Zwemmen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:45

Ik heb zelf tot mn 20ste bij een vereniging gezwommen. Had altijd badmuts op.
Toen ging ik stage lopen in een zwembad voor mn opleiding, daar probeerde ik mn haren droog te houden.
Maar ik heb vanaf mn 18de tot 21 ook nog bij Centerparcs in het zwembad te vinden als werk.
En daarnaast dook ik ook nog :+

Mn haren zij altijd wel oke gebleven, regelmatig maskers en olie serums :D

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:49

Ik heb het ook een tijd gedaan! Vond het heerlijk om te doen <3
Wel ging ik samen met mijn vriend omdat dat gezelliger is.

Als kind had ik door zwemles ook altijd veel last van erg droog haar, nu heb ik dat gelukkig niet.
En lekker haarmasker of serum werkt vaak ook goed om de droogheid tegen te gaan.
Of inderdaad je haar zo droog mogelijk houden door bijvoorbeeld je haar in een knot te doen :D

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:05

Werken jullie met en schema of zwemmen jullie gewoon een bepaalde tijd baantjes?

WinSel

Berichten: 20571
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 10:07

Dat wilde ik idd ook vragen haha
Hoe lang raden jullie aan om mee te beginnen

jeetje77

Berichten: 3461
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:51

Ik zwem gewoon 40 baantjes. Soms gewoon achter elkaar aan. Soms in blokjes van 8, waarbij ik rug en schoolslag afwisselend. Beetje afhankelijk hoe mijn lijf voelt hoe fanatiek ik ben.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:59

De fysio heeft mij aangeraden om te gaan zwemmen, aangezien ik geblesseerd ben en mijn lichaam nog niet fit genoeg is om bepaalde schokken op te vangen. Het bevalt me goed! Ik ben begonnen met 2x in de week 20 minuutjes op slakken tempo, want ik wilde mijn lichaam echt de tijd geven eraan te wennen. Op het moment zwem ik 3x in de week afwisselend 30 of 40 minuten aaneengesloten op normaal tempo.

Ik zwem niet volgens een schema maar zwem naar wat mijn lichaam aan kan. Over een paar weken wil ik graag een vol uur kunnen zwemmen en langzamerhand wat snelle baantjes ertussen.

Edit: ik zwem en-ce-moment rug- en schoolslag. Ben begonnen met alleen rugslag. Nu zwem ik 50 m rugslag/50 m schoolslag

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:12

Ik wil denk ik ook gaan zwemmen. Ik ben niet zo van het sporten dus dit lijkt me ideaal. Heb ook last van me spieren in me schouders. Conditie is ook slecht.
Ik kan alleen geen borstcrawl haha

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:23

Oh ik heb zoveel zin om weer baantjes te gaan zwemmen. Heb dat tijdens mijn studententijd heel veel gedaan, maar nu al lang niet meer.

Toen had ik een sportkaart en kon dat heeeeel goedkoop en zwemmen is echt duur vind ik.

Door dit topic eens gaan zoeken wat de situatie kwa zwembaden in mijn omgeving is en zie net dat er een zwembad vernieuwd is met verruimde tijden en goedkoper die best betaalbaar is. Misschien toch maar weer eens gaan oppakken.

Ik deed eigenlijk vrijwel alleen maar borstcrawl. Eerste gewoon 1 of 2 baantjes rustig, dan ff stretchen en dan gewoon op een tempo die ik minimaal een half uur vol hield. En dan aan het eind nog een keer een sprintje (zo snel mogelijk op en neer) en daarna rustig cooling down met een dobberende schoolslag.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:25

Hier nog een zwemmende bokker :j Sinds ik moest stoppen met paardrijden ga ik 1 a 2 keer per week baantjes trekken. Bikini's heb ik altijd vreselijk gevonden en toen ik eindelijk een mooi badpak vond was er geen reden meer om niet regelmatig te gaan zwemmen, aangezien ik nu ruim de tijd heb daarvoor. Voor studenten is het hier in Venlo maar 2,95 per keer trouwens _O_ Ik doe alleen de schoolslag en soms een klein stukje borstcrawl maar daar ben ik niet bepaald goed in... := Echt snel zwem ik ook niet, ik ga meer voor de ontspanning dan voor de work out en lig dan meestal een halfuur in het water. Mijn haar was ik na de tijd met een verzorgende shampoo en conditioner van Lush en tot op heden bevalt mij dat prima!

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:26

Mijn haar knot ik op, zodat het zo min mogelijk in het water hangt. Ik douche ook op het zwembad en doe dan gelijk een kuurtje in mn haar. Nergens last van :D
Ik zwem trouwens schoolslag een uur lang. Ben net weer geweest, heerlijk! Gister kwam er wat tussen helaas.
We hebben hier op het zwembad ook warm water zwemmen. Dat is net iets warmer dan normaal en veel beter vol te houden voor mij :)

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:38

Ik meld me hier ook :)

Ik heb vroeger een hele tijd aan wedstrijdzwemmen gedaan en het begon eigenlijk al een tijdje weer te kriebelen. Nu zwem ik gewoon 1 keer in de week zelf baantjes want bij een club heb ik toch geen tijd voor := Het is ook nog is heel goed voor mijn reuma :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:44

Ik meld me ook!
1 keer per week en na de tentamens 2 keer per week.
Ons doel is afvallen (mij en m'n vriend) en dit helpt er wel bij.
Daarbij vind ik het ook heerlijk, zwemmen. Gedachte op 0 en gaan :).

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:48

als er iemand in deventer of niet al te ver weg woont dan zou ik wel een keer samen willen zwemmen, is toch gezelliger dan alleen. ik heb doordeweeks studenten ov maar wel druk schema

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:23

Geen baantjes gezwommen vandaag (was iets te laat van huis gegaan... Oeps)
Maar wel heerlijk geaquafietst. Was een pittig lesje vandaag. Die ga ik morgen wel voelen haha.
Misschien dat ik morgen nog even baantjes ga zwemmen.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:25

Ik heb vanmiddag een half uurtje gezwommen. Morgen geen tijd, dus vrijdagochtend ga ik weer. Als ik me goed voel ga ik een uur in het water blijven, kijken wat mijn lichaam daarmee doet :)

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:35

Hier ook 1 x pw zwemmen als aanvulling op hardlopen en paardrijden. Tot nu toe 30-35 minuten per keer gezwommen. Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje saai vind om zo lang te zwemmen zonder dat de omgeving verandert en je kan natuurlijk je eigen muziek niet bepalen. Hoe doen anderen dat?

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:38

Ik kijk mensen :j en in Goes probeer ik gesprekken te volgen in het Zeeuws _O- en dat is een hele uitdaging haha. Verder gewoon lekker nergens aan denken en gewoon gaan het uur is zo voorbij

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:06

J508 schreef:
Hier ook 1 x pw zwemmen als aanvulling op hardlopen en paardrijden. Tot nu toe 30-35 minuten per keer gezwommen. Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje saai vind om zo lang te zwemmen zonder dat de omgeving verandert en je kan natuurlijk je eigen muziek niet bepalen. Hoe doen anderen dat?

Ik zwem samen, vind alleen ook te saai :)

Ik tel trouwens geen banen, want raak de tel kwijt en degene met wie ik zwem vindt het tellen te confronterend dus we doen gewoon altijd 35 min.
Dit gaat in verschillende tempo's en om mezelf een doel te stellen, kijk ik naar de snelheid per baan (bijv binnen 30 sec een baantje of binnen 60 sec 2, dat doe ik nu). Zwem alles in schoolslag

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:06

J508 schreef:
Hier ook 1 x pw zwemmen als aanvulling op hardlopen en paardrijden. Tot nu toe 30-35 minuten per keer gezwommen. Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje saai vind om zo lang te zwemmen zonder dat de omgeving verandert en je kan natuurlijk je eigen muziek niet bepalen. Hoe doen anderen dat?


Tuurlijk kan dat wel :P . Met een waterproof mp3 speler. Ik heb er al jaren 1 van speedo. Super basic spelertje, maar het werkt, zelfs met borstcrawl en zo.

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:16

Shiloh schreef:
J508 schreef:
Hier ook 1 x pw zwemmen als aanvulling op hardlopen en paardrijden. Tot nu toe 30-35 minuten per keer gezwommen. Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje saai vind om zo lang te zwemmen zonder dat de omgeving verandert en je kan natuurlijk je eigen muziek niet bepalen. Hoe doen anderen dat?


Tuurlijk kan dat wel :P . Met een waterproof mp3 speler. Ik heb er al jaren 1 van speedo. Super basic spelertje, maar het werkt, zelfs met borstcrawl en zo.


Ik heb weer wat nieuws geleerd! En dan speciale oordopjes?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:35

J508 schreef:
Shiloh schreef:
Tuurlijk kan dat wel :P . Met een waterproof mp3 speler. Ik heb er al jaren 1 van speedo. Super basic spelertje, maar het werkt, zelfs met borstcrawl en zo.


Ik heb weer wat nieuws geleerd! En dan speciale oordopjes?


Ja, meestal zitten die er wel bij. Ik zie wel dat het aanbod in Nederland wat mager is. Die speedo aquabeat die ik heb wordt niet meer gemaakt en de opvolger ook niet.

Dit ziet er uit als een prima alternatief, vanaf amazon.de

https://www.amazon.de/Sigomatech-Schwim ... ature&th=1

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:52

Decathlon heeft ook een aqua mp3 spelertje.

Mijn speedo heeft het nooit lang volgehouden.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:04

Shiloh schreef:
J508 schreef:
Hier ook 1 x pw zwemmen als aanvulling op hardlopen en paardrijden. Tot nu toe 30-35 minuten per keer gezwommen. Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje saai vind om zo lang te zwemmen zonder dat de omgeving verandert en je kan natuurlijk je eigen muziek niet bepalen. Hoe doen anderen dat?


Tuurlijk kan dat wel :P . Met een waterproof mp3 speler. Ik heb er al jaren 1 van speedo. Super basic spelertje, maar het werkt, zelfs met borstcrawl en zo.

Kijk, dat is nog eens top! Ik wist niet eens dat die dingen bestonden joh :D
Ik zwem wel altijd samen, maar dood de tijd ook door op verschillende momenten een flinke sprint (heet dat ook zo met zwemmen?) te trekken. Daarna weer een aantal baantjes weer normaal om de hartslag weer terug te brengen en mn spieren te ontspannen. Ik zwem trouwens wel altijd met mn hoofd boven water, in het water vind ik te makkelijk :P

Edit: Hoe draag je die mp3 player bij je?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:11

Ik draag een zwembril, en ik haak hem daar gewoon aan vast. Maar je zou hem ook aan je bikini of badpak kunnen klemmen. Ze hebben bijna allemaal wel een vastschuif klipje.

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:33

Ik zwem ook altijd met iemand samen. Maar ik ga zeker ook naar zo'n mp3 speler kijken.