Zwemmen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 07:49

Klinkt goed je training van gisteren Corelli :j
Donderdag zwemmen met kerstkoor ...dat zal best een akoestiek zijn dan :D .

Ik ga morgenvroeg weer , net trainer een email gestuurd of hij me weer een
schema stuurt ...

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:27

Ik heb eindelijk mijn bikini ontvangen, na een week het pakketje kwijt te zijn bij de post. Gisteren dus mijn eerste meters in jaren gemaakt. Halfuur baantjes getrokken. Viel me nog zwaar tegen. Waar ik eerder baantjes achter elkaar borstcrawl deed, was ik nu na twee baantjes helemaal kapot. Maar heb ik weer wat om aan te werken!

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:46

Top Linoleum +:)+ , nu regelmatig gaan dan komt de conditie snel terug .

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:48

Ja wil sowieso twee keer per week gaan. Dus donderdag wordt de tweede keer.

Ik kreeg nog wel complimenten van een man naast me dat ik zo snel ging. Maar tussen de kwebbelende huisvrouwen en 65+ mannen, is dat geen hele knappe prestatie :')

jeetje77

Berichten: 3486
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:24

Ik ga zo ook weer... Schop schop

jeetje77

Berichten: 3486
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:59

Een kilometer gezwommen. Was lekker rustig vandaag in het bad

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:34

Blij dat je jezelf geschopt hebt Jeetje . :j
En fijn dat het rustig was .

Ik ga morgenvroeg weer , een schema heb ik gekregen .
Er staan 1700 meter op het programma .

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 07:27

En het was heerlijk gisteren ...het heeft echt wel wat bij 6 graden
omgevingstemperatuur buiten te zwemmen in het donker :D
Wel een erg lange dag gehad ...want heb gewoon nog daarna bijna 9
uur gewerkt -O-

Succes en plezier voor diegenen die vandaag gaan .

Zilfstar

Berichten: 7548
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:26

Hey leuk topic! Ik was al tijdje bezig met baantjes trekken eens per week. Sinds de zomer 2 keer per week.
Ik zwem bij de Reddingsbrigade maar doe puur baantjes trekken (schoolslag, andere kan ik niet ivm schouder). Ik zwem op maandag in een "koud" bad van 27-29 gr geloof ik, 25 meter. en op donderdag in een "warm bad" van 30-32 graden, 20 meter. Ik heb een enorme vooruitgang gemerkt in mijn conditie op verschillende vlaken. Zo zwem ik nu met gemak in 45 minuten 1 km en haal ik op dit moment in beide baden ong 23 meter onder water (hetgeen goede training si voor mijn longen). In het warme bad dus met omkeren onderwater. In het koude bad haal ik die overkant dus net... niet...
Maar dat is dus wel mijn eerstvolgende doel...

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:28

Leuk :j , nog een zwemster in het topic ...welkom .
Oef ..zover onder water red ik niet -O- , knap hoor .

Hoop vandaag maar een halve dag te hoeven werken , dan zou ik
vandaag naar zwemtraining kunnen gaan .

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:56

Ik moet nog weer tot volgende week wachten. Van het weekend erg druk en daarna is natuurlijk kerst. Dus dat gaat pas weer woensdag of donderdag worden.

Onderwater zwemmen kon ik eerder prima, redde 50 meter. Gaat me nu vast niet meer lukken, maar mooie doelstelling om 25 meter te proberen te halen weer.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:12

Ik kom ook meelezen. :) Ik zwem al enige jaren bij de studentenzwemvereniging hier. Ben ooit begonnen omdat ik niet meer mocht judoën maar inmiddels ben ik daar erg blij mee :D De vereniging is heel leuk en zwemmen bevalt me goed. Wel heb ik veel last van mijn astma maar daar moet ik gewoon een goede conditie voor opbouwen.

Dinsdag heb ik trouwens meegedaan met een waterpolotoernooi :D bedoeld voor mensen die nog nooit waterpolo hadden gespeeld. Ik ws met een team van mijn studentenvereniging, bestaande uit oa een handbalster en een meisje dat ooit een aantal trainingen waterpolo mee had gedaan _O-
Het was heel leuk en ik heb 2x gescoord *\%/*

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:33

linoleum schreef:
Ik moet nog weer tot volgende week wachten. Van het weekend erg druk en daarna is natuurlijk kerst. Dus dat gaat pas weer woensdag of donderdag worden.

Onderwater zwemmen kon ik eerder prima, redde 50 meter. Gaat me nu vast niet meer lukken, maar mooie doelstelling om 25 meter te proberen te halen weer.


Nice! succes!

Ik moet eigenlijk een keertje naar de huisarts. Ik kon vroeger meters en meters onder water volhouden. Was echt een onderwater rat. Maar vorig jaar merkte ik ineens dat ik echt pijn in mijn oren kreeg als ik dieper dan 2 meter het water in ga. Lijkt of mijn trommelvlies niet helemaal goed is :(

Zilfstar

Berichten: 7548
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:04

Toen ik begon met weer onder water zwemmen enkele maanden geleden haalde ik amper 10 meter. Ik heb veel longontstekingen gehad en erg kwetsbare longen. Dus toen ik het mijn huisarts zei vond hij de training onderwater een goede idee. En inmiddels dus 23 meter.. In t koude bad wel heel grappig, daar gaat op de helft de bodem naar de 3,5 meter. en dan heb je de eerste keren het psychologische effect dat je accuut denkt geen adem meer te hebben. toen ik dat tegen mijn man en zoon zei (beiden zwemmen al heel lang bij de reddingsbrigade en moeten dus ook tientallen meters onder water halen) zeiden ze dat dat idd klopte... Tip van zoon: zwem andersom vanaf t diepe naar het ondiepe.. LOL

Helaas staat zwemmen nu tot 2018 op een laag pitje wegen de kerstvakantie... Maar daarna weer vol aan de bak!

Shiloh: misschien een keer je oren laten controleren? want dat is wel heel vervelend.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8374
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:22

Shiloh schreef:
Ik moet eigenlijk een keertje naar de huisarts. Ik kon vroeger meters en meters onder water volhouden. Was echt een onderwater rat. Maar vorig jaar merkte ik ineens dat ik echt pijn in mijn oren kreeg als ik dieper dan 2 meter het water in ga. Lijkt of mijn trommelvlies niet helemaal goed is :(


Zeker een keer voor langs gaan :j
Is vaak een te veel aan oorsmeer oid en is goed op te lossen.

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:55

:wave: Magrathea ..heb je nog de stap richting triathlon kunnen maken , of is
het bij het zwemmen gebleven ??

Gisteren had ik iig 12:00 weekend *\o/* , dus ben 17:00 naar zwemtraining
gegaan .
Tweede kerstdag word ook zwemtraining aangeboden :D
Maar zo eerst een 1,5 uur durende spinning training .
De boodschappen voor kerst gelukkig al in huis ...straks alleen nog naar
een (kinder) verjaardag .

Druif_01

Berichten: 8853
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:10

Ik meld me ook! Heb jaren synchroonzwemmen en daarna wedstrijdzwemmen gedaan en ook trainingen gegeven. Nu alweer een paar jaar gestopt, maar ga vanaf 2 januari eindelijk weer beginnen bij het masterzwemmen. 1x in de week een uur training.

Ik zag in de gauwigheid iets voorbij komen over badpakken. Ik ben altijd fan van Speedo geweest, heb nu toevallig een Adidas, maar mijn volgende wordt toch weer een Speedo. Ik vind het materiaal en de pasvorm bij Speedo fijner. Mijn brilletje is een spiegelbrilletje. Super fijn! Volgens mij van het merk Okeo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:12

Ik ben sinds lang ook nog eens gaan zwemmen :) doel was rustig aan 45 min zwemmen. Ik heb uiteindelijk 24 lengtes gedaan in het 50m bad in 42 min. Vooral gefocust op techniek. Ik kan alleen schoolslag. Was wel lekker!

Danielleeee_
Berichten: 3184
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:35

Ik ga er toch echt aan geloven :D vandaag (eindelijk) een badpak gekocht, een zwarte met een klein beetje roze van Speedo. En dinsdag meteen langs het zwembad om zo'n 10-strippenkaart (of hoe heet dat? :+ ) te kopen. Ik heb er best zin in!

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:57

Ik wilde tweede kerstdag naar training gaan (10:00) maar was wat laat op .... en dus maar geskippt . O:)
Ben woensdag ochtend om 06:00 uur voor het werk gegaan .
Donderdag heb ik helaas mijn paard moeten laten inslapen , vandaar dat mijn hoofd er niet naar stond vrijdag te gaan zwemmen .
Volgende week woensdag voor het werk dan maar weer .

Druif_01

Berichten: 8853
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:46

Ik ben gisteren voor het eerst geweest, na een jaar of 8 niets meer gedaan te hebben aan zwemmen...pfoe het was afzien, maar wel weer lekker!
Inzwemmen
25 vlinder
50 vlinder-rug
75 vlinder-rug-school
100 wissel
75 vlinder-rug-school
50 vlinder-rug
25 vlinder

Daarna 6x 50 m sprint, start elke 1,5 minuut

500m rustig slag naar keuze

6x een blok van 5 minuten, waarbij elke eerste minuut sprint en daarna rustig de 5 minuten vol maken.

En nu heb ik een beetje spierpijn aan mijn schouders...

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:54

Ik kruip als stille meelezer weer eens onder mijn steen vandaan... Time2Tri, wat ontzettend erg - heel veel sterkte! :(:)

@druif_01, oef, ik kan me voorstellen dat je spierpijn hebt nu. Ik zwem regelmatig en het schema wat je postte klinkt mij al pittig in de oren :') leuk dat je weer bezig bent na 8 jaar eruit te zijn geweest!

Leuk om te lezen hoe jullie allemaal bezig zijn. Ik ben benieuwd of bij jullie nu het zwembad ook drukker is dan normaal gesproken, ivm mensen die massaal weer met goede voornemens het jaar beginnen :D
Zelf ga ik over 2 weken pas weer zwemmen, ben nu ook al 2 weken niet geweest. Eerst een week ziek, toen de kerstvakantie (die nu nog steeds gaande is) bij mijn ouders in Leeuwarden en ik was zo slim om mijn badpak in Venlo te laten liggen... En volgende week met de opleiding naar Polen. Het zwembad en ik zullen elkaar dus eind januari pas weer zien. :=

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:56

@ Druif .. wat dacht je ?? Alles of niets
dan maar .. was te verwachten je spierpijn toch ?

@UMayDream . Thanks .. het was de juiste beslissing maar dan nog zwaar .
Ben vanochtend niet geweest , het bad waar ik normaal naar toe ga is sinds deze week weer open . Dus kan het weer makkelijker inplannen tussendoor .

Dat goede voornemen fenomeen ken ik in de sportschool wel :j

Druif_01

Berichten: 8853
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:16

@Time, nou ja de training was zoals die was en ik ben (helaas) nogal van het principe 'alles of niets' :) ik klaag ook niet over de spierpijn hoor, dat hoort er nou eenmaal bij.

Overigens respect voor de tijden waar je af en toe op traint!

jeetje77

Berichten: 3486
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:05

Ik waag mij nu ff niet in het zwembad, slecht weer en kerstvakantie.... Ik weet weet waar al die kinderen heen zijn. En dat ga ik niet leuk vinden.