Roesje bij operatie teennagel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 17:38

Hallo allemaal,

Al 3 jaar lang heb ik last van een zeer hardnekkige ingegroeide teennagel. Hij is 2x weggeweest maat komt telkens toch weer terug. 2 jaar geleden heb ik daarom een reepje van mijn nagel weg laten halen door de huisarts. Dit was 1 groot drama aangezien de verdoving niet werkte en hij het uiteindelijk zonder verdoving heeft gedaan. Ik durf gerust te zeggen dat ik hier een trauma aan heb overgehouden voor zowel naalden (de verdoving was vreselijk pijnlijk) als voor de ingreep zelf. Het is door die ingreep toen alleen maar erger geworden doordat de huisarts de behandeling niet helemaal.heeft afgemaakt zoals het had gemoeten (normaal doen ze er na de behandeling zilvernitraat op zodat de zenuw afsterft geloof ik). Hierna heb ik een hele tijd afspraken gehad bij verschillende pedicure. Na eindelijk een goede pedicure gevonden te hebben is het heel lang goed/beter gegaan. Alleen nu is het weer helemaal mis (ontsteking is onder de nagel gaan zitten waar ze niet bij kan) en weet zelfs zij zich er geen raad meer mee. Deze week er zelfs zoveel last van gehad dat ik nog geen half uur dichte schoenen aan kan en ook op blote voeten amper kan lopen. Nu heb ik op aanbevelen van haar een afspraak voor volgende dinsdag gemaakt bij de chirurg in het ziekenhuis om het toch weer te laten opereren met als tip dat ik mischien naar een roesje kan vragen. Nu heb ik gehoord dat ze vaak niet zomaar een roesje geven, toch lijkt dit mij heel fijn. Iemand enig idee of een roesje mogelijk is bij deze ingreep?

Alvast bedankt!

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:40

Ik was in gehele narcose. :)

BigOne
Berichten: 38251
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:40

Gewoon je verhaal doen en vragen.

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 17:45

Prosecco schreef:
Ik was in gehele narcose. :)


Hebben ze daar moeilijk over gedaan of was er een speciale reden?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:47

kimmiedas schreef:
Prosecco schreef:
Ik was in gehele narcose. :)


Hebben ze daar moeilijk over gedaan of was er een speciale reden?


Nee hoor hebben ze helemaal niet moeilijk over gedaan. :)

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 18:07

Nee hoor hebben ze helemaal niet moeilijk over gedaan. :)[/quote]

Oh dan zouden ze over een roesje vast niet moeilijk doen :p was het ook voor een reepje nagel weghalen?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:08

kimmiedas schreef:
Nee hoor hebben ze helemaal niet moeilijk over gedaan. :)


Oh dan zouden ze over een roesje vast niet moeilijk doen :p was het ook voor een reepje nagel weghalen?[/quote]

Ja klopt, zowel langs binnen en buitenkant. Beide (dikke) tenen zelfs, maar niet ter gelijk.

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 18:12

Prosecco schreef:
kimmiedas schreef:
Nee hoor hebben ze helemaal niet moeilijk over gedaan. :)


Oh dan zouden ze over een roesje vast niet moeilijk doen :p was het ook voor een reepje nagel weghalen?


Ja klopt, zowel langs binnen en buitenkant. Beide (dikke) tenen zelfs, maar niet ter gelijk.[/quote]

Dat vind ik heel fijn om te weten, toch weer een beetje geruststelling. Heb je na de operatie nog veel last van gehad?

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:19

wat misschien een optie is is lachgas icm lokale verdoving

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:07

Ik heb dat onder volledige narcose laten doen aan beide tenen :)

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:21

Ik heb de ingreep al 5x laten doen bij de huisarts bij beide tenen. Ook ingegroeid vanwege psoriasis nagels. Ze groeien gewoon weer terug. Nu er ook weer zo last van.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:56

Roesje zullen ze vast niet zo moeilijk over doen, waarschijnlijk krijg je dan dormicum. Dit krijg je ook als pre medicatie voor narcose. Gaat snel werken en is ook weer snel uitgewerkt en als je geluk hebt herinner je je er niks meer van :D .

Heb je wel een chauffeur nodig als je weer naar huis gaat..

En de kans bestaat dat het niet werkt, bij mij doet het niks maar dat geldt ook voor narcose (daar krijg ik de 3 dubbele 'inslaap' dosis van en tijdens een hele hoge dosering anders word ik wakker en kom overeind).

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:17

Ik lees even mee. Wat zou dat een uitkomst zijn zeg! Het gaat gelukkig al 3 jaar goed (klopt af) maar de volgende x ga ik ook om een roesje vragen. Heb 1 x dormicum gehad voor m'n enkel, fijn spul!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:30

Ik ben 20 jaar geleden geopereerd aan beide grote tenen.
Vanwege de ontsteking konden ze inderdaad niet alles verdoven.
Vlak na de operatie ging het wel, eenmaal thuis wel veel last, wij hadden toen niets meegekregen qua pijnstilling, mijn moeder heeft mij toen een slaappil gegeven.
Vraag ook om vet gaas/verband, ook dat hebben ze toen bij mij niet gedaan, dat was geen pretje met verband verwisselen.

Om toch positief af te sluiten, al ruim 20 jaar geen last meer gehad :)
Mocht het nodig zijn zou ik het zo weer doen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:38

sandra8 schreef:
Ik heb de ingreep al 5x laten doen bij de huisarts bij beide tenen. Ook ingegroeid vanwege psoriasis nagels. Ze groeien gewoon weer terug. Nu er ook weer zo last van.

Misschien moet je dan toch doorverwezen worden naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis gaan ze dieper en halen ze meer weg, de huisarts haalt het alleen oppervlakkig weg, waardoor de kans bestaat dat het terugkomt.


Djeradalover schreef:
Roesje zullen ze vast niet zo moeilijk over doen, waarschijnlijk krijg je dan dormicum. Dit krijg je ook als pre medicatie voor narcose. Gaat snel werken en is ook weer snel uitgewerkt en als je geluk hebt herinner je je er niks meer van :D .

Heb je wel een chauffeur nodig als je weer naar huis gaat..

En de kans bestaat dat het niet werkt, bij mij doet het niks maar dat geldt ook voor narcose (daar krijg ik de 3 dubbele 'inslaap' dosis van en tijdens een hele hoge dosering anders word ik wakker en kom overeind).

Chauffeur is altijd verstandig als je aan je voet wordt geopereerd ;) Ik mocht na die tijd bijna een week niet lopen of niets.

TS, je kan altijd even overleggen met de chirurg. Ik heb lokale verdoving gehad en alleen het zetten van de spuiten was een naar gevoel, aangezien je teen dan opzwelt van de vloeistof. Heeft de huisarts niet gecheckt of de verdoving er wel goed in zat? Bij mij werd toen nog geprikt en gedaan om te kijken of ik echt niks voelde. De ingreep zelf vond ik niet veel voorstellen in het ziekenhuis, heeft tussen de 15 en 30 minuten geduurd en toen was mijn voet al ingepakt en alles.

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 22:41

Destination schreef:
sandra8 schreef:
Ik heb de ingreep al 5x laten doen bij de huisarts bij beide tenen. Ook ingegroeid vanwege psoriasis nagels. Ze groeien gewoon weer terug. Nu er ook weer zo last van.

Misschien moet je dan toch doorverwezen worden naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis gaan ze dieper en halen ze meer weg, de huisarts haalt het alleen oppervlakkig weg, waardoor de kans bestaat dat het terugkomt.


Djeradalover schreef:
Roesje zullen ze vast niet zo moeilijk over doen, waarschijnlijk krijg je dan dormicum. Dit krijg je ook als pre medicatie voor narcose. Gaat snel werken en is ook weer snel uitgewerkt en als je geluk hebt herinner je je er niks meer van :D .

Heb je wel een chauffeur nodig als je weer naar huis gaat..

En de kans bestaat dat het niet werkt, bij mij doet het niks maar dat geldt ook voor narcose (daar krijg ik de 3 dubbele 'inslaap' dosis van en tijdens een hele hoge dosering anders word ik wakker en kom overeind).

Chauffeur is altijd verstandig als je aan je voet wordt geopereerd ;) Ik mocht na die tijd bijna een week niet lopen of niets.

TS, je kan altijd even overleggen met de chirurg. Ik heb lokale verdoving gehad en alleen het zetten van de spuiten was een naar gevoel, aangezien je teen dan opzwelt van de vloeistof. Heeft de huisarts niet gecheckt of de verdoving er wel goed in zat? Bij mij werd toen nog geprikt en gedaan om te kijken of ik echt niks voelde. De ingreep zelf vond ik niet veel voorstellen in het ziekenhuis, heeft tussen de 15 en 30 minuten geduurd en toen was mijn voet al ingepakt en alles.


De dokter had bij mij blijkbaar (te)weinig tijd en heeft niet lang genoeg gewacht om het in te laten werken. Het heeft bij mij een half uur nodig om goed in te werken en hij gaf het nog geen 10 minuten.

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 22:42

Heb morgen de operatie. Heb gevraagd naar een roesje maar hij zei dat dit geen optie is... wel weet hij nu van de angst voor de naald en houdt hij er rekening mee. Iemand nog tips voor mij? Ik kijk er ontzettend tegen op...

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:45

Oh, dat is wel kort ja! Zowel bij de huisarts als in het ziekenhuis hebben ze minstens een half uur gewacht en kon er eventueel nog bijgespoten worden. Was beide keren niet nodig.
Neem vooral iemand mee die je handje vast kan houden. Ik ben niet kleinzerig, maar heb toch wel even flink in mijn vriend zijn hand geknepen. Je voelt je teen dik worden en dat kan pijnlijk zijn. Voor de rest, vooral niet kijken!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:50

* steekt vinger op *

Echt, ik was jou 2 jaar geleden.

Ik heb gegild, gejankt bij de huisarts. Echt ik word nog misselijk als ik er aan denk. De pijn was gruwelijk.

Verdoving werkte niet en die naald van de verdoving alleen al.

En toen kwam die nagel terug.

Dus ik oprecht huilend van angst bij de chirurg op de stoel.

Ze gaven aan dat dit vaak gebeurd bij de huisarts omdat zij dit te weinig doen. Zij doen dit soort operaties zo veel vaker.

Nou echt, het was peanuts. Natuurlijk was het niet lekker, maar die vetdoving deed nog geen kwart pijn van wat hij bij de huisarts deed en van de rest niet veel gevoeld.

You can do this!!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:56

Sterkte morgen.
Ik heb het 25 jaar terug al laten doen in het ziekenhuis en het is nooit meer terug gekomen.
De prikken voel je maar pijn vond ik ook meevallen. De behandeling zelf voelde ik niets.
Na de behandeling wel pijn maar niet meer dan wat jij nu al ervaart.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Roesje bij operatie teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:11

Ik had na de operatie helemaal geen pijn eigenlijk, vond het maar onzin dat ik zo lang met mijn voet omhoog moest zitten :+

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:13

Ik had bij mijn operatie gezegd dat ik erg zenuwachtig was en of ik iets rustgevends kon krijgen. . Dit was vervolgens zo sterk dat ik zowat out was haha :D

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 23:20

Iemand enig idee hoe lopen gaat na de operatie?

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:20

Ik heb 1 keer een nagel laten verwijderen bij de huisarts. Was ook niet te verdoven door de ontsteking die erin zat. En serieus, ik zet liever nog een keer een kind op de wereld dan dat ik ooit nog een nagel laat verwijderen. :roll: Mijn bevalling duurde trouwens 40uur, met die wetenschap zegt dit waarschijnlijk wel genoeg over die ellendige teen :Y)
Als het ooit weer nodig is dan zou ik ook een roesje eisen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:28

kimmiedas schreef:
Iemand enig idee hoe lopen gaat na de operatie?


Ik ben aan beide grote tenen tegelijk geholpen, lopen ging wankel na de operatie omdat je grote teen voor evenwicht zorgt.
Hulp of krukken zijn in het begin dus wel fijn.