Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoge spierspanning nek/schouders.

 
Profiel   

Sinds een jaar of 4 heb ik een veel te hoge spierspanning in mijn nek en schouders. Dit geeft mij allerlei rare enge klachten, zoals duizeligheid, tintelingen en hoofdpijn. Ook heb ik soms ijskoude handen doordat mijn verkrampte spieren mijn bloedtoevoer belemmeren. Dit is echt een groot probleem, ik heb echt bulten en zeer pijnlijke plekken in mijn nek en schouders, ik ben hierdoor zelfs gestopt met de paardenhobby omdat het simpelweg niet meer gaat.
Ik sta al jaren onder behandeling van een fysio, en ik word behandeld d.m.v. dry needling. Wat niet altijd een pretje is...Dit alles helpt wel wat, maar eigenlijk begint het na een paar dagen gewoon weer opnieuw. Ook gebruik ik goede magnesium voor mijn spieren. Ik kan gewoon niet ontspannen, schijnbaar doe ik dit zonder dat ik het doorheb, als ik stressig ben is het nog veel erger. Ik weet dat mijn hormonen verstoort zijn, ik denk dat dit ook de voornaamste reden van de ellende is. Ik heb niet echt het gevoel dat ik hier nog zoveel zelf aan kan doen, maar overweeg homeopathie of accupunctuur. Heeft iemand ook dit soort klachten en goede ervaringen met bepaalde behandelingen? Ik hoor het graag, want ik ben het zo zat!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 09:22 



 
Profiel   

Ik heb het ook. Heeft bij mij veel te maken met stress waarop mijn monnikskap spier verhard en heel gevoelig wordt, dus ook die spierknopen ontwikkeld. Dit veroorzaakt ook hoofdpijn. Ik ga zelf eens in de zoveel tijd zwemmen, dan maak je goede bewegingen met weinig weerstand wat je spieren losmaakt. Soms een thaise masseuse maar de truc is om met de stress om te gaan om het te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 09:38 



 
Profiel   

Misschien een haptotherapeut? omdat je zegt dat de klachten weer zo snel terug zijn?
En een andere dry-needle/fysio kan ook hele andere resultaten geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 09:40 



 
Profiel   

Ik ben voor mijn nek- en schouderklachten naar een manueel therapeut, fysio (incl. dryneedling), osteopaat en acupuncturist geweest. De laatste twee hielpen het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 09:42 



 
Profiel   

Heeel voorzichtig krachttraining doen. Proberen verzuring te veroorzaken (wat extra veel zeer doet) waarna je lichaam het zelf oplost en de gebieden gaan ontspannen. Doet zeer maar werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 09:57 



 
Profiel   

Ik had ook last van dat gebied en ook van alles geprobeerd. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een goede chiropractor en die heeft me er vanaf geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 09:59 



 
Profiel   

Wat naar. Ik herken wel wat maar lang niet zo erg. Maar vandeweek had ik restless arms. Dat was raar!

Is een osteopaat niet wat voor je? Die kijkt naar je hele systeem ipv alleen t probleemgebied.

Wellicht heb je daar baat bij na een paar behandelingen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 10:02 



 
Profiel   

Na jaren van stijf kwam ik na een gebroken schouder in 2013 met de nodige medische missers via mijn moeder bij een sportmasseuse terecht.
De eerste paar keer had ik echt het gevoel dat mijn rug en schouders bont en blauw waren. Nu ga ik 1x per maand, dat helpt heel goed voor mij.
Ook ik ben iemand die zich onbewust nooit ontspant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 10:06 



 
Profiel   

Bij mij hielp alleen de manueel therapeut. Fysio's hielpen allemaal heel tijdelijk, dry bedeling bood ook maar kort verlichting. Het waren echt een paar wervels die niet recht wilden blijven zitten, deed iedere keer even een dag akelig zeer als ze recht gezet waren, maar ik had er veel langer verlichting van!
Scheelde me gigantisch veel hoofdpijn en spierklachten.

Je moet helaas echt uitvinden wat voor jou werkt, aangezien de oorzaak voor iedereen anders is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 10:10 



 
Profiel   

Bij mij is het puur de stress, als ik niet te veel stress heb kan de fysio mij helpen en anders kan ik doen wat ik wil maar blijven mijn schouders kei hard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 10:13 



 
Profiel   

Kijk eens naar de dorn methode dat geeft mij veel verlichting, daarnaast ben ik kracht training aan het doen.

Ik had voorheen veel last van migraine achtige klachten en laatst had ik tintelingen in mijn armen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 10:19 



 
Profiel   

Ik heb er ook jarenlang last van gehad. Osteopaat kraakt nu iedere 3 maanden een wervel ter hoogte van mn behabandje en het is over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 10:23 



 
Profiel   

Ik gebruik een tens apparaat en dat werkt erg goed, het is niet duur in de aanschaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 11:49 



 
Profiel   

Probeer eens wietolie, pijnstillend en spier ontspannende werking

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 11:53 



 
Profiel   

als je het over een andere boeg wil gooien, yin yoga en / of meditatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 11:54 



 
Profiel   

Bowen therapie misschien iets voor je?? Mijn zoon heeft daar veel baat bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 11:54 



 
Profiel   

Wow, al heel veel tips zie ik! Komt dus best vaak voor. Ik ga zeker aan het puzzelen, ik baal alleen dat er best veel behandelingen niet in mijn zorgverzekering zitten. Volgend jaar nog maar extra bijverzekeren denk ik....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 13:13 



 
Profiel   

Ik lees even mee, na een snowboardongeluk 4 jaar geleden veel last van nek en schouders, een oplossing hiervoor nog niet gevonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 13:40 



 
Profiel   

Ook ik lees even mee.
Al jaren chronisch last van nek en schouders, migraine en chronische moeheid.
De hormonale disbalans herken ik ook, ik ben 42 en al 4 jaar klaar met de overgang.
Daarnaast ben ik hypermobiel, maar zit ik inmiddels dusdanig vast in mijn lijf, dat ik daar geen profijt meer van heb ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 13:54 



 
Profiel   

Tja..die hormonen schijnen je hele spier en zenuwstelsel in de war te gooien. Ik denk ook dat de hormonen disbalans als hoofdvedachte moet worden gezien in mijn geval. Had eerder nooit problemen, en na het stoppen met de pil...drama...
Ik kan het ook gewoon niet uitstaan dat ik zo veel moet laten nu. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 16:31 



 
Profiel   

Google eens op 'body stress release'. Ik liep ook al jaren met hoge spierspanning in nek en schouders plus de bijbehorende hoofdpijn. Sinds iets meer dan een jaar ga ik elke 6 weken naar bsr en leef sindsdien pijnvrij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 16:37 



 
Profiel   

Heb hier ook last van, wel in mindere mate als ts. Ik kreeg goede stretchoefeningen van de kiné. Deze doe ik meermaals per dag en helpt voor mij echt goed. Heb je dit al eens geprobeerd?
Als ik echt te lang stressy rondloop, komt er door die te hoge spanning nog een migraine met aura bovenop ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 16:38 



 
Profiel   

Ik heb daar ook last van gehad. Maar bij mij helpt fysiotherapie gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 17:15 



 
Profiel   

ik ging naar de huisarts wegens pin in mijn schoudergewricht en ik wist ook wel dat mijn schouder en nekspieren muurvast zaten. dus verwijzing fysio, hielp niets. na verandering van HA doorverwezen naar het ziekenhuis. foto's en echo laten maken, bleek verkalking tussen gewricht en pezen te zitten, dit hebben ze nooit helemaal weggekregen en nu kan ik links niet zo ver bewegen als rechts en ik kan met links ook niet zwaar tillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 17:21 



 
Profiel   

leestmee schreef
ik ging naar de huisarts wegens pin in mijn schoudergewricht en ik wist ook wel dat mijn schouder en nekspieren muurvast zaten. dus verwijzing fysio, hielp niets. na verandering van HA doorverwezen naar het ziekenhuis. foto's en echo laten maken, bleek verkalking tussen gewricht en pezen te zitten, dit hebben ze nooit helemaal weggekregen en nu kan ik links niet zo ver bewegen als rechts en ik kan met links ook niet zwaar tillen.

Er zijn vaak wel nieuwe behandelmethodes dus soms kan het slim zijn om nog eens te overleggen met je huisarts, ik heb shock wave gehad voor zo iets en dat heeft veel goed gedaan. Maar verkalkingen hou je vaak niet tegen en is lastig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 17:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen