Ben jij mantelzorger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:05

Firegirl schreef:
.

Het mantelzorg compliment is in ons geval door de gemeente geregeld. Respijt zorg kan in aanvullende pakketten van de zorgverzekering zitten. Goed om hier op te letten bij het afsluiten van een verzekering voor 2018.
De gemeente waar ik in woon is sober. Mantelzorgcompliment (voor geregistreerden) was vroeger een geldbedrag die door het SVB uitbetaald werd. De woonplaats waar ik woon , mag wat mij betreft zich diep schamen voor de "tegemoetkoming"waar ze de mantel zorgers mee afschepen.

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 18:32

Ik heb via pb lieve berichten gehad ik reageer daar morgen op, ik ben een paar dagen weg en zie er als een berg tegen op om naar huis te gaan. Opeens kreeg ik paniek gedachten en zit nu in tranen.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:23

:(:)
Meis toch...
...fiks over je grenzen gegaan.

"Logisch dat terug naar huis angst oproept" - maar ook heel naar!

Geniet morgen nog van een welverdiende rust...!

(En maandag of wat is het maatregelen nemen, maar dat komt dus later. Nu nog rust!!!!)

colunder

Berichten: 3546
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Ben jij mantelzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:37

Ik ben 6 jaar mantelzorger geweest van mijn (ex)vriend.
hij heeft een behoorlijke psychiatrische achtergrond en het was voor mij gewoon niet meer vol te houden(loop zelf ook bij GGZ).
Op dit moment verblijft hij in Wolfheze en weet sinds kort dat hij ongeneeslijk ziek is.
ik ga er nu 1 keer per week heen om hem wat boodschappen te brengen en wat met hem te gaan eten.
verder kijkt er niemand naar hem om.
het doet pijn om hem zo weg te zien kwijnen,maar moet ook aan mezelf denken.
we smssen wel dagelijks.
ik heb lang het gevoel gehad dat ik hem in de steek liet.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:03

Hey bokkers,

Het is een oud topic maar misschien dat wat (oud) mantelzorgers mij kunnen adviseren.
Mijn vader vraagt of ik elke week een dag naar mijn oma wil gaan. Dit kost mij 5 uur reistijd met ov (heen en terug)

Ik wil het eigenlijk niet, zit zelf niet super lekker in mijn vel en daarom werk ik ook maar weinig. Het voelt alsof ik het moet doen, omdat ik toch tijd te over heb.

Kan ik dit weigeren, het voelt heel slecht om te doen.

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 22:05

Ja dit kan je weigeren je bent het niet verplicht om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:43

Biks2 schreef:
Hey bokkers,

Het is een oud topic maar misschien dat wat (oud) mantelzorgers mij kunnen adviseren.
Mijn vader vraagt of ik elke week een dag naar mijn oma wil gaan. Dit kost mij 5 uur reistijd met ov (heen en terug)

Ik wil het eigenlijk niet, zit zelf niet super lekker in mijn vel en daarom werk ik ook maar weinig. Het voelt alsof ik het moet doen, omdat ik toch tijd te over heb.

Kan ik dit weigeren, het voelt heel slecht om te doen.

Pas goed op jezelf, hoor. Vraagt je vader dit omdat je oma hulp nodig heeft in huis, of vanwege eenzaamheid? In het eerste geval: daar bestaat ook thuiszorg, tafeltje dekje etc. voor. Mocht het puur om gezelschap gaan, kun je dan geen middenweg zoeken die voor jou haalbaar is? Elke week even bellen met je oma, en eens in de maand een dag op bezoek of zoiets?

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Ben jij mantelzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:12

Ik ben samen met mijn vader en broertje mantelzorger voor mijn moeder. Ze heeft jong dementie en door onze drukke roosters wisselen we veel af. Momenteel is mijn broertje in de VS voor werk dus is het meer werk voor mij en mijn vader. Ondertussen krijgen we ook thuiszorg, zij helpen mama met veel zelfstandigheid. Het is soms best veel zeker omdat ik een full time hbo studie doe en mijn vader en broertje hebben full time werk. Ze heeft nu nog niet constante zorg nodig maar er komen zo veel randzaken bij kijken dat het voor mijn vader bijna een extra baan is om alles te regelen, ziekenhuis, uwv, cbr er komen zo veel instanties bij kijken.

Fijn voor een mantelzorger bokt topic

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Ben jij mantelzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:36

Ik heb gezegd dat het nu teveel gevraagd is. Gelukkig werd het begrepen.
Het is nu echt even eigen grenzen bewaken, ook al voelt het echt heel egoïstisch.

Ik blijf natuurlijk wel interesse en liefde geven, maar gewoon zoals altijd.

Het was vooral bedoeld om een andere mantelzorger te ontlasten, maar dat moet dan maar anders worden opgelost.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Ben jij mantelzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:48

Ik ben mantelzorger geweest en heb nu zelf een mantelzorger.
Ik ken nu dus beide kanten van de medaille.

Voor de mantelzorgers hier zeg ik: bewaak je eigen grenzen goed. Anders ga je eraan onderdoor. Mantelzorg kan fysiek zwaar zijn. Maar mentaal is het dat zeker.

Voor degenen die mantelzorg nodig hebben is het fijn een vertrouwd gezicht te hebben waar ze op kunnen bouwen. Echter is het soms lastig te bepalen wanneer het voor de mantelzorger teveel wordt. Ik persoonlijk vind het fijn als diegene het aangeeft. Dan kan ik eventueel een andere oplossing zoeken.