Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:21

Ik kreeg laatst een melding dat ik een jaar rookvrij was. :)

Net was ik iets in mn werklaptoptas aan het zoeken en kwam ik een leeg pakje sigaretten tegen. Ik schrok, dacht dat er nog wat in zou zitten, maar het was niet zo.

Van de week nog tegenover een roker gezeten, het deed me eigenlijk niets. Behalve dat mn kleren daarna stonken. :')

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:03

Het topic ligt al even stil, maar ik wil mij ook melden.

Vanmiddag om 15.30 in een opwelling de nieuwste q16 gekocht.
Ik heb er 6mg nicotine in zitten en de cowboy blend.
Sindsdien 2 sigaretten gerookt... normaal rook ik heel veel dus dat is al wat. En uiteindelijk hoop ik met beiden te kunnen stoppen.

Hoe vergaat het iedereen?

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:08

Slecht :')
Ik ben verslaafder aan vapen dan ik ooit aan roken ben geweest :+
Zit er aan te denken om te kijkem voor iets anders om te gaan stoppen..
Ik gebruik ongeveer één flesje per dag :')

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:36

Lieszje! :wow: :+

Maar het is en blijft gezonder dan roken, hè! :)

Veel succes Nicje! Ik ben bijna een jaar van de tabak af! Een doel dat ik nooit verwacht had te bereiken!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:28

Ik lees altijd mee maar wil mij nu ook melden :D
Ik ben nog niet definitief aan het stoppen maar wil hier wel graag mee gaan beginnen.
Overdags zou me goed moeten lukken, zolang ik me niet in uiterst stressvolle situaties bevind :') , het probleem bij mij komt savonds. En dan met name in het weekend met een borrel erbij. Ik kan dat momenteel gewoon echt niet zonder sigaret. :o
Meer die dit herkennen?

En heeft iemand de voor en nadelen van vapen voor mij? Stel dat ik dalijk ga stoppen dan wil ik toch kijken of dat een (tijdelijk) alternatief is. :)

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:45

Ik zeg één groot voordeel! Ik heb mijn gewoonte in stand kunnen houden op een veel gezondere manier.

Ik denk juist daarom dat stoppen met roken zo goed gaat bij velen i.c.m vapen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:04

Voordelen zijn voor mij dat het veel goedkoper is en de stank weg is. En dat ik gerust kan toegeven aan mijn verslaving zonder mij schuldig te voelen, omdat het veel gezonder is. En dat ik gemakkelijker zonder kan, dat die hunkering veel minder is.
Nadeel is dat je nog steeds verslaafd bent, hoewel het schijnt dat je veel sneller kunt afbouwen. Dat heb ik wel voor een gedeelte gedaan, van 18 naar 12 naar 6 mg nicotine, maar daar ben ik gestopt met afbouwen, vind het wel goed zo.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:51

En omdat er geen teer etc in vapen zit is het gezonder toch? :P

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:12

Veel gezonder. Om precies te zijn krijg je 96% minder schadelijke stoffen binnen en is de uitstoot zo ongeveer nihil en dus niet schadelijk voor de omgeving.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:15

Zijn er dan ook plekken waar je wel mag vapen maar niet mag roken of valt vapen ten alle tijde onder roken met rookverbod?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:57

Meestal mag je niet vapen waar je niet mag roken. Vapen is echter wel veel gemakkelijker te verbergen. Ik heb wel eens in het vliegtuig gedampt, kleine e sig en niet direct uitademen, niemand die het ziet.

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:35

Ik mag praktisch in alle restaurants vapen. En als het niet mag dan doe je het op de wc. :)

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:56

Ik heb steeds het idee dat er een klein beetje liquid meekomt wanneer ik eraan zuig... heb hem al uit wlkaar gehaald, doorheen geblazen, maar probleem blijft. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb hem gisteren gekocht.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:26

Nicje87 schreef:
Ik heb steeds het idee dat er een klein beetje liquid meekomt wanneer ik eraan zuig... heb hem al uit wlkaar gehaald, doorheen geblazen, maar probleem blijft. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb hem gisteren gekocht.

Waarschijnlijk te veel liquid op de coil gedaan en er te hard aan gezogen bij het primen, of je trekt er misschien bij het inhaleren te hard aan. Is het je eerste vape? Wat voor iets is het? Er doorheen blazen zou ik trouwens niet doen en dat helpt dus ook niet zoals je zelf al ondervonden hebt..:p Bij een vape moet veel minder fel zuigen anders krijg je dus inderdaad te veel liquid en/of een verbrande coil, gewoon als je op de knop drukt lichtjes zuigen en daarna kan je wel iets ‘harder’ gaan. Het is mij ook aangeraden om na het loslaten van de knop nog even (1-2seconden) na te zuigen zodat je coil kan afkoelen en de liquid terug kan intrekken. (Maar dat zou ik bij jou dus nog niet doen zolang er liquid mee naar boven komt.)

Heb het soms ook wel, normaal gezien gaat het wel vanzelf weg. Kan ook zijn dat je wattage van je vape te hoog staat voor een nieuwe coil, ze moeten even tijd krijgen om op te warmen.

Ik snap trouwens nog steeds niet hoe mensen stiekem kunnen vapen.:’) Met zoiets kleins is het wel handig, maar die van mij hoor en zie je wel ook al zou ik dat proberen te verbergen. En het heeft ook al brandalarmen laten afgaan dus stiekem op de wc klinkt als een slecht plan.. _O-

En voor de persoon die hier zoveel liquid op een dag doorknalt, wat doe je overdag zoal? Als ik me verveel kan ik ook belachelijk veel vapen en vind het moeilijk om hem aan de kant te zetten..
Hoe snel gaat je batterij leeg? Anders moet je afspreken met jezelf dat je de coil max 1x mag bijvullen en/of dat je stopt van zodra je batterij plat is. Dan moet je wel wat meer gaan opletten.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:31

Een vraagje! Mijn liquid is tegenwoordig alleen nog maar in 50ml te verkrijgen. Niet erg.

Maar om mee te nemen naar werk e.d onpraktisch. Waar kan ik het in overgieten? Mijn 10 ml flesjes zijn uit 1 geheel plastic gemaakt, dus die kab ik niet navullen.
Iemand een suggedtie? :)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:36

Zijn ze echt uit één geheel plastic..? Van welk merk zijn ze dan? Alle flesjes die ik gehad heb kan je tot nu toe het bovenstukje eraf trekken met een tang (of met je tanden, als je geen tang hebt).
Heb je eventueel ook geen lege nicotine flesjes meer? Die kan je normaal gezien sowieso openen langs boven.

Ik meen ooit in mijn vapeshop wel gezien te hebben dat er van die speciale 'flesjes' zijn om liquid in te doen. Zou alleen niet weten hoe het heet... :=
Het waren deze niet, maar ik kom ze nu toevallig wel tegen. https://nieuwesigaret.nl/shop/flesjes-voor-eliquid/

Zou anders gewoon eens langs je vapeshop gaan en het daar vragen? :)

Arethe
Berichten: 2562
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:05

Misschien een flesje van een ander merk kopen waarvan je de dop er wel vanaf kunt trekken?
Anders mag je zo van mij een flesje hebben als die leeg is. Wil hem best versturen hoor.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:14

Dank voor de antwoorden! Ik rook het enige hier verkrijgbare italiaanse merk Dea.
Hier geen dampshop, een klein tabakswinkeltje doet dit ernaast. :+

Die link met die flesjes is handig! Ik meen in april bezoek uit NL te krijgen, dus die kunnen dat meenemen.

Ik zal zo ook eens bij de apotheek vragen of ze iets hebben. Voor oogdruppels ofzo.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:26

Ikke.... ga drama hier _-:( Sinds we zelf sigaretten schieten voor als een vriend hier is en ik niet naar de vapestore kan fietsen met de lekkere liquids ( 6 km fietsen met een geblesseerde knie en schouder gaat niet) ben ik eig weer volledig aan t roken. Zodra mn salaris er is maar weer wat flesjes halen want schaam me diep

Arethe
Berichten: 2562
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:29

Ik bestel altijd bij dampwinkeltje, deze bezorgen thuis. Is dat geen optie?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:33

zwoofs rekent ook geen verzendkosten, net zo gemakkelijk.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:34

Dat is een hele goede ben ik nu aan het kijken!
Weet iemand toevallig nog merken met 70 vg en 30 pg want nu heb ik andersom en dat is soms toch wat scherp in mn keel ( coil en vaper kunnen overigens dit beide aan)

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:58

Ik altijd bij rookwinkel punt nl. :+ Pinky Vape Treesome heb ik, maar ze hebben natuurlijk van alles. Kost € 2,50 per flesje en kan 12 flesjes met brievenbuspost laten sturen. Heb nog tig bonnen voor 10% korting dus iedereen die wil mag pb-en.

M_arjolein

Berichten: 1452
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:04

Heeey Ik zou me ook graag willen melden. Vanaf 1 januari 2019 gestopt met het roken van echte sigaretten en ik was het half jaar daar voor al aan het minderen met een E-sigaret, maar toen rookte ik ook nog veel echte sigaretten per dag. Ik ben begonnen met zo'n standaard pakket via de rookwinkel, en die heb ik nog steeds. Qua smaakje heb ik Pasmal. Zou op Pallmall moeten lijken, en is prima te roken.

Het gaat eigenlijk tot nu toe heel goed. 1e week wel moeilijk, maar nu eigenlijk niet meer.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:51

Dankzij jullie weer 6 flesjes besteld dankjullie wel!
Eigenlijk alleen maar fruitsmaken rookt toch t lekkerst