Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Roesje bij operatie teennagel

 
Profiel   

Lijkt me niet dat ze daar moeilijk over doen, al is het wel slim om het te controleren bij je verzekering.

Bij mij moesten ze wat knobbels en weefsels verwijderen uit mijn lies, direct onder de huid en zonder vet. De arts zei dat ze tot op zekere hoogte konden verdoven, maar als ze dieper moesten snijden dan zou dit zonder verdoving zijn.

Toen ik aangaf dat een algehele narcose mij beter leek, was dit geen enkel probleem ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 22:33 



 
Profiel   

kimmiedas schreef
Iemand enig idee hoe lopen gaat na de operatie?

Niet. Ik mocht er helemaal niet op staan en moest verplicht in rolstoel naar de auto. Na 5 dagen mocht ik voorzichtig op de hak geloof ik. Na ongeveer een week liep ik weer, maar toen wel kassa gedraaid op mijn werk (normaal leg ik hele afstanden af).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 22:44 



 
Profiel   

Mijn buurvrouw heeft dit twee keer laten doen en twee keer kwam het terug. Nu heeft ze bij de podoloog veertjes op haar nagel laten zetten, die trekken de nagel aan de zijkanten omhoog, en ze heeft nergens meer last van. Misschien een optie voor degenen die er nog/weer last van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 22:47 



 
Profiel   

Ik mag morgen ook weer :D
Voor sws de linkse teen!
2 weken geleden de rechtse laten doen in het ziekenhuis, daarvoor al 5x bij huisarts

Plaatselijk verdoofd morgen en een vette antibiotica kuur al vanaf maandag voor de onstekingen die er zitten.

Heb er geen zin in! Maar donderdag vrij en hopelijk vrijdag weer goed om te werken!

Ts ik ga naar het rijnstate, waar mag jij?


Ohja veertjes en nagelbeugels heb ik allemaal al gehad :+ podo weet ook niet meer wat te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 22:50 



 
Profiel   

Destination schreef
kimmiedas schreef
Iemand enig idee hoe lopen gaat na de operatie?

Niet. Ik mocht er helemaal niet op staan en moest verplicht in rolstoel naar de auto. Na 5 dagen mocht ik voorzichtig op de hak geloof ik. Na ongeveer een week liep ik weer, maar toen wel kassa gedraaid op mijn werk (normaal leg ik hele afstanden af).


Wat hebben ze precies gedaan bij jou? Bij mij gaan ze aan beide kanten van mijn nagel een reepje weghalen. Mijn ouders zeggen de hele tijd dat ik waarschijnlijk wel gewoon kan lopen en dat ik geen rolstoel of krukken zal krijgen, dit leek mij al beetje raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 23:13 



 
Profiel   

x_Jeanine_x schreef
Ik mag morgen ook weer :D
Voor sws de linkse teen!
2 weken geleden de rechtse laten doen in het ziekenhuis, daarvoor al 5x bij huisarts

Plaatselijk verdoofd morgen en een vette antibiotica kuur al vanaf maandag voor de onstekingen die er zitten.

Heb er geen zin in! Maar donderdag vrij en hopelijk vrijdag weer goed om te werken!

Ts ik ga naar het rijnstate, waar mag jij?


Ohja veertjes en nagelbeugels heb ik allemaal al gehad :+ podo weet ook niet meer wat te doen


Ik ga naar het Groene Hart ziekenhuis in Gouda. Zie er enorm tegen op maar loop er al zo lang mes dat ik er nu ook echt wel een keer vanaf wil zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 23:15 



 
Profiel   

kimmiedas schreef
Iemand enig idee hoe lopen gaat na de operatie?



Ik had toen een speciale 'schoen', zodat ik alsnog normaal kon stappen zonder enige druk op de teen(nagel). Dit heb ik 3 weken moeten aanhouden en pas erna mocht ik terug in schoenen stappen. Het terug aandoen was telkens een heel raar gevoel :P Ik heb wel 1 week thuisverpleging gehad die dagelijks de wonde kwam ontsmetten. Ben zowel linker als rechtervoet geopereerd en aan de linker en rechterkant van de nagels. De schoen is eigenlijk een schoon met een gebolde zool, zodat je met je tenen nooit op de grond terecht komt en dus absoluut geen druk erop krijgt. Ook zijn je tenen eigenlijk bloot, gezien het net een sandaal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 23:18 



 
Profiel   

kimmiedas schreef
Wat hebben ze precies gedaan bij jou? Bij mij gaan ze aan beide kanten van mijn nagel een reepje weghalen. Mijn ouders zeggen de hele tijd dat ik waarschijnlijk wel gewoon kan lopen en dat ik geen rolstoel of krukken zal krijgen, dit leek mij al beetje raar.

Aan één kant een reepje weghalen tot aan het bot (?). Ik dacht ook dat ik daarna wel weer kon gaan lopen als ik geen last had, maar dat mocht toch echt niet. Na een paar weken moest ik ook terugkomen voor controle, maar dat was in 5 minuten gedaan bij de verpleegkundige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 23:23 



 
Profiel   

Wat rot zeg dat je zo'n trauma hebt van de vorige keer! Kan echt goed begrijpen dat je er flink tegenop ziet!

Maarrr... het kan ook meevallen. Ik heb ooit eens een paard op m'n voet (teen) gehad. Nagel eraf en nooit meer echt mooi teruggegroeid. Eigenlijk zat er al heel lang iets te 'etteren' maarja... gewoon doorlopen :o Tot het echt heel erg zeer ging doen dus hop... toch maar zo'n ingreepje waarbij ze idd een strookje weghalen. Ik heb bijna niets gevoeld (ze zei ook dat ze idd niet alles kunnen verdoven) maar was niet meer dan een klein 'steekje'. 'S middags met m'n voet omhoog maar ook toen de verdoving was uitgewerkt had ik helemaal geen pijn dus gewoon dezelfde avond nog stallen gemest en de volgende dag alweer een stuk gelopen. Het enige wat ik vervelend vond, was dat prikje van de verdoving en dat je daarna nog twee dagen (moest ik) met zo'n dik onhandig verband om je teen zit :+ Maargoed, met brede sneakers kan het al gauw. Dus... effe een succesverhaal om je wat hoop/moed te geven! Komt echt goed! En anders heel sterk aan iets anders denken kan ook helpen. En daarna ben je 'zielig' en laat je je gewoon lekker verwennen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 23:36 



 
Profiel   

En bedenk je ook dat je nu al zo veel pijn hebt gehad... dat is misschien al erger geweest dan de hele ingreep (althans: ik kon op het laatst ook geen half uur meer normaal lopen dus dan ga je idd maar naar de huisarts). Daarna ben je er hopelijk lekker vanaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 23:43 



 
Profiel   

Wat vervelend dat je zo’n rotervaring hebt gehad. Bij mij was het echt appeltje-eitje bij de huisarts, heb nog lopen filmen toen :)) daarna mocht ik inderdaad een week niet/minimaal belasten en veel omhoog zitten. Heb er weinig last van gehad.

Hopelijk valt het je vandaag alles mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 08:18 



 
Profiel   

Nou de operatie zit erop, en het viel me gelukkig enorm mee. Mocht thuis van te voren verdovende zalf erop doen en dat heeft volgens mij toch wel geholpen. Toen de verdoving er eenmaal in zat werkte het heel snel en heb verder helemaal niets gevoeld. Begint nu wel gevoelig te worden dus lekker met mijn voet omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 13:14 



 
Profiel   

Fijn TS dat het goed gegaan is!

Bij mij liepen ze een uur uit! En is super goed gegaan. Arts was verbaasd dat ik geen kick gaf bij de verdoving. En alles meegekeken heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 13:15 



 
Profiel   

x_Jeanine_x schreef
Fijn TS dat het goed gegaan is!

Bij mij liepen ze een uur uit! En is super goed gegaan. Arts was verbaasd dat ik geen kick gaf bij de verdoving. En alles meegekeken heb.


Mooi dat het ook goed is gegaan! Wel balen dat het zo is uitgelopen. Ik heb helemaal niet gekeken, denk dat het dan nuet goed was gegaam xd. Begint nu toch wel echt heel erg pijn te doen, hoe gaat het nu bij jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 14:25 



 
Profiel   

Fijn dat het bij jullie beide goed is gegaan :)
TS goede pijnstilling innemen (Ibuprofen en Paracetamol tegelijk nu) en een spiegel van pijnstilling houden de komende twee dagen.
Voet goed omhoog, dat voorkomt het ergste kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 14:56 



 
Profiel   

Beterschap beide.
En fijn dat het goed gegaan is.

En inderdaad, nu even goed pijnstillers nemen dan is het over voordat je het weet en kun je meer dan nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 15:00 



 
Profiel   

Pijnstillers werken niet, ben nog aan de diarree van de antibiotica. Waar ik ook vanmiddag na overleg met de arts mee gestopt ben.

Hier klopt die heel erg en verband zit zo dik eromheen dat ik amper goed op de voet kan staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 16:54 



 
Profiel   

x_Jeanine_x schreef
Pijnstillers werken niet, ben nog aan de diarree van de antibiotica. Waar ik ook vanmiddag na overleg met de arts mee gestopt ben.

Hier klopt die heel erg en verband zit zo dik eromheen dat ik amper goed op de voet kan staan!


Bij mij is het verband inderdaad ook heel dik! Gelukkig hadden ze in het ziekenhuis een karretje met een man die je naar de auto kon brengen :p. Kan niet eens mijn slipper aan. Nu de verdoving is uitgewerkt nog niet weer geprobeert te lopen, durf t niet zo goed maar zal uiteindelijk vast wel een keer naar de wc of bed moeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:05 



 
Profiel   

Nou toch weer pech gehad. Het leek de afgelopen dagen toch weer erg ontstoken dus vandaag toch maar weer naar t ziekenhuis geweest. Conclusie was inderdaad nog een flinke ontsteking, waarschijnlijk al in mijn nagelbed. Dus ze hebben besloten gelijk maar weer te opereren en nu mijn hele nagel verwijdert. Hoop nu toch echt van het gezeik af te zijn want ben er ondertussen wel aardig klaar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 17:02 



 
Profiel   

Ohhh jeetje zeg!het zit je allemaal niet mee, beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 21:04 



 
Profiel   

Mijn tenen zijn ook geïrriteerd/ontstoken. Maar ben al terug geweest voor een antibiotica. Maar die werkte niet. Dus nu nieuwe afspraak maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 21:55 



 
Profiel   

Ts, hoe is het met je teen??

Ik ga maandag op controle! Blijft dik en ontstoken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 12:25 



 
Profiel   

Ik schop even het topic omhoog
TS hoe is het nu?


Ik ben net helaas weer geweest. Nu hebben ze de ouderwetse manier gebruikt. Goed wegschrapen en snijden en verschillende hechtingen :s

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 15:53 



 
Profiel   

Half jaar geleden: operatie teennagel zonder roesje. Damn I wish dat ik ook een roesje had gevraagd want WAT EEN PIJN!!!! Dus TS: sowieso doen dat roesje! :j

Mijn teennagel groeit gewoon weer terug ook. Maar niet problematisch. Heb ondertussen echter wel een abonnement bij de pedicure..



kimmiedas schreef
Iemand enig idee hoe lopen gaat na de operatie?
Lopen gaat stuntelend maar prima na de operatie. Sowieso is je gehele teen eerst nog verdoofd (dus je kan wat evenwichtsverlies hebben). En vanwege het verband om je teen kun je je voet toch niet afrollen, dus dan maar op je hak lopen eventjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-18 07:54 



 
Profiel   

Pff ik krijg al weer pijn aan mijn teen als ik alleen al jullie verhalen lees..

Ik heb 1 jaar geleden ook een reepje nagel bij de huisarts weg laten halen, weet niet wat meer pijn deed, de naald van de verdoving of het weghalen zelf. Heb daar zitten janken als een klein kind, beste teennagel is alweer ingegroeid.. Dus denk dat ik binnenkort ook weer terug mag..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-18 08:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen