Van een bultje, naar nooit meer beter...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:49

Jeetje Ts.
Dit is iets wat je nooit wilt horen.

Heel veel sterkte voor jullie allemaal

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:50

Jeetje mina, dan staat opeens alles op zijn kop!

Geen woorden voor!

Veel sterkte :(:)

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:53

Percy schreef:
Halen ze dan bloed uit je en plaatsen ze dat onder narcose weer terug na de bewerking?


Hoeft zelfs niet onder narcose, gaat gewoon per infuus. Net als een normale bloedtransfusie zeg maar. Alleen zijn het witte bloedlichaampjes en geen rode.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:59

oké, ik heb zo'n bloedtherapie gehad (voor iets vele malen meer onschuldig maar dat was dan toch net even anders.

In dit soort situaties zou ik ook maar wat graag willen toveren. Dit is zo erg, zo jong.

Anoniem

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:03

Jeetje, wat heftig. Heel veel sterkte TS.

Annefleur200

Berichten: 1669
Geregistreerd: 20-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:03

Ik wens jullie heel veel sterkte..

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:06

Heel veel sterkte!

Lszaa
Berichten: 128
Geregistreerd: 15-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:07

Heel veel sterkte en kracht gewenst! Y;(

Anoniem

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:11

Jemig wat een klap. Heel veel sterkte met de zware tijd die komen gaat. Ik hoop dat jullie nog heel veel mooie herinneringen samen kunnen maken.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:22

Kippenvel, ontzettend veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd! :(:)

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:28

Wat een vreselijk trieste situatie voor jullie!

Ik snap dat het heel erg moeilijk voor jou moet zijn om de toekomst onder ogen te zien.

Hopelijk hebben jullie nog een heel mooie, liefdevolle en waardevolle periode samen!

Heel. heel veel sterkte gewenst! Y;(

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:30

Heel veel sterkte gewenst Y;(

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:34

Jeetje ts, wat een ontzettende klap moet dit zijn! Zo jong, jullie zoontje, het zou niet moeten mogen! Verschrikkelijk.

Mag ik je een tip geven? Mijn schoonmoeder is een aantal jaren geleden overleden na jaren lang gevochten te hebben tegen kanker. Wat wij het meest missen zijn persoo lijke boodschappen aan haar kinderen. Als ik dan een tip mag geven, maak overal filmpjes van, dat je zoontje en vader samen een verhaaltje lezen, rennen in de blaadjes, samen liggen te slapen.. wat ook een fijn idee is, is een aantal brieven schrijven voor later. Bijvoorbeeld voor als je zoontje voor het eerst naar de basisschool gaat, voor het eerst een vriendinnetje heeft, voor als hij 16 en 18 wordt, gaat trouwen etc. Dit zou voor ons enorm waardevol zijn geweest!

Voor nu enorm veel sterkte, geniet van elkaar, maak van elke dag de mooiste!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:37

Ibbel schreef:
Percy schreef:
Heeft dat ook zin als je al zoveel uitzaaiingen hebt?


In theorie wel. Het hangt af van of de uitzaaiingen net zo immunogeen zijn als het oorspronkelijke melanoom. Melanomen zijn over het algemeen sterk immunogeen. Dat wil zeggen dat het eigen lichaam wel degelijk 'ziet' dat het foute cellen zijn. Bij de meeste vormen van kanker ziet het eigen lichaam dat juist niet, en daarom kunnen tumoren zich ontwikkelen. Ze worden niet opgeruimd door het afweersysteem.
Bij melanomen gaat je eigen afweer dus wel in de aanval, alleen is dat bij lange na niet voldoende of volledig. Slechts een klein deel van de afweercellen zijn 'gewapend' tegen het melanoom.

De truc van immunotherapie is dat dat kleine deel van die actieve afweercellen uit het bloed worden gefilterd en buiten het lichaam worden vermenigvuldigd, tot wel 100.000 keer meer cellen. Die worden daarna weer teruggegeven aan je, en dan heb je wél voldoende 'soldaten' om de tumor aan te pakken.

Zijn de uitzaaiingen nou nét iets anders, dan kan het dat die eigen afweer ze nog steeds niet als verkeerd herkent, en dan wordt dus wel het oorspronkelijke melanoom opgeruimd, maar de uitzaaiingen niet, of niet voldoende.

In ieder geval is het een behandeling zonder bijwerkingen (echt zonder bijwerkingen, omdat het je eigen afweercellen zijn) en kun je er meestal meer tijd mee winnen dan met chemo (waarop melanomen sowieso notoir slecht op reageren) of bestralen.


Maar ik weet niet of het met uitzaaiingen helpt. Me schoonmoeder had onder haar arm, op de borst been en rug. Maar allemaal aparte plekken. Die heeft ook immunotherapie. Alles is weg alleen onder de arm zit
nog een klein bultje.Ze is er niet ziek van geweest, alleen moe en soms opvliegers. Ze heeft er nu 6 gehad.


Wat een nachtmerrie TS. :(:)
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 11-11-17 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:38

Heel erg veel sterkte. Ik ben mijn moeder verloren aan borstkanker.... maar ik was geen 2..... geniet van de tijd die je nog heb. Zoek eventueel al hulp als je denkt die nodig te hebben. Hele hele dikke knuffel van mij

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:43

Heel veel kracht gewenst. Ik hoop dat jullie nog heel veel mooie herinneringen kunnen maken. Sterkte!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:48

Jeetje TS, heel veel sterkte gewenst.
Ik weet waar je doorheen gaat, bij mijn moeder hebben ze gisteren een kwaadaardige vorm van Lymfeklierkanker ontdekt.
Zij gaat volgende week door de molen om te kijken welke vorm dit precies is en of er nog meer in het lichaam is dan alleen het plekje wat zij hadden ontdekt (dat het kwaadaardig was weten ze wel al) en de week daarop krijgt zij de uitslag en een behandelplan.
Ik heb er geen woorden voor, ik wil in ieder geval zeggen dat ik met je meevoel.
Wat een nare rotziekte is dit. ;(

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:56

Je verhaal klinkt als een nachtmerrie. Vreselijk dat je dit slechte nieuws kreeg. Heb je nog geinformeerd naar alternatieve geneeswijzen? Er bestaat toch ook een heel strickt dieet die veel mensen heeft geholpen? Bloesemtherapie was misschien de naam. Heb nu niet de tijd om het op te zoeken.

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:56

Krijg tranen in mijn ogen hiervan, kan me niet voorstellen hoe zwaar dit voor jullie moet zijn.

Heel veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:57

Och wat afschuwelijk. Ik wens jullie sterkte maar eigenlijk klinkt dat alleen maar leeg en nietszeggend...

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:58

Wat verschrikkelijk.....heel veel sterkte.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:03

Zo wat verdrietig zeg, ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hoop op een wonder en anders dat jullie nog zo veel mogelijk tijd met elkaar mogen hebben.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:05

Jemig, ik ben er stil van |(
Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen in deze verschrikkelijke tijd. Ik hoop dat de verwachtingen meevallen en dat jullie ondanks alle ellende nog een mooie tijd kunnen hebben...
Nogmaals sterkte :(:)

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:08

Beste Ts,

Wat een nachtmerrie dit, ik vind het lastig om iets te schrijven wat daadwerkelijk zinvol is. Ik wil jullie in ieder geval heel veel sterkte wensen. En bij deze zou ik het aan willen bieden om een keer foto's van jullie als gezin te komen maken, of jullie zijn ook van harte welkom in mijn studio. Mochten jullie daar natuurlijk behoefte aan hebben om zo een mooie herinnering vastgelegd te hebben. Maar voel je vooral niks verplicht TS maar als jullie dit zouden willen zou ik graag om mijn manier jullie een beetje "helpen" (ik weet niet of dat het juiste woord hiervoor is)

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:09

keshia schreef:
Jeetje ts, wat een ontzettende klap moet dit zijn! Zo jong, jullie zoontje, het zou niet moeten mogen! Verschrikkelijk.

Mag ik je een tip geven? Mijn schoonmoeder is een aantal jaren geleden overleden na jaren lang gevochten te hebben tegen kanker. Wat wij het meest missen zijn persoo lijke boodschappen aan haar kinderen. Als ik dan een tip mag geven, maak overal filmpjes van, dat je zoontje en vader samen een verhaaltje lezen, rennen in de blaadjes, samen liggen te slapen.. wat ook een fijn idee is, is een aantal brieven schrijven voor later. Bijvoorbeeld voor als je zoontje voor het eerst naar de basisschool gaat, voor het eerst een vriendinnetje heeft, voor als hij 16 en 18 wordt, gaat trouwen etc. Dit zou voor ons enorm waardevol zijn geweest!

Voor nu enorm veel sterkte, geniet van elkaar, maak van elke dag de mooiste!



Wat een mooie en waardevolle tip!