Meer nagelbijters op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:44

LadyMadonna schreef:
Dus voor Nicolette omgeving Joure, en voor jou lianne? Nh is een breed begrip ;)


Broek in waterland (tussen Amsterdam en Volendam)

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:47

Ik bijt al heeel lang, nagels, velletjes en nagelriemen. vind het er echt heel naar uit zien en het doet ook echt super veel zeer, ik ben nu 16 en wil er wel echt super graag af nu het nog kan, maar het lukt me gewoon echt niet. ik wil gelnagels gaan proberen maar dat is zo duur en met mijn maandloontje kan ik dat niet elke keer weer betalen...

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:48

Janinevv schreef:
Ik ben al goeie twee maand gestopt :D

Netjes!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:49

Nico_lette schreef:
Janinevv schreef:
Ik ben al goeie twee maand gestopt :D

Netjes!


Jaa en ze zien er stuk mooier uit nu :o

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:04

Vroeger tot bloedens toe mijn nagels gebeten en van alles geprobeerd.
Tot een vriendin met het vieze verhaal kwam dat ze wormen had. En dat je dat kunt krijgen door met je handen in je mond te zitten, brrr.
Ik vond dat zo vies, kreeg er gewoon nachtmerries van. En ben direct gestopt met nagels bijten!
Heb dagen op m'n handen gezeten zodat ik ook niet ongemerkt kon bijten.

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:11

Jup, hier ook een nagelbijter! Bij mij komt het vooral door stress en verveling. Gelukkig nog nooit tot bloedens gebeten. Ben nu al sinds november bezig met stoppen, maar het gaat nog niet altijd goed. Soms bijt ik 2 maanden niet en dan weer dagen achter elkaar, dus ik heb eigenlijk nog maar een klein zetje nodig om volledig te stoppen.

Afbeelding
Rechts

Afbeelding
Links
Heb wel vaak last van witte plekken in mijn nagels, zit nu alleen in de middelvinger van mijn linkerhand. Weet iemand toevallig wat het is, en wat je ertegen kan doen?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:18

Dat is stotend van je nagel soort blauwe plel haha :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 00:43

Wat een lange nagels voor een bijter!

Ik doe het ook automatisch.
Vaak als er een haakje zit.
Heb al overal scharen en vijlen liggen, maar ff snel dat hoekje eraf bijten. Tja...

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 01:31

Ik pulk heel erg, ook aan mijn nagelriemen. Wat jullie zeggen van als er maar een haakje of velletje zit herken ik heel erg. Het komt deels door stress en verveling denk ik. Maar ik heb ook zulke zwakke nagels dat als ik eraf blijf, ze wel op een andere manier breken.
Zeker met hooinetten vullen blijven ze vaak haken en zijn ze direct weer kapot.
Ook hebben ze een rare vorm, het witte (lange) stuk is veel breder dus daardoor blijf ik ook heel snel haken. Tijdens een paar weken vakantie willen ze best wel groeien, maar die smalle vorm krijgen ze gewoon niet. Iemand die dat herkent?

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 02:13

Ik ben ook een bijter. Nu bijna 30 en kan mij niks anders herinneren. Ik doe het uit stress, maar ook uit automatisme en verveling. Ook heel gek om te zeggen, maar als je een haakje niet te pakken krijgt en het lukt uiteindelijk dan voelt dat bevredigend en dus ook verslavend.

Ik heb van alles geprobeert.niks helpt en ze zien er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Lm wat lief van je! Ik woon in Hoofddorp, helaas te ver.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 02:27

Hier ook een nagelbijter. Tegenwoordig minder heftig dan vroeger, eenmaal in bed begon ik aan mn teennagels.

Dit topic lezend doe ik ook met het inkorten van mijnblinker ringvinger.

Het gaat niet meer zo kort als vroeger. Betrap mezelf er vaak op als ik niks met mn handen te doen heb. Dus tijdens het lezen van een boek bijvoorbeeld.

Ik kan ook heel slecht tegen die vieze randjes, dat ga ik er dan onderuit pulken en als snel wordt je nagel zacht en scheurt het af

Anoniem

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:11

Ik heb jaaaarenlang gebeten. Nu in het algemeen niet meer, maar als mijn nagels niet recht zijn dan ga ik er aan zitten pielen. Ook velletjes en nagelriemen zijn niet veilig en ik lig voor mijn werk 4x per dag in zout water dus dat werkt ook niet mee...

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 07:48

Ohh, ik heb een velletje aannmn nagel zitten |o

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:32

Oké ik raak wel heel erg gemotiveerd hiervan

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn metamorfose
Op de onderste foto goeie week gestopt..

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:39

Afbeelding

Dit is mijn ene hand



Afbeelding

Dit mijn andere hand.


En ik ga een poging doen om NU te stoppen

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:39

Ik volg ook even. Zelf geen nagelbijter, ook nooit geweest, maar mijn vriend een extreme. Die bijt heel zn vingers kapot, tot bloedens toe. Waardoor zn vingers heel ruw gaan aanvoelen en alleen maar nog meer velletjes krijgen om aan te bijten. Hij schaamt zich ervoor en heeft constant pijnlijke vingers maar hij kan gewoon niet stoppen.
Ik heb een tijdje iedere keer als ik m zag bijten er iets van gezegd en dan stopte hij voor 20 seconden en probeerde t weer. Werden er allebei beetje gek van dat dat om de halve minuut gezegd werd.
Dus misschien hier een gouden tip?!

Anoniem

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:47

Ik meld me ook :')
Ik durf m'n vingers geeneens te laten zien, zo kortgebeten zijn m'n nagels. Maar ik wil ook mooie nagels :')

xSannee

Berichten: 4353
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:53

Ik ga even volgen!
Ik bijt al nagels sinds ik me kan herinneren, maar eigenlijk moet het maar eens stoppen...

De tijd dat ik zulke korte nagels had dat het moest bloeden is gelhkkig voorbij... maar ik zit ook veel aan de velletjes rondom.

Zelfs de tandarts kon zien dat ik nagels beet, doordat van mijn voortanden hele kleine mini beetjes beginnen af te brokkelen.
Nou dat wil ik niet meer hebben :+

Het is wel lastig om te stoppen. Ik denk dat het gedeeltelijk voortkomt uit stress maar ook uit verveling... en de helft van de tijd gaat het zo onbewust dat ik het niet doorheb.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:54

Bij ladybird zie je ook dat de nagel heel diep in de vingertop is komen liggen. Nu moet hij als het ware over een drempeltje heen groeien

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:54

Nessa schreef:
Wat een lange nagels voor een bijter!

Ik doe het ook automatisch.
Vaak als er een haakje zit.
Heb al overal scharen en vijlen liggen, maar ff snel dat hoekje eraf bijten. Tja...


Klopt, maar ik bijt dus nooit tot het leven, zorg er altijd voor dat er een stukje nagel tussen zit zegmaar! Nu moet ik wel zeggen dat ik niet meer zo'n extreme bijter ben als dat ik vroeger was

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:04

Ik zie hier vele nagelbijters voorbij komen, gelukkig ben ik dus niet de enige.
Ik bijt vaak uit verveling. Met name in de auto onderweg naar het werk.
Wat ik hier lees, is veelal lakken etc. Ik zou het dolgraag willen maar ik mag het niet met mijn werk.
Als je in de zorg werkt is het uitdenboze om je nagels te lakken...dus helaas.
Nu nog een andere oplossing vinden om er vanaf te komen.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:31

Ik bijt ook nagels, echt al zo lang als ik me kan herinneren.

Al zo veel stoppogingen ondernomen, maar niets lijkt te werken... Langste dat ik ooit heb volgehouden was 3 weken met raylex, maar zelfs dat ging uiteindelijk mis |o Bij mij lijkt het wel mis te gaan zodra ik mensen vertel dat ik ben gestopt met nagelbijten en dat het zo goed gaat. Twee dagen later is alles er altijd af ;(

Nagels lakken is geen optie i.v.m. werk, naast dat het enorm lelijk is op de nagels die ik nog heb (geen mogelijkheid tot foto, maar ze komen dicht in de buurt van die van Nicje87).

Ik ga er eerlijk gezegd ook nooit mee naar de manicure omdat ik me ervoor schaam en denk "wat kan die nu weer met een paar stompjes?" -O- Ik ben nu zelfs aan het overwegen zo'n band te kopen voor om je pols van ruim 100 euro, waarmee je jezelf een schok kan geven als je iets doet wat je van jezelf niet meer mocht, zoals nagelbijten. De Pavlok heet hij... Maar ik ben zo bang dat het dalijk niet werkt en ik geld heb uitgegeven voor niets _-:(

xSannee

Berichten: 4353
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:37

Hier hetzelfde revanches, ik werk in de horeca en mag dus ook geen gelakte nagels!

De "byebite" ofzo heb ik ook gehad maar werkt niet zo goed. 1 keer handen wassen en het is weg, en op m'n werk was ik mn handen regelmatig :+

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:40

Ik ben ongeveer al 4 jaar gestopt met echt nagels bijten. Velletjes heel af en toe.
Mijn tips: zorg dat je overal (keuken, woonkamer, op school, op werk, auto..) een schaartje (speciale voor velletjes) en een goede vijl.
En leuke producten kopen helpt ook, denk aan handcremes etc.
Als ik weer eens begin aan een velletje dan pak ik het schaartje, knip het netjes weg ipv alles eraf te peuteren en doe erna een goede laag crème erop dan blijf ik ook langer eraf. de crème herinnert mij eraan dat ik eraf moet blijven haha