Zwemmen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:07

Die MP3 speler is wel handig.
Ik ga samen met m'n vriend, maar die zwemt veel sneller dan ik haha. Dus dan beginnen we samen en dan gaat ie later een stuk vooruit.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:09

Ik heb ook een tijdje baantjes gezwommen. En ik wil het eigenlijk weer op gaan pakken, maar ik zit een beetje met de tijd. Voor mijn gevoel zet 1x week niet zo veel aan. En sinds ik gescheiden ben kan ik de avonden niet weg ivm m'n kinderen.
Dus ik ben nog aan het kijken hoe ik het kan gaan doen.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:14

TinkerTreas schreef:
Ik heb ook een tijdje baantjes gezwommen. En ik wil het eigenlijk weer op gaan pakken, maar ik zit een beetje met de tijd. Voor mijn gevoel zet 1x week niet zo veel aan. En sinds ik gescheiden ben kan ik de avonden niet weg ivm m'n kinderen.
Dus ik ben nog aan het kijken hoe ik het kan gaan doen.

Meestal kan je ook s ochtends vroeg, is dat een optie?

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:33

Leuk, een zwemmerstopic!
Mijn vriend en ik zwemmen ook 2 keer in de week samen met nog een vriendin, heerlijk vind ik het, gewoon heen en weer zwemmen en merken dat je steeds sneller/sterker wordt.
Op dit moment zwem ik wat rustiger, ben nu 37 weken zwanger en merk dat het niet meer zo hard gaat en dat ik het minder lang volhoud. Toch probeer ik wel tussen de 20 en 30 baantjes te zwemmen. Daarna even lekker in het bubbelbad en ik kan er weer tegenaan!

Moet nog wel even gaan bedenken hoe we dat straks gaan doen als die kleine er is, dan kunnen we natuurlijk niet meer elke keer tegelijk baantjes gaan trekken.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:49

Ik zwem ook maar 1 a 2 keer in de week! Zwembad is alleen baantjes trekt op dinsdag, woensdag een donderdag avond.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:03

Ik heb het een tijdje gedaan, probeerde 2 keer per week maar soms werd dat 1 keer per week.
Helaas kreeg ik veel last van mijn schouders en nek ervan en aangezien ik al schouderklachten had ben ik op aanraden van de fysio helaas weer gestopt.
Ik zou het eigenlijk wel weer op willen pakken omdat het verder juist een sport is met minder kans op blessures...

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:12

Temeraire schreef:
Ik heb het een tijdje gedaan, probeerde 2 keer per week maar soms werd dat 1 keer per week.
Helaas kreeg ik veel last van mijn schouders en nek ervan en aangezien ik al schouderklachten had ben ik op aanraden van de fysio helaas weer gestopt.
Ik zou het eigenlijk wel weer op willen pakken omdat het verder juist een sport is met minder kans op blessures...

Bij rugslag lig je in een natuurlijke houding in het water. Goed naar boven kijken en armen langs je lichaam laten. Misschien is dat een idee?

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:35

Corelli schreef:
TinkerTreas schreef:
Ik heb ook een tijdje baantjes gezwommen. En ik wil het eigenlijk weer op gaan pakken, maar ik zit een beetje met de tijd. Voor mijn gevoel zet 1x week niet zo veel aan. En sinds ik gescheiden ben kan ik de avonden niet weg ivm m'n kinderen.
Dus ik ben nog aan het kijken hoe ik het kan gaan doen.

Meestal kan je ook s ochtends vroeg, is dat een optie?


Mijn 2 jongste kinderen zitten nog niet op school, dus de dagen dat ik vrij ben zijn zij ook thuis. En ik wil er geen oppas voor regelen, dat bewaar ik liever voor "nood".

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 16:51

Wat leuk dat er zoveel zwemmers zijn. :))

Ik heb badpak aangeschaft en begin volgende week :D

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:18

Mmm >;) sinds kind had ik paniek in het water . Vooral om ongecontroleerd water in mijn gezicht te krijgen .
In 2015 ben ik met een triathlon vereniging mee gaan trainen , maar niet met de intentie triathlon te gaan doen . Want tenslotte stak ik mijn hoofd niet in het water .
Me uiteindelijk toch over laten halen , en met hele simpele dingen begonnen .
Het was een lange weg , en technisch zal het waarschijnlijk nooit super worden .
Maar toch iets geleerd wat op borstcrawl lijkt :=
Zelfs de stap naar open water zwemmen gemaakt ...
Nu zwem ik 2 x per week , in de winter 2 x in een binnenbad . In het seizoen 1 x open water 1 x binnen training .
Zwem dus naar een schema , kom dan meestal tussen 1,5 en 2 km uit . ( niet aan een stuk )
Draag een badpak , badmuts , zwembril en neusklem .
Deze week op woensdag en zaterdag geweest .

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:38

WinSel schreef:
Wat leuk dat er zoveel zwemmers zijn. :))

Ik heb badpak aangeschaft en begin volgende week :D

Leuk! Veel plezier alvast!
Ik heb gister een half uurtje gezwommen. Morgen ga ik kijken of ik 45 minuten aan kan :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:50

Ik ga dinsdag weer :).
Even druk met school haha.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:41

Vanavond weer gezwommen en een lesje aquaspinning gehad. Ik had eigenlijk niet zo'n zin, maar toch wel lekker als je dan uiteindelijk toch geweest bent *\o/*

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:36

S_imonee schreef:
Vanavond weer gezwommen en een lesje aquaspinning gehad. Ik had eigenlijk niet zo'n zin, maar toch wel lekker als je dan uiteindelijk toch geweest bent *\o/*

Ahh fijn! Ik heb gister ook weer gezwommen. Het doel was om 40 min te gaan, maar man man man wat hakt die blessure erin zeg. Ga nog net niet van m'n stokkie nu -O-

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 09:32

Zo leuk dat er zoveel bokkers zwemmen. Ik ga maandag voor het eerst.

Unique balen van je blessure zeg! Rustig aan doen dus

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:53

Zwemmen! Ideaal qua sport. Het kost niet zoveel inspanning en het is toch zo goed voor al je spieren en voor je conditie. Nu we helaas niet meer in het meer kunnen zwemmen, probeer ik wel elke week naar het zwembad te gaan. Nadeel vind ik daarvan dat je zo moet zigzaggen om mensen heen!

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:59

Het zigzaggen als het druk is is inderdaad irritant. Ze hebben hier het bad wel gescheiden in een borstcrawlbaan, een doorzwembaan en recreatief zwemmen, maar in de doorzwembaan zwemmen ook veel mensen die meer dobberen dan echt vooruit komen.
Nu zwem ik zelf met ruim 37 weken zwangerschap echt op voor mijn doen standje schildpad in de recreatiebaan, maar toch haal ik de dobberaars van de doorzwembaan nog makkelijk in }:0 die hebben zelf ook echt niet door hoe erg ze in de weg zwemmen. En ook in de recreatiebaan zigzag ik dus om mensen heen die echt niet vooruit komen, ik vind het altijd een wonder dat ze boven blijven zo langzaam als sommigen gaan :D

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:24

Zo ik heb net weer 46 baantjes gedaan. Trots op mijzelf.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:44

Leuk dat er zoveel zwemmers zijn!

Goed dat je weer bent begonnen inmiddels TS :D En jeetje77, 46 is veel :oo Goed bezig +:)+

Dat heen en weer gezwem om iedereen heen is idd vreselijk vervelend. Ik zwem langzaam, maar vaak liggen er veel oudere mensen in het water die nog veeeel trager zwemmen. :+ Baantjes tellen doe ik niet, ik zwem meer voor de ontspanning dan de work out denk ik. Die MP3 aqua speler is een goede tip!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:53

Jullie hebben me aangestoken. Tijdens mijn studenten tijd zwom ik heel vaak tussen colleges door. HEERLIJK vond ik het. Maar na ik afgestudeerd ben en ben gaan werken, kwam het er eigenlijk niet meer van, plus, ik vind het echt duur! En nu ik ook nog eens dagelijks 2 uur in de auto zit voor mijn 40 urige baan, kwam het er helemaal niet echt meer van.

Nu heeft het zwembad hier zijn tijden recent wat versoepeld, en werk ik op vrijdag thuis, dus vrijdag ochtend tussen 7 en 9 en zaterdag ochtend tussen 8 en half 10 is zeker haalbaar voor mij!

Gisteren eindelijk weer gezwommen voor het eerst in 4 jaar tijd! Ooooh echt genieten! Het was wel pittig, elk baantje op en neer stond ik echt te hijgen. Nu doe ik wel vrijwel alleen maar borstcrawl, en eigenlijk nooit schoolslag (alleen laatste baantje voor de cooling down). Dus het is een beetje volle bak of niet. Het was dus weer even zoeken naar een ritme die ik vol kon houden.

Mijn zus woont nu 2 maanden bij mij. En die zag dat ik gegaan was en zei gelijk, ooh, dat lijkt mij ook wel lekker, mag ik mee? Ja tuurlijk, maar het is wel vroeg je bed uit :P . Dus vannochtend gelijk voor de tweede keer gegaan. En het ging gelijk echt al vééél beter dan gisteren. Hield het langer vol, minder uitgeput en kwam veel meer in een ritme.

Heb gelijk een 12 baden kaart aangeschaft en ga mikken op in ieder geval 1 keer per week, maar liefst twee ochtenden in de week.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:00

Goed bezig Shiloh! Ik ga morgen weer even als het me lukt qua planning :)

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:04

Wat leuk dat je het weer hebt opgepakt Shiloh! En ook gezellig dat je zus meegaat :D

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:52

Wat leuk dat we elkaar zo aansteken en motiveren om toch te gaan zwemmen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:10

Ik meld mij ook! Heb al een mooi zwembad hier in de buurt gevonden waar ik morgen even ga kijken, moet nog een leuk badpak aanschaffen en wil dan minimaal 3 keer per week gaan zwemmen :)

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:28

Ik heb het ook geprobeerd maar man man man wat krijg ik een rugpijn van zwemmen. Dus ik ben gaan wandelen werkt beter voor mij. Ben benieuwd wat je ervan vind