Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stoptober 2017, wie doet er mee?

 
Profiel   

Dag 4 voor mij. Ik vind het echt heel erg tegenvallen. Ik heb het eigenlijk de hele dag heel moeilijk, ben mega chagrijnig. Gisterenavond tot een huilbui in bed := := Ik ben cold turkey gestopt maar overweeg om alsnog aan pleisters oid te beginnen. Iemand anders die het met hulpmiddelen doet?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 15:21 



 

Ik heb destijds wel hulpmiddelen gebruikt. Medicijnen en pleisters. Als je het jezelf daarmee makkelijker kunt maken: waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 15:24 



 
Profiel   

linnnh schreef
Dag 4 voor mij. Ik vind het echt heel erg tegenvallen. Ik heb het eigenlijk de hele dag heel moeilijk, ben mega chagrijnig. Gisterenavond tot een huilbui in bed := := Ik ben cold turkey gestopt maar overweeg om alsnog aan pleisters oid te beginnen. Iemand anders die het met hulpmiddelen doet?


De eerste 4 dagen waren bij mij ook super zwaar, maar daarna was het of er een last van mijn schouders was! Even doorbijten en blijven ademhalen!! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:09 



 
Profiel   

Ja ik heb de E sigaret gebruikt, zo'n 4 weken lang voordat ik stopte.
En de nicotine steeds verlaagd, dit kun je zelf bepalen met de liquids.
De laatste dagen rookte ik de E sigaret met liquid zonder nicotine, alleen damp dus.
Toen ik daarmee ook stopte, ging het eigenlijk best makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 19:25 



 
Profiel   

Ik ben begonnen met Champix, en ik moet zeggen, het niet roken is heel makkelijk. Maar ik ben er doodziek van. Ik heb diabetes en fibro, met allerlei aanhangende kwalen en kwaaltjes, en het lijkt alsof ik steeds meer last daarvan krijg. Ik heb nul energie, ben doodmoe maar kan niet slapen, geen honger, maar moet wel eten ivm diabetes, ontzettende zweetaanvallen (en dan echt 10 keer per uur hevig, slaap daardoor nog minder), duizelig, misselijk..... en ik voel me niet mezelf op de een of andere rare manier. Rare dromen, rare gedachten. Ben teruggestapt naar 1 tabletje per dag, en het is wel minder, maar niet veel minder. Dus ik stop ermee! Niet met stoppen met roken, maar wel met die pillen. Ik moet het toch ooit helemaal zonder gaan doen en ik hoop en denk dat ik nu sterk genoeg ben om het zo vol te houden. Dan maar aan de lolly's ;) Moet dan wel op zoek naar een suikervrije variant hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 21:29 



 
Profiel   

MamaJella schreef
Ik ben begonnen met Champix, en ik moet zeggen, het niet roken is heel makkelijk. Maar ik ben er doodziek van. Ik heb diabetes en fibro, met allerlei aanhangende kwalen en kwaaltjes, en het lijkt alsof ik steeds meer last daarvan krijg. Ik heb nul energie, ben doodmoe maar kan niet slapen, geen honger, maar moet wel eten ivm diabetes, ontzettende zweetaanvallen (en dan echt 10 keer per uur hevig, slaap daardoor nog minder), duizelig, misselijk..... en ik voel me niet mezelf op de een of andere rare manier. Rare dromen, rare gedachten. Ben teruggestapt naar 1 tabletje per dag, en het is wel minder, maar niet veel minder. Dus ik stop ermee! Niet met stoppen met roken, maar wel met die pillen. Ik moet het toch ooit helemaal zonder gaan doen en ik hoop en denk dat ik nu sterk genoeg ben om het zo vol te houden. Dan maar aan de lolly's ;) Moet dan wel op zoek naar een suikervrije variant hihi.


Ik hoor dus serieus meer mensen die van die vreemde bijwerkingen hebben van Champion, tot hartkloppingen aan toe! Dan ben je misschien alleen maar beter af zonder, zeker als je ook geen eetlust hebt en slecht slaapt ga je je snel veel slechter voelen.
Voor het slapen heb ik de eerste nachten van die valeriaantabletjes genomen van kruidvat, uur voor het slapen gaan. Dat heeft mij onwijs geholpen. Je voelt je zoveel beter als je een beetje uitgeslapen wakker word :)

Edit: kruidvat nachtrust heet het potje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 21:52 



 
Profiel   

Ik merk dat ik wel wat meer snaai sinds ik ben gestopt met roken.
Dus het zal me niet verbazen als ik wat aan gewicht ben aangekomen.
Meer mensen hier last van :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 22:32 



 
Profiel   

Nu 2 uur geleden de laatste gerookt, zo op bed en vooral het opstaan zal moeilijk worden zonder sigaret...

Barbet dat is normaal en herkenbaar, je stofwisseling verandert en je eetlust wordt meer. Hou vol!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 23:44 



 
Profiel   

pluimpje schreef
Nu 2 uur geleden de laatste gerookt, zo op bed en vooral het opstaan zal moeilijk worden zonder sigaret...

Barbet dat is normaal en herkenbaar, je stofwisseling verandert en je eetlust wordt meer. Hou vol!

Ik doe weer met je mee, ben benieuwd of het lukt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 00:22 



 
Profiel   

Ik meld mij ook.
Niet gestart met stoptober maar wel zojuist mijn laatste gerookt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 02:41 



 
Profiel   

ik heb gezondigd van het weekend :( verschrikkelijk veel spijt van. Vond het niet eens lekker. Maarja wijntje in de hand gezellig groepje :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 08:43 



 
Profiel   

jonneke1981 schreef
ik heb gezondigd van het weekend :( verschrikkelijk veel spijt van. Vond het niet eens lekker. Maarja wijntje in de hand gezellig groepje :n


Ik blijf mezelf vertellen: "Roken is niet gezellig, maar de MENSEN".

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 16:58 



 
Profiel   

Ik ben sinds 30 september gestopt met roken, eigenlijk op vrijdag de 29e in de middag mijn laatste gerookt. Nu al zo'n twee weken rookvrij en het bevalt me aardig goed. Ik heb het geluk nooit thuis veel gerookt te hebben dus daar heb ik ook absoluut de behoefte niet. Vooral waar anderen mensen roken is het soms nog lastig, maar de asbak begint al te stinken en zo ook de rooklucht. Ben blij dat ik gestopt ben, het is een verschrikkelijke geldrovende bezigheid ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 17:17 



 
Profiel   

Ja ik weet het maar zo moeilijk in de praktijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 17:18 



 
Profiel   

SindyKaya schreef
pluimpje schreef
Nu 2 uur geleden de laatste gerookt, zo op bed en vooral het opstaan zal moeilijk worden zonder sigaret...

Barbet dat is normaal en herkenbaar, je stofwisseling verandert en je eetlust wordt meer. Hou vol!

Ik doe weer met je mee, ben benieuwd of het lukt


Ook alweer gefaald vandaag...nou ja nu weer poging 101, 20:00 laatste gehad

Zet hem op! Je kan het

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 23:44 



 
Profiel   

Nieuwe dag! Jullie kunnen het! En het geld wat je uit bespaart, doe het in een potje voor een mooie beloning!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 08:49 



 
Profiel   

Weet je wat bij mij de doorslag gaf? toen ik het filmpje had gekeken: www.zitdaterechtin.nl van het Longfonds.Ik voelde me zo belazerd door de tabaksfabrikanten,was zo boos,dat ze aan mij geen dubbeltje meer zouden verdienen.Ik wist niet beters dan dat er 3 stoffen in je peuk zat, Nicotine, Koolmonoxide en Teer.Nu blijken er 600 stoffen in te zitten waarvan 70 kankerverwekkend.
Dus doordat ik niet wilde dat ze aan mij zouden verdienen,ik rookte 25 sigaretten per dag] ben ik gaan stoppen.En das nu alweer een jaar geleden.
Ik zou zeggen,kijk dat filmpje nou eens,miss. trekt het jou ook over de streep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 09:14 



 
Profiel   

Joehoe, medestoppers??? Waar zijn jullie?
Ik heb mijn 21 dagen volgemaakt vandaag :D en ben héél erg blij dat ik aan het stoppen ben. Het is niet elke dag even makkelijk, maar we houden vol. Af en toe heb ik zo'n trek in een shaggie... maar ik geef er niet aan toe. Het wordt ook steeds makkelijker om nee te zeggen als zo'n aandrang er is. Gistermiddag klein akkefietje met puberende dochter gehad en ohhh als ik op dat moment iets te roken had gehad.... Oh wacht, ik héb iets te roken, er zit nog een heel klein beetje shag in de bus, maar ik weiger om dat op te roken. En ook zonder roken door pubercrisis heen gekomen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 19:43 



 
Profiel   

Ik ben ook nog steeds gestopt hoor! :)
Al 7 weken nu!
Elke dag heb ik nog wel een paar momenten dat ik even een hunkering naar een sigaret heb.
Maar ik herken het goed en weet dat het snel weg trekt, ik neem dan meestal een smint snoepje en dan gaat het wel weer.

En de anderen in het topic?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 00:07 



 
Profiel   

Hier is dag 13 ingegaan! Het is.echt een opluchting :)

Ik vergeet het soms helemaal :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 10:46 



 
Profiel   

Nu 3 weken gestopt. Voel mij echt stuk beter! Ook dat gehoest s'ochtends is helemaal weg. Slaap alleen nog steeds onrustig, word snachts vaak wakker en droom soms over sigaretten, maar overdag heb ik de behoefte niet meer, dus eigenlijk best vaag.

Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:18 



 
Profiel   

Ik ben ook weer goed bezig! Dit weekend weg geweest maar niet gerookt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:43 



 
Profiel   

Ik kom me even melden.

Ik heb vandaag meteen na mijn werk een e sigaret aangeschaft.

Ik ben van gewone sigaretten al over gestapt naar shag (ivm kosten) maar ik betrap me steeds meer dat ik toch even een pakje koop ‘voor in de auto’ en naderhand helemaal zo op rook...

Ik krijg een ontzettende vieze smaak en vieze nagels en die vieze walm van die shag achtervolgt me... ik wordt er gek van en schaam me dood...

Nu heb ik het al de hele avond ( vanaf half 6 ongeveer) met de e sigaret gedaan, valt me niet tegen! Ik merk wel dat er minder nicotine in zit, maar daar moet ik maar even overheen komen.

Heb voor mezelf niet direct voor blok gezet om te ‘stoppen’, maar om met hele kleine stapjes het gezondere leven in te stappen. Heb nu liquid met 6mg nicotine. Probeer dit wanneer het kan nog minder af te bouwen.

Eerdere pogingen waren na een halve dag al tevergeefs... met o.a. Pleisters etc...

Heel veel succes iedereen, en waar een wil is, is een weg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 22:38 



 
Profiel   

Melewel94 schreef
Ik kom me even melden.

Ik heb vandaag meteen na mijn werk een e sigaret aangeschaft.

Ik ben van gewone sigaretten al over gestapt naar shag (ivm kosten) maar ik betrap me steeds meer dat ik toch even een pakje koop ‘voor in de auto’ en naderhand helemaal zo op rook...

Ik krijg een ontzettende vieze smaak en vieze nagels en die vieze walm van die shag achtervolgt me... ik wordt er gek van en schaam me dood...

Nu heb ik het al de hele avond ( vanaf half 6 ongeveer) met de e sigaret gedaan, valt me niet tegen! Ik merk wel dat er minder nicotine in zit, maar daar moet ik maar even overheen komen.

Heb voor mezelf niet direct voor blok gezet om te ‘stoppen’, maar om met hele kleine stapjes het gezondere leven in te stappen. Heb nu liquid met 6mg nicotine. Probeer dit wanneer het kan nog minder af te bouwen.

Eerdere pogingen waren na een halve dag al tevergeefs... met o.a. Pleisters etc...

Heel veel succes iedereen, en waar een wil is, is een weg!


Succes, ik hoop dat je het volhoudt!
Ik ben ook met de e sigaret gestopt.
Volgens mij heb ik de e sigaret zo'n 4 of 5 weken gebruikt, liquid van 6 naar 0 afgebouwd.
Toen nog een paar dagen alleen liquid zonder nicotine gebruikt.
En nu ben ik al 7 weken helemaal met alles gestopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 22:54 



 
Profiel   

Ik meld me ook :o
Ik heb de afgelopen week steeds wat minder gerookt en net m'n laatste op, heb ook niks meer in huis of iemand om me heen die rookt, heb wel zuigtabletten van nicotinell en hopen dat ik het nu vol kan houden, ben er zo klaar mee :r
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 23:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen