Stoptober 2017, wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:17

Super goed bezig allemaal :D
Het gaat er ook niet om hóe je stopt, maar dát je stopt. De een doet het zus, de ander zo.
Haha, ik had mezelf beloofd om geen rookpolitie te worden, (heb notabene zelf 35 jaar gerookt) maar vind het toch wel zooo verleidelijk om iedereen te vertellen hoeveel beter het is om niet te roken. Zul je zien dat ik zometeen een mega terugval krijg ;)

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:23

Melewel94 schreef:
Ik kom me even melden.

Ik heb vandaag meteen na mijn werk een e sigaret aangeschaft.

Ik ben van gewone sigaretten al over gestapt naar shag (ivm kosten) maar ik betrap me steeds meer dat ik toch even een pakje koop ‘voor in de auto’ en naderhand helemaal zo op rook...

Ik krijg een ontzettende vieze smaak en vieze nagels en die vieze walm van die shag achtervolgt me... ik wordt er gek van en schaam me dood...

Nu heb ik het al de hele avond ( vanaf half 6 ongeveer) met de e sigaret gedaan, valt me niet tegen! Ik merk wel dat er minder nicotine in zit, maar daar moet ik maar even overheen komen.

Heb voor mezelf niet direct voor blok gezet om te ‘stoppen’, maar om met hele kleine stapjes het gezondere leven in te stappen. Heb nu liquid met 6mg nicotine. Probeer dit wanneer het kan nog minder af te bouwen.

Eerdere pogingen waren na een halve dag al tevergeefs... met o.a. Pleisters etc...

Heel veel succes iedereen, en waar een wil is, is een weg!



Oh bah, shag stinkt zo erg :=
Goed van je! Met de e-sigaret ben je in ieder geval al van de walm af!!

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:25

MamaJella schreef:
Super goed bezig allemaal :D
Het gaat er ook niet om hóe je stopt, maar dát je stopt. De een doet het zus, de ander zo.
Haha, ik had mezelf beloofd om geen rookpolitie te worden, (heb notabene zelf 35 jaar gerookt) maar vind het toch wel zooo verleidelijk om iedereen te vertellen hoeveel beter het is om niet te roken. Zul je zien dat ik zometeen een mega terugval krijg ;)


Als je een terugval krijgt, verlies je ook wel een beetje je gezicht natuurlijk _O-

Nee, even serieus, dat is toch alleen maar goed! Mensen zoals jij hebben mij ook het laatste zetje gegeven om die sigaretten te laten liggen.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:42

Vanochtend was het even wennen dat ik geen shaggie hoefde te rollen in de auto :+

Merk echt de nicotine vermindering goed, maar opzich is het nog wel te doen. Ik kan tussendoor gewoon even van dat ding lurken en ik kan weer ff verder _O-
Maar af en toe grijp ik wel wat te snel naar dat ding, maarja zijn nog maar een half dagje bezig he :')

Vloeistof verbruikt redelijk snel, maar mijn collega zei ook al dat dat vrij normaal is in het begin. Nieuwigheid _O-

Ik heb er in ieder geval goed moed in! :)F

Anoniem

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:49

Succes allemaal!! *\o/*
Vorig jaar stoptober gestopt en nooit meer begonnen! Als ik het kan, kan iedereen het :D

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:10

Stoptober is voorbij! Wie blijft er alsnog van de sigaretten af?

DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:23

Jaha, hierzo! *\o/* *\o/* *\o/* Geen sigaretten meer, geen shaggies meer én geen Champix meer (daar ben ik al 2 weken geleden mee gestopt, heb nog voor 8 weken liggen) en helemaal happydepeppy ermee :D Mijn man hetzelfde, die is tegelijk met mij begonnen (met stoppen) en zelfs 1 dag eerder helemaal gestopt met roken en ook, nadat ik zo ziek werd van de Champix, daarmee gestopt en ook nog steeds rookvrij *\%/* *\%/* *\%/* Nog meer mensen die, ook als het niet de hele maand is, rookvrij zijn? En nu is het tijd voor Y)(^)

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:57

Ik ben een dagje later begonnen, maar ik ga nooit meer verslaafd zijn aan sigaretten hoor!!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:00

Een collega van mij is ook nog steeds gestopt. En de vrouw van mijn vader ook. Die waren een weekje op vakantie en daar had ze op terrasjes nog wel dat ze een sigaret erbij miste, maar ze heeft het niet gedaan!

Jullie zijn allemaal toppers!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:49

Mijn e sigaret was leeg dus maar even een shaggie gerolt... ik was eigenlijk gewoon nieuwschierig naar hoe die nu zou smaken :+

Maar Bah bah, het was echt alsof ik voor de eerste keer terug rooktje qua smaak :r

Echt gestopt Kun je niet echt zeggen met een e sigaret, maar heb Mn smaak en reuk al terug gewonnen :)F alles proeft beter nu Edit: (of slechter :+ )

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:46

Ja, nog steeds gestopt!

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:41

ook nog gestopt

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:43

Me too!! *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:45

Kanjers zijn jullie! **\O/**

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:32

Hier ook nog steeds, gaat super goed...nergens last van gelukkig.

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:00

Blijf zo doorgaan allemaal! *\o/*

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:07

Hebben jullie nog veel moeite?
Ik betrap mezelf er af en toe echt op dat ik er een aantal uur niet aan denk.
Zelfs in de auto hoef ik niet meer als een bezetene op kauwgom te kauwen!

Daarentegen heb ik wel echt nog steeds momenten dat ik het behang van de muur wil trekken ofzo..

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:13

Tuigje schreef:
Hebben jullie nog veel moeite?
Ik betrap mezelf er af en toe echt op dat ik er een aantal uur niet aan denk.
Zelfs in de auto hoef ik niet meer als een bezetene op kauwgom te kauwen!

Daarentegen heb ik wel echt nog steeds momenten dat ik het behang van de muur wil trekken ofzo..


Dat wordt minder maar is bij mij nog heel lang (half jaar en langer) gebleven.

Wel is het zo dat zelfs nu (na bijna 2 jaar) sporadisch die momenten er nog zijn. Kan mij er prima overheen zetten en het niet doen maar die verslaving is zo sterk heb ik gemerkt.
Ga er nooit meer aan beginnen, dan ben ik gelijk weer verslaafd waarschijnlijk en dat wil ik niet meer.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:22

Hoe gaat het met de stoppers? Ik ben ook nog steeds gestopt :):)

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 01:06

Ja ook nog steeds gestopt. :)
Veel dagen gaan prima, zonder aan sigaretten te denken.
En sommige dagen heb ik opeens weer van die vlagen dat ik er wel mee bezig ben.
Maar niet zo erg dat ik er radeloos van wordt, zeg maar, het trekt zo weer weg.

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 04:53

Mhier grotendeels overgestapt naar de e sigaret zonder nicotine, af en toe een keer nog een sigaretje maar rook 80% minder.

Toppers allemaal! Hou vol

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 06:31

Ik kom jullie aanmoedigen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen met roken. Mij lukte het maar steeds niet om sterk te blijven. Ik voelde mezelf een grote zwakkeling.

Tot 4 jaar plus 1 week geleden. Ik kwam met ernstige luchtwegproblemen na een wilde ambulancerit op de intensiive care terecht. Letterlijk doodsbenauwd. Dat heeft me zoveel angst voor herhaling gegeven dat ik gewoonweg niet meer durfde te roken. De behoefte was er nog wel eens.maar de angst was groter. Ook een manier om er af te komen :')

Het is zo ontzettend fijn om niet langer slaaf te zijn van die vernietigende sigaretten, dat gun ik echt iedereen :)

DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:25

Jeetje Boras, dat is wel een hele heftige manier om te stoppen!

Hier nog steeds rookloos, sigaretloos, shagloos. Maw, we roken nog steeds niet. En al hebben we alletwee wel af en toe nog behoefte aan een sigaret, we zijn er ook heilig van overtuigd dat we dit al járen eerder hadden moeten doen.

Hoe is het verder met de stoppers? Hebben jullie al een andere routine kunnen aannemen, of een leuke hobby als vervanging? Ik merk dat ik heel veel tijd over heb sinds ik niet meer rook.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:42

Geen nieuwe hobby of iets anders.
Het niet roken geeft wel meer rust.
Ik dacht dat ik het meer zou missen als beloning na het doen van klusjes/huishouden/pauze/werk etc
Maar dat heb ik gelukkig helemaal niet.

Het geeft veel meer rust omdat ik 's avonds rustig kan blijven zitten, zonder elk uur naar buiten te moeten om te roken.
Of op het werk in de pauze, kan rustig 's middags eten zonder haast te maken om nog te roken voor de pauze om is.

DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:38

Ennnnn, we hebben de 2 maanden erop zitten :D :D Het wordt steeds makkelijker om niet te roken, de gewoonte om toch nog even snel een shaggie te draaien als ik ergens op zit te wachten, wordt steeds minder. Smaak en reuk zijn zoveel beter (god wat stinkt die hond zeg, arme dier ;) ).
Nu de moeilijke feestdagen in... maar hé, dat gaan we toch zeker ook redden?