Stoptober 2017, wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:09

Voor wie het moeilijk heeft: dat k#tgevoel gaat over. Echt. Als je er middenin zit voelt dat niet zo en zie je dat niet. Maar heus, het gaat voorbij.

Voor mij was het echt een lange, donkere tunnel waar geen eind aan leek te komen. Maar aan elke tunnel zit een eind. Na een week of drie zag ik ergens in de verte een piepklein lichtje. En na een maand of 2 begon ik me weer normaal te voelen. En nu, ruim 10 jaar later, speelt het helemaal geen rol meer in mijn leven en ligt die tunnel mijlen achter me.

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:16

Beetje flauw dat je van de stoptober app gewoon je badges krijgt ook al geef je aan gerookt te hebben :s

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:49

safina schreef:
Voor wie het moeilijk heeft: dat k#tgevoel gaat over. Echt. Als je er middenin zit voelt dat niet zo en zie je dat niet. Maar heus, het gaat voorbij.

Voor mij was het echt een lange, donkere tunnel waar geen eind aan leek te komen. Maar aan elke tunnel zit een eind. Na een week of drie zag ik ergens in de verte een piepklein lichtje. En na een maand of 2 begon ik me weer normaal te voelen. En nu, ruim 10 jaar later, speelt het helemaal geen rol meer in mijn leven en ligt die tunnel mijlen achter me.


Oh fijn om te horen dit!! :)
Ik ben heel gemotiveerd, wel heel prikkelbaar :+
Mijn frustratie en rookpauze heb ik gestoken in het bestellen van een Bucasdeken met 25% korting bvij Divoza, die ze me eerst niet wilden geven *\o/* 65 euro verdiend vandaag *\o/* :+

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:26

diedepol14 schreef:
grootste reden om te willen stoppen voor mij is denk ik geld, het kost mij gewoon mijn halve maandloon en ik kom nooit uit met geld omdat ik uitga, rook en ook nog leuke dingen wil doen met vriendinnen.
ohja ik ben 16 dus heb verder ook geen vaste lasten ofzo en sparen ben ik echt heel slecht in (gat in de hand)

Zoekt tips *\o/* *\o/*


serieus?? beginnen er nog steeds kinderen aan roken -O- oké weet ik wel, maar meid toen ik begon was een pakje omgerekend 2 euro, nu 7 euro. naast dat het slecht is, is het toch gewoon niet te betalen 8)7


Barbet schreef:
Mijn broer kreeg in juli/augustus te horen dat hij strottenhoofdkanker heeft, hij was twee jaar geleden gestopt met roken maar de schade was al aangericht.
Hij heeft 3 weken geleden een laryngectomie gehad, het hele strottenhoofd en stembanden zijn eruit gehaald.
Hij heeft dus zo'n gat in de keel waar hij door moet ademen.
En een stemprothese waarmee hij moet leren spreken.

Toen ik dat te horen kreeg, ben ik 1 september ook gestopt met de E sigaret, ik was zo bang dat ik het ook zou krijgen toen.

Het stomme is, omdat je er nu mee te maken hebt, dat je tegenkomt hoe verslavend nicotine is.
Er zijn zelfs mensen met zo'n gat in de keel, die nog steeds verslaafd zijn.
Ze houden 'gewoon' de sigaret voor het gat, zodat ze toch rook in de longen krijgen.

En alsnog, hoe schokkend ik het ook vind allemaal.
Elke dag heb ik nog wel momenten dat ik aan sigaretten denk.
Wat een rotzooi zit er wel niet in die sigaretten, dat het zo verslavend is.


jeetje wat erg van je broer, en bizar he die verslaving.

ik merk het nu ook steeds hoor, dat je toch telkens denkt, ach zal ik er eentje nemen, maakt niet uit joh. Gelukkig niet gedaan en niet van plan, maar pffff

vandaag wel voor het eerst geen hoofdpijn *\o/* tweeënhalve week geduurd, 8)7

Donnaa_

Berichten: 370
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:45

Mijn vriend en ik gaan ook stoppen! Alleen dan pas half oktober, we gaan dan namelijk op ons zelf wonen en ik vond dat stoppen bij die nieuwe start hoort :)
Stiekem maken we het ons zo ook iets makkelijker, er wordt nu namelijk bij mijn schoonouders in huis gerookt en ik denk dat de drempel straks hoger ligt als er bij ons in huis niet gerookt mag worden.
Ohja, grootste redenen om te stoppen: het stinkt ontzettend (daar ben ik me de laatste weken erg bewust van), gezondheid en de kosten.
Succes iedereen! :D

Anoniem

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:52

Heel veel succes allemaal, super dat jullie stoppen *\o/*

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:59

Hebben voor jullie een beloning voor ogen ofzo? Als je er een bepaalde periode vanaf kunt blijven?
Ik heb altijd moeite om geld aan "mezelf" uit te geven, steek het liever in mijn paard, of sparen, uitgaan of iemand anders.
Ik rook(te) 35-40 euro per week ongeveer, dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik de eerste maand iedere week iets mag kopen van dat geld, kleding, makeup, sieraden etc. Daarna wil ik het de hele maand apart houden en er aan het eind van de maand de helft van wegzetten en de andere helft iets leuks van kopen. Denk dat ik dan pas ga beseffen wat ik opgerookt heb in mijn leven :wave:

Donnaa_

Berichten: 370
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:20

Het geld wat wij overhouden sparen we om van op vakantie te gaan!

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:09

Vandaag weer hard gefaald...
Heel veel stress door de kat die een Hypoglycemie kreeg...
Dus ineens vaak testen, voeren, scherp in de gaten houden....
pfff

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:11

Vandaag heb ik volgehouden, was onwijs moeilijk. Echt heel veel stress gehad op werk en stond bij de servicebalie om een pakje te kopen, maar heb het niet gedaan. Ook dag 4 rook vrij gebleven maar jee wat moeilijk :(

Lady_Luck

Berichten: 48
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Ammerstol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 06:51

KANJERS allemaal zeg! *\o/*

Help jezelf ook onthouden dat één missertje er echt niet voor zorgt dat je stop poging verloren is. Hoofd omhoog, schop onder je kont en weer verder!!

Hier ook nog steeds rookvrij. Ondanks dat ik gisteren mijn paard in heb moeten laten slapen. Gek genoeg door de ellende en het verdriet juist helemaal geen zin in die zooi. Dat verbaasde me wel echt want normaal hoeft maar er maar iets kleins te gebeuren en ik rook de één na de ander..


Volhouden iedereen hoor!! Ben trots op ons!!

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:26

Nu 4 dagen gestopt, dag 5 gaat in. Meer mensen die bij vlagen echt helemaal hyper zijn? Buiten de agressieve/ sagerijnige buien door ben ik echt zo ontzettend hyper lijkt wel of ik aan een redbull infuus heb gezeten. Moet zeggen dat t mij verder meevalt. Kwestie van doorzetten. Wens iedereen succes!

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:47

Hier ook nog steeds helemaal rookvrij :)

Soraya, nee vanaf het begin geen last gehad van hyper zijn, agressieve buien is gelukkig ook allang afgenomen, ha ha.

Fleurtjeuh, jammer dat het niet gelukt is, ben je nu wel weer opnieuw begonnen?


Ik had vannacht wel gedroomd over sigaretten, zoveelste keer al.
En dezelfde droom weer, dat ik 2 sigaretten rookte.
Maar gelukkig vond ik ze in mijn droom nu ook heel vies :D

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:41

Nog steeds rook vrij!
Wat goed van je Barbet! :) Soraya, nee geen last van gehad juist wel heel moe omdat ik onrustig slaap..

Ik droom ook over sigaretten :’) Maar dat geeft mij geen drang om te gaan roken

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:32

SindyKaya schreef:
Nog steeds rook vrij!
Wat goed van je Barbet! :) Soraya, nee geen last van gehad juist wel heel moe omdat ik onrustig slaap..

Ik droom ook over sigaretten :’) Maar dat geeft mij geen drang om te gaan roken


Slecht slapen deed ik ook de eerste nachten, tot ik bedacht dat ik nog een potje tabletjes had staan van kruidvat, bij stress en zenuwen. NU heb ik heeerlijk geslapen, voel je je overdag ook een stuk beter :o

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:29

Tabletjes slaan bij mij niet aan, zelfs zware temazepam niet :)) Maar vandaag heb ik echt heel weinig trek gehad in een sigaret, ging echt top! Dus hoop ook een goede nacht :)

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:53

Ik heb even zitten kijken in dit topic wie er allemaal in gereageerd hebben.
Maar zo'n 4 mensen die al helemaal niet meer gerookt hebben, super :D

Sommigen hebben het moeilijker en hebben nog wel eens gerookt.

En ik was september al gestopt, dus nu bijna 5 weken niet gerookt.
Maar droom dus nog steeds een paar keer in de week over sigaretten :o
Op zich heb ik er verder overdag niet echt moeite meer mee, maar onbewust ben ik er toch veel mee bezig.

xChanelx
Berichten: 1924
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:55

Heel veel succes! :j

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:08

Ik heb ook nog niet gerookt.
Maar doordeweeks rookte ik toch al bijna niet.
Morgen op visite bij mensen die wel roken.
Dan word het een stuk lastiger.

Lady_Luck

Berichten: 48
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Ammerstol

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:07

Duim omhoog voor vandaag en en iedereen weer succes voor morgen!!

Hier is het ook weer gelukt. Eerste avonddienst sinds het stoppen overleefd. Na het eten even een 'ohjee' momentje maar daarna ging het wel weer. Nu 5 dagen, 9 uren en 37 minuten rookvrij. Leuk zo'n app.. :')

DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:07

Mijn telefoon wilde de app niet downloaden, dus weet niet precies hoe lang ik niet gerookt heb. Maar heb rond half 1 zondagnacht de laatste gerookt, dus de nacht van zaterdag op zondag. En dat maakt dit mijn 5e dag niet roken :D

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:54

*\o/* Goed bezig allemaal! *\o/*
Vandaag dag 5 voor mij, begin 's ochtends echt vol goede moed, maar in de loop van de dag word het wel veul zwaarder.. Maar: Rookvrij! :D
Ik ben van mening dat als je er al bewust mee bezig bent, je al op de goede weg zit.
Dat het dan misschien nog niet helemaal lukt om niet te roken, is geen schande toch?
Er zijn eigenlijk maar heel weinig mensen die "Cold Turkey" stoppen zonder hulpmiddelen, de rest van hun leven volhouden :) Als het er dan op neer komt dat je voor een bepaalde periode noodsigaretten rookt, dan rook je al een heel stuk minder dan voorheen en kom je wellicht bij hetzelfde einddoel: nooit meer roken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:12

Tuigje schreef:
Ik ben van mening dat als je er al bewust mee bezig bent, je al op de goede weg zit.
Dat het dan misschien nog niet helemaal lukt om niet te roken, is geen schande toch?
Er zijn eigenlijk maar heel weinig mensen die "Cold Turkey" stoppen zonder hulpmiddelen, de rest van hun leven volhouden :) Als het er dan op neer komt dat je voor een bepaalde periode noodsigaretten rookt, dan rook je al een heel stuk minder dan voorheen en kom je wellicht bij hetzelfde einddoel: nooit meer roken *\o/*


Ik denk dat je jezelf een beetje in de maling neemt met die gedachte. ;) Er zijn maar heel weinig rokers die het op die manier volhouden. Ik dacht bij eerdere pogingen ook dat het zo zou werken, maar in no time ga je van dat ene noodsigaretje weer naar een pakje per dag.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:54

safina schreef:
Tuigje schreef:
Ik ben van mening dat als je er al bewust mee bezig bent, je al op de goede weg zit.
Dat het dan misschien nog niet helemaal lukt om niet te roken, is geen schande toch?
Er zijn eigenlijk maar heel weinig mensen die "Cold Turkey" stoppen zonder hulpmiddelen, de rest van hun leven volhouden :) Als het er dan op neer komt dat je voor een bepaalde periode noodsigaretten rookt, dan rook je al een heel stuk minder dan voorheen en kom je wellicht bij hetzelfde einddoel: nooit meer roken *\o/*


Ik denk dat je jezelf een beetje in de maling neemt met die gedachte. ;) Er zijn maar heel weinig rokers die het op die manier volhouden. Ik dacht bij eerdere pogingen ook dat het zo zou werken, maar in no time ga je van dat ene noodsigaretje weer naar een pakje per dag.


Ik denk dat ieder zijn eigen manier heeft, als je écht wilt stoppen kom je er wel.
Hoeveel ex-rokers er niet tegen mij hebben gezegd dat Cold-turkey echt zelfkwelling is.. :+
Net als dat ik al 5 dagen een dichtgeplakt pakje in mijn tas heb zitten, puur voor de gedachte dat het er is als ik écht een mental breakdown krijg, maar het maakt me mentaal alleen maar sterker :j
Ieder zijn eigen weg denk ik!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2017, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:28

Heb bijna mezelf laten kennen, ruzie met mn moeder en er even helemaal door heen zitten :( Echt vreselijk, maar een sigaret gaat me er niet bij helpen dus ik doe het niet maar heb er echt wel trek in :(