Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:17

Zullen we maar zeggen dat elk kind in zijn eigen tempo zowel fysiek als mentaal ontwikkeld?
Wijzen en lachen naar iets wat ze wil werkt hier namelijk ook heel goed. Huilen is zeer zeker niet het enige communicatiemiddel...

@ chocobroodje.
Ze was vandaag samen met mij aan het spelen. Ze wilde iets heel graag waar ik nee op zei. Vervolgens kijkt ze mij aandachtig aan, trekt echt een pruillip voor mijn gezicht terwijl ze mij aan blijft kijken. Geeft 3x een nepsnikje en ziet dat ik niet reageer en gaat door met spelen.
Dat riekt voor mij aardig naar toneelspel en kijken wat wel en niet werkt.

Edit: voor de zekerheid nog even een aanvulling. Vanavond wilde ze om 19.00 (normale bedtijd) echt nog niet slapen. Ze was kwaad en zou overstuur raken als ik dat had laten gaan. In dat geval komt ze zeker lekker haar bed weer uit en hebben we nog lekker gespeeld en samen dingen gedaan en is ze net om 21.00 uur braaf gaan slapen. Voordat iedereen denkt dat ik huilen nooit serieus neem. Ik neem het wel degelijk serieus, maar met als bovenstaand voorbeeld zijn er wel grenzen.

Als ze haar tandenborstel moet afgeven is ze ook enorm kwaad en teleurgesteld, maar dan moet ze toch maar heel even huilen en kwaad zijn en leren dat, dat prima mag. En dan is het na 30 seconden vaak ook weer over... (anders zit ik voor haar plezier 45 minuten samen tanden te poetsen. Dat gaat mij net te ver)

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:36

NAIWIHL dat klinkt ook prima hoor, laat ik dan zeggen dat veruit de meeste geen toneel spelen, maar oprecht hun behoeftes proberen aan te geven..

Met tandenpoetsen, is het een idee om de tandenborstel te ruilen voor haar knuffel/speen/pop what ever?

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:38

Ik heb het nu meegenomen in het ritueel. Samen tandenborstel afspoelen, tandenborstel weg leggen en handjes wassen. Dan is ze het alweer vergeten en gaan we het verdere bedritueel af.

De tandenborstel is haar schat en al het andere aan speelgoed wordt hardhandig weggemept :')

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:03

Voor ts nog trouwens:
Ik zou een goed bedritueel invoeren, zorgen dat je kleine ook voldoende gegeten heeft. Zeker omdat hij zo groeit. En het kan nooit kwaad om alles verder fysiek uit te sluiten. Het is in mijn ogen niet normaal om zoveel tijd kwijt te moeten zijn om je kleine in slaap te krijgen.
Volg je moederinstinct. :j

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:06

Maar voor iedereen die zegt dat de baby in een eigen kamer slaapt, hoe doen jullie dat? Mijn dochter is nu bijna 10 maanden, en ik moet er niet aan denken dat ze in een eigen kamer ligt, en vriend gelukkig ook niet. We zijn nu sinds 2 maanden bezig om haar vroeger op bed te leggen dan dat wij gaan, zodat ze in principe slaapt als wij naar boven gaan. Maar heeft ze daar geen zin in, of vinden wij het nog wel gezellig, ligt ze het zo makkelijk nog beneden als ik om 22u thuis kom van mijn werk.
En ook mijn dochter is momenteel snel gefrustreerd, ze wil namelijk veel meer dan dat ze al kan, en dat beperkt haar enorm in haar bewegingsvrijheid. Ja, dan jammert ze ook in de avond en dan komt ze altijd gezellig bij ons liggen, baby tv kijken. Ze blijft bewegelijk op zoek naar een plekje, maar uiteindelijk valt ze in slaap. Ene keer blijft ze tussen ons in liggen, andere keer gaat ze weer naar haar eigen ledikantje aan mijn kant van het bed. Maar we laten haar echt niet huilen, zelfs niet jengelen. Een baby kun je nog niet opvoeden, alleen maar geborgenheid geven.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:10

Die van ons slaapt al sinds hij een paar maanden was overdag in zijn eigen bedje. In de nacht houden wij hem nog wel bij ons op de kamer. Maar de overgang zal niet groot zijn om dat ook in de nacht te doen.

En houdt de wakkertijden bij die kleintjes in de gaten utixo. Vaak zijn ze te lang wakker waardoor ze juist niet meer in slaap komen.

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:11

Jeetje meid wat zul jij doodop zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat jij met je man om tafel gaat en een opvoedstrategie gaat bepalen.

Welke strategie dat is moet je zelf weten maar communiceer dat wel goed met de rest van de familie en spreek mensen erop aan als zij zich daar niet houden.

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:15

Ik had me ingesteld op minimaal 6 maanden co sleepen maar dat liep anders. Baby en ik slapen rustiger met hem op zn eigen kamer. Heb wel de babyfoon naast Mn bed dus hij hoeft maar een kik te geven en ik ben er :j mocht hij terug willen is dat ook geen probleem.


Overigens, als baby's oververmoeid zijn worden ze vaak extra alert. Hierdoor is het extra moeilijk voor ze om in slaap te komen en in diepe slaap te zakken. Dat heeft te maken met de verhouding van bepaalde stofjes in de hersenen. Heel belangrijk om de slaapsignalen dus niet te missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:16

Utixo schreef:
Maar voor iedereen die zegt dat de baby in een eigen kamer slaapt, hoe doen jullie dat? Mijn dochter is nu bijna 10 maanden, en ik moet er niet aan denken dat ze in een eigen kamer ligt, en vriend gelukkig ook niet. We zijn nu sinds 2 maanden bezig om haar vroeger op bed te leggen dan dat wij gaan, zodat ze in principe slaapt als wij naar boven gaan. Maar heeft ze daar geen zin in, of vinden wij het nog wel gezellig, ligt ze het zo makkelijk nog beneden als ik om 22u thuis kom van mijn werk.
En ook mijn dochter is momenteel snel gefrustreerd, ze wil namelijk veel meer dan dat ze al kan, en dat beperkt haar enorm in haar bewegingsvrijheid. Ja, dan jammert ze ook in de avond en dan komt ze altijd gezellig bij ons liggen, baby tv kijken. Ze blijft bewegelijk op zoek naar een plekje, maar uiteindelijk valt ze in slaap. Ene keer blijft ze tussen ons in liggen, andere keer gaat ze weer naar haar eigen ledikantje aan mijn kant van het bed. Maar we laten haar echt niet huilen, zelfs niet jengelen. Een baby kun je nog niet opvoeden, alleen maar geborgenheid geven.


Wij hebben 'm de eerste 6 maanden bij ons in bed gehouden, daarna langzaam eens in een bedje gelegd overdag maar vaak resulteerde het erin dat hij alsnog bovenop me of tegen me aan in slaap viel en dus ook gewoon 's avonds bij ons in slaap viel en dan als hij helemaal in slaap was, deden we 'm naar z'n eigen bedje tillen. En als hij dan om 3 uur wakker werd, ging ik 'm halen en sliep hij tussen ons in weer verder :=
Inmiddels wordt ie bijna twee en is het helemaal goedgekomen :')

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:17

Sommige kindjes hebben dat huilen of jengelen nodig om de dag te verwerken !
Masr tussen overstuur huilen of wat jengelen zit een groot verschil

Ik heb mijn kindjes niet laten huilen of je jengelen
Mijn dochter is altijd drama geweest met slapen
En werd er niet beter op toen haar vader met spoed zkh in moest toen zij 3 weken was
En ik veel in t ziekenhuis was
En zij ineens over ging op flesvoedingen van oma

Ze is nu 10 en alleen slapen is nog drama met haar .

Ik zou zeggen probeer de gulden midden weg te vinden om je zoontje in slaap te krijgen .

Bij mijn zoon hielp een muziek en lichtjes mobiel achtig ding heel goed om zelf in slaap te vallen
Bij mijn dochter werkte niets
Behalve bij haar gaan liggen .

Wat betreft de tussen door slaapjes
Laat hem iets langer wakker voor hem terug te laten slapen dat wil wel helpen .
Of geef hem flesje pyama pap mee naar bed
Dat gaf ik mijn zoon ook

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:17

Utixo schreef:
Maar voor iedereen die zegt dat de baby in een eigen kamer slaapt, hoe doen jullie dat? Mijn dochter is nu bijna 10 maanden, en ik moet er niet aan denken dat ze in een eigen kamer ligt, en vriend gelukkig ook niet. We zijn nu sinds 2 maanden bezig om haar vroeger op bed te leggen dan dat wij gaan, zodat ze in principe slaapt als wij naar boven gaan. Maar heeft ze daar geen zin in, of vinden wij het nog wel gezellig, ligt ze het zo makkelijk nog beneden als ik om 22u thuis kom van mijn werk.
En ook mijn dochter is momenteel snel gefrustreerd, ze wil namelijk veel meer dan dat ze al kan, en dat beperkt haar enorm in haar bewegingsvrijheid. Ja, dan jammert ze ook in de avond en dan komt ze altijd gezellig bij ons liggen, baby tv kijken. Ze blijft bewegelijk op zoek naar een plekje, maar uiteindelijk valt ze in slaap. Ene keer blijft ze tussen ons in liggen, andere keer gaat ze weer naar haar eigen ledikantje aan mijn kant van het bed. Maar we laten haar echt niet huilen, zelfs niet jengelen. Een baby kun je nog niet opvoeden, alleen maar geborgenheid geven.

In een aparte kamer was hier erg snel geregeld hoor zeker na de eerste keer.
De eerste was met 6-7maand eigen kamer.
2de heeft bij ons geslapen tot ze doorslaapte en verhuisde eigelijk met een maand naar haar eigen kamer.
Nu is ze 2,5 jaar in die tijd heeft ze nooit bij ons geslapen en hebben we steeds erg fijne nachtrusten gehad. Ze worden niet waker als wij opstaan gaan/gingen in de middag netjes hun dutje doen.
Ze slapen beide wel met een klein lichtje op de kamer als ze snachts moeten gaan plassen dat ze wel deftig hun kamertje uit kunnen.

Maar structuur en ritme is belangrijk.

Hier gaan ze om 19u in hun bed. Kunnen ook nooit erg lang weggaan wand ze staan echt op dat uur om gaan te slapen. Wat opzich niet erg storend is zo heb je zelf ook wat tijd met opruimen etc en kan je zelf ook op een deftig uur gaan slapen.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:19

Tulandro, bedankt voor de tip, maar mijn dochter slaapt prima. Slaapt gerust 12 uur in de nacht en wordt vrolijker wakker dan haar ouders. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik een bijzonder makkelijk kind heb, maar dat komt ook deels omdat wij er heel relaxt mee omgaan. Ik geloof niet zo in alle "regeltjes", en voor ons werkt het prima op deze manier. En, foei, ik laat haar gewoon in de box slapen overdag. En in haar ledikant ligt speelgoed. En toch gaat ze na een kwartiertje spelen lekker slapen.
Oh ja, ze heeft ook een bloedhekel aan dekens en slaapzakken, die gebruiken we ook niet. Het is warm zat en we passen de pyjama erop aan.

Volg je eigen moeder gevoel. Dat geeft de minste spanningen.

Gast3289, dat dus. Ze heeft een prachtige eigen kamer hoor, maar ik zou het echt missen. Vind het supergezellig dat ze zo dicht bij ons is.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 12-08-17 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:19

Hier hebben we de eerste weken een co-sleeper gebruikt en daarna heeft ze in de woonkamer in de box geslapen. Wij hebben alles gelijkvloers en dan was ik vliegensvlug bij haar, maar sliepen we beiden een stuk beter. We maakten elkaar wakker 's nachts.

Met een maandje of 3/4 zijn we langzaam haar eigen kamer (die is wel eeen verdieping hoger) gaan introduceren zodat ze daar ook lekker vertrouwd raakte. Samen spelen, na de luier even in haar bedje leggen en ernaast blijven zitten en dan samen weer naar woonkamer.
En zo een keer een keertje te slapen gelegd en dat ging goed.

Ze huilt hier ook niet met wakker worden. Ik heb haar nooit laten huilen met wakker worden. Ik was er al bij voor ze dat kon doen. Resultaat is nu dat ik heel goed moet opletten bij de babyfoon of ik kan horen dat ze wakker is, want ze gaat blij liggen spelen in haar bed zonder lawaai te maken.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:21

Utixo schreef:
Maar voor iedereen die zegt dat de baby in een eigen kamer slaapt, hoe doen jullie dat? Mijn dochter is nu bijna 10 maanden, en ik moet er niet aan denken dat ze in een eigen kamer ligt, en vriend gelukkig ook niet. We zijn nu sinds 2 maanden bezig om haar vroeger op bed te leggen dan dat wij gaan, zodat ze in principe slaapt als wij naar boven gaan. Maar heeft ze daar geen zin in, of vinden wij het nog wel gezellig, ligt ze het zo makkelijk nog beneden als ik om 22u thuis kom van mijn werk.
En ook mijn dochter is momenteel snel gefrustreerd, ze wil namelijk veel meer dan dat ze al kan, en dat beperkt haar enorm in haar bewegingsvrijheid. Ja, dan jammert ze ook in de avond en dan komt ze altijd gezellig bij ons liggen, baby tv kijken. Ze blijft bewegelijk op zoek naar een plekje, maar uiteindelijk valt ze in slaap. Ene keer blijft ze tussen ons in liggen, andere keer gaat ze weer naar haar eigen ledikantje aan mijn kant van het bed. Maar we laten haar echt niet huilen, zelfs niet jengelen. Een baby kun je nog niet opvoeden, alleen maar geborgenheid geven.


Ons zoontje ligt in zijn eigen bed, in zijn eigen kamer vanaf dag 1 hij thuis was. Nooit niet gejengeld, geweend. Maar moet er wel bij zeggen dat hij de eerste 6- 7 maanden letterlijk alleen maar geslapen en gegeten heeft.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:22

Na 3 weken lagen ze op hun eigen kamer, ik sliep echt niet met alle geluiden die zulke kleintjes produceren

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:25

Twee weken voor z'n eerste verjaardag was ik eraan toe om hem op z'n eigen kamer te laten slapen snachts :') moest ook eigenlijk wel want toen begon ie ook met kruipen en vertrok hij soms uit de co-sleeper. Wat best gevaarlijk kan zijn, dan valt ie van het bed af :=
Gaat prima, maar soms slaapt ie nog lekker tussen ons in halverwege de nacht.

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:27

wat betreft op de eigen kamer slapen. je kan ook het ledikantje eerst op de slaapkamer zetten. dan hebben ze de geur nog. en dan later in het eigen bedje.

hier sliepen ze snachts eerst in de kinderwagenbak bij ons op de kamer. vanaf het moment dat ze doorsliepen naar de eigen kamer gedaan in kinderwagenbak. en later op eigen bed. ze slapen beide goed in. maar worden nog regelmatig wakker. de oudste (3,5) heeft een fase gehad dat hij probeerde steeds beneden te komen. maar dat is nu goed te handelen. hij ligt trouwens regelmatig bij ons in bed. zodra wij dan op bed gaan, leggen we hem in zijn eigen bed.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:28

Wij hebben drie kinderen. Alle drie hebben ze de eerste twee, drie jaar bij ons in bed geslapen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze moederziel alleen te laten huilen, dat deed ik dus ook niet. Ik had wel het geluk dat ze sliepen als roosjes als ze eenmaal bij ons lagen.

Ze zijn nu 14, 18 en 20 en ze slapen nog steeds als roosjes, soms zelfs tot twee uur 's middags :D .

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:30

chocobroodje schreef:
Ik hou er niet van om kinderen te laten huilen, en het is zelfs wetenschapelijk aangetoond dat dit schadelijk is voor de ontwikkeling van de hersenen. Je kunt een kind niet verwennen met liefde of geborgenheid. Volg je zoontje, mijn dochter gaf rond haar 1 jaar aan om niet meer alleen te willen slapen, dus vanaf toen zijn we met ons 3en gaan slapen en dat werkt voor ons perfect :j Dochter slaapt heerlijk rustig en wij dus ook ;)

Kijk dit hoeft niet voor jou te werken maar er zijn meer wegen naar Rome. En wellicht is dragen een optie, kind op je rug tot hij slaapt en dan lekker weg leggen :j Zo doen we het vaak op vakantie.

Niks meer aan toe te voegen

En nee je kunt je kind niet verwennen en nee ze blijven niet eeuwig bij je slapen... dus geniet nu van de tijd en jaaa het is niet altijd even makkelijk dat geplak maar dat wwet je voor je aan kids begint... ze hebben je nodig altijd

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:30

verootjoo schreef:
Twee weken voor z'n eerste verjaardag was ik eraan toe om hem op z'n eigen kamer te laten slapen snachts :') moest ook eigenlijk wel want toen begon ie ook met kruipen en vertrok hij soms uit de co-sleeper. Wat best gevaarlijk kan zijn, dan valt ie van het bed af :=
Gaat prima, maar soms slaapt ie nog lekker tussen ons in halverwege de nacht.


Denk dat het vaak eerder de ouder is, die moeite mee heeft dan het kind.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:34

Pinacolada schreef:
Na 3 weken lagen ze op hun eigen kamer, ik sliep echt niet met alle geluiden die zulke kleintjes produceren


Hier duurde het 6 weken en toen was ik er klaar mee. Kind heeft er nooit een traan om gelaten, sliep net zo lief op z'n eigen kamertje. Hij heeft wel lang in de wandelwagen in de woonkamer geslapen...dat vond ik zelf vooral erg fijn ;)

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 08:27

Jammer dat het een beetje ontopic begint te lopen het gaat nu alleen nog maar over het verdedigen van je eigen ideeën en daarvoor heb ik geen topic geopend..

Ik heb mijn zoontje goed in de gaten gehouden gisteren en bij de eerste signalen van vermoeidheid naar bed gedaan. Hij heeft 2 uur geslapen daarna! En vervolgens even wakker geworden en daarna weer lekker geslapen. Vannacht heeft hij bij ons gelegen en ook niet verkeerd geslapen. Wellicht dat hij de laatste tijd over zijn vermoeidheid was waardoor slapen voor hem zo'n probleem werd?? Hij kan nu inmiddels ook kruipen misschien dat dat ook mee speelt

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:29

Wat fijn dat het vannacht zo goed gegaan is! :j

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:33

fijn ts!

wat betreft kruipen, dat kan heel goed. rondom een sprongetje kunnen ze altijd vervelend zijn.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:34

CP5 schreef:
Jammer dat het een beetje ontopic begint te lopen het gaat nu alleen nog maar over het verdedigen van je eigen ideeën en daarvoor heb ik geen topic geopend..

Ik heb mijn zoontje goed in de gaten gehouden gisteren en bij de eerste signalen van vermoeidheid naar bed gedaan. Hij heeft 2 uur geslapen daarna! En vervolgens even wakker geworden en daarna weer lekker geslapen. Vannacht heeft hij bij ons gelegen en ook niet verkeerd geslapen. Wellicht dat hij de laatste tijd over zijn vermoeidheid was waardoor slapen voor hem zo'n probleem werd?? Hij kan nu inmiddels ook kruipen misschien dat dat ook mee speelt


Misschien heeft ie een sprongetje gehad? De mijne volgde meestal wel alle sprongetjes en net op het moment dat ik er even helemaal klaar mee was, was het weer over en kon hij weer wat nieuwe dingen :)
En dan op naar de nieuwe sprong van 11maanden :+