Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

 
Profiel   

Hoihoi

Ik ben opzoek naar een goed werkende handcreme. En niet op dierengetest.

Ik werk op een paardenbedrijf en thuis bij koeien veel met hooi en stro en men handen zijn na paar dagen al erg droog.

Iemand bekend met goede handcreme?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:17 



 
Profiel   

Die van Rituals vind ik erg fijn. En niet op dieren getest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:26 



 
Profiel   

Schapenwolhandcreme van de Noordkroon. Komt van Texel. Heb het zelf ook en werkt echt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:28 



 
Profiel   

Alle cosmetica die in de EU verkocht en vervaardigd wordt is proefdier vrij.

Ik vind zelf de handcrème van Clarins op dit moment fijn. Ook de L'Occitane crèmes zijn super fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:29 



 
Profiel   

Cyrilletje schreef
Die van Rituals vind ik erg fijn. En niet op dieren getest.

Alles van rituals of bepaalde lijnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:32 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Alle cosmetica die in de EU verkocht en vervaardigd wordt is proefdier vrij.

Ik vind zelf de handcrème van Clarins op dit moment fijn. Ook de L'Occitane crèmes zijn super fijn.


Oh ik had een lijst op internet bekeken maar er is merendeel getest op dieren

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:33 



 
Profiel   

The bodyshop heeft ook fijne producten. En zover ik weet ook dierproefvrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:35 



 
Profiel   

Ik ben tevreden over de bodybutters van Dr. Organic, verkrijgbaar bij Holland & Barrett (voorheen De Tuinen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:35 



 
Profiel   

Die ambachtscreme die ze bij de karwei verkopen, die werkt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:36 



 
Profiel   

Dat is dus niet waar. De wet is er duidelijk in. Vrijwel alle cosmetica, zelfs Lush, is indirect op dieren getest. Vrijwel ieder ingrediënt is ooit wel eens getest voor we doel dan ook. Maar wat je nu kunt kopen in de winkel in Europa is niet op dieren getest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:36 



 
Profiel   

IrishCold schreef
Tazzey schreef
Alle cosmetica die in de EU verkocht en vervaardigd wordt is proefdier vrij.

Ik vind zelf de handcrème van Clarins op dit moment fijn. Ook de L'Occitane crèmes zijn super fijn.


Oh ik had een lijst op internet bekeken maar er is merendeel getest op dieren


Ja de ingrediënten zijn dan bijvoorbeeld getest op dieren.

Je zou Lush kunnen proberen, zijn ook vaak vegan maar ik zou mijn geld zetten op de tip van Obelix. Wolvet = is the best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:36 



 
Profiel   

Rituals is idd proefdiervrij zie ik net. Bedankt.

Iemand die nog een specifieke handcreme of lotion goed vind?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:39 



 
Profiel   

IrishCold schreef
Cyrilletje schreef
Die van Rituals vind ik erg fijn. En niet op dieren getest.

Alles van rituals of bepaalde lijnen?


Alles van Rituals. Van hun site: Zijn jullie producten op dieren getest? Nee, wij testen onze producten en ingrediënten nooit op dieren en wij laten ook geen dierproeven door derden uitvoeren. Al onze producten staan vermeld in de Cosmeticalijst van de stichting Proefdiervrij ( https://proefdiervrij.nl/merken-overzicht/).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:40 



 

Tazzey schreef
Alle cosmetica die in de EU verkocht en vervaardigd wordt is proefdier vrij.

Ik vind zelf de handcrème van Clarins op dit moment fijn. Ook de L'Occitane crèmes zijn super fijn.


Het wordt inderdaad niet getest in Europa, maar als hetzelfde merk besluit hun verkoop door te zetten in China dan betalen zij om daar testen te doen op dieren om daar te kunnen verkopen. Op deze manier draagt het bedrijf alsnog bij aan dierproeven/doet aan dierproeven. Stel een Catrice, Europees merk en niet getest op dieren, besluit te gaan verkopen in China dan wordt het automatisch een merk wat alsnog test op dieren, ookal is dit niet door hunzelf gedaan en dus 'indirect', omdat zij ervoor betalen dit te laten doen om daar te kunnen verkopen. Alle ingrediënten zijn ooit inderdaad op dieren getest, alle merken die NIET in China verkopen verkopen ook daadwerkelijk een niet-getest op dieren product volgens de standaard dat het vanaf een bepaald moment niet meer getest is en vanuit dat bedrijf niet getest is. Edit: Een Clarins is niet cruelty free/proefdiervrij want zij verkopen in China en China vereist dus dat om daar verkocht te mogen worden dat China alsnog een test laat uitvoeren op dieren met de ingrediënten die in het desbetreffend product zitten.

Fijne merken zelf vind ik Etos/Kruidvat/Hema eigen merk, Dr. Organic, Rituals, Therme, zelfs bij Primark van hun lijn P.S. zitten hele fijne tussen! :j


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-17 18:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:40 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Dat is dus niet waar. De wet is er duidelijk in. Vrijwel alle cosmetica, zelfs Lush, is indirect op dieren getest. Vrijwel ieder ingrediënt is ooit wel eens getest voor we doel dan ook. Maar wat je nu kunt kopen in de winkel in Europa is niet op dieren getest.



Fa, L'oreal enz is allemaal op dieren getest. Las ik via een site die dat onderzoekt.
Als het ooit is getest oke, maar liefst heb ik iets waarvan de ingrediënten ook niet getest is, en meeste is getest in China wat ik zo hoor van mensen om mij heen. Ik weet er zelf vrij weinig van. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:42 



 
Profiel   

Etos, kruitvat en albertheijn eigenmerk idd is niet op dierengetest, Daar koop ik nu ook mijn shampoos en conditioners inderdaad.

Kan zijn dat ik het fout heb hoor , sommige info is ook alleen maar van horen zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:45 



 
Profiel   

Obelix95 schreef
Schapenwolhandcreme van de Noordkroon. Komt van Texel. Heb het zelf ook en werkt echt goed.


Ik houd het ook al jaren bij deze crème, ik vind hem fantastisch <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:46 



 
Profiel   

Shizzel schreef
Tazzey schreef
Alle cosmetica die in de EU verkocht en vervaardigd wordt is proefdier vrij.

Ik vind zelf de handcrème van Clarins op dit moment fijn. Ook de L'Occitane crèmes zijn super fijn.


Het wordt inderdaad niet getest in Europa, maar als hetzelfde merk besluit hun verkoop door te zetten in China dan betalen zij om daar testen te doen op dieren om daar te kunnen verkopen. Op deze manier draagt het bedrijf alsnog bij aan dierproeven/doet aan dierproeven. Stel een Catrice, Europees merk en niet getest op dieren, besluit te gaan verkopen in China dan wordt het automatisch een merk wat alsnog test op dieren, ookal is dit niet door hunzelf gedaan en dus 'indirect', omdat zij ervoor betalen dit te laten doen om daar te kunnen verkopen. Alle ingrediënten zijn ooit inderdaad op dieren getest, alle merken die NIET in China verkopen verkopen ook daadwerkelijk een niet-getest op dieren product volgens de standaard dat het vanaf een bepaald moment niet meer getest is en vanuit dat bedrijf niet getest is. Edit: Een Clarins is niet cruelty free/proefdiervrij want zij verkopen in China en China vereist dus dat om daar verkocht te mogen worden dat China alsnog een test laat uitvoeren op dieren met de ingrediënten die in het desbetreffend product zitten.

Fijne merken zelf vind ik Etos/Kruidvat/Hema eigen merk, Dr. Organic, Rituals, Therme, zelfs bij Primark van hun lijn P.S. zitten hele fijne tussen! :j


Thanks dat rijtje ga ik verder even opslaan. Iemand nog meer merken die er dus tussen passen en niet indirect laten testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:47 



 
Profiel   

Cyrilletje
Klopt, las ik net idd. Ik ken rituals ook niet voorheen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:48 



 
Profiel   

De regel is heel simpel: wordt het merk verkocht in China is het sowieso op dieren getest. Als je zeker wilt zijn of het wel/niet op dieren getest is kun je altijd op https://naoki.nl/nederlandse-dierproefv ... ica-lijst/ kijken, zij doet zelf navraag bij alle bedrijven. En als een bedrijf niet kan bewijzen of niet wil bewijzen dat het niet op dieren getest is, dan komt dit merk niet op haar lijst. Eventueel kun je de pagina zelf lezen, onderaan staat haar werkwijze uitgelegd!

Ik heb zelf altijd hele fijne crème van The Body Shop (momenteel nog dierproefvrij) en anders idd van de Lush!


Laatst bijgewerkt door Laulitz op 18-11-17 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:51 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:51 



 

Kort door de bocht is het uiteindelijk zo dat ieder ingrediënt ooit getest zal zijn tot inderdaad de regelgeving in Europa is gewijzigd waardoor hier dierproeven niet zijn toegestaan. Dat betekent dat alle producten in iedere handcreme etc. getest zijn ooit, maar de bedrijven die ze nu produceren/waar wij van kopen laten ze niet nogmaals testen omdat dit in Europa verboden is. Besluit het bedrijf hun markt naar China te brengen en daar in winkels/websites te gaan verkopen, dan geven ze aan China aan van 'hey, we willen bij jullie gaan verkopen, hoe zetten we dit in gang?' en betalen ze China om (een deel van) de ingrediënten in (een deel van) hun producten alsnog te laten testen op dieren om zo op de Chinese markt verkocht te mogen worden. Er zijn ontwikkelingen in de maak om China overstag te laten gaan naar een andere manier van testen die al over de rest van de wereld gebruikt wordt. Een merk wat in Europa gemaakt is/zich verspreidt hoeft dus niet 100% cruelty free te zijn - dat is pas als het ook niet de Chinese markt betreden zal.

Overigens, Naoki.nl vind ik een hele fijne site en logicalharmony.net.
https://naoki.nl/?s=handcr%C3%A8me en https://logicalharmony.net/?s=handcream. Naoki is het makkelijkst omdat zij echt de Nederlandse merken meer aanhaalt of merken die hier makkelijker te krijgen zijn, Logical Harmony heeft een aantal Nederlandse merken (begrijpelijk) er niet op staan omdat zij Amerikaans is maar zij heeft wel de 'globale' markt ervoor in kaart gebracht en wellicht dat sommige merken die je daar op ziet ook makkelijk te verkrijgen zijn hier. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:51 



 
Profiel   

Ik heb in de winter ook last van extreem droge handen, zelfs zo erg dat ik er eczeem van krijg.
Mijn huisarts heeft me vorig jaar aangeraden om handcreme met Urea te kopen. Ik heb nu per toeval die van Balea met Urea en ben er heel tevreden over.

Vooral een creme met Urea was belangrijk omdat dat de huid echt bevochtigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:57 



 
Profiel   

Laten we vooral allemaal de sites gaan promoten die eigenlijk niets anders doen dan bedrijven zwart maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 19:05 



 
Profiel   

Thanks Shizzel Ik snap het :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen