[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 03:14

Kinke schreef:
dat is een goed begin Jackie. Welke producten gebruik je?



Masker; Aunt Jackie's Grapeseed Rescued Deep Conditioner of Curlsmith strenght recipe
De Giovanni 50/50 shampoo & conditioner
Giovanni leave in
Giovanni strong hold gel
Curl Jelly gel
Brand 5 gel
Root 66 spray
Curly secret crunching oil

Nu staat op mijn verlanglijstje nog een goede föhn, maar het geld was na dit alles wel even op :')

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:33

De tandjes wat een boel spul zeg _O-

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:55

Earth schreef:
De tandjes wat een boel spul zeg _O-



Jaa verschrikkelijk :')

Gelukkig hoef ik alles maar 1 a 2 keer per week te gebruiken, de rest van de week alleen maar gel en olie :o

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:27

met wavy haar gebruik je al snel teveel ben ik na bijna 2 jaar wel achter :)
Jackie, als ik jou was zou ik ook zeker experimenteren. Bijvoorbeeld: leave-in, 1 gel of erover nog een laagje van een andere gel met 'praying hands' en verder niks.
Voor mij zorgt leave-in tot nu toe voor uitzakken en een sliertig resultaat

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:56

Kinke schreef:
met wavy haar gebruik je al snel teveel ben ik na bijna 2 jaar wel achter :)
Jackie, als ik jou was zou ik ook zeker experimenteren. Bijvoorbeeld: leave-in, 1 gel of erover nog een laagje van een andere gel met 'praying hands' en verder niks.
Voor mij zorgt leave-in tot nu toe voor uitzakken en een sliertig resultaat


Ja ben ik inderdaad wel van plan. Dacht doe 1 maand even het stappenplan van de kapper en ga daarna even verder zoeken.

Ik gebruik nu redelijk veel gel, anders zakt het inderdaad uit. Ga dan hierna als eerste de leave in weglaten, of misschien een klein beetje gebruiken tijdens de refresh in de mist bottle.



Ben benieuwd hoe het er over een paar maanden uitziet :):)

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:28

Ik ben maar weer gestopt met krullenkapper, want 1 deel van mijn haar blijft gewoon een soort van stijl _O- Kneiterirritant is dat. Het is het rechterdeel van mijn hoofd aan de zijkant. Dat ziet er zo stom uit :')

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:05

Weer even het topic omhoog schoppen :o

Hebben mensen misschien tips? Voelt zo banketstaaf om de kapper weer te bellen.

Ik heb het 30 december laten highlighten, en was toen ook super blij met het resultaat, echter heb ik nu het gevoel dat het hetzelfde is als hiervoor, alleen is mijn portemonnee een stuk leger ;(

Na het verven;
Afbeelding

En nu;
Afbeelding


Wat zouden jullie doen?

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:22

Zilvershampoo!

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:33

Juist wel de kapper bellen ipv eerst zelf aanmodderen. Al is die lichte kleur volgens mij ook wel 1 die snel weer eruit is.

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 08:17

Denk dat de toner er al uit is, ik zou wel terug gaan naar de kapper en nieuwe toner vragen en daarna met een goede zilvershampoo je haar wassen.

ontherun
Berichten: 4964
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:30

Jep dat is de toner. Een (goede!) zilver shampoo en conditioner erbij gebruiken dan blijft het veel langer. Als je in de buurt van Duitsland woont: de DM heeft fantastische herstel maskers die je haar echt goed koel houden.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:22

Kapper heeft gereageerd, en ga volgende keer na het wassen even geen gel enzo erin doen, ze gaat er van uit dat het daar door komt.

Word dus nog even afwachten, ze zei dat de toner er niet na 1x wassen uit kan, dus ben benieuwd

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 01:47

ontherun schreef:
Jep dat is de toner. Een (goede!) zilver shampoo en conditioner erbij gebruiken dan blijft het veel langer. Als je in de buurt van Duitsland woont: de DM heeft fantastische herstel maskers die je haar echt goed koel houden.


Wel een vriendin die daar woont, welke is het? Ze hebben er nog al veel zag ik

Durquia

Berichten: 197
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 02:13

JackieT schreef:
Kapper heeft gereageerd, en ga volgende keer na het wassen even geen gel enzo erin doen, ze gaat er van uit dat het daar door komt.

Word dus nog even afwachten, ze zei dat de toner er niet na 1x wassen uit kan, dus ben benieuwd


Gebruik je ook warme tools voor je haar? Toner kan er al uitvliegen als je iets gebruikt boven de 185 graden

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 05:41

Je haar wordt sneller geel door bepaalde haarproducten maar zeker door warmte
Fanola is 1 van de beste zilvershampoos.

Witblond haar kost heel veel onderhoud om het netjes te houden

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:31

Milkshake silver shine shampoo er in doen en ongeveer 10 minuten intrekken, (lijkt alsof het paars wordt, maar dat paarse spoel je er helemaal goed uit. Desnoods een paar dagen achter elkaar deze shampoo gebruiken. Bij mij wordt het letterlijk de kleur van je foto nadat je bij de kapper was geweest, wanneer ik deze sowieso 2 dagen gebruik.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:43

Vandaag even geen gels enz gebruikt, is een stuk lichter, niet zo licht/zilver als het was helaas. Heb weer een foto gestuurd naar de kapster, en ga de tips van jullie even uittesten. Dank jullie wel :D

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:56

Het is volgens mij niet mogelijk om je haar zo licht / zilver te houden zonder zilver producten. Mijn kapper heeft dat direct gezegd toen ik mijn haar in een assige kleur wilde - dat dat onderhoud vergt. Ik was het minstens één keer per week met een goede zilvershampoo en conditioner anders heb ik precies hetzelfde als op jouw foto.

Caresse07

Berichten: 9419
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:52

Inderdaad een goede zilvershampoo gebruiken :j

Ik gebruik zelf de No Yellow shampoo in combinatie met het masker hiervan en dan blijft het echt heel mooi licht.


Afbeelding

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 03:34

Mijn kapster zei 1x per maand met zilvershampoo, anders werd het te assig of zoiets?

Heb van boucleme color drops gekocht, die kan je zelf mengen door je eigen shampoo/masker/styling producten. Hopelijk helpt dat wat

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 15:49

Denk dat dat er dan wel aan licht hoe vaak je het wast. En ik deed zilvershampoo er wel elke keer in, maar dan geen kwartier laten trekken. Als je het te vaak doet kan het paars worden, maar dat gaat meestal niet zo snel

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:54

Ik kom hier even het topic binnenvallen :o

Gebruik ik voor het knippen van mijn eigen pony beter een coupe of een effileerschaar?
ik heb een mooi schaartje voor het echte knippen, zoek alleen nog iets dat het eind niet zo bot valt.
Ik heb wel echt een rechte pony die verder niet uitgedund is, gaat echt alleen om de puntjes zeg maar

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:46

Ik kom ook even binnenvallen. Ik heb m'n haar koperblond geverfd (L'Oréal preference), maar ik vind de uitgroei zo lelijk. M'n haar groeit vrij snel, dus je ziet het na 3-4 weken al best goed.
Nu wil ik mn haar weer meer richting mn eigen kleur, maar wel met een tintje. Nu zit ik aan deze te denken: syoss oleo mokka donkerblond
Ik denk dat ik het antwoord al weet (nee?), maar denken jullie dat ik dit over het koperblond kan verven? :=
Mijn natuurlijke haarkleur is lichtblond en mijn haar is heel dun.

Durquia

Berichten: 197
Geregistreerd: 01-02-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:58

Uuh nee :D verf op verf licht niet op, je zal dus een lichte uitgroei krijgen met de koper blond op de lengtes. Je zal bij de kapper het koper eruit moeten laten halen door een color reset of blondeerwassing als je van het koper af wil

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:08

Oh dit klinkt al veel te technisch voor mij :')
Het hoeft niet lichter, als de tint maar meer richting mijn eigen kleur weer gaat (koele tint).