel lang.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:14

Prachtig zeg <3.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:23

Dankjewel! De highlights zijn weer iets donker dan ze waren. Komt ook omdat er weer nieuwe in zijn gezet en het rood van de vorige keer kwam omhoog, moet je nagaan. Maar dit wordt uiteindrlijk allemaal toch weer lichter. Ben er echt heel happy mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:25

Snap ik, de kleur past heel mooi bij je huid en ogen :j.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:21

Dankjewel! :)

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:17

Ik kom dit topic weer even omhoog gooien :D

Ik krul mijn haar nu bijna elke dag, en vind het zonde van mijn tijd ondertussen, maar geniet wel van de krullen. Nu zat ik er aan te denken om een permanent te nemen, of om mijn haar door een krullen kapper te laten knippen. Ik heb vrij dik haar, en er zit een beetje slag in al.

Wat zouden jullie aanraden?

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 17:21

Ik heb gemekrt dat de krullenkapper iets verschil maakt, maar wat meer verschil maakt is de curly girl methode aanhouden. Dus ik zou zeggen, verdiep je daar eens in :)

Kookaburra

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:35

Ook ik schop het topic even omhoog. Wie weet een goede betaalbare (fohn met) diffuser?

Ik zag bijvoorbeeld de 'Bellissima My Pro Diffon Ceramic' langskomen. En hij klinkt ideaal, maar ik zag dat er veel reviews waren met 'hij wordt erg heet, en kan geen stand lager'.


Oops. Verkeerde topic :D

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 04:20

Maandag langs een krullen kapper geweest, die ook meteen een stappenplan uitschreef voor me.

Afbeelding

Vandaag zelf gewassen en gestyled, nog niet zo mooi als daar maar wel flink verbeterd *\o/*

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:05

Mooi hoor JackieT!

Iemand hier ervaring met de Evryday Brush?

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 12:05

dat is een goed begin Jackie. Welke producten gebruik je?