De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:58

Ben 2x bevallen, vond dat echt appeltje eitje vergeleken met de pijn van mijn hartinfarcten in 2016...
die pijn.. en dan dus 3x hartinfarct gehad binnen 7 maanden vond en vind ik onbeschrijfelijk ...
nooit meer hoop ik!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 04:30

Hele rare vraag misschien. Maar wat voel je dan?

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 05:52

Knieschijf breken
En een heftige voedsel vergiftiging waarbij het braken uit mijn tenen kwam... oef wat een buikpijn had ik toen. Waren ook
Nog in Spanje op dat moment met 30/35 graden dus ik was opgenomen in het ziekenhuis.. ellende dat is ongeveer 10 jaar geleden nu ik was een jaar of 17. Om nog nog erger te maken was ik met een vriendinnetje en haar ouders mee op vakantie..

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:48

bruintje123 schreef:
Hele rare vraag misschien. Maar wat voel je dan?


Ik had dus geen pijn op mijn borst... maar een spierpijngevoel in mijn linker bovenarm.. later op de dag een gevoel dat er een strakke band om mijn bovenarm zat.
Tijdens het infarct zelf was ik heel onrustig, en had ik zo'n afgrijselijke pijn in mijn kaken, lastig te beschrijven maar idee dat mijn kiezen door mijn huid zonder verdoving met een tang eruit waren getrokken ofzo.
Ook werd ik toen pas benauwd...

Tja, en dat dus 3x...

Goede vraag trouwens Bruintje!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:15

Ja je hoort altijd dat het bij vrouwen anders is als bij mannen.
Maar dit klinkt inderdaad als een hel.
Nu hopelijk nooit meer.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:55

Volgens mij is pijn in de arm typisch iets voor vrouwen idd. Helaas hoor je daar nooit wat over, schijnt dat er daardoor zelfs meer vrouwen sterven dan mannen omdat men de symptomen niet herkent en ze bijv. maar gewoon een maagtabletje of pijnstiller nemen en gaan slapen...

Klinkt heftig watnou1, hoop ook dat je dat nooit meer mee hoeft te maken!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:03

Pijn in de linkerarm hebben mannen ook.
Maar wat ik dan hoor is pijn in de schouderbladen dat hebben mannen niet snel.
Wat Watnou beschrijft zo et haar kaken en tanden, verschrikkelijk maar die omschrijving zie je nergens terug. Ik ben ook erg benieuwd of dat vaker voorkomt.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:21

Ja pijn in de kaken komt zelfs heel veel voor bij een hartinfarct, maar vooral dus bij vrouwen (mannen ook, maar minder). Schouderbladen idem.

Vrouwen hebben doorgaans sowieso heel andere klachten dan die "algemeen bekend" zijn, dat komt omdat er vroeger eigenlijk alleen onderzoek gedaan werd bij mannen. Nu ze er dus achter komen dat vrouwen vaak heel andere klachten krijgen/hebben, wordt er ook steeds meer onderzoek gedaan bij/met vrouwen. Maar het is wel een reden waarom er relatief meer vrouwen overlijden doordat de klachten niet (direct) herkend wordt. Gelukkig wordt dat nu steeds meer erkent.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:25

Bij een hart infarct ligt het er ook aan waar het infarct in het hart zich bevind. Behalve dat het bij mannen en vrouwen ook weer wat verscheelt.
Elk deel van het hart zelf, type vertakking, onderdeel van grote bloedsomloop/kleine bloedsomloop namelijk wat andere symptomen :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:26

Mijn vader omschrijft zijn hartaanvallen altijd als een heel,erge druk op zijn keel en scherpe pijn in zijn middenrif en heel erge onrust en paniekgevoel. Hij heeft er paar weken geleden weer een overleefd. -O-

Mijn ergste pijn waren toch wel mijn breuken (knie en voet vooral voet was alleen thuis en wist niet meer waar te zoeken van de pijn toen het gebeurde) beide scherpe pijnen.
en een ontstoken kieswortel waardoor hele bovenkaak ontstoken was. Totaal andere pijn maar niet te dempen met pijnstillers eigenlijk.
Maag/darmpijn als een soort koliek. Was blij met afvoeren en een stevige pijnstillend infuus in de ambulance. Oorzaak nooit gevonden.
En niet te vergeten de dystrofie zenuwpijn. Doffe nare alles doordringende rotpijn.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:27

Idd klopt wat hierboven wordt gezegd..
Ik werk zelf in de zorg, en weet en ken de signalen van een (dreigend) infarct..
Échter op je 39e zonder signalen vooraf, geen risico's dan krab je jezelf toch echt 2 x achter je oren met deze klachten...

Kaakpijn en pijn in de linkerarm is suggestief voor hartklachten.
Net als pijn in de bovenrug /schouderbladen ...

Maar ja, ik dacht toch echt dat overkomt een ander en niet mij op Mn 39e...

Gelukkig nu weer "gezond " verklaard en bijna weer volledig terug in mijn werk..
Volgende week 29 oktober is t een jaar geleden sinds mijn laatste infarct...

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:29

c_alsemgeest schreef:
Bij een hart infarct ligt het er ook aan waar het infarct in het hart zich bevind. Behalve dat het bij mannen en vrouwen ook weer wat verscheelt.
Elk deel van het hart zelf, type vertakking, onderdeel van grote bloedsomloop/kleine bloedsomloop namelijk wat andere symptomen :)


Klopt helemaal!
Ook okselpijn kan voorkomen!

Bij mij was als aanlegfoutje een scheur in mijn LAD gediagnosticeerd..
blij dat ze mij niet hoefden te reanimeren...

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:35

Ja ik heb zelf hartritme stoornissen, een hyper actief knoopje zeg maar :+ Past goed bij mijn karakter en de rest van mijn hart is prima.
Maar ik hou de boel toch altijd wel extra in de gaten als ik opeens vreemde klachten of onverklaarbare spierpijntjes heb.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:04

Als ik sommige verhalen lees voel ik me echt een watje :+.

Mijn ergste pijn was (niet lachen) toen ik tijdens het vangen van een Shetlander op een onrijpe peer stapte en mijn voet dubbelklapte. Binnen een paar minuten was ie 3 keer zo dik en kon ik er niet op lopen.

Maar eigenwijs en toch doorgewerkt e niet naar de huisarts. Heb er soms nog last van :+.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:22

Misschien kom ik nu met het vreemdste verhaal maar wat voel je als je nierstenen hebt?

Ik heb ze zelf ook gehad, ofja ook niet de 'normale'

3 jaar terug ben ik van een paard gevallen en er achter blijven hangen voor ongeveer een halve kilometer. Toen ik eindelijk los was kon ik niets anders uiten als woede. Maar wonderbaarlijk nergens pijn.. alleen de stront en zand tot in me onderbroek zitten :')

Maar met die val is de ophanging van mijn linkernier verstoort, ik heb een interne bloeding in mijn nier gehad en er zit sindsdien een knik in mijn urineleider direct na mijn nier.

Hier heb ik dus gewoon niets van gemerkt he? Een week later had ik nierbekkenontsteking, nou echt, ik heb echt al vanalles gehad, maar dat gun ik dus echt niemand.. wat een pijn.

Heel verhaal later, het bloed in mijn nier bij die val is dus gaan stollen in mijn nier door t gevolg van de ophaning en de knik.. dit zijn stenen geworden van gemiddeld 1 cm groot. Hier ben ik aangeopereerd, en toen ik 'ze' zag.. ze waren gewoon echt zo groot als een mentos ofs.. maar de stenen waren echt donker bruin/rood echt puur gestold bloed dus. Heb ene dokter nog nooit zo verward zien kijken, en dan word je bang :')

Begin dit jaar ben ik voor de 2de keer geopereerd, 5 keer onder een vergruizer gelegen, en de volgende operatie word waarschijnlijk voor maart gepland..

Maar het raare is, ik heb hier nooit pijn van gehad? Van de stenen dan, zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

Anoniem

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:27

Een niersteen doet pijn op het moment dat ze zich willen verplaatsen. Afhankelijk van waar ze zitten en hoe goed ze vast zitten hoeven nierstenen amper tot geen pijn te geven. Wat niet wil zeggen dat ze rustig mogen blijven zitten, zodra ze iets blokkeren is het ook foute boel.

Een niersteen, hoe klein ze ook kunnen zijn, geven pas helse pijnen op het moment dat ze zich gaan verplaatsen.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:31

Judith_ schreef:
Een niersteen doet pijn op het moment dat ze zich willen verplaatsen. Afhankelijk van waar ze zitten en hoe goed ze vast zitten hoeven nierstenen amper tot geen pijn te geven. Wat niet wil zeggen dat ze rustig mogen blijven zitten, zodra ze iets blokkeren is het ook foute boel.

Een niersteen, hoe klein ze ook kunnen zijn, geven pas helse pijnen op het moment dat ze zich gaan verplaatsen.


Dat zei mam inderdaad ook al, maar ik ben ook 5 keer onder de vergruizer geweest waardoor de 2de operatie niet meer zo enorm zwaar was als de eerste.

Daar is echt de helft van verdwenen en zou er dus ook uit moeten zijn gekomen maar ik heb ook hier geen last van gehad.

De enigste keer dat ik niet meer wist waar ik moest kijken was na de laatste operatie, toen voelde t echt alsof iemand een naald van mijn nier naar mijn liezen duwde ofs. Is het dat dan?

Ben gewoon echt nieuwschierig ahah, zo raar om iets zelf te hebben maar niet te weten hoe t voelt.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:19

Es_ther schreef:
Als ik sommige verhalen lees voel ik me echt een watje :+.

Mijn ergste pijn was (niet lachen) toen ik tijdens het vangen van een Shetlander op een onrijpe peer stapte en mijn voet dubbelklapte. Binnen een paar minuten was ie 3 keer zo dik en kon ik er niet op lopen.

Maar eigenwijs en toch doorgewerkt e niet naar de huisarts. Heb er soms nog last van :+.

Sorry, ik moet er tóch een beetje om grinniken :')

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:43

Varekaj schreef:
Nog eentje voor op de lijst: de vreselijke hoofdpijn die je kan hebben bij een bacteriële sinusitis. Sedert zondag al aan 1 stuk door een aanhoudende pulserende hoofdpijn. Voelt als een waterballon onder je huid die je gezicht en hoofd uit elkaar wil laten knallen.

Pas sedert gisteren is de AB gestart en mag ik zwaarder spul nemen dan enkel een paracetamolletje, maar ook dat neemt niet alles weg helaas.


Pijnlijk he. Heb dit in september gehad maar omdat ik zwanger ben mocht ik enkel dafalgan hebben, wat natuurlijk niets hielp.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:51

Met stip op nummer 1: menstruatiepijn.
Daarna de buikpijn die ik kreeg toen ik een bloedvergiftiging had.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:05

Judith_ schreef:
Een niersteen doet pijn op het moment dat ze zich willen verplaatsen. Afhankelijk van waar ze zitten en hoe goed ze vast zitten hoeven nierstenen amper tot geen pijn te geven. Wat niet wil zeggen dat ze rustig mogen blijven zitten, zodra ze iets blokkeren is het ook foute boel.

Een niersteen, hoe klein ze ook kunnen zijn, geven pas helse pijnen op het moment dat ze zich gaan verplaatsen.

Dokter hier zei juist dat ze pas pijn doen als ze "vast" komen te zitten in de weg van de nier naar de blaas of van de blaas naar buiten. Dan krijg je stuwing en dus pijn. :) Zolang er niks vast komt te zitten kan het zijn dat je er zelfs niets van merkt dat ze zich verplaatsen. :)

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:17

Dat is geen lastige!

Door een paard in m'n borst gebeten worden en áan m'n borst over het hek heengesleurd worden. :Y)

Wat heftig dat sommigen hier zo'n mega last van de menstruatie hebben.. -O-

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:06

De momenten waarop mijn gewrichten bijna uit de kom schieten.

Laatst gebeurde dat bijna bij mijn schouder weer en dan voel je hem bewegen, deed zo’n zeer dat ik bijna van m’n stokje ging :’)

Ik moet dus ook enorm opletten hoe ik beweeg.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:09

Irene2 schreef:
Dat is geen lastige!

Door een paard in m'n borst gebeten worden en áan m'n borst over het hek heengesleurd worden. :Y)

Wat heftig dat sommigen hier zo'n mega last van de menstruatie hebben.. -O-


Ik ken iemand die ook via de beet van een paard, in de buik, opgetild is..... dat laat flink wat letsel achter

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:49

Brr ReadTheRulez! Dat zal inderdaad voor meer letsel zorgen dan in de borst. hoe is hij/zij er nu aan toe?