Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:20

Tazzey schreef:
Laten we vooral allemaal de sites gaan promoten die eigenlijk niets anders doen dan bedrijven zwart maken.


Ik zou het niet zo zeer zwart maken noemen maar het openbaar verzamelen van informatie die ze zelf delen met de wereld. Die sites zijn voor mensen die op een proefdiervrije wijze willen leven een fijne leidraad om te weten welke merken we wel of niet kunnen gebruiken op een respectvolle manier. Dat is hetzelfde als een plofkip een plofkip noemen, een beter leven-product een beter leven-product en een sojavariant een sojavariant. Zodat het duidelijk is wat je wel kan kopen bij de levensstijl die je leeft.

Bovendien, deze bedrijven vermelden zelf op hun sites dat ze 'by law' wel testen (oftewel - verkoop in China) dus wat is er mis met een duidelijk overzicht van wat ze letterlijk zelf plaatsen voor de mensen die zo makkelijker alles kunnen opzoeken? Daarnaast krijgen deze bedrijven er gigantische winst voor terug door hun bewuste besluit te maken ergens te verkopen en te betalen voor dierproeven. Denk niet dat ze van een paar sites wakker zullen liggen met de massa mensen die niet op deze manier leeft en nog steeds massaal alles van ze koopt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-17 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Molfre

Berichten: 2644
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:22

Kijk ook eens bij Lush. Niet goedkoop, maar allemaal proefdiervrij en veganistisch.

Zoolgangster

Berichten: 9681
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:31

Een beetje (Boots) apotheek heeft voor zo'n 3 euro een tube vaseline cetomacrogol (erg vet, is vooral om je handen in de nacht vet te houden) en cremor cetomacrogol, is de creme versie, minder vet, en geschikt voor overdag. Goed en goedkoop. Ook bij bijvoorbeeld de kring apotheek te koop.

Op basis van wolvet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:33

Molfre schreef:
Kijk ook eens bij Lush. Niet goedkoop, maar allemaal proefdiervrij en veganistisch.


Niet alles is vegan, wel vegetarisch. :) Ik gebruik de charity pot als handcrème.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:49

Ik zweer bij The Body Shop!

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:18

Tazzey schreef:
Laten we vooral allemaal de sites gaan promoten die eigenlijk niets anders doen dan bedrijven zwart maken.

Wat bedoel je hiermee Tazzy? Dat als er een vraag gesteld wordt over een handcreme die niet op dieren is getest , dat dan iemand niet de handige tip mag meegegeven, waar je informatie kan vinden welke merken wel en welke merken niet op dieren testen? https://naoki.nl/dierproefvrij-merkenov ... er-winkel/ Ik vond het een handige tip....merkte dat ik ook merken in het bezit heb die ik als ze op zijn ga vervangen door een ander merk. Was zo naïef te denken als het een Europees merk was, het niet op dieren getest werd...dat sommige bedrijven een zijweg naar China hebben stond ik niet bij stil.

anjali
Berichten: 15159
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:37

Weleda test gegarandeerd niet op dieren. Yves Rocher claimt dat ook.Hun creme met arganolie werkt heel erg goed tegen schrale handen,en trekt goed in zodat het niet vet blijft.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:38

Obelix95 schreef:
Schapenwolhandcreme van de Noordkroon. Komt van Texel. Heb het zelf ook en werkt echt goed.


Deze is echt super! Al hun producten trouwens

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:02

Weleda is idd proefdier-vrij en vegan, sommige producten van lush zijn ook vegan. Ik gebruik zelf handcreme van treaclemoon, ruikt heeeeerlijk en zij hebben een hele lijn met handzeep, douchegel, bodylotion en ook handcreme. Allemaal vegan én niet op dieren getest. Is gewoon te krijgen bij de AH.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:10

IrishCold schreef:
Rituals is idd proefdiervrij zie ik net. Bedankt.

Iemand die nog een specifieke handcreme of lotion goed vind?


Rituals miracle Handbalm. :)

Niniane

Berichten: 6444
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:18

Weleda Skin Food is echt een topper. Menig visagist zweert daar bij. :j

Oh en van dit merk schijnt het ook goed te zijn, hoewel ik het niet zelf heb geprobeerd http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... andId=1241

Gebruik heel veel andere producten van ze en het is echt liefde. <3

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:21

bij de rituals een rood/roze tube, die vind ik het fijnste :))
en anders de lichtroze metallic

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:36

Tazzey schreef:
Laten we vooral allemaal de sites gaan promoten die eigenlijk niets anders doen dan bedrijven zwart maken.

Ik volg deze website/blog al een tijdje maar heb haar nog nooit een bedrijf zwart zien maken. Andersom wel, dat bedrijven haar zwart maken...

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:58

Madara heeft erg lekkere creme die lang meegaat!!

Tallie1979
Berichten: 22759
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 02:53

Ik heb de hennepcreme van de Body shop, werkt als een malle! Volgens mij testen die hoe dan ook niet op dieren.

En anders is een warm badje met een schep kokosolie en scheutje olijfolie ook een prima alternatief. Gewoon 10 minuten weken

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 03:33

Rituals vindt ik zelf erg fijn. Veel geprobeerd maar sinds ik dat gebruik geen droge handen meer gehad. Ook voelt de creme niet vies vet aan je handen en ruikt ook heerlijk.

Linnie050

Berichten: 11806
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:01

Ik ben via koopjesdrogisterij tester van de handcreme Lavera.

Vrij van meerdere dingen (weet zo het hele rijtje niet meer) en niet op dieren getest.


Nu 1 dag gebruikt.
Ruikt lekker zacht, trekt snel in en mijn handen voelen zacht.

Er zit almond oil in en shea butter.

Misschien is het wat voor jou.

IrishCold
Berichten: 1238
Geregistreerd: 11-03-10

Re: Handcreme gezocht. Niet op dierengetest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 16:40

Thanks ik heb een dierproefvrije bestelling gedaan bij de tuinen. Ook shampo's en conditioner, haarolie en tandpasta en scrubs. Bedankt ik heb nu heel lijstje met merken en sites.