Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ogen laten laseren, ervaringen?

 
Profiel   

[code][/code]
Popstra schreef
Mijn man was een jaar of 3 terug bij de Bergman kliniek en daar zijden ze dat ze lens implantaten pas zetten na je 55e jaar.
Omdat je lens vanaf die leeftijd vanzelf wat los raakt. Als je dit eerder op jongere leeftijd zou doen dan is er een risico dat ze als ze je lens verwijderen de boel beschadigen bij het los halen.

Rare gang van zaken lijkt me. Het oogziekenhuis in Rotterdam heeft de beste naam in NL en die zetten al jaren lensinplantaten.
Die werden zelfs aangeraden al wat jaar geleden.
Na uitgebreid onderzoek zijn mijn ogen te droog en te gevoelig voor nare infecties, daarom dat laseren geen optie is. Lenzen worden daarom ook ten strengste afgeraden

Misschien hebben ze daar bij Bergman gewoon minder kennis en ervaring ermee nog.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 12:24 



 
Profiel   

Het ging om vervang lenzen.
Niet om voorzet lenzen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 12:49 



 
Profiel   

Ik lees even met jullie mee. Ik wil in de komende paar maanden een afspraak maken om te zien of ik in aanmerking kom voor oog lasering. Ik ben nog een beetje aan het rondkijken bij verschillende klinieken en via de verzekering gevraagd wat ze vergoeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 13:28 



 
Profiel   

Ik ben nu een maand geleden gelaserd in Utrecht bij Eyescan. En wat een verademing. Bij de vooronderzoeken kwamen ze er achter dat mijn ogen wat droog waren, dus ze wilden eerst de traanproductie en het vetlaagje om de traan versterken. En toen dat eenmaal goed was kon ik gelaserd worden.

Ik ben gegaan voor de Lasik Intralase methode (die met het flapje). Ondanks dat ik echt heel erg tegen de behandeling opzag is het me enorm meegevallen. Ik heb echt 0,0 pijn gehad zowel tijdens als na de behandeling. Geen pijn, geen irritatie.. niks. Ik kon op de terugweg in de auto al redelijk goed zien. Ik merkte juist dat alles zo snel zo goed ging, dat ik veel te snel alles weer wilde gaan doen.

Ik heb net woensdag mijn maand-controle gehad. Zover ze nu zien heb ik een klein beetje reststerkte en rest cylinder overgehouden, maar ik kan mij hier super goed mee redden. ( Ik ging van een Cylinder van -4,5 aan beide ogen naar een cylinder van -0,5 aan beide ogen en nog een rest sterkte van -0,5 *\o/* )

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 15:03 



 
Profiel   

Mag ik vragen welke sterkte jullie hadden toen jullie gingen lazeren en hoeveel dat ongeveer heeft gekost? Mag ook in pb natuurlijk. Ik kan mij namelijk op dit moment echt geen voorstelling maken van hoe duur het ongeveer moet zijn. En ik ga op dit moment zelf nog geen consult oid inplannen aangezien mijn ogen nog niet stabiel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 15:10 



 
Profiel   

-4 en -5 en €2600 bij Vision Amsterdam ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 15:45 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
-4 en -5 en €2600 bij Vision Amsterdam ;)


Zelfde prijs en beide ogen -2.25

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:28 



 
Profiel   

Goed om de ervaringen te lezen en horen. Ik ben heel benieuwd. Nog 3,5 week en dan weet ik hopelijk meer. Ik kom van een sterkte rond -3 en een cilinder, maar hoeveel die is weet ik niet meer. Mijn laatste bril is al even geleden.

Maar dat het een verademing is, dat kan ik me helemaal voorstellen. Gewoon kunnen zien als je wakker wordt enzo *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 18:56 



 
Profiel   

NoorW schreef
Hebben jullie ooit gehoord van iemand/zelf ervaring met blijvende neuropatische zenuwpijn na een behandeling? In hoeverre wordt je hierover voorgelicht oid?

Ik begrijp dat blind worden niet echt een risico is, maar blijvende pijn en extreem droge ogen (omdat alle zenuwen in hey hoornvlies worden doorgesneden) wel. Hier heeft Zembla ooit een uitzending over gemaakt, mensen die echt uit het leven willen stappen omdat de pijn te ondragelijk is. Dit houdt mij nu erg tegen, hoewel ik het wel ontzettend graag zou laten doen. Ik ben 22 en ben mijn bril zo zat en lenzen gaan snel irriteren, -3.50 sterkte en al jaren stabiel dus het zou prima kunnen waarschijnlijk.


Is er niemand die hier iets meer over weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 20:45 



 
Profiel   

De klinieken waar ik heb gekeken nu bieden behalve de Lasik ook de nieuwere methode Smile aan de schijnt meer precies te zijn en zou meer geschikt zijn voor mijn -9 aan beide ogen. Iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 21:56 



 
Profiel   

Twee jaar geleden heb ik lens implantaten gekregen (voorzet). Destijds nog bij Oogziekenhuis Zonnestraal, helaas zijn zij overgenomen door Bergman clinics. Helaas is het de eerste keer mis gegaan, waardoor de lens met spoed moest worden verwijderd. De diameter van de lens was niet goed, waardoor de lens onder spanning stond en dat is niet goed. Nieuwe besteld, die zijn later alsnog geplaatst.
Ik ben er nog steeds zo ontzettend blij mee! Ik zie beter dan ooit, ongelooflijk! Ik ben ineens geen halve blinde meer, maar kan "gewoon" net zo goed zien als een ander, altijd! Omdat het bij mij medisch noodzakelijk was, is het vergoed door mijn zorgverzekering. Dat was ook echt top.
Helaas wel een slechte ervaring gehad met Bergman bij een nacontrole vorig jaar. Uiteindelijk hebben ze dat wel weer recht gezet, gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 09:33 



 
Profiel   

Voor de mensen bij wie het vergoed werd door de zorgverzekeraar, wat was de medische noodzaak?
Ik zou het ook erg graag willen, ik heb nu een bril of 1 lens. Mijn ene oog is blind, mijn andere oog heeft rond de -6. Zonder bril zie ik niks, en mijn lens kan ik vaak niet in wegens vaatingroei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 12:26 



 
Profiel   

Popstra schreef
Het ging om vervang lenzen.
Niet om voorzet lenzen

Mijn vader heeft een jaar of 10 geleden rond zijn 45ste implantaatlenzen gekregen.
Toen zeiden ze dat ze die 1 keer konden vervangen en ze vaak per 20 a 25 jaar vervangen moesten worden.
Om die reden houden ze een hoge minimum leeftijd aan, tenzij jij akkoord gaat met dat je als oudje wel een bril op moet.

Mijn vader vond op zijn 45ste zonder bril kunnen hardlopen en tuinieren belangrijker dan op zijn 80+ stil zitten zonder bril.
Hij had wel een sterkte van -11 aan beide ogen. Lenzen verdroeg hij niet. Dit was de enige optie naast bril.

Ik ben aan de twijfel geslagen. Ik heb aan beide ogen -7. Ergens lijkt het me geweldig om wakker te worden en te kunnen zien. Anderzijds heb ik weinig last van mijn lenzen. Met bril zie ik geen diepte, maar lenzen gaan prima.
Vooral door de sterke afwijking twijfel ik.. misschien toch eens een intake doen om te kijken wat mogelijk is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 12:34 



 
Profiel   

Lenzen mag ik niet dragen, laseren is ook niet mogelijk. Maar met mijn -5 met cylinder krijg ik geen lensimplantaten vergoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 16:11 



 
Profiel   

Storm schreef
Voor de mensen bij wie het vergoed werd door de zorgverzekeraar, wat was de medische noodzaak?
Ik zou het ook erg graag willen, ik heb nu een bril of 1 lens. Mijn ene oog is blind, mijn andere oog heeft rond de -6. Zonder bril zie ik niks, en mijn lens kan ik vaak niet in wegens vaatingroei.

Ik zat rond de -15 met cylinder. Lenzen kon ik steeds slechter verdragen en met bril zag ik geen diepte waardoor ik o.a. niet kon autorijden. Ik was daardoor dus in praktische zin enorm gehandicapt, kon niet naar mijn werk etc.
Daarover hebben ze een brief geschreven aan mijn verzekering en toen was het zo geregeld (nog wel een telefoontje gehad van de verzekering ter bevestiging).
Vaak kan de kliniek wel een goede inschatting geven of je in aanmerking komt, die hakken vaker met dat bijltje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 18:42 



 
Profiel   

Dank je achterom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 19:33 



 
Profiel   

Ik heb ook een medische indicatie gehad. Ik had toen -16 en -15. Ik kon geen lenzen meer verdragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 20:23 



 
Profiel   

cindyy_1993 schreef
Is al even stil in dit topic, maar wil toch even mijn ervaring delen :)

Ik heb 2 weken geleden mijn ogen laten laseren bij Bergman clinics. Mijn sterkte was in beide ogen ongeveer -6 (-5,75 en -6,25) en tot nu toe ben ik erg tevreden!
Het vooronderzoek 23 juli was erg uitgebreid en ik had daarna een goed beeld bij wat de mogelijkheden waren. I.v.m. een vrij dun hoornvlies had ik 2 opties: voorzetlenzen of TransPRK incl crosslinking (een behandeling om het hoornvlies te verstevigen). Ik heb uiteindelijk gekozen voor de tweede optie, ondanks het pijnlijke herstel.
2 weken geleden op 26 augustus om 7.45 in de ochtend had ik de afspraak staan. Ik was van tevoren heel bang voor de behandeling zelf, maar echt, dat viel zoooo onwijs mee. Je ziet alles gebeuren, maar je voelt niks. Het is vooral een bijzondere gewaarwording. Het laseren zelf is niks anders dan (in mijn geval) 60 seconden naar dat groene knipperende lampje kijken. Ondertussen hoorde ik het wel knetteren en ruik je wat branden. Maar dat is alles. Het meest nare vond ik echter de crosslinking. Hierbij kreeg ik na het laseren een vloeistof in mijn oog wat een minuut moest intrekken en daarna moest er 75 seconden een UVA lamp op mijn oog. Dat is zo verdomde fel! Dus dat was wel even pittig. Crosslinking schijnt ook 1 van de pijnlijkste behandelingen te zijn, vooral qua napijn. Aan het eind van de behandeling kreeg ik op beide ogen een bandagelens, een soort pleister, aangezien de bovenlaag van mijn hoornvlies weg gelazerd is, dit beschermt het wondje op het oog en maakt de pijn minder heftig.

Uiteindelijk was ik volgens mij binnen een halfuurtje weer in de wachtkamer en kon ik naar huis. Eerst vond ik het allemaal nog meevallen met licht, maar toen ik eenmaal thuis was wilde ik niks anders dan in een donkere kamer met mijn ogen dicht liggen. Het was best wel pijnlijk, maar vond het nog niet extreem. De tweede dag leek het qua pijn even wat beter te gaan, maar toen rond het avondeten begon de pijn weer, maar wel minder erg dan de eerste dag. Op dag 3 ging het alweer beter, vooral aan het eind van de dag. Op deze dag had ik de tweede controle en werd gekeken of de bandagelens er al af mocht. Maar helaas waren de wondjes nog niet dicht en moest de bandagelens tot na het weekend blijven zitten. Vanaf dag 4 ging het heel snel heel veel beter ook qua licht! Waarschijnlijk dat de wondjes deze dag dicht zijn gegaan waardoor het licht beter te verdragen was. Sindsdien was ook de pijn helemaal weg en op maandag mocht de bandagelens eraf. Afgelopen vrijdag (1,5 week na de behandeling) heb ik mijn voorlopig laatste controle gehad en werd ook mijn zicht gemeten.
Het uiteindelijke doel is uiteraard 200% voor beide ogen bij elkaar opgeteld, afgelopen vrijdag had ik rechts 65% en links 85% zicht, totaal 150% (vergelijkbaar met gemiddeld ongeveer -1). Daar waren ze erg tevreden mee! Dat rechts wat slechter is, heeft te maken met korstjes die nog op mijn ogen zitten. Rechts is dit korstje wat dikker waardoor deze aan het hoornvlies trekt en dus een lichte cilinder veroorzaakt, als het korstje eraf is trekt dit weer weg :)

Tot nu toe dus erg tevreden, ondanks het wat heftigere herstel dan wat ik hier bij anderen heb gelezen.
Voor deze behandeling wordt trouwens wel echt aangeraden om 2 weken stof (en dus stal) te vermijden. Ik kon dit echt niet volhouden en ben met een prachtige veiligheids-duikbril alsnog naar stal gegaan.



Ik heb ook transPRK gehad bij Bergman clinics. M
Het was pijnlijk en ik bleek allergisch voor de antibiotica druppels.

Ondanks de pijn en dat ik behoorlijk ziek geweest ben en out ging na iedere druppelbeurt vanwege mijn allergie zou ik het zo weer doen mocht het zicht ooit weer slechter worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 20:59 



 
Profiel   

NoorW schreef
NoorW schreef
Hebben jullie ooit gehoord van iemand/zelf ervaring met blijvende neuropatische zenuwpijn na een behandeling? In hoeverre wordt je hierover voorgelicht oid?

Ik begrijp dat blind worden niet echt een risico is, maar blijvende pijn en extreem droge ogen (omdat alle zenuwen in hey hoornvlies worden doorgesneden) wel. Hier heeft Zembla ooit een uitzending over gemaakt, mensen die echt uit het leven willen stappen omdat de pijn te ondragelijk is. Dit houdt mij nu erg tegen, hoewel ik het wel ontzettend graag zou laten doen. Ik ben 22 en ben mijn bril zo zat en lenzen gaan snel irriteren, -3.50 sterkte en al jaren stabiel dus het zou prima kunnen waarschijnlijk.


Is er niemand die hier iets meer over weet?


Dat je drogere ogen zou kunnen houden is mij wel verteld. Zenuwpijn dan weer niet.

@wortel, de arts die ik gesproken heb gaf aan dat je bij de smile methode een kleinere incisie hebt, maar dat de hersteltijd wel een stuk langer is. En als ik niet aan contactsport oid deed, dat ik dan net zo goed voor de lasik methode kon gaan. Die is ook wat voordeliger dan de smile. Maar goed, ik heb maar een sterkte van -3.

Ik heb mijn vooronderzoeken gehad. Ik kom in aanmerking voor alle technieken en heb het advies van de arts gekozen. De technieken zonder flapje zijn een stuk goedkoper, maar hebben een veel langer herstel en een grotere kans op reststerkte. Vanwege mijn leeftijd laten ze bij mijn niet-dominante oog wat -sterkte zitten, zodat lezen op korte termijn geen probleem gaat vormen. Dan kan ik de leesbril zeker nog 10 jaar uitstellen gaven ze aan. 21 april wordt ik geholpen. Heel spannend, maar ik kijk er ook enorm naar uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 13:13 



 
Profiel   

Mijn ogen zijn gelaserd om een hele andere reden,nl. dat het vlies aan de achterkant van de oogbol had losgelaten en dat is weer vastgelaserd.Toen kon ik weer redelijk zien omdat de zwarte strepen en vlekken weg waren.Die behandeling heb ik weinig last van gehad,je krijgt verdovende druppels in de ogen. Het voelde als een soort krassen.Daarna wel een hele tijd gevoelig voor fel licht geweest ,ik droeg ook binnen een zonnebril.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 14:12 



 
Profiel   

EedihcrO dank je voor de uitleg. Mijn man staat op de wachtlijst voor een kunstgebit dus ik moet voor nu even wachten tot dat is geregeld maar ga dan in de komende 6 maanden een afspraak maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 09:43 



 
Profiel   

Hoi! Alweer een tijdje stil hier, maar wil toch weer even wat delen over mijn ervaringen. Mijn uitgebreide ervaringen staan wat verder terug in dit topic, maar ik heb vandaag de jaarcontrole gehad (gelaserd op 26-8-2020).
Deze was zeer positief! In beide ogen is de volledige afwijking van -6 verdwenen en heb ik enkel een kleine cilinder van 0,25 in beide ogen eraan over gehouden. Die cilinder merk ik niks van, dus dat is niet storend. Ook is er niks meer van terug te zien dat mijn ogen gelaserd zijn (soms is er nog een kleine onregelmatigheid te zien). Ik ben vandaag de dag wel nog steeds 2 a 3 keer per dag aan het druppelen met bevochtigingsdruppels, maar ook deze mag ik afbouwen naar gevoel.
Hier dus nog geen moment spijt gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:03 



 
Profiel   

Mijn ogen zijn bijna 15 jaar geleden gelaserd bij Café vision nog met de oudere techniek Lasek (was het enige waar ik voor in aanmerking kwam waar ik echt tegenop zag) waarbij ik in het begin nog met een zonnebril naar buiten moest. En als ik had geweten dat ik 15 jaar zonder bril kon lopen of langer had ik dat veel eerder gedaan.

Het druppelen de eerste twee weken na de laser operatie vond ik nog het heftigste van alles. Maar ik heb geen complicaties gehad. 6 maanden na de operatie zag ik optimaal. Er zijn lazer technieken waar dat al bij enkele dagen na de operatie kan tegenwoordig.

O ja. Toen ik net klaar was. Schrok ik. Ik was namelijk blind. Echt blind ik zag alleen felle lampen. Maar dat was binnen een uur weg getrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:21 



 
Profiel   

Ik wil dit topic toch even omhoog schoppen.
Ik had vanmorgen een SMILE behandeling gepland staan. Blijkbaar hoor ik helaas bij die 1% mensen waarbij het oog toch niet stil blijft, en het is dus mislukt. Terwijl ik nog maar 5 seconden te gaan had van de 30. Echt super balen. Arts heeft nog gekeken of hij nog iets voor elkaar kon krijgen, maar helaas niet. Oog is niet beschadigd o.i.d., dat is gelukkig helemaal in orde. Ik zie nog net zo slecht als eerst :+

Ik vond alleen de reactie van de arts niet al te fijn (geïrriteerd, en ondanks dat hij zei dat het niet aan mij lag had ik wel het gevoel dat hij dat wel vond). En daarnaast had ik natuurlijk gehoopt met een dagje thuis morgen fantastisch zicht te hebben. Al met al dus heel erg balen, en ik ben er best van streek van.

Er is de optie om nu voor de TransPRK te gaan, dat zou in theorie al over een week mogen. Dat werd me ter plekke gevraagd en de dokter wilde direct wel het andere oog met SMILE gaan doen. Dat heb ik geweigerd; ik vond het bij elkaar best wel heftig zo, en wilde niet die beslissing in een keer moeten maken terwijl ik nog bij lag te komen van wat er mis was gegaan. Daarnaast lijkt het me zeer vervelend minstens een week met 1 goed en 1 bijziend oog te lopen.

Ze bellen vanmiddag terug om het rustig te overleggen. De assistente zag hoe aangedaan ik was en heeft even de tijd voor me genomen, nog eens uitgelegd dat het niet erg is en dat ik de keuze zelf mag maken wat ik wil. Veel fijner dan die gehaaste dokter.

Zo, nu dus een keuze maken. Wil ik toch voor de transPRK gaan of vind ik wel even welletjes zo? :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 14:35 



 
Profiel   

Ik ben verpleegkundige. Als ik iemand een injectie moet geven die daar al gespannen voor is en ik prik een bloedvat aan ( kan gebeuren, is niemands schuld) ben ik daar ook geïrriteerd over.
Niet omdat mijn cliënt daar iets aan kan doen, maar omdat ik graag zo snel en netjes mogelijk wil dat de cliënt klaar is met de spannende handeling.
Neem het niet te persoonlijk, hoe persoonlijk het ook voelde. Succes met de keuze! Lijkt me lastig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen