Meer nagelbijters op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:32

Ik let altijd op handen, en vind het gewoon echt zonde... Ik weet dat het moeilijk is om vanaf te komen, maar het kan echt. En hoe langer je door bijt, hoe moeilijker het voor je lichaam wordt om te herstellen.
Je hyponichium (verzegeling tussen nagelbed en nagel) komt steeds verder terug te liggen waardoor je nagelbed steeds korter wordt....
Melody, ik ben wel wat gewend ;)

En mensen hoeven van mij echt geen lange nagels te hebben, maar gewoon, netjes, verzorgt....

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:35

Ja maar LadyMadonna, dat is dus makkelijker gezegd als gedaan. Tuurlijk is het echt zonde. Dat vind ik ook. maar het is zoooo moeilijk om er van af te komen en het niet te doen. Ik doe het nniet eens bewust..


Overigens zit ik trouwens bijna nooit in het leven en bijt ik ook niet tot bloedens toe. heb ik zelden wondjes boven mn nagels zegmaar. Dat vind ik wel fijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:36

Dat weet ik ladybird Y;(
Heb zelf nooit gebeten, maar wel gerookt bijv...
Als je het niet bewust doet is een van de lastigste, want dan moet je eerst jezelf ervan bewust worden

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:37

Ik heb tegen het velletjes-bijten een keer consequent pleisters omgedaan. Maar dat kon enkel toen ik het huis niet uit moest :+

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:39

Ik durf sinds een maand te zeggen dat ik gestopt ben! Na ruim 20 jaar bijten *\o/*

Een verschilfoto: afgelopen december vs deze maand

Afbeelding

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:41

Raylex heeft een app die helpt om van het nagelbijten af te komen. Heeft mij toen wel geholpen. Eens was is zo klaar met t bijten en mezelf dat ik pleisters om al mijn vingers heb geplakt en zo 2 dagen heb rond gelopen. Dat was toch zo vervelend dat ik daarna echt maanden lang niet meer gebeten heb. Helaas toen in een periode terecht gekomen waar ik slecht in m'n vel zat en ben ik weer begonnen met bijten. Wil nu wel graag weer stoppen, maar heb er nog geen energie in gestoken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:42

Hey wat goed!!
Wel je duim in de gaten houden, die lijkt de neiging te hebben naar beneden te groeien (haviksnagel)

Heb je het bewust aangepakt met een plan of iets.?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:48

Ik wil heel graag en ik blijf wel in dit topic, maar ik denk ook dat je niet 2 dingen tegelijk aan je lichaam moet veranderen, omdat je jezelf dan ook voorbij loopt.

ik ben nu heel actief bezig met afvallen. Waardoor ik eerst daar mijn energie op ga richten denk ik. Dan ga ik daarna wel met mijn nagels verder.

Piekosjj

Berichten: 5454
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:54

:wow: Elise dat geeft hoop!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:57

Een ieder die vanuit dit topic wil mag hier gratis een basis manicure laten doen. Ff de boel lekker pamperen, dode huidcellen weg halen, netjes vijlen voor zover mogelijk, olietje, cremepje....
Als ik daarmee een beetje kan helpen stuur ff een pb

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 21:57

LadyMadonna schreef:
Een ieder die vanuit dit topic wil mag hier gratis een basis manicure laten doen. Ff de boel lekker pamperen, dode huidcellen weg halen, netjes vijlen voor zover mogelijk, oblietje, cremepje....
Als ik daarmee een beetje kan helpen stuur ff een pb

<3 Wat een superlief aanbod!

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:02

LadyMadonna schreef:
Hey wat goed!!
Wel je duim in de gaten houden, die lijkt de neiging te hebben naar beneden te groeien (haviksnagel)

Heb je het bewust aangepakt met een plan of iets.?



Ik heb even gegoogled, want de term haviksnagel zei me nog niks. Ik zal het in de gaten houden, mijn nagelbedden weten natuurlijk ook even niet wat ze overkomt (ipv altijd maar te bloeden en ontstoken te zijn ;) )

Ik wil denk ik al een jaar of 10 ermee stoppen en heb ongeveer alle middeltjes, lakjes, stiften en weet ik het wat in de kast staan. Ik vond ook nagellakjes en nailart altijd al heel tof, maar dat staat heel lelijk op afgekloven stompjes, dus dat droeg ik niet zo vaak. Zelf een tijdje acryll gezet, maar dat had ik er ook na 2 dagen af steeds.

Uiteindelijk is mijn omslagpunt geweest begin dit jaar, toen ik voor school in Taiwan woonde. Daar heb ik professioneel gelnagels gehad, en dat was zo'n gedoe (met de taxi daarheen, in steenkolen Engels met Chinees uitleggen wat je wilt :+ ) en ik was er ook trots op, dat ik leerde er vanaf te blijven en te vijlen als ik er graag aan wilde zitten.
Uiteindelijk maar 2 maandjes die nagels gehad, maar toen wel gewend geraakt aan niet meer fanatiek bijten! Hier in Nederland heb ik het nu vol kunnen houden door elke avond bij de tv nieuwe laagjes nailhardner en om de dag een nieuw kleurtje er op te doen. En als ik wil pielen ergens onderweg, dan pulk ik het laagje nagellak er af O:)

En ik lees het nagellaktopic hier op Bokt, grote motivatie en inspiratie:j

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:05

Ik bijt nagels!

Heb het nu sinds 1,5 jaar maar opgelost met acrylnagels om de drie weken.
Maar als er ook maar 1 acrylnagel afbreekt, loop ik op die alweer te kauwen. Hopeloos.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:16

Misschien kunnen jullie hier elkaar motiveren?
Ik stel voor dat jullie je nagels gaan meten zodat je een richtlijn hebt :j

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:17

Ik bijt inderdaad omdat ik me verveel. Ik schaam me er ook enorm erg voor.
Ik ben 4 maanden geleden door een raam heen geknald en toen lag er een heel stuk huid van m'n pink af, waardoor die helemaal in t verband zat voor minimaal een maand. Daar had ik toen een lange nagel en dat vond ik zo mooi, alleen er kwam een scheurtje in en toen weer eraf gebeten..

Als iemand tips heeft rondom Joure voor een goede nagelstyliste, heel graag!

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 22:19

Nico_lette schreef:
Ik bijt inderdaad omdat ik me verveel. Ik schaam me er ook enorm erg voor.
Ik ben 4 maanden geleden door een raam heen geknald en toen lag er een heel stuk huid van m'n pink af, waardoor die helemaal in t verband zat voor minimaal een maand. Daar had ik toen een lange nagel en dat vond ik zo mooi, alleen er kwam een scheurtje in en toen weer eraf gebeten..

Als iemand tips heeft rondom Joure voor een goede nagelstyliste, heel graag!


Ladymadonna heeft hierboven een heel lief aanbod gedaan, weer alleen niet of dat in je omgeving zit?

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:20

_Anke schreef:
Ladymadonna heeft hierboven een heel lief aanbod gedaan, weer alleen niet of dat in je omgeving zit?

Ik zag het inderdaad, heel jammer want NB is voor mij nogal ver, vanuit Friesland hahah.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:22

Ik gooi wel ff een balletje op bij collega's

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:23

ik ben sinds een paar maanden gestopt na zolang ik me kan herinneren bijten :Y)

Met mijn eindexamengala in juni nog nepnageltjes geplakt omdat ik m'n handen er niet uit vond zien. Ik vond het niet fijn zitten maar het zag er wel schitterend uit en voor de zoveelste keer een poging gedaan om te stoppen en eindelijk succesvol :D
Wat voor mij hielp is vooral aan het begin niet in een keer te lang laten proberen te worden, dat vond ik naar en dan ging ik meteen weer bijten. Rustin millimeter voor millimeter wennen :') en met jezelf afpreken welke nagel dan toch maar ''mag'' sneuvelen als het niet gaat, en welke je per se in tact wilt houden. Ik had eerst per hand 1 nagel die niet stuk mocht, dan 2, dan 3 en zo voort. En heb mezelf beloond met (gel) nagellakjes die lekker lang blijven zitten en oohhh wat vind ik m'n handen er nu toch fijn uitzien :D

jullie kunnen het, zet hem op!!! *\%/*

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:31

Ik bijt al mijn hele leven op mijn nagels, heb 4 trauma-nagels. (Lees: 4 nagels waar geen nagels meer op zitten) en enorm lelijke, misvormde nagels. Schaam me dood, maar het is een soort dwangmatig iets. Nu helpt de stress op dit moment ook niet. Ik durf te zeggen dat ik verslaafd ben. Als iemand me erop attendeert dat ik bijt, word ik gefrustreerd. Ik hoop er ooit nog vanaf te komen, maar vrees dat dat niet zal gebeuren. :/

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:33

LadyMadonna schreef:
Ik gooi wel ff een balletje op bij collega's

Heel graag!

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:37

LadyMadonna schreef:
Ik gooi wel ff een balletje op bij collega's

Zou echt super zijn!
Woon zelf in NH dus NB is ook niet echt om de hoek voor mij

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:38

Dus voor Nicolette omgeving Joure, en voor jou lianne? Nh is een breed begrip ;)

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:41

Chiave schreef:
Ik bijt al mijn hele leven op mijn nagels, heb 4 trauma-nagels. (Lees: 4 nagels waar geen nagels meer op zitten) en enorm lelijke, misvormde nagels. Schaam me dood, maar het is een soort dwangmatig iets. Nu helpt de stress op dit moment ook niet. Ik durf te zeggen dat ik verslaafd ben. Als iemand me erop attendeert dat ik bijt, word ik gefrustreerd. Ik hoop er ooit nog vanaf te komen, maar vrees dat dat niet zal gebeuren. :/


Dat moet vreselijk voor je zijn. Heb je hier hulp voor gezocht?

Ik heb het praten erover zelf wel altijd als taboe beschouwd, terwijl het eigenlijk idd een soort verslaving is en het misschien ook dusdanig aangepakt moet worden.

Wat een lief aanbod, LadyMadonna!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:43

Ik ben al goeie twee maand gestopt :D