Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:07

Bij UnitedConsumers wordt het gestort in een online kortingstegoed en dat kun je wanneer je wilt uit laten keren. Fijn extra zakcentje ;)

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:16

Lughnassadh schreef:
NatasjavE schreef:
Nou kom er achter dat de vergoeding voor ADHD medicatie is verlaagd bij Interpolis. Overstappen dus.

Blijf het zo oneerlijk vinden dat dit niet vergoed wordt. Wel homeopathie maar niet dit. Terwijl concerta bewezen beter is voor je kind.... ;(


Ik vermoed dat dit weinig zinvol is aangezien ik begrepen heb van anderen dat vrijwel elke verzekeraar dit verlaagd.

ONVZ Optifit 4540 euro p/j.

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:20

Net overgestapt naar PMA (Menzis) met aanvullende dekking en tandarts.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:32

Ik zit al jaren bij interpolis. Ik vind het maandbedrag wel te doen en heb nooit problemen gehad.
Nu heb ik ook bijna nooit iets maar goed.

Keek ff snel naar ADHD medicijnen en zag 100% vergoeding staan. Wel eigen risico. Misschien heeft iemand er wat aan. Heb niet alles uitgebreid gelezen.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:57

x_spekkie_x schreef:
Izz kun je toch alleen maar kiezen als je in een ziekenhuis werkt?

Nee hoor, ook als je ergens anders werk. Maar als je in de zorg werkt krijg je daar nog extra korting.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:36

Via mijn werk zou ik korting kunnen krijgen bij zilverenkruis maar zelfs met die €13 korting betaal ik nog €12 meer dan ik nu betaal. Plus die vergoedden tandarts kaar voor 75%. Dus ook niet echt een logiesche keuze. Volgens mij heb ik straks niet echt veel keuze om toch te moeten blijven zitten met mindere tandats vergoeding. omdat tot nu toe alle verzekeringen waarbij ik over kan stappen stuk duurder zijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17983
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:35

Ik blijf definitief bij DSW. Zelfs zonder het principe dat ik niet voor 1 van de vier grote wil gaan, blijft DSW voor mij de goedkoopste met de meest uitgebreide vergoedingen. De service is altijd goed, altijd vlot en goed antwoord bij vragen, bijna geen nota´s die ik voor hoef te schieten en zo wel, altijd binnen een paar dagen het geld terug en mijn zorgverleners zijn blij met DSW. Dus, helaas van de verminderde fysio, maar ik blijf toch waar ik zit.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:50

Bijna elke zorgverzekeraar heeft de fysio naar beneden gedaan helaas.

Ik heb mijn keuze gemaakt ik ga naar DSW met het av top pakket

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:43

future_vet schreef:
hoe werkt collectiviteitskorting? betaal je dan gewoon minder premie, of gaat dat via t werk?
ik werk via een uitzendbureau en zag dat ik via zilverenkruis wel 10 euro korting pm kan krijgen.

.

Bij de meeste verzekeringen ,ook bij het zilveren kruis, zie je dat bij je aanmelding (je kan proefberekenen) staat: Zoek je collectiviteitskorting. Ook staat er onder de mogelijkheden....vakbond, onderwijs enz. Je korting wordt gelijk berekend en je betaalt minder premie. Meerdere zorgverzekeringen hebben collectiviteitskortingen .
Voor mensen die weinig zorg nodig hebben en geen bril dragen is de basisverzekering bij Zilveren kruis duurder dan bij anderen. Dat terwijl er volgens mij in de basis altijd hetzelfde zit.
Als ik bij de startpagina als trefwoord zorgverzekering vergelijken indruk, dan zie ik alle zorgverzekeringen en erachter staat de basisprijs.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:00

Ik heb inmiddels reactie van de HEMA. Ze doen bij de tandartsverzekeringen niet aan codes of beperkingen daarin. Bijzonder, maar ik heb het nu zwart op wit. Voor de mensen die daarover twijfelen. Ik kreeg nu mail dat ik nog wat collectiviteitskorting krijg bij een aantal, dus moet er nog even goed voor gaan zitten :).

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:26

Sting schreef:
Bijzonder, maar ik heb het nu zwart op wit. Voor de mensen die daarover twijfelen.
Niet bijzonder, veel verzekeringen werken niet bij codes, maar met 100% controle vergoeding en dan 75%-80% vergoeding voor de overige behandelingen. Wel gekoppeld aan een maximum bedrag per jaar.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:43

Grit schreef:
Sting schreef:
Bijzonder, maar ik heb het nu zwart op wit. Voor de mensen die daarover twijfelen.
Niet bijzonder, veel verzekeringen werken niet bij codes, maar met 100% controle vergoeding en dan 75%-80% vergoeding voor de overige behandelingen. Wel gekoppeld aan een maximum bedrag per jaar.


De Hema werkt dus helemaal niet met codes en percentages vergoedingen. Je kiest een bedrag en tot dat bedrag vergoeden ze gewoon alles. Hoe ideaal!

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:55

Is het ook slimmer of verstandiger om met je gezin bij 1 zorg verzekering te zitten?

Mijn partner zit bij zilveren kruis en ik bij vgz.
En sinds dit jaar hebben we een kleine erbij.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:11

Ik heb ook een aantal aanbieders vergeleken en kom uit op Ziezo. De FBTO is al jaren mijn favoriet maar zijn dit jaar niet zo voordelig. Ik ga alleen voor basis en wil mijn tandarts 100% alles en dan 250 of 500. Daar twijfel ik nog aan..

Ik moet nog wel uitzoeken welke van de twee door Ziezo aangeboden basisverzekeringen voor mij het slimst is.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:23

linnie050 schreef:
Is het ook slimmer of verstandiger om met je gezin bij 1 zorg verzekering te zitten?

Mijn partner zit bij zilveren kruis en ik bij vgz.
En sinds dit jaar hebben we een kleine erbij.


Dat maakt niet uit, de ene zorgverzekering kan gunstig zijn voor de een, terwijl de partner gunstiger uit is bij de ander. De kleine komt bij een van jullie op de polis.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:33

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
Ik zatvafgelooen jaar bij FBTO. Ik had hier een basisverzekering en een aanvullende verzekering voor fysiotherapie (tot 1000€). Dit is een hoog bedrag en ik heb het nu bijna opgemaakt, ik heb nu 25 behandelingen gehad en kan er nog zo’n 8 gebruiken.
Ik ben op zoek naar een zorgverzekering (ben student) met veel fysio, buiten de fysio heb ik niks nodig en vrije zorgkeuze vind ik niet noodzakelijk.
Via de zorgvergelijkers kom ik op zo’n 150 euro uit maar dit is wel heel veel geld... Iemand de gouden tip voor minimaal 25 behandelingen? (Ik heb ‘helaas’ geen officieel chronische ziekte)

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:19

DSW heeft bij de AV Top 27 behandelingen en daarbuiten nog alternatief. Volgens mij kom je wat goedkoper uit.
Kom je op €142,50.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:53

Moet je zelf doorgeven overal als je bent veranderd van zorgverzekeraar of gebeurd dat automatisch door digi d. Zo niet waar moet je het direct doorgeven behalve huisarts en tandarts

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:55

HouVanUtopia schreef:
Moet je zelf doorgeven overal als je bent veranderd van zorgverzekeraar of gebeurd dat automatisch door digi d. Zo niet waar moet je het direct doorgeven behalve huisarts en tandarts


Bij de rest van je zorgverleners waar je zorg krijgt

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:59

HouVanUtopia, in principe kunnen ze wel vinden waar je verzekerd bent, maar het is wel handig om het even te melden. De apotheek wil het ook graag weten, voor hen maakt het veel uit voor welke regels ze moeten volgen.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:48

Iemand ervaring met dsw?
Ziet er zo goedkoop uit met basis verzekering en een aanvullend av standaard.

Daar zit al tandarts bij in...

Ik had nu aanvullend en een tandarts verzekering. Kan echt veel besparen per maand als ik naar dsw ga.

Of zit er een addertje onder het gras?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17983
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:53

Ik zit al weer een paar jaar bij DSW. Ik baal er van dat de fysio omlaag is gegaan, vandaar dat ik dit jaar verder heb gekeken, maar ben verder uitermate tevreden over DSW. Ik heb geen addertje kunnen vinden, nooit problemen gehad en bovenal, zorgverleners die blij zijn met DSW.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:54

Dit jaar dsw gehad en erg tevreden over. Zijn goed bereikbaar
Denk dat ik er volgend jaar ook blijf

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:04

Mijn ouders(en daardoor ik) zitten al een aantal jaar bij dsw. Ze zijn er erg tevreden over, hebben alleen badis verzekering en verder hoogste eigen risico

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:18

Ik ben al een aantal dageb met dsw in "discussie" over de tandarts vergoedingen.
Helaas heb ik er nog geen helder antwoord opgehad.

Wat mij bijvoorbeeld opvalt is dat een wortelkanaalbehandeling word vergoed, maar lengte bepaling (wat nodig is bij een wkb) desinfectant bijvoorbeeld niet.
Echter heb ik hier in het topic nog niemand over gehoord dat deze kosten niet vergoed zijn. Dus ik vraag mij af of dit werkelijk zo is?
Op hun site staan de codes voor deze handelingen namelijk niet in het "vergoed" lijstje.