18 en geen vrouwelijke vormen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:59

Ik ben tot mijn 23ste echt een spriet geweest. Ik had een bescheiden achterwerk dankzij mijn holle rug en daarmee was het einde vrouwelijke vormen.
Daarna ben ik, in een aantal jaar, door verschillende redenen, grof aangekomen. Tot aan 85 kg. Niet trots op. ;) Ik had wél borst!

Na mijn 30ste ben ik mezelf onder handen gaan nemen. Nu ben ik 36, ik ben dagelijks en met plezier bezig mijn lichaam gevormd en gespierd te houden. En die borsten heb ik nog steeds. ;)
Geen cub dubbel F, maar een mooie maat die keurig staat bij mijn volwassen lichaam.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je jezelf 85 kilo aan moet vreten. Bespaar jezelf dat leed. :) Maar die sprietfase kan als je wat ouder bent voorbij gaan. Dan kun je alsnog vrouwelijke vormen krijgen.

Neem dit mee in je overwegingen. Niemand kan en mag jou vertellen of je een borstvergroting moet ondergaan of niet. Dat beslis jij zelf. Maar bekijk het wel eerst vanuit alle oogpunten. Jij moet namelijk met jezelf leven.

En dat je geen vriend kan krijfen is dikke onzin. Sterker nog: de vriend die alleen maar waarde hecht aan jouw boezem is het niet waard een vaste vriend te zijn. Je bent potverdorie toch wel meer dan borst? Je bent toch ook een vrouw met een mooi gezicht? Een slanke vrouw notabene! En je hebt toch ook jouw eigen unieke karakter? Een beetje leuke vent kijkt echt wel verder dan alleen een cubmaat. :)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:02

Palmera schreef:
Ik ben tot mijn 23ste echt een spriet geweest. Ik had een bescheiden achterwerk dankzij mijn holle rug en daarmee was het einde vrouwelijke vormen.
Daarna ben ik, in een aantal jaar, door verschillende redenen, grof aangekomen. Tot aan 85 kg. Niet trots op. ;) Ik had wél borst!

Na mijn 30ste ben ik mezelf onder handen gaan nemen. Nu ben ik 36, ik ben dagelijks en met plezier bezig mijn lichaam gevormd en gespierd te houden. En die borsten heb ik nog steeds. ;)
Geen cub dubbel F, maar een mooie maat die keurig staat bij mijn volwassen lichaam.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je jezelf 85 kilo aan moet vreten. Bespaar jezelf dat leed. :) Maar die sprietfase kan als je wat ouder bent voorbij gaan. Dan kun je alsnog vrouwelijke vormen krijgen.

Neem dit mee in je overwegingen. Niemand kan en mag jou vertellen of je een borstvergroting moet ondergaan of niet. Dat beslis jij zelf. Maar bekijk het wel eerst vanuit alle oogpunten. Jij moet namelijk met jezelf leven.

En dat je geen vriend kan krijfen is dikke onzin. Sterker nog: de vriend die alleen maar waarde hecht aan jouw boezem is het niet waard een vaste vriend te zijn. Je bent potverdorie toch wel meer dan borst? Je bent toch ook een vrouw met een mooi gezicht? Een slanke vrouw notabene! En je hebt toch ook jouw eigen unieke karakter? Een beetje leuke vent kijkt echt wel verder dan alleen een cubmaat. :)


Helemaal mee eens!
:o

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:04

Lieve ts,

Ik kan je alleen vertellen ga met iemand praten. En leer eerst van jezelf houden. Je bent mooi zoals je bent en echte schoonheid zit van binnen. Meer borst is echt geen meerwaarde, iemand moet van je houden zoals jij bent.

Echter als je aan de hormonen wil zou ik naar de HA gaan. Die kan je het beste adviseren, je bent 18 en je ouders hoeven hier niks van te weten. Ook qua borstvergroting, je bent 18 en dus volwassen dit is dus niet meer een kwestie van mogen van je ouders. Dit kan je gewoon zelf bepalen. En het zou zelfs vergoed kunnen worden omdat je er psychische klachten van ondervind. Maar dit moet je wel even goed uitzoeken met je verzekering.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 18 en geen vrouwelijke vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:20

Inderdaad. Leer van jezelf houden. Dat gaat niet van de een op de andere dag. Ik ben er nog mee bezig, op mijn 23ste. Ik sta voor de klas en zie er jonger uit dan de meeste leerlingen. En toch maakt het geen bal uit. Inmiddels durf ik het ook uit te spreken naar mensen in mijn omgeving of een grapje te maken dat ik bv toch geen sportbh nodig heb en met mijn maatje overal tussen pas. Het heeft zo zijn voordelen. Maak je niet druk, en begin niet aan de pil of andere hormonen met de reden om meer vorm te krijgen: dat is bij mij ook niet gelukt. Leer van jezelf houden en leer accepteren hoe je bent. En dit heeft echt tijd nodig. Jongens vallen op zelfvertrouwen, ook al heb je geen vrouwelijke vormen. Ik ben ook al 4 jaar samen en mijn vriend vond het juist tof dat ik niet zo onzeker was over mijn bouw. Dont worry!! Je bent nog jong, je lichaam is ook nog lang niet uitgegroeid.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:34

Oh ts wat begrijp ik jou goed.. Hier hetzelfde verhaal, veel onzekerheid!. Echter ben ik rond mijn 19e wat aangekomen en begonnen die mini dingen ook iets te groeien tot een mooie B.
Nu ik weer iets slanker ben mag ik blij zijn met een grote A. Ik ben ondertussen 30 en ben echt heel blij dat ik niks cosmetisch aan mijn lichaam heb laten doen. Ik kan nu oprecht zeggen dat ik voor 80% procent heel tevreden ben over mijn lichaam en daar vallen mijn borstjes ook onder!


Hou vol, focus op je mooie (Lichamelijke)eigenschappen en benadruk die.. :j

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 06:55

Ook voor mij heel herkenbaar. Rond mijn 19e werden ze ook wat groter toen ik een beetje aangekomen was, maar zodra ik dat gewicht weer kwijtraakte hield ik nog nauwelijks een kleine A over :o Ondertussen ben ik 26, en de laatste 2-3 jaar zijn ze toch nog uitgegroeid tot een grote A. En ik ben daar tevreden mee, zeker nu ik zie dat veel dames rondom mij toch last krijgen van hun 'dames' :p

Ik ken wel een meisje die op haar 18e nog helemaal niks had, en die voor een borstvergroting gekozen heeft omdat ze het er mentaal ook heel moeilijk mee had. Ze zijn niet heel groot geworden, en het resultaat is wel mooi. Eigenlijk ziet het er heel natuurlijk uit.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 18 en geen vrouwelijke vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 07:44

Toen ik mijn vriendin ontmoette was zij 19 jaar oud. Had niet veel vrouwelijke vormen een licht gewicht. Zij is veel gaan sporten. Daardoor is haar lichaam een stuk vrouwelijker geworden. Haar borsten zijn wat gegroeid, haar heupen en bips voller. Geen hormonen of andere poetspats maar goede voeding en hard werk. Ze is nu 21 jaar en zit nu veel lekkerder in der vel.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:05

Hier ook een laatbloeier. Op mijn 18e kon ik ook nog voor brugpieper door,hoor. ;)
Ik ben klein en slank en ben dat altijd al geweest. Inmiddels wel wat taille en een beetje heup gekregen, maar nog steeds cupmaatje erwt. :P

En weet je wat? Ik ben daar juist super blij mee! Nooit zitten ze in de weg bij het paardrijden of andere sporten. Ze gaan niet hangen en ik kan ook weleens gewoon een hemdje aan onder mn kleren ipv een bh.
Ik ben heel blij met mijn figuur en ik vind kleine borsten daar prima bij passen! En ik krijg nog genoeg complimentjes over mijn figuur. Niet alle mannen houden van grote borsten!

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: 18 en geen vrouwelijke vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:43

Hier ook altijd plat geweest.
Had geen kont,amper borsten,....

Tot ik zwanger werd.....

Nu heb ik gewoon een volle poep en een goeie D als cup....
Het zit hier totaal niet in de familie,mijn zus heeft bv na 2 kinderen nog altijd niets van borsten,mijn mama iets,maar niet om over naar huis te schrijven,dus die denken dat ik een borstvergroting laten doen heb,terwijl alles puur natuur is en na de bevalling ook gebleven is(jongste is nu bijna 3).

Je bent nog jong en veel kan nog komen,maar dan nog.
Een relatie staat totaal los van borsten,dat is gewoon een feit,dus daar zou ik mezelf geen verhalen in mijn hoofd halen.

Voor de rest is het enkel jij die kan beslissen wat of hoe.

Weet gewoon dat bv pil,zwangerschap,....ook nog verandering kunnen brengen.

Hormonen zou ik niet doen,doet te veel met je lijf.
Een operatie zou ik sowieso nog wat wachten,de eerste jaren kan er vanzelf ook nog wat veranderen.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:57

loez schreef:
Heel herkenbaar :) bij ons zat het in de familie. Mijn oma heeft een borstvergroting gehad, mijn moeder ook en ik 5 jaar geleden ook! Beste keus ooit! Hormoonpillen oid lijkt mij ook niet alles.

Wees hier zeker open over naar je moeder! :) daar is ze ook voor :(:)


Ik ben op zowel mijn 16e als mijn 17e en 18e samen met mijn moeder chirurgen af gegaan voor consulten. Ik zou zoiezo pas vanaf mijn 18e geopereerd mogen worden.
Uiteindelijk door het financiële plaatje pas geopereerd op mijn 21e.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: 18 en geen vrouwelijke vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:00

Ik denk juist dat het fijn kan zijn met je moeder te praten erover, bij mij bleek zij het probleem ook te hebben gehad tot ze kinderen kreeg.

Zelf ben ik nu 24 en heb 80(amper)A, zou graag meer hebben maar merk toch dat de mensen die ik aantrekkelijk vind er totaal geen problemen mee hebben. Dat troost toch wel.

Als je er echt iets aan wil doen kan je naar de huisarts voor opties, dat kan inderdaad ook anoniem :j

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:13

Hier ook een cupmaat AA *\o/* :')

Ik snap je struggle, ik heb vroeger ook vanalles geprobeerd (van venkel thee tot massage tot verbeeldingsoefeningen :+ ) maar uiteraard hielp niks en was ik er na drie weken ook wel weer klaar mee. Bespaar jezelf die moeite zeg ik je alvast.

Bij mij gebeurde er niks na de pil, maar dat is wel iets wat misschien kan helpen. Voor mij is de truc een passende BH (oprecht, met een aansluitende 70AA lijkt het (proportioneel gezien :') ) zoveel meer dan met een openstaande 70A) en goede kleren. Dat kan ook heel veel goeds doen! En ervaren dat er ook leuke jongens zijn die het prima vinden was voor mij een eye-opener haha. Het is mega cliché en je wilt het niet horen, maar het is waar dat dat wat je uitstraalt kan bepalen wat mensen zien.

Als ik jou was zou ik het hier wel met je moeder of een vriendinnetje over hebben. Kijk gewoon eens naar de optie voor een borstvergroting, dan weet je wat dat is :) Ook de huisarts, al is dit misschien een grote stap, kan je vertellen wat mogelijkheden zijn. Geloof mij, het is echt zo dat je op een gegeven moment je lichaam wel meer accepteert. Ik zeg niet dat je je miniborsten dan ook pronkstukken vindt (als ik voor mezelf spreek haha), maar op je 18e kijk je er wel anders tegenaan dan wanneer je 23 bent ervaar ik. Geef het wat tijd, heb het eens met anderen over eventuele opties en dan kun je later altijd die stap nog nemen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: 18 en geen vrouwelijke vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:46

Ik lees hier in het topic meerdere tips over de pil, het kan misschien inderdaad helpen om grotere borsten te krijgen maar niet iedereen reageert goed op de pil, ik zou dit wel in de achterhoofd houden.

Daarnaast denk ik ook dat het goed is om het te bespreken met je moeder en/of huisarts.

Anoniem

Re: 18 en geen vrouwelijke vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:52

Wat rot dat je je zo voelt TS :(:)
Enige wat ik kan zeggen is dat ik sinds mijn 18e nog 3 cupmaten omhoog gegaan ben, zonder er iets voor te doen. Sommige vrouwen zijn nu eenmaal laatbloeiers. Ik zou dus niet staan te springen om met medicatie te beginnen (er zijn altijd risicos en bijwerkingen), maar vooral jezelf de tijd geven om uit te groeien. Kijk op je 25e eens verder :)

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:00

Azmay schreef:
Ik denk juist dat het fijn kan zijn met je moeder te praten erover, bij mij bleek zij het probleem ook te hebben gehad tot ze kinderen kreeg.

Zelf ben ik nu 24 en heb 80(amper)A, zou graag meer hebben maar merk toch dat de mensen die ik aantrekkelijk vind er totaal geen problemen mee hebben. Dat troost toch wel.

Als je er echt iets aan wil doen kan je naar de huisarts voor opties, dat kan inderdaad ook anoniem :j


Mijn Ex gaf er ook niets om. Mijn huidige vriend ook niet, hij heeft beide meegemaakt.
Ik heb voor mezelf besloten om te opereren. Mede door de redenen die TS ook geeft.
Ik had zowel zomer als winter wijde truien aan, ging niet zwemmen enzovoorts. Terwijl leeftijdsgenootjes met complete vriendengroepen hele middagen gingen zwemmen. Zat ik thuis.
Onzeker, niet lekker in mijn vel enzovoorts.

De huisarts (vrouwelijke arts) zei ja goh, er zijn push up bh's, kipfilets enzovoorts.. Maar daar is mijn probleem toch niet mee verholpen? :)


Voor mij was het al vroeg duidelijk dat ik net zoals oma en mams, geopereerd zou worden!

En sinds die dag voel ik me écht compleet!

De pil, zou je idd ook kunnen proberen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:07

Ik denk dat push up/gevulde beha’s zeker kunnen helpen als je een laatbloeier bent. Maar het belangrijkst is dat je doet wat voor jou goed voelt om je eigen redenen en niet omdat je denkt dat een ander je pas accepteert als je grotere borsten hebt.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:07

Ik heb op mijn 18e of misschien net 19 weet ik niet meer ook een borstvergroting gedaan, als ik morgen weer mocht, ging ik direct weer! :j

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:15

Palmera schreef:
En dat je geen vriend kan krijfen is dikke onzin. Sterker nog: de vriend die alleen maar waarde hecht aan jouw boezem is het niet waard een vaste vriend te zijn. Je bent potverdorie toch wel meer dan borst? Je bent toch ook een vrouw met een mooi gezicht? Een slanke vrouw notabene! En je hebt toch ook jouw eigen unieke karakter? Een beetje leuke vent kijkt echt wel verder dan alleen een cubmaat. :)


Nou, dit inderdaad! Als je zulke denkbeelden hebt vanwege je uiterlijk, dan zou ik aan een psycholoog gaan denken. Leer jezelf accepteren, dat je goed bent zoals je bent.

Ook kun je de komende 10 jaar nog flink veranderen, dus ik zou nu sowieso geen actie ondernemen. Mocht je over 10 jaar nog steeds niet tevreden zijn over jezelf, dan kan het alsnog. Maar ik zou aan mijn zelfbeeld gaan werken als ik jou was.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:30

Meid, meeste high fashion modellen zijn zo plat als wat! ;)
Vind het zelf niet storend. Ben ook plat met cup AA en heel slank. Ben 46 en lijk hierdoor best een stuk jonger :D

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:36

Paardje_x schreef:
Heey allemaal,

ten eerste ben ik hier niet om te horen dat ik dit niet hoef te doen of dat ik van mezelf moet houden zoals ik ben of voor gemene opmerkingen, die heb ik vroeger al genoeg gehad.. ik wil dit echt veranderen..


Goed dat je grenzen stelt!!
En naar hoe jij kennelijk in het verleden bent veroordeeld op uiterlijke kenmerken.
Citaat:
Ik ben dus 18 jaar en ben heel erg slank, altijd al geweest, is echt mn bouw. Maar ik heb dus zo goed als geen borsten. Natuurlijk wel wat, je ziet wel dat ik een vrouw ben maar het is nog geeneens groot genoeg voor een bh zegmaar, t zijn echt van die 'kleine puntjes' nog. Nu heb ik een soort sport bh met vulling waardoor het lijkt dat ik borsten heb

Even een klein vraagje: heb je ondergewicht...?
Vrouwelijke vormen ontwikkelen zich onder invloed van (gezond) vet.

Citaat:
maar alsnog ben ik natuurlijk super onzeker.. Ik durf niet te zwemmen, geen topjes te dragen, ik kan me niet omkleden met sport, ik zou geen relatie met een jongen kunnen hebben.. en om t niet te dragen zorgt er letterlijk voor dat ik niet naar buiten durf.
:(:)
Naar dat je je zo voelt!
Schaamte kan een enorme last zijn.
Het zou sowieso goed zijn die schaamte de nek om te draaien, daar zijn goede technieken voor.
En (het staat al in de bijbel, zo oud als de mensheid) je kunt het ene doen en hoeft het andere niet na te laten.

Citaat:
misschien naar de huisarts gaan? Alleen dan vind ik het ook weer awkard tegenover mn moeder.. alhoewel ik denk dat je met 18 alles 'anoniem' kan doen zonder dat je ouders het weten?

Sowieso: een goed gesprek met de huisarts kan geen kwaad.
De huisarts heeft beroepsgeheim. Dat houdt in dat er geen informatie over jou naar je ouders mag als jij het niet wil.
(Eventueel zien je ouders wel een rekening, in Nederland is de huisarts volstrekt inbegrepen in de zorgverzekering - dan komt er geen rekening.)

En wellicht is dat awkward gevoel tegenover je moeder het ook waard om de nek omgedraaid en de wereld uitgeholpen te worden...!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: 18 en geen vrouwelijke vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:45

Ik ben altijd verschrikkelijk plat geweest... uiteindelijk van een 70aa naar mini 70b gegaan door de pil. Ik kon al stuk beter accepteren en merkte dat vooral (leuke) jongens absoluut niet boeide hoe (niet) vol mijn decolleté was. Echter ik vond niet mooi en vooral niet bij mijzelf passen, dus heb een permanente oplossing voor gedaan :Y)

Echter voor ik dat deed had ik (ook met behulp van sporten) wel al stuk meer zelfvertrouwen en kon ik ook beter zien wat wel mooi was aan mij :) wij vrouwen kunnen onze eigen ergste vijand zijn...

Ik heb destijds zeker wel met mijn moeder over gehad, vond ik ook echt awkward, en wat bleek achteraf? Ze had op mijn leeftijd exact met zelfde problemen gezeten.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: 18 en geen vrouwelijke vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:54

Je zou inderdaad 'anoniem' naar de huisarts kunnen gaan, maar hier in België is het wel zo dat je voor de ziekteverzekering een briefje mee krijgt en in mijn geval regelen mijn ouders dat nog allemaal. Hoe dat bij jou is weet ik natuurlijk niet, maar is misschien iets om mee te nemen in je achterhoofd.

Verder zou ik eerst eens alle andere opties bekijken voor ik aan hormonenpillen zou beginnen, ik ben er niet zo fan van :n En dit in ieder geval eerst bespreken met je huisarts. Wellicht kun je er inderdaad toch eens met je moeder over praten, daar zijn ze toch voor :)

Paardje_x
Berichten: 137
Geregistreerd: 21-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 12:55

Janneke2 schreef:
Paardje_x schreef:
Heey allemaal,

ten eerste ben ik hier niet om te horen dat ik dit niet hoef te doen of dat ik van mezelf moet houden zoals ik ben of voor gemene opmerkingen, die heb ik vroeger al genoeg gehad.. ik wil dit echt veranderen..


Goed dat je grenzen stelt!!
En naar hoe jij kennelijk in het verleden bent veroordeeld op uiterlijke kenmerken.
Citaat:
Ik ben dus 18 jaar en ben heel erg slank, altijd al geweest, is echt mn bouw. Maar ik heb dus zo goed als geen borsten. Natuurlijk wel wat, je ziet wel dat ik een vrouw ben maar het is nog geeneens groot genoeg voor een bh zegmaar, t zijn echt van die 'kleine puntjes' nog. Nu heb ik een soort sport bh met vulling waardoor het lijkt dat ik borsten heb

Even een klein vraagje: heb je ondergewicht...?
Vrouwelijke vormen ontwikkelen zich onder invloed van (gezond) vet.

Citaat:
maar alsnog ben ik natuurlijk super onzeker.. Ik durf niet te zwemmen, geen topjes te dragen, ik kan me niet omkleden met sport, ik zou geen relatie met een jongen kunnen hebben.. en om t niet te dragen zorgt er letterlijk voor dat ik niet naar buiten durf.
:(:)
Naar dat je je zo voelt!
Schaamte kan een enorme last zijn.
Het zou sowieso goed zijn die schaamte de nek om te draaien, daar zijn goede technieken voor.
En (het staat al in de bijbel, zo oud als de mensheid) je kunt het ene doen en hoeft het andere niet na te laten.

Citaat:
misschien naar de huisarts gaan? Alleen dan vind ik het ook weer awkard tegenover mn moeder.. alhoewel ik denk dat je met 18 alles 'anoniem' kan doen zonder dat je ouders het weten?

Sowieso: een goed gesprek met de huisarts kan geen kwaad.
De huisarts heeft beroepsgeheim. Dat houdt in dat er geen informatie over jou naar je ouders mag als jij het niet wil.
(Eventueel zien je ouders wel een rekening, in Nederland is de huisarts volstrekt inbegrepen in de zorgverzekering - dan komt er geen rekening.)

En wellicht is dat awkward gevoel tegenover je moeder het ook waard om de nek omgedraaid en de wereld uitgeholpen te worden...!


Ik ben 1,80 en weeg 54/55 kilo dus ja.. maar dat is mijn bouw ik eet namenlijk heel erg veel..

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: 18 en geen vrouwelijke vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:25

TS, ik zou me er niet te druk om maken. Ik ben nog 10 cm langer en woog op mijn 18de 60 kilo. Had ook vrijwel geen borsten. Een goed zittende bh doet wonderen. Ik ben laatst naar een proffesioneler zaak geweest en ging van mijn 80A BH met push-up naar een goede 75C BH zonder push-up. Ik weeg inmiddels 70 kg en dat is er heel geleidelijk bij gekomen. Daardoor zijn mijn borsten ook wat groter geworden. Mijn moeder was ook een laatbloeier die ging van cup A naar cup e/f na de bevalling.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er nog veel kan veranderen. Als jij gelukkiger wordt van een borstvergroting, zeker doen. Maar de vraag is of je daar zekerder van wordt en ook een vriend die laat jou echt niet lopen om je borsten. Dit dacht ik vroeger ook heel lang. Ik ben er nog steeds heel onzeker over en merk dat sociaal media mij onzeker maakt maar ik heb wel een lieve vriend die mijn platte kleine billen, kleine borsten en mijn innerlijk ontzettend leuk vindt. Die is er voor jou ook, met of zonder grotere borsten.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:27

@Paardje_x: ik ben 20 en ik heb er sinds mn 18de 4 maten bij gekregen, dus het kan allemaal nog! :Y)


Als je ondergewicht hebt is het misschien handig om eens met een diëtiste te gaan praten :) Heel veel eten helpt ook niet altijd, het juiste eten wel. Daarmee kun je aankomen! En zij weten wat je dan moet eten. Dus dat lijkt me dan een stap 1 :)