Stoptober 2017, wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:40

fleurtjeuh schreef:
fleurtjeuh schreef:
Vandaag beginnen wij er echt aan.
Laatste peuk gerookt voor het slapen

Vriendlief heeft zojuist zn eerste peuk weer opgestoken -O-
Ik snap echt dat het heel moeilijk is, hij rookt al meer dan 20 jaar volgens mij.
Hij zat compleet in spanning, trillingen etc, tegen het hyperventileren aan.
Hij voelt zich erg stom.. Weet niet zo goed hoe ik hem moet steunen momenteel

Edit, hij rookt al 29 jaar



Stoppen zonder hulpmiddel dat lukt echt maar weinig mensen, hoor.

Bij mij had dus geholpen door eerst een tijd de E sigaret te roken en de nicotine af te bouwen.
Maar anderen lukt het met nicotinepleisters, kauwgom, boek van Allen Carr.

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:47

Hij heeft het ook een keer geprobeerd met een esigaret, maar helaas dat werkte ook niet.
Vorige keer 6 weken gestopt met behulp van een cursus maar daarna zoveel stress dat hij het niet meer trok.
Nu ook heel veel stress door een zieke kat enzo....

MarliesV

Berichten: 15206
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:50

Maar roken maakt die stress niet minder en de kat niet minder ziek natuurlijk.

Er is altijd wel een excuus te vinden. Juist die moet je zien doorheen te prikken. Als je de redenen om te roken kunt ontkrachtigen kan je ook het roken laten staan.

Succes en sterkte allemaal!

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 10:52

fleurtjeuh schreef:
fleurtjeuh schreef:
Vandaag beginnen wij er echt aan.
Laatste peuk gerookt voor het slapen

Vriendlief heeft zojuist zn eerste peuk weer opgestoken -O-
Ik snap echt dat het heel moeilijk is, hij rookt al meer dan 20 jaar volgens mij.
Hij zat compleet in spanning, trillingen etc, tegen het hyperventileren aan.
Hij voelt zich erg stom.. Weet niet zo goed hoe ik hem moet steunen momenteel

Edit, hij rookt al 29 jaar


Ik weet dat ze in veel ziekenhuis op de longpolikliniek een 'stoppen met roken' programma hebben. Misschien dat hij zich daar kan aanmelden. Ik denk dat het op deze manier erg moeilijk wordt om zonder hulpmiddelen te stoppen.

Ik moet zeggen dat het tot nu toe redelijk gaat, zie meer op tegen de pauze strakjes. :(

DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:38

En dag twee is vol frisse tegenzin ingezet :D Nee grapje natuurlijk, ik wil echt stoppen. Maar heb met mezelf afgesproken dat ik gewoon mag toegeven dat ik best trek in een sigaretje heb, ik ga het niet doodzwijgen. Vannacht dus echt niet geslapen :( Nu heb ik daar altijd al last van, van niet kunnen slapen dan, en nu met de Champix is het net nog een graadje erger. Maar ook dat is van voorbijgaande aard.
Alle stoppers, gestopten en bijna stoppers.... heel veel sterkte en weet, samen staan we sterk, gaat het even niet, geef een gil en dan komen we oppeppen!

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:42

Ik ben inmiddels een ruime 2 maanden gestopt!

Succes allemaal, het is moeilijk, maar de voordelen komen snel!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:18

Ik ben zo trots op mezelf *\o/* :o Heb het volgehouden op werk! :D

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:39

Inderdaad, je hoeft niet voor jezelf dood te zwijgen dat je trek hebt in een sigaret.
Bij mij is de lichamelijke verslaving na een maand niet roken allang weg.
Maar het stemmetje in m'n hoofd, die is er nog steeds. :+

Dat stemmetje komt op de gekste momenten even opzetten, en zegt dat het leven wel leeg is zonder sigaretten.
In het begin is dat stemmetje zo sterk, dat je eigenlijk niets anders wilt dan een sigaret roken.
Dat 'stemmetje' heb ik nu maar geaccepteerd, dat is de geestelijke verslaving wat het moeilijk maakt.
Ik denk nu maar elke keer: ik laat dat stemmetje mooi kletsen, ik rook toch niet.
En dat helpt echt, het stemmetje vervaagt dan ook zo weer.
Het stemmetje is nu ook al minder sterk dan zeg maar 2 weken geleden, ik kan het nu makkelijker aan.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:36

Ik zwijg ook echt niet, want er zitten echt wel moeilijke momenten bij maar vandaag viel het echt mee !

Hoe is het bij jullie? Ben bijna 2 dagen rook vrij *\o/*

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:27

Hier de eerste volle dag ook overleefd *\o/*
Vannacht was ik wat rillerig, paar keer wakker en draaien, maar dat wist ik van de vorige poging :D
Gisteravond thuis op de bank behoorlijk moeite gehad, omdat mijn ouders proberen niet in mijn buurt te roken, maar dat maakt het voor mijn gevoel alleen maar erger :+ Vanmorgen in de file was ik blij dat ik mijn broodje mee had genomen ipv opgegeten.
Best trots op mezelf, dag 1 zit erop, 2 is na werk al over de helft!

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:16

En ik heb gefaald...
Heb gisteravond gerookt...
Had een super slechte dag door erg veel stress met de kat..

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:27

fleurtjeuh schreef:
En ik heb gefaald...
Heb gisteravond gerookt...
Had een super slechte dag door erg veel stress met de kat..


Zonde! Maar kan ik me iets bij voorstellen.
Ga je vandaag weer met frisse moed verder?
Het was er gisteren maar 1, niet de normale hoeveelheid die je normaal zou roken, dus dat is al een overwinning! :o

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:20

Wat jammer fleurtjeuh! Maar dat je 1x de mist in bent gegaan betekend niet dat je moet opgeven :)
Gewoon vandaag weer verder, je kunt het!

Ik ben met dag 3 bezig en nog steeds rook vrij :D

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 13:09

Ik heb net in de pauze buiten gezeten met mijn collega met een bakje koffie er bij, en ik moet zeggen het was nog best redelijk makkelijk vol te houden! Wel zijn het de gekste momenten dat ik ineens denk oooh wat zou ik nu graag willen roken.

MarliesV

Berichten: 15206
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:23

Die heb ik nog heel lang gehouden Babli! Juist als ik dacht: dit wordt lastig, nergens last van. En als ik er helemaal niet bezig was dan ineens was het gevoel daar.

Moet zeggen, ben anderhalf jaar gestopt en sporadisch (1x per 3 maand) is het er even. Denk dat je dat blijft houden.

Goed van je om niet alles uit de weg te gaan. Door de confrontatie aan te gaan met jezelf, kom je er achter dat je best heel sterk bent!

Fleurtjeuh, uithuilen op gewoon weer door joh. Wereld vergaat niet door die ene. Als je maar gemotiveerd bent om de draad weer op te pakken.

Jullie zijn stuk voor stuk goed bezig hoor! Vertrouw op jezelf, je bent sterk, je hebt het niet nodig!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:29

babli schreef:
Ik heb net in de pauze buiten gezeten met mijn collega met een bakje koffie er bij, en ik moet zeggen het was nog best redelijk makkelijk vol te houden! Wel zijn het de gekste momenten dat ik ineens denk oooh wat zou ik nu graag willen roken.

Ja dat dus! Op hele rare momenten !
Vandaag had ik er ook best wel veel moeite mee, veel meer dan gister

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:43

Ik ben ook sinds gisteren gestopt en het is moeiijk, maar probeer echt vol te houden. Mijn moeder is halfjaar geleden overleden aan longkanker dus een betere reden kan ik niet hebben om er mee te stoppen.
Vindt het vooral 's avonds lastig. Ik heb maar een spinner van mijn zoontje gepakt wat ik dan beet hebt haha. Succes iedereen!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:45

Wauw, allemaal veel succes, sterkte en doorzettingsvermogen gewenst! +:)+
Ik rook zelf niet, maar toevallig zijn een collega van mij en een familielid beiden een paar weken terug gestopt.

Amado7

Berichten: 10736
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:47

Succes allemaal! :D

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:43

Kelpla schreef:
Ik ben ook sinds gisteren gestopt en het is moeiijk, maar probeer echt vol te houden. Mijn moeder is halfjaar geleden overleden aan longkanker dus een betere reden kan ik niet hebben om er mee te stoppen.
Vindt het vooral 's avonds lastig. Ik heb maar een spinner van mijn zoontje gepakt wat ik dan beet hebt haha. Succes iedereen!



Wat erg van je moeder, verschrikkelijk om je moeder te verliezen. |(

Mijn broer kreeg in juli/augustus te horen dat hij strottenhoofdkanker heeft, hij was twee jaar geleden gestopt met roken maar de schade was al aangericht.
Hij heeft 3 weken geleden een laryngectomie gehad, het hele strottenhoofd en stembanden zijn eruit gehaald.
Hij heeft dus zo'n gat in de keel waar hij door moet ademen.
En een stemprothese waarmee hij moet leren spreken.

Toen ik dat te horen kreeg, ben ik 1 september ook gestopt met de E sigaret, ik was zo bang dat ik het ook zou krijgen toen.

Het stomme is, omdat je er nu mee te maken hebt, dat je tegenkomt hoe verslavend nicotine is.
Er zijn zelfs mensen met zo'n gat in de keel, die nog steeds verslaafd zijn.
Ze houden 'gewoon' de sigaret voor het gat, zodat ze toch rook in de longen krijgen.

En alsnog, hoe schokkend ik het ook vind allemaal.
Elke dag heb ik nog wel momenten dat ik aan sigaretten denk.
Wat een rotzooi zit er wel niet in die sigaretten, dat het zo verslavend is.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:51

Ik ben vandaag heel erg chagarijnig geweest :(
Morgen moet ik werken van 8/5 en ik hoop dat ik me dan echt minder prikkelbaar voel want dit is echt niet grappig meer :(

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:19

ten 1e veeel respect voor de stoppers,
ten 2e ik wil zo graag stoppen maar de pauze's op school zijn binnen oersaai en er is niks te beleven, het groepje wat buiten staat is 100 keer gezelliger. heb wel eens geprobeerd er bij te gaan staan zonder te roken maar dan denk je uiteindelijk na 2 dagen verdorie ik heb zo veel zin in een sigaret en je hoeft maar te wenken of je krijgt er wel een van iemand anders...

grootste reden om te willen stoppen voor mij is denk ik geld, het kost mij gewoon mijn halve maandloon en ik kom nooit uit met geld omdat ik uitga, rook en ook nog leuke dingen wil doen met vriendinnen.
ohja ik ben 16 dus heb verder ook geen vaste lasten ofzo en sparen ben ik echt heel slecht in (gat in de hand)

Zoekt tips *\o/* *\o/*

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:41

Wat ontzettend goed van jullie! Petje af, ga zo door! *\o/*

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:08

diedepol14 schreef:
ten 1e veeel respect voor de stoppers,
ten 2e ik wil zo graag stoppen maar de pauze's op school zijn binnen oersaai en er is niks te beleven, het groepje wat buiten staat is 100 keer gezelliger. heb wel eens geprobeerd er bij te gaan staan zonder te roken maar dan denk je uiteindelijk na 2 dagen verdorie ik heb zo veel zin in een sigaret en je hoeft maar te wenken of je krijgt er wel een van iemand anders...

grootste reden om te willen stoppen voor mij is denk ik geld, het kost mij gewoon mijn halve maandloon en ik kom nooit uit met geld omdat ik uitga, rook en ook nog leuke dingen wil doen met vriendinnen.
ohja ik ben 16 dus heb verder ook geen vaste lasten ofzo en sparen ben ik echt heel slecht in (gat in de hand)

Zoekt tips *\o/* *\o/*


Oh meisje,

Ik wou dat ik de tijd 9 jaar terug kon draaien, toen zat ik namelijk in precies dezelfde situatie als jij..
Nu ben ik 9 jaar verder, zwaarademig met sporten, heb ik zo ongeveer 13.000 euro letterlijk in rook op laten gaan.
Om je even een voorbeeld te geven:
- Daar had ik mijn eigen woning volledig naar eigen wens van kunnen verbouwen en inrichten
- daar had ik een heeeel ruig dressuurpaard van kunnen kopen
- Daar had ik een nieuwe auto van kunnen kopen
- daar had ik van op reis gekund.

Maar nee, wat doe ik, bijna huilen omdat de trek in een sigaret te erg is! -O-
Word wakker lieverd, jij kunt nu nog redelijk gemakkelijk stoppen :j
Neem alsjeblieft een voorbeeld aan mij!

Ik ben nu 2 dagen en 10 uur rookvrij en het gaat al een beetje beter, heb vanmorgen heel lang in de file gestaan, met mijn "noodpakje" in mijn tas. En ik heb het NIET aangeraakt *\o/*

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:00

Goed bezig hoor Tuigje ! :D
Ik heb nu pauze en moeilijk moeilijk moeilijk, ben nu 3 dagen rook vrij en lijkt wel steeds moeilijker te worden :(