De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:56

Grappig topic dit! Ik lees al een tijdje mee.
Grappig in de zin van, hoe iedereen pijn beleeft.

Zelf heb ik ook na lopen denken wat voor mij de ergste pijn is.
Ben niet meer heel piep, dus al wel eea meegemaakt (geen heel bijzondere dingen hoor).

Mijn beide bevallingen zijn met een keizersnede gedaan. Oncomfortabel, maar niet super pijnlijk.
Sleutelbeen gebroken. Niet leuk, maar geen 10 op de pijnschaal.
Hand door een glazen tafel, pees doorgesneden. Dat op zich was niet zo pijnlijk, maar er was een stukje glas achtergebleven en dat heeft er 10 jaar ingezeten. Geen grapje. En dat kon soms, als ik bv een deurklink vastpakte, ineens wel behoorlijk veel pijn doen.
Toevallig vrijdag met de naaimachine dwars door mijn vinger heen genaaid :+ . Dat was echt een raar gezicht, maar viel me reuze mee hoe pijnlijk. Is ook gelukkig niet gaan ontsteken.
Nu komen we in de top van mijn pijnlijkheden:
Soort van frozen shoulder na slijmbeursontsteking. Heel vervelend, vooral 's nachts.
Mijn kleine teen gestoten/ontwricht/gebroken. Ik gilde het uit.
Maar op nummer 1: de tandarts had een polijstmachientje waar speling op zat, daar kwam mijn tong tussen. Dat was echt verschrikkelijk. In de auto naar huis sprongen de tranen nog in mijn ogen van alleen al de gedachte aan die pijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:38

Aan je borst opgetild worden door een paard, brrrr (en dan ook nog meegesleept :(:) ). Ik ben ooit aan mijn boven arm opgetild toen ik een niet zo vriendelijk paard een hoofdstel om wilde doen. Is echt een geluk geweest dat ik een waxjas aanhad. Heb een flinke tijd met een dikke blauwe bovenarm rondgelopen je zag onder en boven een mooi paardengebit zitten :+

Tilmar ooow dat is pijnlijk :oo

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:31

Een gescheurde milt. Pijnlijker dan een spuit in mijn ontstoken teen (die overigens nipt op nummer 2 staat) en gebroken ribben/arm/sleutelbeen/darmbeen (botbreuken 'vallen wel mee' qua pijn in vergelijking met die milt..brr).

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:37

Als je aan mijn heup voelt aan de linkerkant dan kun je de vorm van een hoefijzer voelen :')

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:50

Tilmar schreef:
Grappig topic dit! Ik lees al een tijdje mee.
Grappig in de zin van, hoe iedereen pijn beleeft.

Zelf heb ik ook na lopen denken wat voor mij de ergste pijn is.
Ben niet meer heel piep, dus al wel eea meegemaakt (geen heel bijzondere dingen hoor).

Mijn beide bevallingen zijn met een keizersnede gedaan. Oncomfortabel, maar niet super pijnlijk.
Sleutelbeen gebroken. Niet leuk, maar geen 10 op de pijnschaal.
Hand door een glazen tafel, pees doorgesneden. Dat op zich was niet zo pijnlijk, maar er was een stukje glas achtergebleven en dat heeft er 10 jaar ingezeten. Geen grapje. En dat kon soms, als ik bv een deurklink vastpakte, ineens wel behoorlijk veel pijn doen.
Toevallig vrijdag met de naaimachine dwars door mijn vinger heen genaaid :+ . Dat was echt een raar gezicht, maar viel me reuze mee hoe pijnlijk. Is ook gelukkig niet gaan ontsteken.
Nu komen we in de top van mijn pijnlijkheden:
Soort van frozen shoulder na slijmbeursontsteking. Heel vervelend, vooral 's nachts.
Mijn kleine teen gestoten/ontwricht/gebroken. Ik gilde het uit.
Maar op nummer 1: de tandarts had een polijstmachientje waar speling op zat, daar kwam mijn tong tussen. Dat was echt verschrikkelijk. In de auto naar huis sprongen de tranen nog in mijn ogen van alleen al de gedachte aan die pijn.


Oh horror....

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:50

Schaambeen gebroken....dat deed helse pijn. Kon alleen nog maar met opgetrokken benen liggen en moest steeds spugen van de pijn....
Kreeg injecties morfine in mijn dijbeen voor de pijn. Waren best lange naalden zo recht m'n been in maar dat voelde ik geeneens door de pijn. Daarna kwam ik in een heerlijke roes tot het weer uitgewerkt was.

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:34

Kramp onder mijn voet.. omygod :')

Of mijn behoefte op de toilet willen doen wanneer ik en mijn menstruatie tijd zit.. hell!! |( :')

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:26

Sabini schreef:
Een gescheurde milt. Pijnlijker dan een spuit in mijn ontstoken teen (die overigens nipt op nummer 2 staat) en gebroken ribben/arm/sleutelbeen/darmbeen (botbreuken 'vallen wel mee' qua pijn in vergelijking met die milt..brr).



Eerste keer dat ik lees dat iemand hetzelfde als mij gehad heeft. Heb jij je milt nog?

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:46

Bevalling van mn dochter. Had rug en been weeën en het voelde of ik uitelkaar getrokken werd. Ik heb nooit zo een pijn ervaren als toen... daar is de rest kinderspel bij

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:52

Ontsteking in mijn baarmoeder na de bevalling. Ging prima na de bevalling. Tot dag 8. Kruipende kon ik mij voortbewegen. Bleek er dus een ontsteking in baarmoeder te zitten (kraamvrouwenkoorts). Nog nooit zoveel pijn gehad als toen.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:45

Jeetje wat een heftige verhalen! :wow:
Bij mij staat op nummer 1 het (verkeerd) plaatsen van een spiraal. Ik laat pijn echt niet snel merken maar mijn hemel, dat deed zo'n pijn! 6 weken met ontzettende pijn gelopen omdat hij dus verkeerd zat/is geplaatst.. gelukkig is de volgende tijdens een operatie geplaatst, dus lekker onder narcose.
Op nummer 2 staat denk ik de endometriose pijn. Men dat kan soms hard in slaan :(
En op 3 denk ik dan de 6 verdovingsspuiten onder mijn voet na dat ik in een kapot flesje ben gaan staan en er een hele lap voet los onder aan mijn voet hing. Dat viel nog wel mee, maar die verdovingsspuiten..! Oef..

Verder nog het een en ander gebroken gehad waaronder mijn arm/elleboog, wat op het nippertje geen open botbreuk was. Maar dat deed lang niet zo veel zeer als mijn nummer 1 :')

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:53

Brrr spuiten onder je voet?? Dat klinkt echt hels.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:55

Ooh verdovingsspuiten onder je voet heb ik ook eens gehad! Helse pijn idd... kreeg ook spontaan medelijden met al die baby's die een hielprik moeten.
Echt idd, ik wil overal een prik, maar onder je voet doet echt gruwelijk veel pijn :\

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:56

verootjoo schreef:
Ooh verdovingsspuiten onder je voet heb ik ook eens gehad! Helse pijn idd... kreeg ook spontaan medelijden met al die baby's die een hielprik moeten.
Echt idd, ik wil overal een prik, maar onder je voet doet echt gruwelijk veel pijn :\

ja die herinner ik me ook nog wel, als 12 jarige met voetschimmel die weggesneden moest worden.
Ik vroeg nog wat die 4 grote kerels rond mijnbed kwamen doen, maar die waren om mij vast te houden. Mijn vader hoorde me 3 verdiepingen lager in het ziekenhuis gillen, zo'n pijn....

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:03

Grappig al die verhalen. Ik heb volgens mij nooit echt bijzondere dingen meegemaakt. Maar kan mij eigenlijk ook niks bedenken wat echt heel pijnlijk was. Soms wel flinke rugpijn gehad waardoor ik niet kon opstaan als klein kind en paar keer knie gestoten of van de trap af gestuiterd maar viel dan eerder flauw dan dat het echt pijn deed. Misschien ooit dat ik pijn een keer echt pijn zal krijgen. Maar voor nu nog nooit echt pijn gehad gelukkig :D

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:15

Heb een aandoening aan mn meniscus in mn knieën waardoor die wel eens verkeerd schiet en mn knie op slot schiet. Het voelt en klinkt letterlijk alsof er een stukje bot verschuift. Ik ben behoorlijk tolerant voor pijn, maar als dit gebeurt word het zwart voor mn ogen en val ik flauw als ik niet ga zitten en ademoefeningen doe. De pijn is afschuwelijk.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:38

Derdegraads brandwond op mijn voet die geinfecteerd was geraakt. Lopen ging nog enigszins maar zodra ik stil ging staan voelde het alsof er honderd messen in mijn enkel werden gestoken.
Heb heel veel geijsbeerd en rondjes gelopen toen.

Verder staan migraine en acute voorhoofdsholteontsteking ook hoog.

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:28

Ergste pijn...

Moeilijk!

Denk wel mijn verschoven knieschijf waar ik toen nog niets van afwist (was nog niet bekend).
Alle soorten pijnstillers gehad zoals Ibuprofen, Paracetamol, Naproxen, Diclofenac wat allemaal niet werkte.

En uiteindelijk aan de Tramadol gezeten, oh wat was dat heerlijk! _O-
De pijn was weg behalve de druk in de knie die er zat.


Mijn schouder was ook behoorlijk pijnlijk.

Had een keertje een middagdienst en ik wou iets met mijn rechterarm uit een veegmachine vissen,
maar dat schoot in mijn hals/schouder en had zoiets al eerder gehad en was ook meteen weg.
Nou zeg maar na een uurtje ongeveer, maar deze keer bleef het door zeuren.

Ben na 3 dagen toch maar eens naar de Fysio gegaan, want ik kon niet meer omdraaien naar rechts op bed.
Niet meer naar rechts kijken, kwam niet verder dan 2-5 cm naar rechts met mijn hoofd.

Fysio had gelukkig geholpen, en ben na 2 weken weer eens geholpen.
En ineens kon ik mijn arm niet meer opheffen, het leek veel op een frozen shoulder. :=

Uiteindelijk ook nog een scan gehad, zat er zo'n 3cm x 5cm dacht ik vocht in mijn schouder,
en kreeg te horen dat ik een peesblessure had.

Heb van mijn knie na 1,5jr nog steeds last van..en mijn schouder tja, doet nog steeds zeer!
Het is per dag aankijken hoe het gaat met mijn schouder, vandaag is er zo'n dag dat ik er last van heb.

Heb er totaal geen kracht in, moet dus altijd met 2 armen tillen bepaalde dingen.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:46

Ik denk toen ik mijn voet tussen de fietsspakens heb gehad vroeger :+ mijn hak had geen huid meer over.

Maar pijn wegens zogezegd fybromyalgie kan sommige momenten ook ondragelijk zijn. Dit voelt wel erger omdat hier geen oplossing voor in zicht is.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:05

Oh voet tussen de spaken als kind heb ik ook gehad..kan me alleen die pijn niet zo goed herinneren, wel dat we gelijk naar de dokter gingen en verband er om. Ook ik heb fibromyalgie. Soms heb je dan van die pijn scheuten en dan staat de wereld wel ff stil...

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:09

Iinge_ schreef:
Ik denk toen ik mijn voet tussen de fietsspakens heb gehad vroeger :+ mijn hak had geen huid meer over.



Dit heb ik ook voorgehad, gelukkig herinner ik het mij niet meer, maar volgens mijn moeder heb ik best wel gebruld :')
Ze moesten mij met fietswiel en al in de auto proppen en naar het ziekenhuis rijden, want ze kregen het er ter plekke niet af.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 02:32

Ik ga voor mijn dubbele longontsteking. Dat was zo naar, ik had geen idee wat er allemaal gebeurde daar binnen en de antibiotica sloeg niet goed aan. Ik ben 14 dagen helemaal knock out geweest en dat heb ik nog nooit eerder gehad.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:58

oei, toen ik hersenvliesontsteking had en ze vloeistof tussen mn rugwervels weg moesten halen paar x

na mn aanrijding op de brommer verbrijzelde bovenbeen

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:03

Galstenen -O- Ik wist van gekkigheid niet wat ik moest doen. Ik liep rondjes door de kamer, ging ondersteboven in bed liggen, heb op de grond gelegen terwijl ik toch geen aansteller ben. Uiteindelijk ook gewoon mee "doorgelopen" tot ik van een festival door kon naar de spoedeisende hulp :o

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:49

Aller ergste pijn dat een arts mijn knie ging bewegen terwijl ik
Gevallen was en er niet op kon staan. Hij vroeg hoever kun je buigen? Ik kon maar een heel klein stukje en zei verder lukt niet, pakt hij mijn been en buigt hem even richting 90 graden hoek../ ik gilde het uit, huilde onwijs en smeekte hem te stoppen.. ( ben
Geen piepert en hoge pijngrens)
meneer ging gewoon dom door en dat terwijl we nog niet eens exact
Wisten wat er aan de hand was.
Ik zag mijn vriend lijkwit wegtrekken in de stoel en die kwam mij later troosten en heeft de arts ook wel wat van gezegd maar hij bleek bij zijn “ moest even”

Bleek uiteindelijk op de foto’s dat de KNIESCHIJF gebroken was.. logisch dat ik dus niet kon buigen... ik blijf van mening dat hij het met zijn actie erger heeft gemaakt dan het was... God dank geen operatie gehad maar na 8 weken volledig (lies tot enkel) gips was het nog steedsniet goed en ging er weer gips omheen voor 6 weken..