Ogen laten laseren, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 23:09

Albertina71 schreef:
PSvanLot schreef:
Fyeo in Eersel. Privé kliniek, super fijne kliniek. Veel zorg en zeer goede nazorg. Veel mogelijkheden en zeker niet de duurste.
Kom je van ver, dan mag je gratis overnachten in het hotel.

Die is me wat te ver voor een vooronderzoek :o
Ik woon in het midden van het land, dus ik ga liever naar Amsterdam of Utrecht voor een vooronderzoek ;) Daarna zie ik wel verder wat en waar.


Er komen mensen uit heel Nederland naar daar. Een vooronderzoek doet een kliniek sowieso zelf. Dat nemen ze niet over van een andere kliniek.

Ik ben op 3 plekken geweest, en overal deden ze een eigen vooronderzoek.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:53

Ik ben net bij de Opticien geweest en mijn sterkte moet nog iets hoger: Rechts +6 met cilinder -4,5 en Links +5,5 en cilinder -5. En dan nog voor beide ogen leesgedeelte van +2 |(

Vision geeft bij +6 aan dat ik niet gelaserd kan worden, FYEO geeft aan dat ze het niet weten en verwijzen naar een vooronderzoek. Visus geeft aan dat IntraLasik en Lensvervanging kunnen. Ik ga een afspraak maak bij Visus voor een vooronderzoek om te horen wat de opties zijn: laseren of lensvervanging. Maar dat laatste vind ik iets te spannend. Dan ga ik daarna verder nadenken over mijn opties.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:32

Albertina71 schreef:
Ik ben net bij de Opticien geweest en mijn sterkte moet nog iets hoger: Rechts +6 met cilinder -4,5 en Links +5,5 en cilinder -5. En dan nog voor beide ogen leesgedeelte van +2 |(

Vision geeft bij +6 aan dat ik niet gelaserd kan worden, FYEO geeft aan dat ze het niet weten en verwijzen naar een vooronderzoek. Visus geeft aan dat IntraLasik en Lensvervanging kunnen. Ik ga een afspraak maak bij Visus voor een vooronderzoek om te horen wat de opties zijn: laseren of lensvervanging. Maar dat laatste vind ik iets te spannend. Dan ga ik daarna verder nadenken over mijn opties.


Even heel kort door de bocht: lensvervanging is hetzelfde als een staaroperatie, daar vervangen ze de lenzen namelijk ook. En deze operatie wordt bij heel veel mensen succesvol uitgevoerd! Mijn opa vond het peanuts. :P Mijn beide ouders hebben dit ook laten doen, en zijn ook tevreden

Ik heb zelf jaren geleden (2013?) mijn ogen laten laseren, en ik ben nog steeds tevreden! Kleine restafwijking, maar kan prima zonder bril functioneren. Heerlijk opstaan zo! Wel een keer na moeten laten laseren helaas

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:43

Het is meer het idee dat je een werkend lichaamsdeel verwijdert/vervangt met een hele kleine, maar toch, kans op akelige complicaties. Als je staar hebt, dan vind ik dat een heel ander verhaal.

Een voorzetlens kan ook. Bergman doet dat bijvoorbeeld en die operatie is omkeerbaar.

Eerst maar eens kijken wat er uit dat vooronderzoek komt. Wie weet zeggen ze dat ik hele interessante ogen heb, waar ze niet aan durven zitten ;)

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:44

Britt_xxx schreef:
Albertina71 schreef:
Ik ben net bij de Opticien geweest en mijn sterkte moet nog iets hoger: Rechts +6 met cilinder -4,5 en Links +5,5 en cilinder -5. En dan nog voor beide ogen leesgedeelte van +2 |(

Vision geeft bij +6 aan dat ik niet gelaserd kan worden, FYEO geeft aan dat ze het niet weten en verwijzen naar een vooronderzoek. Visus geeft aan dat IntraLasik en Lensvervanging kunnen. Ik ga een afspraak maak bij Visus voor een vooronderzoek om te horen wat de opties zijn: laseren of lensvervanging. Maar dat laatste vind ik iets te spannend. Dan ga ik daarna verder nadenken over mijn opties.


Even heel kort door de bocht: lensvervanging is hetzelfde als een staaroperatie, daar vervangen ze de lenzen namelijk ook. En deze operatie wordt bij heel veel mensen succesvol uitgevoerd! Mijn opa vond het peanuts. :P Mijn beide ouders hebben dit ook laten doen, en zijn ook tevreden

Ik heb zelf jaren geleden (2013?) mijn ogen laten laseren, en ik ben nog steeds tevreden! Kleine restafwijking, maar kan prima zonder bril functioneren. Heerlijk opstaan zo! Wel een keer na moeten laten laseren helaas


Je maakt volgens mijn oogarts een ernstige denkfout. Samenvattend: een lensvervanging c.q. staaroperatie wordt veel uitgevoerd echter daar kleven voor ex. laser patienten maar ook om dit uittevoeren als alternatief bij grotere visus afwijking grotere risico’s aan. De reden is dat een oog met een visus afwijking altijd ivm. de afwijkende ooggrootte gezien wordt als een risico.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:45

Ik schop dit topic even omhoog! :D

Heb zojuist m'n eerste vooronderzoek gehad en als ik qua verlof alles geregeld krijg dan word ik 4 februari al gelaserd! :)
Ik heb de TransPRK (No-Touch methode) aangeraden gekregen, dit is geheel computergestuurd, aangezien ik twee littekentjes blijk te hebben en het op deze manier het nauwkeurigst is.
Zal dit topic even doorlezen naar ervaringen :D

Ik ga dit trouwens doen bij Vision Ooglaseren in Amsterdam.

Edit: heb al meerdere keren gereageerd in dit topic zie ik, ofcourse :') Na 3 jaar dan eindelijk toch de stap :))

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:23

Mazzelaar, succes!! *\o/*

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:47

Dreamy schreef:
Ik schop dit topic even omhoog! :D

Heb zojuist m'n eerste vooronderzoek gehad en als ik qua verlof alles geregeld krijg dan word ik 4 februari al gelaserd! :)
Ik heb de TransPRK (No-Touch methode) aangeraden gekregen, dit is geheel computergestuurd, aangezien ik twee littekentjes blijk te hebben en het op deze manier het nauwkeurigst is.
Zal dit topic even doorlezen naar ervaringen :D

Ik ga dit trouwens doen bij Vision Ooglaseren in Amsterdam.

Edit: heb al meerdere keren gereageerd in dit topic zie ik, ofcourse :') Na 3 jaar dan eindelijk toch de stap :))


Succes op 4 februari!.

Ik lees ook al een hele tijd mee. Nu met Corona mijn werk en het paardrijden ook aardig stil ligt heb ik de knoop ook doorgehakt. Ik mag woensdag al voor de behandeling. Ik ga voor de Lasik Intralase methode in Utrecht. Ben nu al nerveus.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:06

Hoe oud zijn jullie en wat zijn de oogafwijkingen? Veraf en/of dichtbij slechtziend? Ik ben 52 en heb voor beide afstanden circa +2,5

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:10

Ik ben 30 en heb -2.25 aan beide ogen :)

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:26

Plus kunnen/doen ze toch niet laseren?

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:32

Ik ben 21 heb heb op dit moment -8 en -5 :(

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:52

frankiej schreef:
Hoe oud zijn jullie en wat zijn de oogafwijkingen? Veraf en/of dichtbij slechtziend? Ik ben 52 en heb voor beide afstanden circa +2,5


Dit lijkt me niet dat hiervoor gelaserd kan worden, daar ga je namelijk niet lang plezier van hebben, aangezien je wsl de komende jaren nog "meer plus" gaat krijgen.

Maar "goed" dat dit topic weer omhoog geschopt is, ik was vanmorgen tijdens uitmesten nog aan het denken, zou ik het misschien toch overwegen? ik ben al járen stabiel (rond de -4 beide ogen) contactlenzen irriteerde en wil ik daarbij nog gaan zoeken naar nét dat ene merk wat wel bevalt?
Of zou ik toch niet eens gaan informeren..

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:19

Zou ik doen siskeh. Ik heb echt spijt dat ik het niet járen eerder gedaan heb :)

@frankiej, dat is redelijk nutteloos, je plus loopt daarna gewoon weer op.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:29

Irritatie bij contactlenzen kan ook duiden op gevoelige/droge ogen.

Ik had dat ook, en bleek uit onderzoek,dat ik geen contactlenzen kan/mag dragen.
Als het niet anders kan Max 3 uur. Laseren is dus ook niet mogelijk.

Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:58

Ik zit ook in de fase waarbij ik overweeg mijn ogen te laten laseren. Ik heb -5 en ben die lenzen en bril zo zat.

Ik ben benieuwd wat jullie betalen voor de behandeling.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:14

Lous schreef:
Irritatie bij contactlenzen kan ook duiden op gevoelige/droge ogen.

Ik had dat ook, en bleek uit onderzoek,dat ik geen contactlenzen kan/mag dragen.
Als het niet anders kan Max 3 uur. Laseren is dus ook niet mogelijk.


Dat is bij mij wsl wel een gedeeltelijke oorzaak :+
Heb je laten onderzoeken of laseren niet mogelijk is? of was dat hun conclusie door het niet kunnen gebruiken van lenzen?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:51

Hartje schreef:
Ik zit ook in de fase waarbij ik overweeg mijn ogen te laten laseren. Ik heb -5 en ben die lenzen en bril zo zat.

Ik ben benieuwd wat jullie betalen voor de behandeling.


Zo’n 2600,- :)

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:24

siskeh schreef:
Lous schreef:
Irritatie bij contactlenzen kan ook duiden op gevoelige/droge ogen.

Ik had dat ook, en bleek uit onderzoek,dat ik geen contactlenzen kan/mag dragen.
Als het niet anders kan Max 3 uur. Laseren is dus ook niet mogelijk.


Dat is bij mij wsl wel een gedeeltelijke oorzaak :+
Heb je laten onderzoeken of laseren niet mogelijk is? of was dat hun conclusie door het niet kunnen gebruiken van lenzen?


Nee dat heb ik toen uitgebreid laten onderzoeken in het oogziekenhuis in Rotterdam.

Aangezien alle lenzen bleven irriteren, welke ik ook droeg, hoe goed ik ook opbouwde.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:27

Mijn vriend heeft afgelopen augustus lensimplantaten gekregen. Hij heeft dit bij FYEO laten doen, in Eersel. Ook hij kreeg alles vergoed van de verzekering omdat hij geen lenzen verdroeg. Op dat moment zat hij geloof ik op sterktes rond de -12.00 aan beide ogen. Hij heeft geen reststerkte meer en absoluut geen spijt dat hij het gedaan heeft! Herstelperiode was ook maar kort, een of twee weken later zijn we vier dagen op vakantie geweest naar Texel met volop wind en zon (wat gewoon mocht, uitvoerig nagevraagd bij de kliniek) en hij heeft nergens last van gehad. In totaal heeft hij vier weken moeten druppelen, elke week wat minder. Tijdens het druppeltraject een keer wat vettere druppels nodig gehad i.v.m. droge ogen, maar die kreeg hij gelijk mee van de kliniek. Super service gehad dus ook.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:32

Ik ben een paar maanden geleden voor een (gratis) vooronderzoek bij Visus in Utrecht geweest. Ik was benieuwd naar de mogelijkheden bij een sterkte van Rechts +6 met cilinder -4,5 en Links +5,5 en cilinder -5. En dan nog voor beide ogen leesgedeelte van +2. Ik ben bijna 50 jaar |(
Mijn ogen zijn zeer uitgebreid nagekeken en al mijn vragen zijn beantwoord. Heel fijn!
Hij vond het heel logisch dat ik op mijn 35e na 20 jaar contactlenzen dragen een neo-vascularisatie kreeg (vaatingroei), waarna ik geen contactlenzen meer mocht dragen. Bij mijn sterkte is de lens in het midden heel dik, en dus de zuurstofdoorlating niet ideaal. Het was eerder verbazingwekkend dat het nog 20 jaar goed gegaan was.
Laseren is geen optie. Als het al zou kunnen, dan zou de plussterkte al snel weer terugkomen. Voorzetlenzen kan ook niet, omdat ik een smalle oogkamer ofzoiets(?) heb, dus niet genoeg ruimte.
Blijft over een lenswissel, met trifocale lenzen, lasergestuurde incisie vanwege die smalle oogkamer met een prijskaartje van maar liefst € 6598,- :(:)
Dat is me te duur, dus ik heb toch maar weer geïnvesteerd in een nieuwe bril met hele dure glazen. Ik was € 971,- kwijt. En dan moet ik ook nog een nieuwe zonnebril, maar daar wacht ik nog even mee.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:04

xPabloBokt schreef:
Mijn vriend heeft afgelopen augustus lensimplantaten gekregen. Hij heeft dit bij FYEO laten doen, in Eersel. Ook hij kreeg alles vergoed van de verzekering omdat hij geen lenzen verdroeg. Op dat moment zat hij geloof ik op sterktes rond de -12.00 aan beide ogen. Hij heeft geen reststerkte meer en absoluut geen spijt dat hij het gedaan heeft! Herstelperiode was ook maar kort, een of twee weken later zijn we vier dagen op vakantie geweest naar Texel met volop wind en zon (wat gewoon mocht, uitvoerig nagevraagd bij de kliniek) en hij heeft nergens last van gehad. In totaal heeft hij vier weken moeten druppelen, elke week wat minder. Tijdens het druppeltraject een keer wat vettere druppels nodig gehad i.v.m. droge ogen, maar die kreeg hij gelijk mee van de kliniek. Super service gehad dus ook.


Lensimplantaten worden met mijn sterkte helaas niet vergoed. Dat is voor mij de enige optie om brilloos door het leven te gaan.

Helaas zijn lensimplantaten een stuk duurder. Rekening houdende met om en nabij de €10 000

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:22

Lous schreef:
xPabloBokt schreef:
Mijn vriend heeft afgelopen augustus lensimplantaten gekregen. Hij heeft dit bij FYEO laten doen, in Eersel. Ook hij kreeg alles vergoed van de verzekering omdat hij geen lenzen verdroeg. Op dat moment zat hij geloof ik op sterktes rond de -12.00 aan beide ogen. Hij heeft geen reststerkte meer en absoluut geen spijt dat hij het gedaan heeft! Herstelperiode was ook maar kort, een of twee weken later zijn we vier dagen op vakantie geweest naar Texel met volop wind en zon (wat gewoon mocht, uitvoerig nagevraagd bij de kliniek) en hij heeft nergens last van gehad. In totaal heeft hij vier weken moeten druppelen, elke week wat minder. Tijdens het druppeltraject een keer wat vettere druppels nodig gehad i.v.m. droge ogen, maar die kreeg hij gelijk mee van de kliniek. Super service gehad dus ook.


Lensimplantaten worden met mijn sterkte helaas niet vergoed. Dat is voor mij de enige optie om brilloos door het leven te gaan.

Helaas zijn lensimplantaten een stuk duurder. Rekening houdende met om en nabij de €10 000


Welke sterkte heb je? Hoe komt het dat ze niet vergoed worden? Volgensmij is de doorslag dat je geen lenzen kan verdragen, dat was bij mijn vriend in ieder geval wel zo.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:28

Bij mij was het de sterkte in combinatie met het geen lenzen kunnen verdragen. Omdat een bril bij deze sterkte (-16 met cylinder van 0,75, en - 14,5 met cylinder van 1) niet meer genoeg kan corrigeren.

Overigens zit ik inmiddels op -18,5 en - 17 dus heb alsnog een bril :(

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:39

Ik heb links -5,25 en rechts -4,75.